چهارخرداد سالگرد شهادت بنیانگذاران و گرامیداشت آن در بهشت زهرا

چهارخرداد سالگرد شهادت بنیانگذاران و گرامیداشت آن در بهشت زهرا


4 خرداد سالگرد شهادت بنیانگذاران و دو تن از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران

ـ وصیتنامة محمدآقا

بسمالله الرحمان الرحیم

خط الموت علی ولد آدم مخط القلاده علی جید الفتاه و ما اولهنی الی اسلافی اشتیاق یعقوب الی یوسف. از حسین ابن علی علیه السلام. مرگ بر اولاد آدم لازم گشته همچنان که گردنبد برای نو عروس و من برای ملاقات اجداد پاکم چنان مشتاقم که یعقوب برای دیدار یوسف.

من وصیتنامة زیر را در حال سلامتی و هشیاری کافی مینویسم، ما 8 نفر که فعلاً سعید محسن، اصغر بدیعزادگان، محمود عسگریزاده، رسول مشکینفام و مرا برای اعدام میبرند از خدا طلب عفو میکنیم، امیدواریم شما هم اگر تقصیری از ما دیده بودید، ببخشید. سعی کنید بعد از من ناراحت نشوید و هر وقت ناراحت شدید، قرآن ترجمه دار بهخصوص سورة احزاب، سورة محمد، سورة توبه و بعضی سورههای دیگر از این قبیل را زیاد بخوانید، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا، محمد حنیف نژاد چهارم خرداد 51

 

ـ پیام پدر طالقانی در سالگرد 4خرداد

امروز برای تجلیل از شهدایی جمع شده ایم که از خون پاک آنها پس از هفت سال سیلابها برخاسته همانها که برای درهم کوبیدن شرک و بتها و اقامة توحید بپا خاسته اند، دشمن مشرک هم از همین جهت از آنها انتقام گرفت. و ما نقموا منهم الا ان آمنوا بالله العزیز الحمید. آنها شاگردان مکتب مؤمن و دلدادة مکتب قرآن بودند، گوهرهایی بودند که در تاریکی درخشیدند، حنیف نژاد، بدیع زادگان، عسگریزاده، مشکین فام، ناصر صادق از همین تابندگان بودند، اینها راه جهاد را گشودند، درود و رحمت خداوند و همة خلق بر روان آنها باد (تصاویر …)

 

-قسمتی از آخرین پیام حنیف از شکنجه گاه اوین- بهار 1351

انتظار دارم قبل از آن که به بیان تنها عامل پیروزی خود که تنها ضامن پیروزی آرمانهای ملی است بپردازم از همة رفقا و برادرانی که در جنبش مسلحانة ما سهیمند، تقاضا کنم که بهخاطر حفظ نوامیس و ارزش غایی کلمات و از آنجا که پیوسته در معرض تمایلات و جملات نغزی بوده که سطور حاضر در قیاس با آنها چیزی شمرده نمیشود، به تشریح این نکته بپردازم که سوابق درخشان انقلابی گروه مجاهدین خلق دستاوردهای انقلابی فراوانی را فراهم کرده که بابرخورداری از آنها و درک روح مفاهیم در پس کلمات میتوان به خوبی در مسیر آرمانهای انقلابی گام برداشت و آنها را با پروسة خلاق و دائمی تئوری عملی روز به روز غنیتر و غنیتر ساخت. بههرحال رمز پیروزی ما در حفظ وحدت دائمی سیاسی و تشکیلاتی گروه است که در مساعی زیر متجلی میگردد: 1ـ وحدت تشکیلاتی 2ـ وحدت استراتژیک 3ـ وحدت ایدئولوژیک. به این ترتیب تنها ضامن پیروزی حفظ دقیق اصول راجع است به وحدت که تنها و تنها از طریق اصول 1ـ انتقاد و انتقاد از خود 2ـ اصل ادامة بقای پیشتاز حفظ میشود. محمد حنیف نژاد.

 

پیام حنیف و محسن از شکنجه گاه اوین- بهار 1351

 برادران روزگاری بود که گروه شما را که ما بنیاد گذاشتیم هیچ نداشت و فیالواقع هیچ، اما به تدریج بر امکانات و قدرت ما افزوده شد، افراد جدیدی بهما پیوستند پس بدانید که پیروزی از آن ماست.

انالله لایغیر بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم، پس دل قوی دارید که بازهم خدا با ماست همان نیروی عظیمی که ما را به این حد رسانده قادر است ما را حفظ کند و در کنف حمایت خود گیرد و از هیچ فیضی ما را محروم ندارد و خلاصه بهاذن خودش بازهم بالاتر و باز هم بالاتر از اینها برساند.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون. قرآن مجید

ما در شرایطی دست به تحریر این پیام میزنیم که دشمن خونخوار جمیع امکانات را از ما گرفته و تحت شدیدترین و وحشیانهترین شکنجههای غیرانسانی و قرون وسطایی هستیم، با این همه ما هرگز از پیروزی راهمان و تحقق اهدافمان نا امید نشده به آرمان و ارادة خلق قهرمان ایران اعتقاد راسخ داریم. این است که علیرغم تمامی فشارها هرطور شده کاغذ و قلم به سلول آورده و با مشاورهیی که کوتاه از آنجا که به اعدام خود یقین داشتیم، پیام زیر را خطاب به برادران خود نوشتیم. بگذار دشمن ما را از هرکاری باز دارد و تحت هر فشاری قرار دهد، بگذار دژخیمان از هرچه علیه ما میتوانند فروگذار نکنند، لیکن ما به راه خود که بدیهی است از جانب برادرانمان تا پیروزی کامل تعقیب میشود اعتماد راسخ داریم و اینها نمیتواند در ارادة رزمندة مجاهدین خلق خللی وارد آورد. لذا برادران وحدت تشکیلاتی ما هر مانعی را از برابرمان بر خواهد داشت هرگز مأیوس نشوید راه ما راه خدا و راه تودههاست، پس پیشبینی میکنیم درهمین امروز که عاقبت همین سطور نیز انشاءالله پس از پیروزی در معرض تماشای عام قرار خواهد گرفت و بار دیگر پیروزی حق و قوای طرفدار حقیقت بر باطل و قوای شیطانی ثابت خواهد شد و بار دیگر غلبة مشی تکامل و ایمان بر باطل که مشی دیرین هستی است بهاثبات خواهد رسید، باید نهراسید، باید پوشش تیره و تاری که میهن ما را احاطه کرده و جو خفقان را بار آورده است از هم درید.

 ـ مسعود رجوی - 9شهریور 1376

جای محمد حنیف و دیگر بنیانگذاران شهید سازمان، جای سعید واصغر خالی . به ویژه جای حنیف بزرگ نخستین راهبر و راهگشا و مسئول اول من و همه مجاهدین .

بالابلند دلبر گلگون عذار من . شیرآهن کوهمرد برجسته ترین رجل انقلابی تاریخ معاصر ایران مربی و مرشد همه مجاهدان کجاست که شکوفایی بذری را که کاشته و بالندگی کشت و زرعی رو که پی افکنده ببیند و غرق شگفتی بشود. یادش به خیر محمد آقا که همیشه جملاتی از امام حسین را زمزمه میکرد و عاقبت هم در سی و سه سالگی سر برپای مولایش حسین بن علی سائید و در آستان او فرود آمد در هر حال حالا او محمد حنیف,

مست است یار و یاد حریفان نمی کند ذکرش به خیر ساقی مسکین نواز من

 

سالگرد شهادت بنیانگذاران مجاهدین در اشرف

مسعود رجوی-3 خرداد 1391

 داستان مجاهدین، داستان شگفتی است، شاه و شیخ و به خصوص شیخ از هیچ چیزی کوتاهی نکردند، آن چنان که اپورتونیستها بر سر میراث حنیف پس از شهادتش، سازمانش رو منهدم کردند، متلاشی کردند، بنیانگذاران ما رو تیربارون کردند، در شب 30 فروردین، چندین بار گفتم، 30 فروردین 51، که آخرین دیدار در حضور دژخیم زندان اوین، سردژخیم زندان اوین من خودم با محمدآقا داشتم، چون بحث اعدام خودمون بود، گفت که چه خواسته ای داری، گفتم که می خواهم محمد آقا رو ببنیم، و اون رو آورد و بعد هم سعید، سعید بنیانگذار رو خواستم، اما به بهروز و علی باکری که رسیدم که گفت که نمی شه، نگو که شبانه در راه اعدام است و تیرباران، همون جا فهمیدم در یک توطئهیی در حالی که به ماها یعنی اعضاء پایین تر مجاهدین حکم اعدام داده بودند.در دادگاه اول عمدا به بنیانگذار سازمان حبس ابد داده بودند.

این هم از ترفندهای ساواک بود، که در روز 4 خرداد برش نقطة پایان گذاشته بود، رژیم فکر می کرد که وقتی بنیانگذاران به شهادت برسند دیگه نسل اونها منقرض خواهد شد دیگر خبری از مجاهدین و اثری از اونها نخواهد بود درست معکوس شد و حالا که هر روزش با ترفندی و توطئه ای و حمله ای و تهاجمی همراه بوده است، الحق و الانصاف مجاهدین هم از پا ننشسته اند و گام به گام خود رو در مسیر پیشرفت و تعالی ارتقاء دادهاند.

قرارمان بر این بود از زمان انقلاب مریم از سال 1364 که هر چقدر چاه باطل عمیق تره ، قلة حق رو بالا و بالاتر ببریم، و اینو مریم با انقلابش محقق کرد.

 از سوره انفال می‌خوانم:

هُوَ الَّذِی أَیدَک بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِینَ {62} همون کسی که تا به‌حال کمکتون کرده، کمکت کرده، به یاری خودش، با مؤمنان به خودش با مجاهدانش با صاحبان آرمانش از طریق اونها که خصلت ویژه اونها چیست؟ الف بین قلوبهم رشته‌هایی بین اینها هست الفتی هست، رابطه‌ای هست تشکیلاتی هست که لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الأَرْضِ جَمِیعاً مَّا أَلَّفَتْ بَینَ قُلُوبِهِمْ وَ لَـکنَّ اللّهَ أَلَّفَ بَینَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکیمٌ {63} ببین یک رشته‌هایی و پیوندهایی بین اینها هست رابطه و نظم و نظامی هست که باور کن اگر تمام آنچه رو که در زمین هست خرج می‌کردی نمیتونستی این‌رو به دست بیاری چون آخه از این جنس نیست.

پس بنگرید شروع کرد از اون رشته، از اون پیوند، از اون رابطه، از اون سرِ چشمه، از اون چیزی که گفت، گفت ببین باور کن، به پیامبرش ها! که اگر تمام ثروت زمین رو هم میدادی، اینو نمیشه خرید. عجبا! راست میگوید! مگه با تمام ثروت زمین میشه یک مجاهد بازگشت ناپذیر یک مجاهد لم یرتابوا خرید؟ با تمام ثروت زمین میشود این رابطه و این پیوند بین شمایان رو خرید؟ چرا؟ پاسدارای رژیم و وحوش مهاجم جلومون هستند، این که بابا به خاطر پوله، به خاطر سرقت امواله به خاطر دزدیه! چه کسی آمده است تمام عمر خود رو یا در زندان بگذرونه، یا در صحرا بگذرونه؟ بدون خانه و خانواده و نمیدونم رفاه و زندگی معمولی و بعد این همه بلا به سرش بیاورند. این همون چیزی است که تمام ثروت زمین رو هم میدادی، نمیتونستی پیدا کنی، پس قدرشو بدون، و درست به همین دلیل حَسْبُک اللّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَک مِنَ الْمُؤْمِنِینَ بَسِتِه دیگه بالاترین ثروتو بهت دادم.

الان از زمان مصدق دهه ها گذشته و به یمن وجود حنیف و سازمانش و آرمانش، و به یمن مریم و انقلابش، صحنه و تاریخ و آسمان ایران با مجاهدینی مرصع شده است که به قول قرآن اگر تمامی ثروت جهان رو هم خرج می کردی، ما به ازای اونها رو نمی شد یافت یا خرید. به واقع مبارک است،

بگویید مرگ برا صل ولایت فقیه ،زنده باد ارتش آزادی –رستگار می شوید
لطفا به اشتراک بگذارید: