لیست گذاری و تحریم حسن نصرالله سرگرده حزب الشیطان لبنان

لیست گذاری و تحریم حسن نصرالله سرگرده حزب الشیطان لبنان


لیست‌گذاری و تحریم حسن نصرالله سرکردة حزب‌الشیطان لبنان

در اقدام مشترک آمریکا و 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس

 تحریم‌های آمریکا و عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات

 10 تن از سرکردگان و عوامل حزب‌الشیطان و 4 نهاد وابسته به آن ‌را شامل می‌شود

بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا: این لیست‌گذاریها به‌دنبال خروج ایالات متحده از برجام و شروع مجدد تحریم‌ها علیه رژیم ایران صورت می‌گیرد و هدف آن مقابله با تمامی فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران  در منطقه است

 حسن نصرالله تحت فرامین سپاه پاسداران رژیم ایران  درد و ر نج انسانی در سوریه را به درازا می‌کشاند

خشونت در عراق و یمن را دامن می‌زند لبنان را در معرض خطر قرارمی‌دهد و کل منطقه را  بی‌ثبات می‌کند

 روز چهارشنبه در یک اقدام مشترک از سوی خزانه‌داری آمریکا و دولت‌های شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، شورای سرکردگان حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی شامل سرکردة این گروه تروریستی و معاون او و شماری از عوامل و نهادهای وابسته به آن‌را تحریم و لیست‌گذاری کردند.

خبرگزاری رویتر دربارة تحریم‌های جدید علیه سرکرده و سایر عوامل حزب‌الشیطان وابسته به رژیم، گزارش داد: «این سومین دور تحریم‌های اعلام‌شده توسط واشینگتن، از زمان خروج ایالات متحده از توافق اتمی با (رژیم) ایران در هفتة گذشته است... دولت ترامپ طی روزهای اخیر تلاش کرده تا (منابع) تأمین مالی عملیات برون‌مرزی (رژیم) ایران از جمله حمایت آن از حزب‌الله را خفه کند.

حسن نصرالله سرکردة حزب‌الشیطان در تیرماه 1395 از ولی فقیه و رئیس‌جمهور رژیم آخوندی به‌خاطر حمایت تمام‌عیار برای سرپا نگه‌داشتن این گروه تشکر کرد وگفت: در خصوص بودجه حزب‌الله شفاف هستیم، درآمدهایش، هزینه‌هایش، هر آنچه که خورده و نوشیده می‌شود، موشک‌ها و راکتهایش همه از جمهوری اسلامی در ایران دریافت می‌شود».

 ماخیلی سریع می گوییم وشاید چنین چیزی درتمام دنیا وجود نداشته باشد که یک کسی بیاید وبه صورت علنی شفاف وصادقانه بگوید درمقابل همه جهان می گویم برادر ما بی پرده می گوییم ،بودجه ،هزینه ،خرج وخورد وخوراک وسلاح و موشک های حزب الله ازجمهوری اسلامی ایران می رسد تمام ،

هیچ ربطی به بانک ها ندارد تازمانی که ایران پول داشته باشد ، یعنی ما پول داریم شفافیت بیشترازاین می خواهید

من تشکرمی کنم از حضرت امام خامنه ای، دولت ایران و رئیس جمهوری آن حمایت بی دریغ ازما درسالهای گذشته وهمچنان تاامروز ادامه دارد» (ایسنا، 4تیر1395).

تحریم‌های مشترک آمریکا و عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات 10 تن از سرکردگان و عوامل حزب‌الشیطان و 4 نهاد وابسته به آن‌را شامل می‌شود.

ناظران همراهی قطر را با این تحریم‌ها قابل توجه ارزیابی کردند و آن‌را اقدامی در راستای مقابلة مشترک کشورهای منطقه علیه مداخلات و تروریسم رژیم ولایت فقیه دانستند.

به‌ویژه که در همان روز وزارت خارجة آمریکا با صدور بیانیه‌یی دربارة تماس تلفنی وزیر خارجة این کشور با همتای خود از قطر، اعلام کرد: «وزیر خارجه (در این تماس) این خواستة رئیس‌جمهور (ایالات متحده) را مورد تأکید قرار داد که اختلاف (بین کشورهای) خلیج (فارس)... کاهش یافته و سرانجام رفع شود، چرا که به (رژیم) ایران سود می‌رساند».

خزانه‌داری آمریکا در بیانیة اعلام تحریم سرکردگان حزب‌الشیطان که روز چهارشنبه صادر شد، می‌نویسد: «وزارت خزانه‌داری و مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم به‌طور مشترک، رهبران ارشد حزب الله را تحریم کردند... امروز هفت کشور عضو مرکز مقابله با تأمین مالی تروریستی با لیست‌گذاری رهبران ارشد حزب‌الله لبنان، اقدامات قابل توجهی را برای (مقابله با این) گروه ترویستی مورد حمایت (رژیم) ایران در پیش گرفتند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همراه با عربستان، رئیس مشترک مرکز مقابله با تأمین مالی تروریستی و سایر اعضای این مرکز شامل بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات اعضای «شورای حزب‌الله» نهاد تصمیم‌گیرندة (این گروه) را لیست‌گذاری کردند. به‌طور مشخص دفتر کنترل دارایی‌های خارجی همراه با شرکای خود در خلیج (فارس) حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را تحریم کردند».

در ادامة این بیانیه تصریح شده است که سایر سرکردگان حزب‌الشیطان شامل نعیم قاسم (معاون نصرالله)، محمد یزباک، حسین خلیل و ابراهیم امین سید طبق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ لیست‌گذاری شده‌اند که تروریست‌ها و افرادی که تروریست‌ها یا اقدامات تروریستی را حمایت می‌کنند هدف قرار می‌دهد.

خزانه‌داری آمریکا تأکید کرده است: «در نتیجة اقدام امروز، تمامی دارایی‌ها و منافع حسن نصرالله، محمد یزباک، حسین خلیل و ابراهیم امین سید در ایالات متحده یا تحت اختیار یا کنترل افراد آمریکایی، باید بلوکه شود و به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی گزارش شود. مقررات این دفتر معمولاً هرگونه معاملة افراد آمریکایی یا (معاملات) در داخل آمریکا و یا در عبور از آمریکا را که شامل هرگونه دارایی یا منافع افراط بلوکه یا لیست‌گذاری شده باشد، منع می‌کند. تمامی پنج فرد مذکور تحت تحریم‌های ثانویه نیز قرار می‌گیرند...».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه هم‌چنین اعلام کرد که کشورهای شورای همکاری، شمار دیگری از عوامل و نهادهای کلیدی حزب‌الشیطان را نیز لیست‌گذاری کرده‌اند که نامشان در این بیانیه ذکر شده و پیشتر توسط آمریکا لیست‌گذاری شده بودند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «کشورهای ما با هدف قرار دادن شورای حزب‌الله، تفاوت قائل‌شدن غلط بین باصطلاح «بال سیاسی» حزب‌الله و توطئه‌های تروریستی جهانی آن را رد کردند... حسن نصرالله دبیرکل و رئیس شورای (حزب‌الله)، تحت فرامین سپاه پاسداران (رژیم) ایران درد و رنج انسانی در سوریه را به درازا می‌کشانند، به خشونت در عراق و یمن دامن می‌زنند، کشور و مردم لبنان را در معرض خطر قرا می‌دهد و کل منطقه را بی‌ثبات می‌کنند».

وزارت خزانه‌داری در بیانیة خود تأکید کرد: «این لیست‌گذاری‌ها به‌دنبال تصمیم رئیس‌جمهور (آمریکا) در هفتة گذشته برای پایان‌دادن به مشارکت ایالات متحده در برجام و شروع مجدد تحریم‌های غیر اتمی آمریکا علیه رژیم ایران، صورت می‌گیرد. این اقدام، استمرار پیشبرد هدف پاسخ‌دادن به تمامیت فعالیت‌های شرورانه و بی‌ثبات‌کنندة (رژیم) ایران در منطقه از جمله (اقدامات) حزب‌الله است».

بیانیه تصریح می‌کند: «این لیست‌گذاری‌ها اقدام هفتة گذشتة... خزانه‌داری را برای بستن شبکة گستردة تبدیل ارز در ایران و امارات تکمیل می‌کند؛ شبکه‌یی که میلیون‌ها دلار را برای نیروی قدس سپاه پاسداران (رژیم) ایران منتقل می‌کرد. (تحریم‌های روز چهارشنبه هم‌چنین) بر پایة اقدامات روز قبل از آن در هدف قرار دادن رئیس بانک مرکزی (رژیم) ایران و بانک البلاد مستقر در عراق است؛ (آنها) به‌خاطر انتقال میلیون‌ها دلار برای نیروی قدس هدف قرار گرفتند؛ (پولی که نیروی قدس به‌منظور) غنی‌کردن و حمایت از دستور کار خشونت‌بار و افراطی حزب‌الله (به‌کار می‌رفت). اقدام (روز چهارشنبه) هم‌چنین تعداد افراد و نهادهای وابسته به حزب‌الله را که توسط کشورهای خلیج (فارس) لیست‌گذاری شده‌اند، افزایش می‌دهد...».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامة بیانیة خود دربارة شورای سرکردگان حزب‌الشیطان توضیح داده است: این شورا ارگان تصمیم‌گیرندة حزب‌الله و مسئول امور مذهبی، نظامی و استراتژیک است و کنترل نهادهای اداری، طراحی و سیاست‌گذاری (این گروه) را بر عهده دارد. در صورتی که شورا (بر سر یک تصمیم‌گیری) به بن‌بست برسد، ولی فقیه (رژیم) ایران رأی نهایی را برعهده خواهد داشت».

در ادامة این بیانیه، توضیحاتی دربارة سرکردگان تحریم و لیست‌گذاری‌شدة حزب‌الشیطان ارائه شده است؛ از جمله:

حسن نصرالله (سرکردة حزب‌الشیطان): او به‌عنوان دبیرکل و رئیس شورای (حزب‌الله) بالاترین مقام آن است و فرماندهی مستقیم دستگاه نظامی و امنیت (این گروه)... از جمله در جنگ سوریه را برعهده دارد... دفتر کنترل دارایی‌های خارجی پیشتر نصرالله را تحت فرمان اجرایی 12947 و فرمان اجرایی 13582.... به‌عنوان تروریستی که به‌طور ویژه نام‌گذاری شده لیست‌گذاری کرده است.

نعیم قاسم (معاون نصرالله): او اعلام کرده که حزب‌الله بال نظامی و سیاسی خود را از هم جدا نمی‌کند.

محمد یزبک Muhammad Yazbak: از مؤسسان اولیة حزب‌الله که هم‌اکنون مسئول شورای قضایی آن است... این فرد بر کمپ‌های آموزشی و قاچاق تسلیحات نظارت داشته و از متخصصان سپاه پاسداران به‌منظور آموزش سیستم‌های تسلیحاتی برای نیروهای حزب‌الله میزبانی کرده است.

حسین خلیل: مشاور سیاسی حسن نصرالله. او پیشتر یکی از فرماندهان این گروه بوده که مسئولیت عملیات ویژة آن در اروپا را بر عهده داشته است.

ابراهیم امین سید: مسئول شورای سیاسی حزب‌الله. وی اولین سخنگوی رسمی این گروه بوده و در تشکیل آن نقش داشته است.

در ادامة این بیانیه فهرست عوامل و نهادهای وابسته به حزب‌الشیطان که توسط کشورهای خلیج فارس لیست‌گذاری شده‌اند همراه با سوابق تروریستی آنها ذکر شده است.

وزارت خارجة بحرین در بیانیة خود دربارة لیست‌گذاری سرکردگان حزب‌الشیطان تأکید کرد: «این اقدام... برای تضعیف فعالیت‌های (رژیم) ایران و حزب‌الله که هدفشان تضعیف ثبات و امنیت منطقه است، ضروری است. افراد و نهادهای (لیست‌گذاری شده) هم‌چنین تحت تحریم قرار گرفته و دارایی‌هایشان... مسدود می‌شود و شهروندان و ساکنان نمی‌توانند با آنها معامله کنند...».

آسوشیتدپرس در گزارش خود، نوشت: «این تحریم‌ها در همان روزی برقرار شد که وزیر خارجة آمریکا تلفنی با وزیر خارجة قطر صحبت کرد و خواهان پایان‌یافتن سریع اختلافات (میان کشورهای) خلیج (فارس) شد. هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجة آمریکا گفت، پمپئو بر تعهد دولت ترامپ برای همکاری با کشورهای خلیج (فارس) به‌منظور تضمین «اجرای کامل» تحریم‌ها و جلوگیری از سوءاستفادة تروریست‌ها از سیستم مالی آن کشورها تأکید کرده است».

نشنال امارات نیز گزارش داد: «این بزرگ‌ترین اقدام هماهنگ آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب‌الله در دوران ترامپ است».

 حمایت اد رویس رئیس کمیتة خارجی کنگرة آمریکا از تحریم سرکردگان حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی

اد رویس رئیس کمیتة خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت از تحریم‌ها علیه حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی، گفت: «این تحریم‌ها به‌درستی سران اصلی‌ترین عامل تروریستی (رژیم) ایران یعنی حزب‌الله را به‌خاطر اقدامات خطرناک آن در سوریه، لبنان، یمن و فراتر از آن هدف قرار می‌دهد».
لطفا به اشتراک بگذارید: