This browser does not support the video element.

کنفرانس مطبوعاتی نیکی هیلی: رژیم ایران تهدیدی برای صلح و امنیت جهان

کنفرانس مطبوعاتی نیکی هیلی



  • کنفرانس مطبوعاتی نماینده امریکا درسازمان ملل، نیکی هیلی: رژیم ایران تهدیدی برای صلح و امنیت همه جهان است ما قصد نداریم دست روی دست بگذاریم

  • جنگ علیه تجاوزات رژیم ایران, جنگ کل جهان است همکاری بین المللی برای شکست دادن این تهدید ضروری است

  • توافق اتمی با رژیم ایران هیچ تاثیری بر میانهرو کردن این رژیم نداشته است

  • به ندرت می شود منازعه یا گروهی تروریستی در خاورمیانه یافت که ردپای رژیم ایران در آن نباشد


 

 

کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن - مقر وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) - ۲۳آذر۱۳۹۶

 

  ما امروز ماجرایی داریم که بگوییم و این داستان مهمی است. موضوعی که فقط به آمریکا مرتبط نمی شود بلکه برای کل جامعه بین المللی مهم است.

همانگونه که پرزیدنت ترامپ در ۱۳ اکتبر اعلام کرد ایالات متحده سیاست جدیدی را در رابطه با رژیم ایران اتخاذ کرده است و در این رابطه روی همه فعالیتهای بی ثبات کننده این رژیم متمرکز شده است به این معنا که ما فقط روی برنامه اتمی رژیم ایران متمرکز نیستیم بلکه نگاه دقیقی هم به برنامه موشک بالستیکی رژیم ایران, صدور تسلیحاتی آن و حمایتش از تروریسم و شبه نظامیان دست نشانده و دیکتاتورها را مد نظر داریم.

استراتژی ما از این واقعیت انکار ناپذیر بدست آمده که رفتار رژیم ایران بدتر شده است.

توافق اتمی با رژیم ایران هیچ تاثیری بر میانهرو کردن این رژیم در سایر زمینه ها نداشته است. کمکهای سپاه پاسداران به شبه نظامیان خطرناک و گروههای تروریستی رو به افزایش بوده است. موشکهای بالستیک و سلاحهای پیشرفته به مناطق بیشتری در سراسر منطقه رسیده است.

بندرت می شود منازعه یا گروهی تروریستی در خاورمیانه یافت که ردپای رژیم ایران در آن نباشد.

ظریف وزیرخارجه رژیم ایران 4روز قبل طی مقاله یی جهان را مطمئن ساخت که رژیم ایران مورد سوتفاهم قرارگرفته است و نوشت توانایی ها نظامی رژیم ایران با قانون بین الملل مطابقت دارد و کاملا دفاعی بوده است.

بجای اینکه خشونتها را مهار کند ظریف وعده داد که «رژیم ایران و دوستانش آتشها را خاموش می کنند در حالیکه آتش بیاران معرکه در منطقه ما بطور افسارگسیخته رو به افزایش هستند».

 

اما سازمان ملل همین اخیرا گزارش جدیدی منتشر ساخت که عکس این را توضیح داده است. در این گزارش گفته شده که رژیم ایران ,خود آتش بیار است. این گزارش نشان داده که رژیم تهران نه تنها آتش منازعات منطقه را خاموش نکرده بلکه آنها را در این منطقه شعله ورتر ساخته است.

این گزارش چهارم دبیرکل بود که متابعت یا عدم متابعت ایران از قطعامه 2231سازمان ملل را بطور مشروح مطرح کرده بود.

در این قطعنامه بطور مشخص ممنوعیت کارکرد رژیم ایران در این زمینه را با قویترین لحن عنوان کرده است.

گزارش دبیرکل نقض پی در پی انتقال تسلیحات و فعالیتهای مربوط به موشکهای بالستیک را گزارش کرده است.

ایالات متحده از این گزارش استقبال کرده است چرا که هر کشوری بایستی نسبت به توسعه طلبی رژیم ایران نگران باشد. ما از عمق بازرسی و تجزیه و تحلیل سازمان ملل ممنون هستیم.

مهمتر از همه این است که این گزارش موردی قانع کننده را عنوان کرده مبنی بر اینکه رژیم ایران بطور غیرقانونی برای شبه نظامیان حوثی تسلیحات خطرناک فراهم کرده است.

این گزارش اسنادی موثر از موشکها و سلاحهای متعارف و [قایقهای ]انفجاری رسیده از ایران که مورد استفاده شبه نظامیان در یمن بوده را ارائه کرده که همه اینها ناقض قطعنامه سازمان ملل بوده اند.

آمریکا و دوستان ما راه زیادی رفتند تا از این تحقیق سازمان ملل در نقض قطعنامه ها توسط رژیم ایران حمایت کنند و این اطلاعات را از طبقه بندی خارج ساخت تا جهان بهتر از وسعت فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران مطلع شود.

همانگونه که می دانید ما اغلب, اینگونه اطلاعات نظامی را از طبقه بندی خارج نمی کنیم که در جریان این حملات بدست آمده اند.

اما امروز ما گامهایی فوق العاده برمی داریم و آنها را در اینجا در یک محل علنی به نمایش میگذاریم.ما اینکار را برای تنها یک هدف انجام داده ایم که به رژیم ایران نباید اجازه داده شود به این رفتار غیر قانونی خود بیش از این ادامه دهد.

صلح و امنیت بین المللی بستگی به ما دارد که با هم علیه اقدامات خصمانه رژیم ایران کار کنیم. جنگ علیه تجاوزات رژیم ایران, جنگ کل جهان است. آمریکا امروز دست به عمل می زند و روح شفاف سازی و همکاری بین المللی برای شکست دادن این تهدید ضروری است

شواهد عینی گسترش غیر قانونی تسلیحات توسط رژیم ایران که مربوط به حملات نظامی مستقیم بر علیه متحدان ما در منطقه است در این جا گردآوری شده است.

 

در پشت سر من, نمونه‌ای از یکی از این حملات قرار دارد. این‌ها قطعات گرد‌اوری شده از بازمانده یک موشک هستند که توسط شبه نظامیان حوثی از یمن به عربستان سعودی شلیک شده است. هدف موشک فرودگاه غیر نظامی ریاض بوده است, که روزانه ده‌ها هزار مسافر از آن پرواز می‌کنند.

تکرار می‌کنم که این موشک برای شلیک به سمت یک فرودگاه بین المللی غیر نظامی در یک کشور G20 بکار رفته شده است.

تصور کنید که این موشک به سمت فرودگاه دالس (Dulles) یا فرودگاه کندی (جی اف کی JFK) یا فرودگاه‌های پاریس یا لندن یا برلین شلیک می‌شد. این آن چیزی است که در باره آن صحبت می‌کنیم. این آن چیزی است که رژیم ایران به طور فعال از آن حمایت می‌کند.

آنچه که بیش از همه در باره این موشک افشا کننده است, چیزی است که در آن دیده نمی‌شود. این یک موشک برد کوتاه بالستیک است, ولی فاقد پره‌های بزرگ تعادل که معمولا در این قبیل موشک‌ها تعبیه میشوند است. موشک «قیام» ایران تنها موشک برد کوتاه بالستیک شناخته شده در جهان است که فاقد این پره‌های تعادل است, و دارای ۹ روزنه است که شما می‌توانید در امتداد طول موشک مشاهده کنید. این روزنه‌ها اساساً اثر انگشت‌های رژیم ایران هستند.

شما در بازدید خود از این شواهد, همچنین شاهد قطعات بازمانده که لوگوی صنایع «شهید باقری» روی آنها حک شده خواهید بود که یک شرکت سازنده ایرانی است. این‌ها تنها دو مورد از شواهدی هستند که منشاء ایرانی این موشک‌ها را برای ما عیان می‌کنند.

در این انبار همچنین قطعات یک موشک هدایت شونده ضد تانک وجود دارد که بیش از ۲ مایل برد دارند و قادر به انهدام تانک‌ها و حتی ساختمان‌ها هستند. شما شاهد قطعات یک هواپیمای بدون سرنشین خواهید بود که به اسم پهباد انتحاری نیز شناخته میشود و می‌تواند سایت‌های رادار را از بین ببرد. شما شاهد قطعات قایق منفجره «شارک ۳۳» نیز خواهید بود که مواد منفجره در داخل آن تعبیه شده و در اثر برخورد با هدف منفجر می‌شود و می‌تواند سوراخ هایی به قطر شش فوت (حدود ۲ متر) در بدنه کشتی‌ها ایجاد کند.

همه این سلاح‌ها شامل قطعاتی هستند که در ایران ساخته شده‌اند. برخی از آنها توسط صنایع دفاعی رژیم ایران ساخته شده‌اند که توسط دولت اداره می‌شود. همه این‌شواهد اثبات‌گر این حقیقت هستند که رژیم ایران از خواسته جامعه بین المللی سرپیچی کرده است. آن هم نه فقط یک بار. این شواهد نشان دهنده یک روند رفتاری است که در آن رژیم ایران افراط گرایی و تخاصم را در نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دامن می‌زند

این شواهد بخشی از آن چیزی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا را با قطعیت تمام به این نتیجه گیری رسانده که این تسلیحات توسط رژیم ایران تأمین شده است.

رژیم ایران مصمم است که اجماع جامعه بین المللی بر علیه رفتار خود را خنثی کند. ما باید در افشای واقعیت رژیم همصدا باشیم. این رژیم تهدیدی است برای صلح و امنیت همه جهان. ما همه کشورها را فرا می‌خوانیم تا جهت تشکیل یک جبهه متحد برای مقاومت در برابر این تهدید جهانی به ما بپیوندند.

ما چندین بار گفته‌ایم که موضوع فقط برنامه هسته‌ای نیست این درباره هرکاری است که آنها انجام می دهند زیرا رژیم ایران فکر می کند که به آنها کارت عبور داده شده است. جامعه بین المللی باید نشان دهد که نه تنها چنین کارت عبوری به آنها داده نشده بلکه تمامی اقدامات آنها باید متوقف شود و فورا هم متوقف شوند و ما به دنبال کردن این امر ادامه می دهیم.

 

 

ما از این جا به کجا خواهیم رفت, فکر میکنم پرزیدنت با عدم تایید توافق اتمی ایران, اولین گام را برداشت و این کار را اساسا با کنگره برداشت تا به این ترتیب کنگره بتواند بتدریج به این کارهای دیگری که ایران انجام می دهد نگاهی بیندازد, کارهایی مانند حملات موشکی بالستیکی یا صدور تسلیحات و ملزومات آن یا حمایتش از تروریسم. خلاصه هر نوع اقدامی که منطقه را بی ثبات می سازد, همگی بر ضد قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد هستند و ما می خواهیم اطمینان یابیم که آنها مورد حسابرسی قرار بگیرند. از این نقطه به بعد چکار می کنیم؟ شما شاهد تلاشی نه تنها از سوی تمامی نهادهای این دولت بلکه نهادهای جامعه بین المللی خواهید بود که در کنار هم قرار خواهند گرفت تا راههایی برای ممانعت از کارهایی که ایران می کند پیدا کنند.

ما پیشتر شروع به صحبت کردن با شرکایمان در شورای امنیت کرده ایم و این تنها یکی از مسیرهایی از کاری که می خواهیم بکنیم, خواهد بود. شورای امنیت ملی نیز در حال گردآوری همه گونه واکنش های دیگری است که ما در پیش خواهیم گرفت و ما درحال کار با وزارت خارجه و کار با وزارت دفاع هستیم ولی شما اطلاعات آتی را از شورای امنیت خواهید داشت.

 

در نتیجه, شما شاهد گام برداشتن ما خواهید بود. جامعه بین المللی نگران است. این قوی ترین گزارش دبیرکل ملل متحد در اشاره به تخلفات ایران بود که ما دیده ایم و قصد نداریم دست روی دست بگذاریم.

 

س: با در نظر گرفتن تمامی این شواهد آیا زمان آن نرسیده که تصمیم گرفته شود از توافق هسته یی خارج شوید ؟

 

نیکی هیلی: در مورد توافق هسته یی, ما گفته ایم که نباید همه چیز را به توافق هسته یی مربوط کرد. ولی باید به قطعنامه های شورای امنیت مربوط شوند. این نقض فاحش تمامی کارهایی است که رژیم (ایران)‌ نباید انجام دهد. لذا حرف ما این است که همه تاکنون پاورچین پاورچین در رابطه با رژیم ایران عمل کرده اند, برای این که میترسیدند از توافق هسته یی خارج شود. به همین دلیل آنها اجازه داده اند که موشکهایی مانند این به هدف افراد بی گناه شلیک شده و باعث اسیب به آنها شود. لذا این کار باید متوقف شود. باید تأکید کنم که توافق هسته یی در حال حاضر مد نظر ما نیست,‌ بلکه تهدیدهای دیگر شناخته شده رژیم ایران است که ما روی آن متمرکز هستیم..
لطفا به اشتراک بگذارید: