کنگره آمریکا، تصویب لایحة تحریم‌ علیه شبه نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران

کنگره آمریکا، تصویب لایحة تحریم‌ علیه شبه نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران


 لایحه یی در مورد شبه نظامیان عراقی که توسط ">قاضی تد پو رئیس زیرکمیتة تروریسم کنگره آمریکا ارائه شده، به‌عنوان بخشی از بودجة دفاعی سالانة آمریکا معروف به «قانون اختیارات دفاع ملی» در مجلس نمایندگان، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

لایحة مذکور به اعمال تحریم‌هایی علیه شبه نظامیان موسوم به عصائب و نجبا و هم‌چنین مهره‌های خارجی که «مقام‌ها، عوامل، وابستگان و یا تحت کنترل» آنها هستند فراخوان می‌دهد.

لایحة مصوب مجلس نمایندگان هم‌چنین از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد طی 180 روز، گزارشی را ارائه بدهد که شامل فهرستی از نهادهای بین‌المللی باشد که به میزان حداقل 33 درصد در اختیار سپاه پاسداران رژیم آخوندی قرار دارند.

قاضی تد پو در مصاحبه‌یی با کردستان 24 بر لزوم مقابله با مداخلات رژیم آخوندی تأکید کرد و دربارة شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران، گفت:

«آنها در همه‌جا... اعم از عراق، سوریه، آمریکای جنوبی و یمن حضور دارند و در همه‌جا مشکل ایجاد می‌کنند

... فکر می‌کنم دولت کنونی (آمریکا) به همة این موضوعات خواهد پرداخت و اقدامات لازم را... به عمل خواهد آورد».

لایحة قاضی تد پو، برای تبدیل‌شدن به قانون، باید پس از تصویب در سنا، به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

بیشتر بخوانید

· گزارش سالانهٴ وزارت‌خارجه آمریکا رژیم ایران اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان


· جنایات شبه‌نظامیان عراقی رژیم ایران



هاشم موسوی، سخنگوی شبه‌نظامیان موسوم به "نجبا" که یکی از نیروهای وابسته به حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران در عراق است اعتراف کرد نیروهایشان در سوریه تحت نظارت ارتش عراق و با دستور فرماندهان روسی و رژیم ایران حرکت می‌کنند. وی افزود: "ما با فتوای مراجع، به سوریه نیرو اعزام کردیم."

همچنین شبکه حکومتی العالم ۱۰ خرداد ۹۷ نوشت: منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش داده‌اند اعضای کنگره آمریکا به دنبال تحریم بیش از ۱۲ نماینده پارلمان عراق به بهانه نزدیکی آنها به ( رژیم )ایران هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته به اتفاق آرا به طرحی رأی‌ داد که رئیس‌جمهور این کشور را به اعمال تحریم‌هایی علیه «مقام‌ها، عاملان و وابستگان» گروه‌های عضو الحشد الشعبی ملزم می‌کند.

هدف از این طرح، «اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم و دیگر مقاصد» علیه «عصائب اهل الحق» و «جنبش النجباء» است.

اعضای این دو گروه در قالب یک ائتلاف انتخاباتی به نام «فتح» در انتخابات پارلمانی عراق شرکت کردند

نگرانی رژیم ایران از نامگذاری تروریستی گروه نجبا

روزنامه حکومتی مشرق، سال گذشته به تحریم شبه نظامیان عراقی موسوم به نجبا اعتراف کرده و نوشته بود: کنگره ایالات متحده آمریکا در گزارشی تفصیلی با بیان اتهاماتی ...نسبت به ... نُجَباء اعلام کرد: در دوره‌ای 90 روزه پس از تصویب، رییس جمهور موظف است تحریم‌های معین شده نسبت به جنبش حزب الله نُجَباء و افراد خارجی که مسوول، مامور و یا مرتبط با آن هستند را اعمال کند.
وبسایت رسمی کنگره ایالت متحده آمریکا روز دوشنبه 22 آبان‌ماه در گزارشی جدید تحت عنوان "کنگره آمریکا طی لایحه‌ای در نظر دارد پراکسی‌های (نیروهای نیابتی) ایران در سال 2017 را تحریم کند" به جزئیات این اقدام پرداخت.

لایحه موسم به «H. R. 4238» برای تحریم‌های مرتبط با تروریسم ... واشنگتن علیه ... از جمله مقاومت اسلامی نُجَباء است تا در سنا و مجلس نمایندگان به تصویب برسد.

در این گزارش آمده است: کنگره در نتیجه تحقیقات خود پی‌ برده است که آموزش، بودجه و تسلیحات نُجَباء از سوی نیروی قدس و سپاه پاسداران (رژیم) ایران تامین می‌شود و حزب الله لبنان، مستشار و آموزش دهنده آنان است.

کنگره درمورد دبیرکل ... نُجَباء نیز نوشته است: نُجَباء به رهبری اکرم الکعبی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا طبق دستور اجرایی 13438، متهم به تهدید صلح و ثبات در عراق شده است. الکعبی بنابر اعلام دولت ایالات متحده، در چندین حمله خمپاره‌ای و راکتی علیه منطقه بین المللی یا منطقه سبز (المنطقة الخضراء) بغداد در ابتدای سال 2008 شرکت داشته است.

تحریم‌های توصیف شده در این بخش، تحریم‌های قابل اجرا برای یک فرد خارجی مطابق با دستور اجرایی شماره 13224 (50 U.S.C 1701) مرتبط با بلوکه کردن دارایی‌ها و ممنوعیت تراکنش بین افرادی که مرتکب، تهدید به ارتکاب و یا حمایت از تروریسم هستند. بدین ترتیب، جنبش حزب الله نُجَباء از سوی ایالات متحده به عنوان گروه تروریستی خارجی شناخته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: