ایران، پیامدهای تشدید تحریم - افت صادرات نفت ایران

 

ایران، پیامدهای تشدید تحریم - افت صادرات نفت ایران


بنا بر تخمین های یک شرکت مانیتور نفتکش ها که خبرگزاری رویتر ۹ خرداد ۹۷ از آن گزارش داد، صادرات نفت ایران به میزان کمی در ما مه افت داشته که نشانی از این است که تهدید تحریمهای آمریکا ممکن است خریداران را از وارد شدن در معاملات جدید باز داشته است.

آمار و ارقام رویتر به این اشاره دارد که صادرات نفت خام ایران در ماه مه به حدود 2.5میلیون بشکه در روز رسیده است که افت روزانه 100هزار بشکه را نشان می دهد. منابع تجاری انتظار دارند تحریمهای مالی مانع تجارت نفت با رژیم ایران بشوند چرا که بانکها بطور فزاینده یی نگران شده اند.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران به آسیا و اروپا در ماه جاری به یک میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز سقوط کند.

مشتریان آسیایی نفت از رژیم ایران،


خرید خود در فرودین ماه را نسبت به ماه قبل از آن یک سوم کاهش داده‌اند. ژاپن برای ماه جاری هیچ نفتی از رژیم ایران دریافت نخواهد کرد.

افت صادرات نفت ایران در حالی است که وزارت نفت رژیم ایران قیمت پیشنهادی به مشتریان آسیایی، خصوصاً هند را کاهش داده است. رژیم ایران علاوه بر تخفیف در قیمت نفت، در هزینه حمل نفت نیز به هند تخفیف میدهد.

صادرات ایران به آسیا در ماه جاری به یک میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده که کمترین میزان از سال ۲۰۱۵ میلادی است.

خبرگزاری شانا،


وابسته به وزارت نفت رژیم ایران، کل صادرات میعانات گازی و نفت خام ایران در ماه گذشته را ۲.۶ میلیون بشکه در روز اعلام کرده است. اما ارزیابی رویترز نشان می‌دهد که صادرات واقعی ۲۵۲ هزار بشکه کمتر از رقم اعلام شده توسط شانا است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت ایران را ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز ارزیابی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید


با شروع تحریم های تشدید شونده آمریکا علیه رژیم ایران در ماه جاری، و نزدیک شدن به پایان ضرب الاجل ۳ماهه و ۶ماهه برای بازگشت تحریم های ثانویه ، شرکتهای مختلف اروپایی و حتی روسی شروع به قطع رابطه تجاری با رژیم ایران کرده اند.

 

خروج آمریکا از برجام: تنگنا برای رژیم، فرصت برای مردم


خروج شرکتهای اروپایی از قراردادهای تجاری با رژیم پس از خروج آمریکا از برجام


· خروج آمریکا از برجام و تنگ‌تر شدن حلقه انزوای رژیم


· ظریف بعد از خروج آمریکا از برجام:‌ «برجام، بیماری در حال مرگ»!


بعد از اعلام خروج آمریکا از توافق اتمی،


وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه ای که در تارخی ۱۸اردیبهشت ۹۷ صادر کرد نوشت: « تحریمهای رژیم ایران، 90 و 180روز بعد دوباره باز خواهند گشت. این تحریمها از جمله شامل تحریم‌های نفتی، فروش هواپیما و تحریم‌های ارزی هم می‌شود».

همچنین مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، در فرصت باقی مانده تا شروع دوباره تحریم‌ها، شرکتهای خارجی فرصتی مناسب دارند تا به روابطشان با رژیم ایران پایان دهند.
لطفا به اشتراک بگذارید: