حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف مردم – تظاهرات مردم و کشاورزان اصفهان

حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف مردم


روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ۹۷ کشاورزان و مردم معترض اصفهان با شعار « کشاورز بی گناه آزاد باید گردد»، در فلکه خوراسگان تظاهرات کردند. روز چهارشنبه ۲۲ فروردین پس از پایان تجمع و تظاهرات کشاورزان؛ ۱۵ نفر از تظاهرکنندگان توسط نیروهای سرکوبگر رژیم دستگیر شده اند. تجمع کنندگان همچنین علیه نیروهای سرکوبگر رژیم که مانع ادامه تظاهرات آنها میشدند شعار سردادند

 

روز چهار‌شنبه۲۲فروردین‌۹۷ در پی دستگیری یکی از جوانان اهل زیار (واقع در۲۵کیلو متری جاده اصفهان – ورزنه) توسط ماموران سرکوبگر هنگام بازگشت از تظاهرات کشاورزان شرق اصفهان در میدان خوراسگان، مردم خشمگین زیار جاده این شهر را مسدود کرده و در چندین نقطه اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

جوانان ضمن برپایی تظاهرات، شعارهایی علیه رژیم آخوندی سر دادند.

آنها شعار می‌دادند:«۱۸سال خیانت در حق کشاورز»

 

بدنبال تظاهرات کشاورزان و مردم اصفهان که نقش زنان در آن برجسته بود، روز چهارشنبه 22 فروردین97 یکی از زنان کشاورز در مسجد خوراسگان اصفهان علیه کارگزاران رژیم سخنرانی کرد.

 

روز پنجشنبه سهامداران پدیده شاندیز در اعتراض به چهار سال بلاتکلیفی در مقابل ساختمان دادستانی رژیم در مشهد تجمع کردند. آنها خواستار انحلال و به مزایده گذاشتن پدیده شاندیز شدند. روی یکی از بنرهایی که در دست تجمع کنندگان بود، نوشته شده بود:

۳۰۰۰۰ کارگر بیمه شده در پروژه پدیده شاندیز بیکار گردیده و دادستان خراسان رضوی باعث تشدید بحران بیکاری در کل کشور شده است. جوابگوی این ظلم کیست؟ آیا فریادرسی هست؟»

 

روز پنجشنبه ۲۳فروردین۹۷ معلمان خرید خدمات شهرستان های قلعه گنج و رودبار جنوب (واقع در استان کرمان) که یک سال حقوق نگرفته اند، در مقابل استانداری رژیم در کرمان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

روز پنج‌شنبه۲۳فروردین‌ماه جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به اخراج یکی از استادان دانشگاه توسط عوامل حکومتی دست به تجمع زدند.آن‌ها چندین پلاکارد در دست گرفته بودند که بر روی یکی از ‌آن‌ها نوشته بود: «تلاش و علم و دانش اخراج شده جوابش» و روی پلاکارد دیگری نوشته بود: «نه به اخراج مغزها».

 

روز چهارشنبه کارگران اخراجی پالایشگاه ایلام در یک حرکت اعتراضی با پهن کردن یک سفره خالی در مقابل درب ورودی این پالایشگاه، فقر و محرومیت خود تحت حاکمیت چپاولگر آخوندی را به نمایش گذاشتند.
لطفا به اشتراک بگذارید: