درگیری‌های گسترده مردم کازرون با نیروهای سرکوبگر رژیم

درگیری‌های گسترده مردم کازرون با نیروهای سرکوبگر رژیم


گفتگو با دکتر حسین فرصت – ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷


 

همانطور که در خبرها دیدیم از روز گذشته اعتراضات خشمگینانه مردم کازرون بار دیگر شعله کشیده و به درگیریهای گسترده بین مردم و نیروهای سرکوبگر رژیم منجر شده . در این رابطه همراه هستیم با دکتر حسین فرصت که کاندیدای مجاهدین برای اولین دور مجلس شورای ملی از کازرون بودند و چهره شناخته شده یی برای مردم این شهر هستند به خصوص که دو برادرشون از جمله شهدای کازرون هستند که در مبارزه با دیکتاتوری آخوندی جانشان را نثار آزادی مردم ایران کردند. دکتر حسین فرصت در جریان تحولات کازرون هستند.

ضمن تشکر خوبه که آخرین وضعیت این شهر را از خود ایشون بشنویم. خیلی ممنون که در این گفتگو شرکت کردید

دکتر فرصت : من هم از شما تشکر می کنم که این فرصت را به من دادید تا اولا درود بفرستم به همشهریهای بپاخاسته ام و از مردم شهرهای مجاور می خوام که به کمک اونها بشتابند. و اجازه ندهند رژیم نیروهای خودش را از این شهرها برای سرکوب مردم کازرون گسیل کنه. همچنین درود می فرستم به شهدای قهرمان دیروز و امروز کازرون. و درود به مجروحان قهرمان که با پذیرش درد و رنج جراحت با حضور در صحنه و ایستادگی در برابر مزدوران رژیم را ناگزیر از عقب نشینی کردند. از مردم قهرمان کازرون می خوام که به یاری محروحان بشتابند به کمک خانواده شهدا بروند و در همیاری با خانواده بازداشت شدگان در مقابل مراکز سرکوب رژیم اعتراض کنند.

اما این که سوال کردید وضعیت شهردر چه حالیه باید بگم امروزصبح درادامه درگیری های روز قبل رژیم که مزدوران تازه نفس از شهرهای اطراف آورده بود می خواست معترضین را محاصره کنه که جوانان با آتش زدن لاستیک و بستن راهها مانع شدند . خبرهاش را شما از سیما گفتید. این درگیری در ادامه درگیریهای روز قبل بود که خود رژیم به یک شهید و 6زخمی اعتراف کرد. اما شورای ملی مقاومت در اطلاعیه اش از دو شهید اسم برده و شمار زیادی مجروح. حال بعضی از مجروحین وخیمه و ممکنه هرلحظه به تعداد شهدا افزوده بشه. درگیریها هم دیروز و هم امروز در مناطق وسیعی از شهر ادامه داشته. شعارهای مردم اساسا شعارهای سیاسی بود. مثلا می گفتند غزه حمایت میشه کازرون خیانت میشه و وای به روزی که مسلح شویم.

س: خواسته مردم چی هست از کی این جریانها شروع شده؟


دکتر فرصت : این اعتراضات از 16مرداد سال گذشته در اعتراض به طرح جدید تقسیمات کشوری شروع شد رژیم در آن موقع خبر را تکذیب کرد

مجددا در دیماه پارسال طرح تقسیم کازرون را مطرح کرد که مردم واکنش نشون دادند و روز 13 دی پارسال یک اعتراض سراسری و گسترده بر گزار کردند . یک اعتراض دیگه در 8بهمن پارسال داشتیم بعد اعتراض بزرگتری در 17 اسفند بود . امسال اعتراض ها از 21 فروردین شروع شد. بعد از روز 27 فروردین تا دوم اردیبهشت به مدت یک هفته مستمر ادامه داشت. بعد روز 13 اردیبهشت شاهد یک تظاهرات دیگه بودیم که برای اولین باردولت روحانی بهش واکنش نشان داد . جهانگیری به صحنه اومد و گفت دولت طرحی برای کازرون نداره و بعد هم گفت باید این وضعیت را جمعش کنیم. درتمام این مدت که این تظاهرات ها برپا می شد آخوند خرسند گماشته خامنه ای در کازرون سنگ همراهی با مردم را به سینه می زد و سعی می کرد با وعده های پوشالی مردم را فریب بده. استاندار فارس هم چند بار همین نقش را بازی کرد.

آخرین دور تظاهرات هم دیروز شروع شد که مردم تجمع کردند آخوند خرسند به صحنه آمد و شروع به وعده های پوشالی دادن کرد که با هو و فریاد مردم مواجه شد و پا به فرار گذاشت. رژیم که دید این ترفندهاش سوخته خواست با سرکوب مردم را متفرق کنه تعدادی از جوانان را دستگیر کرد و مردم با تجمع خود خواستار آزادی جوانها شدند رژیم برای متفرق کردن مردم شلیک کرد با گلوله جنگی به جمعیت بی دفاع . که با ایستادگی قهرمانانه مردم مواجه شد.

اما این که پرسیدید خواسته مردم چی بود خب از شعارهاشون مشخصه

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: