اعتصاب سراسری رانندگان کامیون برای دومین روز متوالی

اعتصاب سراسری رانندگان کامیون برای دومین روز متوالی


اعتصاب سراسری رانندگان کامیون امروز چهارشنبه وارد دومین روز خود شد.(جهت دیدن فیلم به این لینک مراجعه کنید)


در پی فراخوان قبلی مبنی بر اعتصاب رانندگان کامیون؛ روز گذشته رانندگان بیش از 70 شهر به این اعتصاب پیوستند رانندگان اعتصاب کننده اعلام کردند تا رسیدن به خواسته هایشان این اعتصاب را ادامه خواهند داد.


کامیونداران از جمله به پایین بودن کرایه بار؛ توزیع ناعادلانه بار؛ کاهش حق بیمه رانندگان و نبود سختی کار در سنوات بیمه و افزایش بیش از حد قیمت لاستیک و لوازم یدکی دست به اعتصاب زده اند.

اسامی برخی از شهرها که روز گذشته رانندگان دست به اعتصاب زدند عبارتند از: مرودشت؛ اصفهان؛ شیراز، آباده، زرین شهر ؛ بم؛ ارسنجان؛ سبزوار، بندرانزلی؛ بوکان،

کاریز تایباد، گرمه، تربت جام، تربت حیدریه، زرند ، نوشهر، شهرضا، گناباد، مبارکه؛ آبادان

دزفول؛ زنجان؛ مهاباد؛ تبریز؛ کنگاور؛ شهرکرد؛ مرند؛ جهرم؛ نجف‌آباد؛ شهربابک، لنجان؛ ایوان؛ نیشابور؛ خاش؛ قزوین؛ رفسنجان؛ ساری؛ بندرعباس؛ بندرلنگه؛ همدان؛ شاهرود؛زابل؛ گنبدکاووس ، اردکان، محمد آباد قهاب، کوار فارس، باغ ملک خوزستان، دهگلان، سفید دشت بروجن، جاجرم، ضیاء آباد در استان قزوین،سنندج – یزد –اراک –کرمان – بجنورد –دشت فارس –بهبهان– کاشان – بیگدل فارس –محمد آباد یزد، سعادت شهر، ورزنه، اندیمشک ، نایین، فسا ، ساوه، ارومیه، سلماس، مشهد –بیرجند-بجستان –شیروان

رانندگان اعلام کرده اند که در شرایط فعلی با مشکلات معیشتی روبرو هستند و تا زمانیکه مشکلاتشات حل شود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

هفته گذشته نیز کامیونداران در اعتراض به کم بودن کرایه و بلاتکلیفی وضعیتشان دست به تجمعات اعتراضی زده بودند. این معترضین سالهاست که مشکلاتشان باقی مانده و هیچ رسیدگی نسبت به آن صورت نگرفته است.

بعضا رانندگان باید برای هر نوبت حمل بار تا بیست روز منتظر بمانند. همچنین سازمان مالیات از راننده‌ها برای حمل بار به‌عنوان مالیات اخاذی می‌کند و حتی مالیات بر ارزش افزوده را از رانندگان می‌خواهد.

کارگزاران رژیم در برخی از شهرها از جمله اصفهان برای ایجاد تفرقه و شکاف در بین رانندگان اقدام به بالا بردن قیمت کرایه بار کردند که مورد قبول رانندگان قرار نگرفت.

 رژیم در بندرانزلی در یک ترفند برای انداختن تفرقه بین رانندگان؛ یک اطلاعیه را با امضای مدیریت انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکتها؛ به دیوار نصب کرده که کرایه حمل کالا از امروز به مقصد بندرانزلی به تمامی نقاط تا ۱۲ درصد و کرایه حمل محموله های فله تا ۱۷ درصد افزایش یافته است. که این هم مورد توجه رانندگان قرار نگرفت.

در یک اقدام دیگر رژیم اعلام کرد که نرخ کرایه حمل بار را تا ۲۰ درصد افزایش می دهد تا به این ترتیب؛ اعتصاب رانندگان درهم بشکند. اما آنان اعلام کردند به این نرخ راضی نیستند و این نرخ بایستی تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

خانم مریم رجوی با درود به کامیونداران و رانندگان زحمتکش ماشین های سنگین در سراسر کشور از آنها خواست به اعتصاب همکارانشان بپیوندند . رئیس جمهور برگزیده مقاومت از عموم هموطنان درخواست کرد به حمایت و پشتیبانی از کامیونداران برخیزند.
لطفا به اشتراک بگذارید: