مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱-اجلاس بی‌نتیجه شورای امنیت ملل‌متحد درخواست دبیرکل برای بازگشت ازلبه پرتگاه در جنگ

اجلاس اضطراری شورای امنیت سازمان ملل به درخواست اسراییل بعدازظهر بعد از ظهر یکشنبه با حضور دبیرکل ملل متحد آنتونیو گوترزس برای بررسی حملة پهپادی و موشکی رژیم ایران برگزار شد.

گوترز در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: خاورمیانه در معرض خطر است. مردم منطقه با خطر واقعی یک درگیری تمام عیار و ویرانگر روبرو هستند.

رابرت وود که درجایگاه نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد سخنرانی کرد گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد موظف است که اقدامات رژیم  ایران را بی پاسخ نگذارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اقدامات تجاوزکارانه رژیم ایران را بی چون و چرا محکوم کند.
وی افزود :در صورتی که ایران یا نیروهای نیابتی آن علیه آمریکا یابه  اقدام بیشتری علیه اسرائیل مبادرت کنند، رژیم ایران مسئول آن خواهد بود.

نماینده روسیه در شورای امنیت گفت:روسیه بارها هشدار داده است که عدم حل و فصل بحران های متعدد در خاورمیانه به ویژه مناقشه فلسطین و اسرائیل موجب افزایش تنش در منطقه خواهد شد.

آنچه در شب ۱۴ آوریل رخ داد در خلاء اتفاق نیفتاد. اقدامات ایران پاسخی به انفعال شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال حمله اسرائیل به دمشق بود. سوریه مدام توسط اسرائیل بمباران می شود....

مارپیچ رویارویی و خونریزی باید متوقف شود در غیر این صورت، منطقه می تواند به دور باطل حملات متقابل و خشونت کشیده شود.

در این رابطه، ما به سیگنال تهران توجه می کنیم که رژیم ایران نمی خواهد خصومت ها را بیشتر با اسرائیل تشدید کند. ما از اسرائیل می‌خواهیم از همین رویه پیروی کند و از اقدامات تحریک‌آمیز تحریک‌آمیز در خاورمیانه که مملو از خطرات و پیامدهای بسیار خطرناک در سرتاسر منطقه است، و  به دلیل تشدید رویارویی فلسطین و اسرائیل بی‌ثبات شده، دست بردارد.

سفیر انگلستان در سازمان ملل متحدگفت: انگلستان حملة غیرمسئولانه ایران به اسرائیل را به صراحت محکوم می کند. ابعاد و ماهیت حمله شنیع رژیم ایران که  اولین حمله مستقیم این رژیم به خاک اسرائیل، است، خطرات جدی برای امنیت و ثبات سراسر خاورمیانه به همراه دارد.

انگلستان مدت‌هاست روشن کرده است که رژیم ایران نقش غیرقابل قبولی در بی‌ثبات کردن منطقه ایفا می‌کند و همچنین مسئولیت اقدامات گروه‌هایی را  برعهده داردکه  آنها را طی سال‌ها از لحاظ نظامی، مالی و سیاسی حمایت کرده است. رژیم  ایران با این حمله بار دیگر نشان داد که قصد دارد در منطقه بذر آشوب بپاشد.

سفیر انگستان تأکید کرد کشورش به دفاع از امنیت همه شرکای منطقه یی خود از جمله اردن خواهد داد.

نماینده فرانسه در شورای امنیت در سخنرانی خود گفت:

فرانسه حمله بی‌سابقه‌ای را که روز شنبه  توسط رژیم ایران علیه اسرائیل انجام شد و منطقه را تهدید به بی‌ثباتی می‌کند، به شدت محکوم می‌کند.

این حمله تهدیدی جدی و بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی و ثبات و امنیت منطقه است. ایران با اتخاذ چنین اقدام بی‌سابقه‌ای، به سطح جدیدی در اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود رسیده است و خطر تشدید تنش نظامی را به عهده دارد. 

اکنون زمان آن فرا رسیده که ۶ ماه پس از حملات ۷ اکتبر و آغاز جنگ غزه، با پرداختن به علل اصلی درگیری، پایه های حل و فصل سیاسی پایدار این بحران را پی ریزی کنیم.

اجلاس اضطراری شورای امنیت که به درخواست اسراییل تشکیل شده بود بدون هیچ قطعنامه یا اطلاعیه ریاستی به پایان رسید. پس از حمله اسراییل به کنسولگری رژیم در دمشق و کشته شدن پاسداران ارشد رژیم در حمله موشکی اسراییل در روز ۱۳ فروردین نیز جلسه مشابهی به درخواست رژیم تشکیل شده بود که آن هم بدون نتیجه ماند و قطعنامه یا اطلاعیه ریاستی نداشت. ...

۲-بیانیه سران ۷کشور بزرگ صنعتی ـ ما رهبران گروه ۷ دولت، حمله مستقیم وبی سابقه‌ایران را به صراحت محکوم می‌کنیم.

ایران صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.

اسرائیل با کمک شرکای خود این حمله را شکست داد.

به گزارش رویترز روز یکشنبه گفتگوی آنلاین سران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان که رئیس جمهور آمریکا پس از حملة رژیم خواستار آن شده بود، برگزار شد. رهبران آمریکا ، آلمان ، انگلستان ، ایتالیا ، ژاپن ، فرانسه و کانادا روز یکشنبه پس از این تماس ویدیویی طی بیانیه‌یی اعلام کردند : «ما رهبران گروه هفت (G۷) حملة مستقیم و بی‌سابقة رژیم  ایران به اسرائیل را به صراحت محکوم می‌کنیم.  رژیم ایران صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. اسرائیل با کمک شرکای خود این حمله را شکست داد. ما همبستگی و حمایت کامل خود را از اسرائیل و مردم آن ابراز می کنیم و بر تعهد خود نسبت به امنیت آن تاکید می‌کنیم. رژیم ایران با اقدامات خود بیش از پیش به سمت بی‌ثباتی منطقه گام برداشته و خطر تشدید غیرقابل کنترل منطقه را در پی دارد.

ما همچنین همکاری خود را برای پایان دادن به بحران در غزه تقویت خواهیم کرد، از جمله با ادامه کار برای آتش بس فوری و پایدار و آزادی گروگان ها توسط حماس، و ارائه کمک های بشردوستانه بیشتر به فلسطینی های نیازمند.

انگلستان کاردار رژیم در لندن را احضار کرد. وزارت خارجه انگلستان در یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد.

امروز به دستور وزیر خارجه دیوید کامرون، کاردار سفارت رژیم ایران در لندن به دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه احضار شد.  سخنگوی وزارت خارجه انگلستان گفت:

انگلستان حمله مستقیم و بی‌سابقه رژیم ایران به اسرائیل و همچنین نقض حریم هوایی اردن و عراق را به شدت محکوم می‌کند. در زمان تنش بزرگ در خاورمیانه، این تشدید عمیقا خطرناک و غیرضروری از سوی رژیم ایران بود.

انگلستان همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کشتی غیرنظامی «ام‌اس‌سی آریس» و خدمه آن است که روز یکشنبه  توسط نیروهای مسلح رژیم ایران در آب‌های بین‌المللی توقیف شد.

وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت: فرانسه سفیر ایران را در خصوص حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل احضار خواهد کرد و متعهد شد که رویکرد قاطعانه ای اتخاذ کند.استفان سژورنه، وزیر امور خارجه، در شبکه تلویزیونی فرانس ۲ گفت: «از وزارت خارجه خواسته‌ام فردا سفیر رژیم ایران را احضار کند تا پیام قاطعیت خود را بیان کند.

وزارت خارجه اردن یکشنبه شب اعلام کرد که این کشور سفیر رژیم ایران در اردن را حضار کرده است. 

ایمن صفدی وزیر خارجه اردن طی سخنانی در رادیو و تلویزیون این کشور به اظهارنظرهایی در رسانه های رسمی رژیم ایران در روزهای اخیر اشاره کرد که در آن هشدار داده بودند در صورت همکاری اردن با اسرائیل در رویارویی با رژیم ایران، اردن هدف بعدی خواهد بود.

جو بایدن در مورد وضعیت خاورمیانه با ملک عبدالله در اردن تلفنی گفتگو کرد. کاخ سفید اعلام کرد بایدن حمله رژیم ایران را که اردن  را نیز تهدید کرده بود، به شدت محکوم کرد. هر دو خاطرنشان کردند که به نظارت بر وضعیت ادامه می دهند و در روزهای آینده در تماس نزدیک خواهند بود.

نخست وزیر استرالیا حمله موشکی رژیم را محکوم کرد و گفت :‌ این تشدید، یک تهدید جدی برای امنیت کل منطقه است....

رژیم ایران در حال نقض قوانین بین المللی است، امنیت بین المللی را تهدید می کند، حمایت از حزب الله، حوثی ها و اقدامات تروریستی آنها نشان می دهد که تأثیر بسیار مخربی در منطقه دارد....

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با تلویزیون ای. بی.سی در ارتباط با حمله موشکی و پهپادی رژیم به صراحت گفت: بخاطر اشراف و اطلاعاتی که آمریکا از قبل در مورد ابعاد و توانایی های رژیم ایران و اینکه چکار میخواهد بکند، توانستیم به اسراییل کمک کنیم تا تقریباً تمام آنچه را که رژیم ایران پرتاب کرد سرنگون کنیم.

وی خاطرنشان کرد : ما به تصمیم اسرائیل برای پاسخگویی به ایران احترام می گذاریم و اسرائیل در این زمینه مستقل عمل می کند.

جان کربی افزود: من نمی توانم بگویم پاسخ اسرائیل به رژیم ایران چگونه خواهد بود، اما آنها شب گذشته توانمندی نظامی حیرت انگیزی از خود نشان دادند و به رژیم ایران فهماندند که با یک ائتلاف بین المللی طرف خواهند بود. ما پیامهای بسیار روشنی چه بطور علنی و چه خصوصی به رژیم ایران داده ایم که هرگونه حمله ای علیه نیروهای آمریکا، عواقب بسیار جدی در پی خواهد داشت.

۳-فضیحت حداکثر، نقطه‌عطف و مرحله جدید در جهانی شدن سرمار و به تله افتادن خامنه‌ای کلان بازنده استراتژیک

وال استریت ژورنال درباره حمله رژیم آخوندی به اسرائیل نوشت:حمله روز شنبه رژیم ایران به اسرائیل با هر معیاری بزرگ بود.   تهران بیش از ۱۷۰ پهپاد مملو از مواد منفجره، حدود ۱۲۰ موشک بالستیک و حدود ۳۰ موشک کروز پرتاب کرده است. خسارت ممکن بود فاجعه بار باشد. اما همانطور که معلوم شد، تقریبا همه آنها رهگیری شدند.

رژیم ایران مرحله جدیدی را آغاز کرده است.

به گفته تحلیلگر سابق دولت اسراییل : حالا دیگر رژیم ایران  از پنهان شدن در پشت عوامل نیابتی خودداری کرده و در حمله مستقیم و رودر رو به اسرائیل قرار گرفته است. اسرائیل دیگر نمی‌تواند ساکت بنشیند و همه چیز را رهگیری کند.

واشنگتن پست نوشت : روز شنبه ایرانی‌ها می‌توانستند با دستور دادن به حزب‌الله که زرادخانة ۱۵۰۰۰۰ موشکی خود را بکار اندازد، تلاش کنند دفاع هوایی اسرائیل را اشباع کنند... اما ملاها اینکار را نکردند. آنها دنبال حمله‌ای رفتند که عمدتاً از خاک ایران صورت گرفت و به اسرائیل و متحدین آن زمان زیادی برای فعال کردن دفاع‌شان داد... محققاً، این حمله از وجوه بسیاری برای رژیم ایران یک شکست بود. این حمله نشان داد اسراییل و ارتش آن قادر است از کشورش در مقابل ایران دفاع کند. انزوای جهانی اسرائیل هم در اثر حمله کاهش یافت.

وال استریت ژورنال در مطلب دیگری نوشت اکنون خاورمیانه تغییر کرده است.

به نوشته وال استریت هدف اصلی پرزیدنت بایدن از زمان آغاز درگیری غزه در ماه اکتبر، جلوگیری از یک جنگ گسترده تر در خاورمیانه بوده است. اما  روز یکشنبه، او با تشدید تنش‌هایی مواجه شد که می‌خواست از آن اجتناب کند. رژیم ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک شلیک کرد و این اولین باری است که رژیم تهران مستقیماً به اسرائیل حمله می کند. حالا دیگر خاورمیانه تغییر کرده است.

وال استریت به نقل از یک مقام سابق اطلاعاتی  آمریکا افزود: خط قرمزی که اسرائیل و رژیم ایران مستقیماً به کشور دیگر حمله نمی کنند، اکنون پاک شده است. هر کشوری اکنون ادعا می کند که می تواند از این گزینه در پاسخ به تهدیدات امنیتی استفاده کند.
وال استریت ژورنال می افزاید برای دهه‌ها، رژیم ایران عمدتاً از طریق شبکه‌ای از نیابتی هایش در عراق، سوریه، لبنان و یمن کار می‌کرد تا از یک درگیری متعارف تمام عیار با ایالات متحده و اسرائیل اجتناب کند.
ژنرال فرانک مکینزی، که فرماندهی مرکزی آمریکا را در زمان حمله به قاسم سلیمانی رهبری می کرد، گفت :که رژیم ایران با شکست در   حمله موشکی خود، دچار شکست نظامی شده است و اسرائیل باید این را در ارزیابی خود در نظر بگیرد .

ژنرال مکنزی  حمله رژیم ایران را مستأصلانه خواند و نوشت حمله صبح یکشنبه ضعیف اجرا شد و یک اشتباه محاسباتی استراتژیک بود. آسیب پذیری نیروی رژیم ایران آشکار شده است و در نتیجه رژیم به شدت تضعیف شده است. –همه می دانند که رژیم ایران در این حمله شکست خورده است.

نفتالی بـِنـِت نخست وزیر پیشین اسرائیل روز گذشته پس از حمله رژیم ایران    با ارسال پیامی در حساب ایکس خود نوشت: رژیم ایران اشتباه بزرگی را مرتکب شد. این رژیم طی ۳۰ سال گذشته از طریق نیروهای نیابتی خود منطقه را ویران کرده است. سر این اختاپوس وحشتناک در تهران است و شاخک هایش در لبنان و یمن و عراق و سوریه و غزه...

اشتباه استراتژیک ما طی ۳۰ سال گذشته این بوده که قیمت را از سر ِ این اختاپوس نگرفتیم و بجای آن با بازوهای آن جنگیدیم. این استراتژی اکنون باید عوض شود. وقتی حزب الله و حماس موشک شلیک می کنند، باید قیمت را از رژیم تهران گرفت.

بنت در این پیام می افزاید: دشمن اصلی رژیم ایران است...رژیمی تا بن استخوان فاسد، فرتوت، نالایق که توسط مردم ایران تحقیر شده است و سرنوشتی جز سرنگونی ندارد و هر چه زودتر بهتر...

جان بولتون در مصاحبه با سی ان ان در رابطه با لزوم برخورد با رژیم آخوندی بدلیل جنگ افروزیهای این رژیم گفت : من فکر می کنم باید به فعالیت های چرخه سوخت هسته ای ضربه بزنند که به خوبی شناخته شده است. مکان آنها به خوبی شناخته شده است، و من فکر می کنم که این هدف مناسبی خواهد بود، زیرا در حال حاضر، رژیم ایران نشان داده است که هیچ گونه نگرانی در مورد حمله مستقیم به خاک اسرائیل ندارد و در این رابطه مهار نشده است.

نیویورک تایمز نوشت بگفتة مقامات آمریکایی، پرزیدنت بایدن و تیمش به امید جلوگیری از تشدید بیشتری که منجر به جنگی وسیع‌تر در خاورمیانه شود، به اسرائیل مشورت می‌دهند که دفاع موفق آن در مقابل حملات هوایی ایران یک پیروزی بزرگ استراتژیک است و لذا شاید نیازی به دور دیگری از تلافی نباشد.

مقامات گفتند که سرنگون کردن بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک نشان داد که اسرائیل در رودررویی‌اش با ایران پیش افتاده و به دشمنان توان حفاظت از خود بهمراه متحدش آمریکا را اثبات کرده، یعنی که لزوماً نیازی به حملة متقابل ندارد.

هر چند صدمات حمله بالنسبه سبک بوده اما ابعاد حمله کاملاً فرای زد و خورد جنگ در سایه، بین رژیم ایران و اسرائیل در سالیان اخیر بود و با شلیک از خاک ایران به خاک اسرائیل یک مرز سرخ رد شد . اگر دفاع خوب عمل نمی‌کرد، تعداد زیاد یا صدها نفر ممکن بود کشته شوند. احساسات مقامات اسرائیلی در تماس‌های تلفنی که با طرف‌های آمریکایی خود دیروقت شب داشتند داغ بود و فشار برای حملة متقابل بهمین لحاظ بالا بود. مقامات آمریکایی تأکید کردند که تصمیم النهایه برعهده اسرائیل است...

 مقامات دولت از نتایج روز شنبه مشعوف بودند که در آن نیروهای آمریکا و اسرائیل تقریباً هر آنچه که رژیم ایران بسمت اسرائیل پرتاب کرد، منجمله بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک، را سرنگون کردند.

 برخی تحلیلگران اینطور تفسیر کردند که رژیم ایران دنبال نشان دادن قدرت برای حفظ چهره خود بعد از کشته شدن افسرانش بوده اما خواستار یک جنگ تمام عیار با اسرائیل یا آمریکا نیست.

سنتکام اعلام کرد:

۸۰ پهپاد و دستکم ۶ موشک زمین به زمین پرتاب شده از ایران و یمن را با موفقیت منهدم کرده است.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه- سنتکام-  با صدور بیانیه ای اعلام کرد. دربامداد یکشنبه نیروهای ارتش آمریکا با پشتیبانی ناوشکن های فرماندهی اروپایی آمریکا، بیش از ۸۰ پهپاد جنگی بدون سرنشین و دست کم شش موشک بالستیک که از ایران و یمن به سمت اسرائیل پرتاب شده بودند را  با موفقیت منهدم کنند.

بیانیه سنتکام می افزاید:ادامه چنین رفتار شرورانه و غیر مسئولانه رژیم ایران، ثبات منطقه و امنیت نیروهای آمریکا و ائتلاف را به خطر می اندازد. سنتکام همچنان آماده حمایت از اسرائیل در برایر این اقدامات خطرناک رژیم ایران است. ما به همکاری با همه شرکای منطقه ای خود برای افزایش امنیت در منطقه ادامه خواهیم داد. 

ای بی سی نیوز خبر داد: سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل (IDF) بامداد دوشنبه در تل‌آویو به خبرنگاران گفت که مقامات نظامی اسرائیل طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای پاسخ به حمله موشکی رژیم ایران ارائه کرده‌اند.

وی گفت، دولت اسرائیل «درباره گام‌های رو به جلو» در اوایل روز دوشنبه یا طی روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد کرد.

۴-موضع‌گیریهای سران و سرکردگان رژیم و شاخ و شانه‌های تمسخرآمیز

رئیسی جلاد ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

  ...جلوه‌های این عملیات هماهنگی کامل بین میدان و دیپلماسی بود در این عملیات بخش‌های نظامی و بخش‌های دیپلماسی وزارت‌خارجه هماهنگی کامل داشتند و هر بخشی وظیفه خودش رو بخوبی انجام داد همکاری‌های بخش‌های مختلفی از دولت ستاد نیروهای مسلح وزارت دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی رسانه ملی و حقیقتاً یک همکاری و هماهنگی بسیار خوبی بین بخش‌های صف و ستاد بود . ...

مجلس ارتجاع- ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

قالیباف: متن بیانیه را قرائت بفرمایید .

عضو هئیت رئیسه مجلس: بیانیه ای با امضا ۲۰۶ نفر از نمایندگان محترم مجلس پیرامون حمله و اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدوین شده که قرائت میشه  .

 .... اعلام می‌داریم هرگونه خطای راهبردی رژیم اسراییل و پشتیبان آن امریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد آن‌چنان که همگان پایان عمر نکبت بار رژیم جعلی اسراییل را به نظاره خواهند نشست  .

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع ۲۶ فروردین ۱۴۰۲

   ...اگر اقدام دیشب صورت نمی‌گرفت ممکن بود رژیم صهیونیستی با یک محاسبه غلط دست به اقدامات فراتر از اون بزند داخل مرزهای کشور را مورد هدف قرار بگیره....

این را هم بدانند مردم عزیزمان که خب اگه این اقدام صورت نمی‌گرفت رژیم صهیونیستی ممکن بود تو این محاسبه غلطش برداشت دیگری از خویشتن‌داری ایران بکند ...

تقوی نیا  - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲

  جمهوری اسلامی متوجه شد که هزینه پاسخ ندادن به اقدامات اسرائیل بیشتر از پاسخ دادن شده یعنی اینکه جمهوری اسلامی پاسخ نمی‌داد حمل بر ضعف او نبود به دلیل ضعف او نبود به دلیل عدم توانایی او نبود دلایل دیگری داشت اما این محاسبه بعد از ترور سردار زاهدی و سایر نیروهای سپاه در کنسولگری خوب تغییر کرد .

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع ۲۶ فروردین ۱۴۰۲

 ... هنوز بخش‌های دیگری از جبهه مقاومت اتفاقاً عامدانه سعی کردند که فرصت رو به خود جمهوری اسلامی بدهند که به‌صورت یگانه اقدامش رو سامان بدهد اگر مجموعه جبهه مقاومت بخواهد در یک اقدام گسترده‌تر مستقیماً وارد مواجهه با رژیم صهیونیستی بشه حتماً آثارش از اتفاق بامداد امروز دردناک‌تر برای رژیم صهیونیستی بود ...

تلویزیون رژیم ۲۶ فروردین ۱۴۰۳  

گوینده: دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در بیانیه ای ضمن تبریک عملیات هوشمندانه وعده صادق تاکید کرد  فعلا اقدام نظامی دیگری در دستور کار ندارد  .

شورایعالی امنیت ملی هشدار داده چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد به اقدامات شرارت بار خود علیه ایران با هر ابزار روش و در هر سطحی ادامه دهد پاسخی حداقل ده برابر همان نوع دریافت خواهد کرد  .

دبیر شورایعالی امنیت ملی همچنین در پاسخ به تماس تلفنی مشاور امنیت ملی هند تاکید کرد تنها راه برقراری ثبات در منطقه آتش بس فوری و دائم در غزه و رفع کامل محاصره مردم فلسطین است اقای احمدیان با بیان اینکه ایران به درخواست کشورهای دوست از اقدام تنبیهی خود بشدت کاسته است  .

سرلشگر بسیجی عبدالکریم موسوی سرکرده ارتش تحت امر خامنه‌ای ۲۶ فروردین ۱۴۰۳  

... موسوی فرمانده کل ارتش: یک بار دیگر هشدار می‌دهیم که اگر رژیم نامشروع صهیونیستی بخواهد اصرار بورزد در اقدامات تجاوزکارانه خود این بار با مجازاتی سنگین‌تر و سخت‌تر مواجه خواهد شد به سردمداران آمریکا هم هشدار می‌دهیم چنان‌چه آمریکا ورود و مداخله کند به حمایت از رژیم صهیونیستی تمام پایگاه‌ها و منافع آمریکا در منطقه به خصوص از آن جاهایی که از آن مبدا اقدامی بر علیه ایران صورت بگیرد همه اون پایگاه‌ها و منافع اهداف عملیاتی محسوب شده و مورد هدف جمهوری اسلامی ایران قرار خواهند گرفت. ...

غریب‌آبادی معاون قضائیه جلادان  - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

....غریب آبادی دبیر شورای حقوق‌بشر قوه قضاییه: پیام جمهوری اسلامی ایران این هست که با امنیت ایران کشوری ، گروهی، گروهک‌های تروریستی و رژیم‌های جنایتکار و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند به‌سادگی بازی بکنند و اگر وارد حریم منافع ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بشوند پاسخ قاطع دریافت خواهند کرد .

ابوالفضل بازرگان پژوهشگر امنیت بین‌الملل- ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

  ...از ابعاد مختلف خیلی می‌شود داستان دیشب را نگاه اما به شخصه برای من یک اتفاق فوق العاده بود چرا؟ چون بعد از هشتاد سال به یک کشور هسته‌یی حمله شد و این را من مدیون شجاعت و جسارت مستقیم آقای خامنه‌ای رهبری می‌دانم که کل این قاعده بازدارندگی هسته‌یی هم در علم روابط بین‌الملل هم در خدمت شما عرض کنم که بازدارندگی هسته‌یی اسراییل زیر سؤال رفت از این بابت به نظر من اتفاق خارق‌العاده‌ای بود یعنی پیام روانی که دیشب داشت به‌مراتب ارزشش از عملیات نظامی بیشتر بود یعنی اگر بخواهیم به‌لحاظ لجستیکی و استراتژیکی عملیات را به‌لحاظ نظامی بررسی کنیم با اثر روانی که داشت که ما دیگه دنبال سفارت شما نمی‌رویم دنبال جولان نیستیم...

پاسدار سعید قاسمی سرچماقدار خامنه‌ای ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

 ... باید مراقب فضای مجازی باشیم ما فضای مجازی این قدرت رو داره که از همین دیروز شروع کردند یعنی از امروز صبح شروع کردند در واقع که آقا اینها چه اهدافی را زدند و اینها چی بوده دره و بیابان رو زدند اینها و فلان و این ها  .....وارد یک مرحله جدیدی اصلاً از پروسه‌های عملیاتی اینها شدیم از دیشب در واقع بعد از عملیات هفت اکتبر این تاکتیک و این تکنیک که یک استراتژی برگزیده جمهوری اسلامی است وارد صحنه و مراحل جدیدی شده که دیگه از این به بعد بایستی ببینیم که این بازی رو طرف مقابل ما چگونه می‌خواهد به میدان بکشه و بعد ما متقابلاً وارد در واقع اسمش رو نگذاریم بازی من از این لفظ خوشم نمی‌آید ....

 ... بعد از این قصه چه خواهد شد نمی‌دانم دکتر یعنی واقعیتش این که باید منتظر باشیم ببینیم که لاکن بسیار آینده این قصه همان‌طور که آقاجان خط و نشان کشیدند برای اینها شفاف و روشن است برای ما ما بسیاری از نیروهای میدانی رو داریم که عاشق شهادت هستند له له می‌زنند  .

خبرگزاری نیروی قدس گزارش کرد : حسن روحانی رئیس جمهور سابق در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی، مدیران اقتصادی، روزنامه نگاران، وزیران و استانداران دولت های یازدهم و دوازدهم درخصوص عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همه ما می دانیم که اسرائیل یک دولت غاصب است، اسرائیل دولتی است که همه اصول انسانی را نه امروز بلکه در طول ۷۶ سال گذشته زیر پا گذاشته و یک رژیم آدمکش است که به اصول بین المللی نیز توجه نمی کند.وی با اشاره به شهادت سردار زاهدی و همرزمانش در حمله جنگنده های اسرائیل ادامه داد: اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع سپاه پاسداران شد. این کار، احمقانه بود.   امیدواریم صهیونیست ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند.روحانی تصریح کرد: آنها اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند ....

۵- قرارداد خیانت شده عمر رژیم  منفور آخوندی  چگونه طولانی شد ؟۲۶ فروردین سالگرد امضای قرارداد آتش بس بین ائتلاف نیروهای چند ملیتی با ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۸۲

مبانی مشروعیت و مرزهای سرخ مقاومت

بیانیه مسئول اول سازمان

۱-سازمان مجاهدین خلق ایران هم چنان که تاکنون بارها اعلام کرده است, هرگونه تروریسم را محکوم شناخته و محکوم می شناسد و بیشترین نقش را طی دو دهه گذشته در  مقابله با تروریسم و بنیادگرایی تحت نام اسلام _ که حکومت آخوندی کانون آن _  می باشد, داشته است.

۲-مقاومت مجاهدین و مردم ایران براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر که شورش دربرابر یک رژیم مطلقا قانون شکن وخودکامه را به عنوان «آخرین راه حل علیه دیکتاتوری و اختناق» به رسمیت می شناسد, برای  احقاق ابتدایی ترین حقوق انسانی مردم ایران آغاز شده  است.

۳-پیامبران و پیشوایان آزادی انسان درطول تاریخ پیوسته  چنین مقاومتی را دربرابر ظلم مشروع شناخته وخود راهگشای آن بوده اند. قران به مردمی که باکشتاروسرکوب خونین  وطرد ازمیهن توسط  ظالمان مواجهند, اجازه کارزار می دهد و در مسیحیت نیز چنان که واتیکان وکمیسیون  انجیل مقدس می گویند:  « مبارزه مسلحانه آخرین راه حل برای پایان دادن به سرکوب آشکار  و مستمری است که به طور جدی حقوق اساسی افراد را نقض می کند و به طور خطرناکی منافع عمومی یک مملکت را مورد تهدید قرار می دهد.» (نشریه واتیکان, لااوبزرواتور رومانو, ۱۶ فروردین ۱۳۶۵).

۴-سندهای تاریخی اغلب مبارزات رهاییبخش ملتها  نیز برحقانیت وضرورت مقاومت مشروع مردمی دربرابر ظلم آشکار یک حاکمیت نامشروع, مهرتأیید می زند. . ازجمله در بیانیه استقلال آمریکا تصریح شده است: « هر زمان که هر دولتی علیه  حقوق مردم (برابری, آزادی و دنبال کردن هدف رسیدن به خوشبختی) عمل کند, این حق مردم است که آن دولت را عوض یا سرنگون کنند... وقتی که یک سری نقض (حقوق) و زیاده روی با همان قصد صورت میگیرد که بیانگر طرحی برای برقراری یک دیکتاتوری مطلق است, این حق مردم است, این وظیفه مردم است که چنین دولتی را به دور بیندازند و راهبران جدیدی برای امنیت آینده خود فراهم کنند.»....

(قسمت سوم)

پخش در پایان اخبار

۶-اطلاعیه  شورای ملی مقاومت ایران ـ ۷ اعدام در زندانهای ایران از جمله اعدام یک زن جوان که هنگام دستگیری ۱۶ سال داشت

فراخوان به محکومیت اعدامهای وحشیانه و اقدام فوری برای نجات جان محکومان به اعدام

روز پنجشنبه ۲۳فروردین، دژخیمان خامنه‌ای در یک جنایت فجیع یک زن جوان ۱۹ ساله را که به هنگام دستگیری ۱۶ سال بیشتر نداشت به همراه همسرش اعدام کردند. این زوج جوان به‌نام‌های مرجان حاجی زاده و اسماعیل حسنیانی پس از سه سال حبس، همزمان با جشنهای عید فطر در زندان مرکزی زنجان حلق آویز شدند.

یکشنبه ۲۶ فروردین یک زندانی به‌نام ارسلان هاشمی در زندان مرکزی همدان، شنبه ۲۵ فروردین یک زندانی به نام ابوذر سالم در زندان مرکزی اصفهان، ۱۹ فروردین علیرضا مرزبان در زندان مرکزی شیراز، ۱۷ فروردین حسن‌علی میرزا نیا در زندان مرکزی خرم‌آباد و روز ۶  فروردین عباس آقایی در زندان مرکزی تبریز توسط دژخیمان خامنه‌ای اعدام شدند.

از سوی دیگر یکشنبه ۲۶ فروردین پنج زندانی در زندان قزلحصار کرج برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

شنبه شب، ۲۵ فروردین مهرداد عبدالله‌زاده ۲۰ ساله اهل سردشت که در ارتفاعات مرزی بیتوش از طریق شغل طاقت‌فرسای کولبری امرار معاش میکرد براثر شلیک مأموران جنایتکار رژیم آخوندی از کوه سقوط کرد و در دم جان باخت.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت شدید این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام فرا می‌خواند و بار دیگر بر ضرورت بازدید هیات تحقیق بین المللی از زندانهای ایران تاکید می کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

۷- قتل یک کولبر زحمتکش کردبا شلیک پاسداران خامنه ای در سقز

شامگاه شنبه بیست و پنجم فروردین ۱۴۰۳ پاسداران جنایت پیشه خامنه ای با شلیک به جمعی از کولبران در مرز بسطام سقز، یک کولبر را به قتل رساندند. پیکر این کولبر پس از ۸ ساعت جستجو توسط مردم پیدا شد.

۸-تحولات جنگ در منطقه ـ ۲۷فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه حملات اسرائیل به نواحی مرکزی نوار غزه با بمباران و گلوله باران مناطق مسکونی ادامه یافت.

خبرگزاری وفا آمار تلفات انسانی حملات اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته در غزه را ۶۸ کشته و ۹۴ مجروح اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد تا کنون ۳۳ هزار ۷۹۷ تن بر اثر بمبارانهای اسرائیل در غزه کشته و ۷۶ هزار و ۴۶۵ تن مجروح شده اند

به گزارش تایمز  اسرائیل حماس یکشنبه شب پیشنهاد خود برای آتش بس را به کشورهای میانجی ارائه داد. بر اساس این پیشنهاد اسرائیل باید به مدت ۶ هفته جنگ در غزه را متوقف و از آنجا عقب نشینی کند و به آوارگان اجازه بازگشت به شمال را بدهد. پس از پایان 6 هفته حماس وارد تبادل گروگانها خواهد شد، که در آن به ازای هر گروگان غیر نظامی ۳۰ اسیر فلسطینی آزاد شود. همچنین به ازای هر سرباز اسیر اسرائیلی، ۵۰ اسیر فلسطینی- شامل ۳۰ نفر که محکوم به حبس ابد هستند- آزاد شوند

تایمز اسرائیل افزود: دفتر نخست وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد رد طرح پیشنهادی ارائه شده در قاهره توسط حماس ثابت می کند که رهبران حماس در غزه علاقه ای به تعامل برای بازگرداندن گروگانها ندارند.

۹- کشاورزان در ورزنه و فلکه خوراسگان اصفهان روز دوشنبه بیست و هفتم فروردین  بار دیگر  در اعتراض به عدم وعده های داده شده برای تأمین آب اقدام به تجمع کردند.

همچنین سرایداران همایون شهر اصفهان، نیروهای خدماتی ناحیه پنج اصفهان و ساکنان روستای عباس آباد حاجی در رفسنجان به پرداخت نشدن مطالباتشان و علیه چپاول و غارتگری رژیم آخوندی تجمع  کردند.

۱۰- یک اقتصاددان  حکومتی به نام محمد یوسفی با اشاره به این‌که  از نظر وضعیت اقتصادی ما آمادگی ورود به یک جنگ را نداریم.

وی  گفت: در این شرایط با گستردگی نابرابری، گستردگی بیکاری، گستردگی فقر و گستردگی نارضایتیهای اجتماعی، اقتصاد کشور آمادگی هیچ مدل شوکی را ندارد؛ چه شوکهای اقتصادی هم‌چون همان چیزی که به نام جراحی اقتصادی نامگذاری کردند و چه شوکهای سیاسی و یا حتی شوک نظامی را کشور اکنون نمی‌تواند تحمل کند.      

۱۱- یک سرتیپ رژیم جنایتکار اسد در دادگاه سوئد با اتهامات جنایات جنگی محاکمه می شود.

خبرگزاری فرانسه نوشت:‌ محاکمه یک مقام ارشد نظامی رژیم سوریه روز دوشنبه به اتهام شرکت  جنایات جنگی مرتکب شده در سال ۲۰۱۲  در سوریه، در دادگاه استکهلم آغاز شد.  

وی که محمد هامو نام دارد، در سوئد زندگی می کند و متهم به کمک و مشارکت در جنایات جنگی رژیم اسد است که می تواند به حبس ابد محکوم شود... انتظار می رود محاکمه وی تا اواخر ماه مه ادامه یابد.

لطفا به اشتراک بگذارید: