پاریس-افطار ماه رمضان با حضور مریم رجوی و شخصیتهای جوامع اسلامی

پاریس-افطار ماه رمضان با حضور مریم رجوی و شخصیتهای جوامع اسلامی


گردهمایی در افطار ماه مبارک رمضان

پیام اسلام، صلح و آزادی است

پایان دیکتاتوری مذهبی با قیام مردم ایران

 سید احمد غزالی – نخست‌وزیر پیشین الجزایر

این رژیم فاسد رژیمی است که از اسلام سوء استفاده می‌کند. اسلام دین رحمت است. (اما این رژیم) آن‌را بخاطر اهداف غیر مشروع (خود) مورد سوء استفاده قرار می‌دهد

ما وظیفه داریم تمامی تلاش‌های خود را بکار گیریم تا ملت‌هایمان در کشورهای عربی و مسلمان با حقیقت مقاومت و با حقیقت مبارزة آن آگاه شوند.

اگر لشکرکشی (رژیم) ایران در سوریه نبود، از کیسة اموال مردم ایران میلیاردها خرج جنگ و یا جنایت‌های این رژیم نمی‌شد و میلیاردها صرف تروریسم نمی‌شد. روشن است که القاعده و داعش در عراق و همه این سازمان‌های تروریستی که مدعی اسلام هستند، توسط رژیم ایران حمایت مالی می شوند و ساخته این رژیم هستند. اینها از پول و خون ملت‌های ایران و عراق تأمین می‌شوند.

نخست‌وزیر سید احمد غزالی در ادامة سخنانش گفت:

بنابراین در این ماه پرفضیلت از خداوند می‌خواهیم که پیروزی‌های مقاومت ایران را افزایش بدهد و ما حامیان این آرمان عادلانه هستیم که تنها مسئلة مردم ایران نیست، بلکه مسئلة کل ملت‌های ماست، چرا که یک ارتباط محکم بین مبارزه و مقاومت ایران و خواسته‌های خلق‌ها در کل جهان وجود دارد. بنابراین من درخواست دارم که روزانه باید کار کنیم تا این حقیقت به ملت‌های ما در کشورهای عربی و مسلمان برسد. حقیقت این رژیم فاسد که دشمن مردم عرب و مسلمان است. دشمن صلح و دشمن عدالت است.

حقیقت درباره مقاومت، مقاومتی که صرفاً یک اپوزیسیون نیست. سازمانی که نمی‌خواهد به حاکمیت و به قدرت برسد و این مقاومت قصدش رسیدن به سلطه در ایران نیست. این مقاومت ریشه در دوران مرحوم مصدق دارد که از همان زمان مبارزه می‌کرد و ده‌ها هزار نفر را فدیه داد تا دیکتاتوری را سرنگون سازد؛ چه دیکتاتوری شاه و یا دیکتاتوری آخوندی.

دکتر نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی سوریه

در ماه رحمت، قیام خلقتان را به شما تبریک می‌گویم. قیامی که 39 سال است شروع شده و در این روزها نمود پیدا کرده و یادآوری‌کنندة روزهای نخست قیام همنوعانشان در سوریه است.

این قیام، قیمت آن به یاری خداوند پیروزی خواهد بود. تا رژیمی که بار گران بر قلبهای شما و ما و قلب‌های کل منطقه شده، از بین برود. (رژیمی) که آزادی را سرکوب می‌کند و دین را با تزهایش و دوری‌اش از حقیقت منحرف کرده است.

اگر حمایت رژیم آخوندی نبود، دیکتاتور دمشق باقی نمی‌ماند.

ما در مرحله‌یی هستیم که اقتضا می‌کند برای حمایت از مردم ایران که برای سرنگون‌کردن دیکتاتوری مذهبی و رژیم آخوندی قیام کردند با یکدیگر باشیم. به درگاه خداوند دعا می‌کنیم و هر آن‌چه را از دستمان برآید انجام می‌دهیم تا مردم ایران به پیروزی دست پیدا کنند. همة ما باید همکاری کنیم تا این رژیم و شبه‌نظامیانش را به دادگاه جنایی بین‌المللی بکشانیم. باید به غرب بگوییم، آری شما با امضای قرارداد اتمی به رژیم ایران یاری رساندید. به آن میلیاردها (دلار) تقدیم کردید. باید به همة حمایت‌ها از این رژیم پایان بدهید».

این مقاومتی است که ما باید با جسم و جان خویش در کنار آن قرار بگیریم. این مقاومت، جایگزین و آلترناتیو واقعی این رژیم شکست‌خوردة آخوندی است که جز ابزارهای سرکوب علیه خلق‌هایمان چیزی برای ما به ارمغان نیاورده است. شعار ما در این مرحله این است «صبور باشید و پایداری کنید، پیروزی در راه است».

حرف آخرم را به همنوعان خود در ایران و سوریه می‌گویم. ما در کنار هم و به یاری خداوند بر تمامی این نظام‌ها پیروز خواهیم شد؛ ما در کنار هم به یاری خداوند هدفمان را محقق خواهیم کرد از شما متشکرم.

هیثم مالح رئیس کمیته قانونی ائتلاف ملی سوریه

مداخلات جنایتکارانة رژیم آخوندی در سوریه را «اشغال مستقیم» نامید و گفت:

رژیم آخوندها در راستای محقق‌کردن هدف‌های تروریستی بر پایه برکناری و حذف مخالفین و کشتن آنها و از زمان دخالتش در سوریه در سال 2012 تاکنون اقدام به عملیات تغییر ساختار جمعیتی بزرگی کرده است رژیم اسد صدها هزار فرقه‌گرای وابسته به آخوندهای (حاکم بر) تهران تابعیت سوری داده است.

هیثم مالح تغییر بافت جمعیتی مناطق مختلف سوریه و جنایات رژیم آخوندی و رژیم اسد در این مناطق را «جنایت علیه بشریت»، «جنایت جنگی» و نسل‌کشی دانست، و اضافه کرد:

در راستای تحقق سیاست تغییر ساختار جمعیتی، به‌کار بردن هر چیزی (برای آنها) مباح و جایز است. از جمله سلاح شیمیایی و سلاح‌های ممنوعة بین‌المللی همچون (بمب‌های) خوشه‌یی و انفجاری و آتش‌زا

محله‌ها و روستاها و هم‌چنین شهرها بدون استثناء نابود شدند؛ به طوری‌که تعداد پناهندگان از اهالی آن در خارج سوریه حدود 6 میلیون تن و در داخل سوریه حدود 7 میلیون مهاجر است. رئیس کمیته قانونی ائتلاف ملی سوریه در ادامه گفت:

امروز در کنار حقوق مشروع مردم ایران برای آزادی و کرامت می‌ایستیم، هم‌چنان‌که مقاومت ایران در کنار حقوق خلق سوریه ایستاد. این تبادل نقش‌ها نیست. این امری است که وظیفة انسانی و اخلاقی و قانونی ما بر ما واجب می‌کند و قبل از هر چیز وظیفة الهی. هم‌چنین به‌دلیل ویژگی درد و وحدت خلق سوریه و ایران علاوه بر وحدت دلیل و عامل آن، علاوه بر وحدت چشم‌اندازها و امیدهای هر دو خلق، اهمیت این پیوند برای ایستادن در برابر دشمن مشترک و جنایتکار یعنی رژیم آخوندی و رژیم اسد وابسته به آن، به‌دلیل رابطة ارگانیک میان آنها به گونه‌یی که اگر یکی از آن دو از بین برود، در پی آن دیگری نیز از بین می‌رود. هم‌چنان‌که ما می‌دانیم سقوط یکی از آن دو به معنای ضعیف‌شدن دیگری است، امری که همکاری و وحدت تلاش‌ها و تمرکز ما روی هدف را ایجاب می‌کند و همة ما یقین داریم که رژیم جنایتکار اسد، هیچ راهی جز سرنگونی ندارد. برای همین رژیم آخوندی تمامی ثقل مالی و نظامی و سیاسی خود را به‌کار می‌گیرد به‌منظور جلوگیری از سرنگون‌شدن آن رژیم؛ زیرا رژیم آخوندی به‌خوبی می‌داند که سرنگونی رژیم اسد به‌معنی خلع ید از آن در منطقة عربی و جهان می‌شود و فروریختن ایدئولوژی بنیادگرای تروریستی آن که منجر به سقوط حتمی آن و تمامی شبه نظامیانش در خارج و داخل ایران می‌شود، مانند مهرههای دومینو.

و با وجود تمامی مصیبت‌ها و زخم‌ها و خون‌ها، به شما تأکید می‌کنیم که خلق عظیم ما در سوریه با وجود تقدیم یک میلیون شهید به انقلاب خود ادامه می‌دهد برای سرنگونی باند اسد زنده باد سوریه آزاد و سربلند و زنده باد خلق آزاد و سربلند ایران.

از این مناسبت استفاده می‌کنم و به خانم مریم رجوی در مقاومت ایران خلاصة فکر و تدبیر سال‌ها را تقدیم می‌کنم. این نامه‌هایی است که به شورای امنیت و اتحادیة اروپا و به جامعة عرب و سازمان همکاری اسلامی ارسال کرده‌ام که شامل 500 صفحه است. آن‌را به‌عنوان هدیه‌یی به خانم مریم رجوی سمبل مقاومت ایران تقدیم می‌کنم.

محمد الحاج – نمایندة پیشین پارلمان اردن

سالیان است که من مسئلة مجاهدین خلق را پیگیری می‌کنم. در کنار آنها و در همدردی با آرمان آنها و رنج‌های آنها ایستاده‌ام؛ چه آن رنج‌ها در ایران به دست رژیم آخوندی که کشتار و شکنجه و زندانی و اخراج کرد، یا در همدردی با آنهایی که سرنوشت ایشان را به اشرف و لیبرتی رساند و رنج‌هایی که آنها در آنجا متحمل شدند من از توانایی‌ها و پایبندی آنها به حقوقشان و کار و تلاش در راستای آرمانشان شگفت‌زده شدم. به شکر خداوند آنها پیروز شدند و طی این سالیان طولانی که رنج کشیدند توانستند جهان را قانع کنند که آنها خلقی را نمایندگی می‌کنند که خواهان صلح است. خواهان زندگی با کرامت به‌دور از دخالت در امور دیگران، به دنبال زندگی در امنیت به دور از جنگ‌ها و سلاح‌های کشتار است.

امروز سازمان (مجاهدین)، راه مجاهدت خود را با صبر و درایت کامل ادامه می‌دهدبه نظر من مردم در داخل ایران از تمامی طبقات و در تمامی شهرها فهمیده‌اند که وضعیت این رژیم وخیم و وخیم‌تر می‌شود. مقاومت ایران خواهان بازگرداندن حیات دموکراتیک به مردم ایران است تا آنها بتوانند در امنیت زندگی کنند
لطفا به اشتراک بگذارید: