گردهمایی جوامع ایرانیان در واشنگتن دی سی،قسمت دوم (سخنرانی اشرف نشانها )

گردهمایی جوامع ایرانیان در واشنگتن دی سی


«ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق بشر» گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا با حضور نمایندگان انجمن‌های ایرانی از 40 ایالت و شخصیت‌های برجستة آمریکایی واشینگتن – 15 اردیبهشت 1397

 

در «کنوانسیون ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق بشر» در حمایت از قیام سراسری مردم ایران، نمایندگان جوامع و انجمن‌های ایرانی از 40 ایالات آمریکا شرکت و شماری از آنها سخنرانی کردند،

در شروع این گردهمایی، سعید شمس، دکتر آزاده سامی و دکتر زهره طالبی ضمن خوشآمدگویی به حاضران، اهداف برگزاری این گردهمایی را تشریح کردند.

سپس فیلم کوتاهی از تاریخچه مقاومت و پایداری مردم و رزمندگان آزادی در برابر رژیم آخوندی به نمایش گذاشته شد

 

 

دکتر فیروز دانشگری در سخنان خود در گردهمایی جوامع ایرانیان مقیم امریکا، نحوه آشنایی خود با مجاهدین در جریان انقلاب ضدسلطنتی و سپس دستگیری و به زندان انداخته شدنش توسط رژیم آخوندی را توضیح داد.

وی با ذکر سوابق علمی و تحقیقاتی خود و ریاست دپارتمانها و مراکز بزرگ آکادمیک و پزشکی و تدوین مقالات و کتابهای علمی و آموزش صدها دانشجو از سراسر جهان در زمینه پزشکی گفت:

آنچه برای من بیشترین افتخار را به ارمغان آورده رابطه من با مقاومت ایران و رهبری آن و براساس نزدیک به 40 سال تجربه شخصی است. من با مجاهدین زندگی کرده ام مریض ها و مجروحان آنها را مداوا کرده ام و به آنها کمک مالی کرده ام. با آنها در گل تا زانو راه رفته ام، در بیابانها رانندگی کرده ام، و دیدم که چگونه از هیچ چیزی ساختند و میتوانم گواهی دست اول بدهم که آنها صادق ترین، متعهدترین، و خاضع ترین انسانهایی هستند که میتوان در این کره خاکی پیدا کرد. آنها به حرفشان پایبند هستند و زندگی خود را نثار اهداف و تعهدات خود میکنند.

بنابراین، درحالیکه لحظه و روز سرنگونی رژیم آخوندها نزدیک تر میشود، از دید من، بعنوان یک پزشک و پژوهشگر علوم، فرمول آینده بسیار ساده است. بر اساس یک مفهوم قدرتمند که در برنامه ده ماده ای خانم رجوی آمده است. بر اساس رهبری که صلاحیت خود را در شکل های مختلف طی بیش از نیم قرن ثابت کرده است. زیرا باور این رهبری به سرمایه گذاری بر روی انسانها است و میخواهد همه را توانمند سازد تا به بهترین نوع خود برسند

دکتر فیروز دانشگری سپس خطاب به خواهران و برادران، دانشجویان و همکارانش در دانشگاهها و بیمارستان ها در سراسر ایران و جهان تاکید کرد: در حالیکه پیروزی مردم ایران در مقابل رژیم آخوندی نزدیک میشود، من نزد شما آمده ام بعنوان یکی از نمایندگان دهها هزار متخصص ایرانی در سراسر جهان که بسیار مشتاق و آماده آن هستند که آنچه بدست آورده و آموخته ایم را در ایران بکار بگیریم من زندگی خود را وقف این چنین آینده ای خواهم کرد، که همه ما در کنار هم زیباترین جامعه را با فرصت ها و آینده ای برابر برای همه بسازیم، بدون توجه به مذهب و جنسیت و باورهای سیاسی افراد.

و از سیاستگذاران آمریکا میخواهم که درک کنند که واقعیت جدیدی در ایران پدیده آمده است و آنها باید صدای ما را بطور رسا و بلند بشنوند. مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آنها آماده اند و توانایی آن را دارند که در ایران تغییر ایجاد کنند. جهان تنها باید از تعامل با حاکمان سبع ایران که تا بحال ادامه داشته ممانعت کند. و باید در کنار مردم ایران در مسیر آنها به مقصد آزادی بایستد

سولماز ابوعلی، قهرمان کاراته زنان در امریکا که یازده بار در رقابتهای امریکا و جهان مدال کسب کرده، در سخنان خود در گردهمایی جوامع ایرانیان درواشینگتن، ضمن اشاره به تاریخ پرافتخارایران و ره آوردهای آن از دوران باستان تا به امروز در تمامی زمینه های علمی و فرهنگی و هم چنین ورزشی و پیوند قهرمانان ملی میهنمان با مبارزه برای آزدای و عدالت، گفت: ایرانی بودن یعنی برخورداری از لیست طولانی از ورزشکاران مانند اسطوره های کشتی, تختی, فیلابی و قربانی. و بالاخره, ایرانی بودن یعنی مبارزه برای حقوق حقه خود, همانند دختران جوان و شجاعی که در نوک پیکان قیام در ایران حضور دارند, و پسران جوانی که با از خودگذشتگی زندگی خود را به خطر می اندازند تا آزادی را برای این میهن پرافتخار به ارمغان آورند.

سولماز ابوعلی در ادامه افزود: بعنوان یک پناهنده و بعنوان کسی که موضوع منازعات را مطالعه میکند, من میدانم چه چیزهایی برای ایجاد تغییر مثبت در جامعه نیاز است. یکی از کسانی که در مسیر ایجاد چنین تغییر مثبت در ایران ثابت قدم و استوار بوده است خانم مریم رجوی است. این رهبر زن همواره توان خود برای از خودگذشتگی, پیگیری آنچه درست است, الهام بخشیدن و رهبری برغم همه تهدیدها را ثابت کرده است. به همین دلیل, من تصمیم گرفتم که مدال های طلای خودم را به او اهدا کنم و بنابراین این معنای ایرانی بودن است: مبارزه برای آزادی, برابری و عدالت.

 

پیامهای نمایندگان کنگره آمریکا به گردهمایی جوامع ایرانیان مقیم امریکا در واشینگتن


پیام قاضی تد پو رییس زیرکمیته تروریسم در کنگره امریکا

دوستان ایرانی!

تغییرات شگرفی در ایران در حال وقوع است. همانطور که در اوائل امسال آثار آنرا دیدیم که چگونه ظاهر شد و هزاران نفر به خیابانها ریختند و خواستند که فریاد اعتراضشان شنیده شود. فداکاری شما برای بدست آوردن آزادی و دمکراسی درایران، انگیزاننده و (الهام بخش) است. ما در کنگره ایالات متحده آمریکا پیامتان را دریافت کرده و از پیام آزادی خواهی شما برای همه ایرانیان حمایت و (پشتیبانی) میکنیم.

شما برای ایران دمکراسی میخواهید نه جنگ وسرکوب. شما میدانید که ثبات قدم و اتحاد و(یگانگی) شما است که تغییر رژیم را به ارمغان خواهد آورد. در این راستا من همراه با شما هستم.

من و دوستانم در کنگره بطور خستگی ناپذیر در حمایت از شما برای آوردن دمکراسی به ایران فعالیت می کنیم. قوانین در کنگره در حال تصویب شدن است و (مسئولینی در رژیم) را هدف قرار میدهد که وحشیانه مردمی را که فریاد آزادی خواهی سرمیدهند دستگیر، زندانی و شکنجه میکنند. ما با کمک شما رژیم را به پای میز عدالت خواهیم آورد و روزی با هم در ایرانی آزاد خواهیم بود .

 

پیام جودی چو نماینده دموکرات کنگره امریکا از کالیفرنیا

دوستان عزیز،

افتخار بسیار بزرگی است که برگزاری گردهمایی ایران آزاد، برای حقوق بشر و دموکراسی را به شما تبریک بگویم. من شجاعت بینظیر وطن پرستان ایرانی را که با شهامت به خیابان ها آمدند تا برای حقوق بشر و دموکراسی مبارزه کنند تحسین میکنم. با وجود اینکه بخوبی میدانند که ممکن است به زندان بروند، هنوز هم ایرانیان به مخالفت خود علیه حکومت ادامه میدهند، علیه حکومتی که فرصت ها و برابری را از مردم خود سلب کرده ، در حالیکه به اشاعه ترور و جنگ در کشورهای مختلف میپردازد.

با وجود اینکه دهها تن از آن فعالین هم اکنون بخاطر فعالیت هایشان در زندانها بسر میبرند، ما نباید آنها را فراموش کنیم. ما باید به مبارزه ای که آنها شروع کردند ادامه دهیم تا ایران را به یک کشور آزاد و دموکرات تبدیل کنیم. اقدامات و فعالیت های امروز شما بخش مهم و حیاتی از آن است.

من از طرف مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا، و از طرف مردم حوزه انتخاباتی ۲۷ کالیفرنیا، بهترین آرزوها و تبریکاتم را به شما تقدیم میکنم،

 

پیام تام مک کلینتاک، نماینده کنگره آمریکا

من استقامت و پایداری شما راکه با فاصله زیاد از میهن خود برای رسیدن به آزادی و دموکراسی در ایران فعالیت میکنید، تحسین میکنم.

این گردهمایی، پیامی بسیار قوی به جهان می فرستد. این پیام که شما تا رسیدن به آزادی و سعادت میهن خود، به رغم فاصله مکانی که با کشور خود دارد هر قدر که طول بکشد هرگز دست از مبارزه بر نخواهید داشت.

هر انسان آزاده ای در جهان از اهداف شما برای آزادی زندانیان سیاسی، تغییر این رژیم و بهبود شرایط حقوق بشر مردم ایران، حمایت میکند.

رشد و گسترش تظاهرات خیابانی در ایران، خواست و عطش مردم ایران برای رسیدن به آزادی، و دموکراسی را بوضوح مشخص میکند.

من در حمایت از اهداف شما به هر طریق ممکن ادامه خواهم داد، و از دولت ایالات متحده آمریکا نیز میخواهم که از فعالیت های شما حمایت کند.

شهامت و شجاعت، و اشتیاق شما برای رسیدن به دموکراسی نور امیدی است برای تمام کسانیکه بدنبال رسیدن به آزادی در گوشه و کنار جهان هستند.

وحشت شدید رژیم از کنوانسیون جوامع ایرانیان در واشینگتن

و سخنرانیهای آن درباره معامله اتمی

 

بدنبال برگزاری گردهمایی جوامع ایرانیان و انجمن های ایرانی از 40 ایالت آمریکا با حضور شخصیتهای برجسته آمریکا و بازتابهای گسترده آن در مهمترین رسانه های آمریکا و جهان، ترس وسراسیمگی ولایت بحران زده خامنه ای و حواشی آن را فراگرفته است.


کیهان خامنه ای نیز در یک گزارش مفصل درباره سرنوشت برجام با اشاره به کنوانسیون جوامع ایرانیان در واشینگتن نوشت

رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و وکیل فعلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا, بامداد یکشنبه خواستار خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران شد.جولیانی طی سخنرانی در همایش مجاهدین در واشنگتن بر لزوم تغییر حکومت در ایران تاکید کرده و گفت: «ما رئیس‌جمهوری داریم که به تغییر رژیم (ایران) متعهد است. اما چه اتفاقی برای آن توافق خواهد افتاد؟»

 

خبرگزاری رادیو تلویزیون رژیم روز: 16 اردیبهشت 97 نوشت:رودی جولیانی که در نشست مجاهدین در واشنگتن سخنرانی می کرد گفت: رئیس جمهور (آمریکا) به اندازه ما به تغییر نظام ( ایران ) پایبند است؛ به ویژه با حضور مایک پمپئو وزیر امور خارجه در سمت راست او و حضور جان بولتون مشاور امنیت ملی در سمت چپ او. جان بولتون را که می شناسید.

 

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی هم سرمقاله مطول و پراز مهملاتی را به این موضوع اختصاص داده ومینویسد:(مجاهدین) در آستانه زمان تصمیم گیری ترامپ درباره ماندن یا نماندن آمریکا در برجام, (مجاهدین) یک نمایش سیاسی در واشنگتن برپا نموده و نکته قابل توجه اینکه «رودی جولیانی» وکیل ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در نمایش ضد برجامی مجاهدین شرکت کرد و در یک سخنرانی حامیانه از این گروه گفت: «رئیس جمهور آمریکا به اندازه ما به تغییر نظام ایران پای بند است به ویژه با حضور مایک پمپئو وزیر امور خارجه در سمت راست او و حضور جان بولتون مشاور امنیت ملی در سمت چپ». وکیل ترامپ با افزودن این جمله که: «جان بولتون را که می‌شناسید» به زعم خود مایه ضدنظام سخنانش را زیادتر کرد تا به مجاهدین حاضر در نمایش وانمود کند که رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با نظام جمهوری اسلامی مصمم و بسیار جدی است.

این روزنامه که عمدتا متمایل به باند روحانی است در سرمقاله اش پس از تعزیه گردانی و ذکر مصیبت به خاطر شکست برجام و پرژه ضدایرانی و ضدبشری بمب سازی اتمی، در گفتار درمانی مسخره یی، به دلداری نیروهای وارفته ولایت پرداخته و می نویسد:«این قبیل کینه توزی‌ها از ناحیه (مجاهدین) در طول 40 سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار اتفاق افتاده و نتوانسته کاری از پیش ببرد....

 

باشگاه خبرنگاران بسیجی رژیم، 16 اردیبهشت 97 نیز نوشته است :

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک که به گفته خودش سابقه دوستی ۳۰ ساله با ترامپ دارد, در بخشی از سخنرانی خود خواستار تغییر حکومت در ایران شد.

وی یکی از حامیان اصلی مجاهدین در آمریکا به شمار می‌رود و تاکنون بارها در تجمعات این گروه در آمریکا, فرانسه و آلبانی حضور پیدا کرده است.

 

رودی جولیانی, شهردار سابق نیویورک و وکیل فعلی دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا, طی سخنرانی در همایش مجاهدین در واشنگتن بر لزوم تغییر حکومت در ایران تاکید کرده و گفت: «ما رئیس جمهوری داریم که به تغییر رژیم (ایران) متعهد است.

رودی جولیانی تاکید کرد: «من به مدت طولانی که حتی نمی‌توانم بگویم چقدر, حامی تغییر حکومت ایران بوده‌ام. من حامی این مسئله خواهم بود. به نظرم این تنها راه صلح در خاورمیانه است.

 

در نمونه دیگری از این واکنشهای زنجره یی خبرگزاری حکومتی ایسنا: 16 اردیبهشت 97 نوشته است :

رودی جولیانی, یکی از اعضای تیم حقوقی دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا در یک نشست که توسط عوامل ضد نظام ایران در واشنگتن برگزار شد, گفت که با توجه به رویکرد وزیرامورخارجه و مشاور امنیت ملی جدید آمریکا, ترامپ قصد دارد از توافق هسته ای با ایران خارج شود.

وی ادامه داد: ما رئیس جمهوری داریم که بسیار سختگیر است. ما رئیس جمهوری داریم که همچون ما متعهد به تغییر نظام در ایران است.
لطفا به اشتراک بگذارید: