والدائو، نماینده کنگره آمریکا ـ راهبرد دولت بایدن برای مماشات با رژیم ایران شکست خورده است

والدائو، نماینده کنگره آمریکا، در بیانیه‌یی درباره راهبرد درست در مواجهه با جنگ‌طلبی رژیم گفت: راهبرد دولت بایدن برای مماشات با رژیم ایران شکست‌خورده است. بایدن سال گذشته ۶ میلیارد دلار از داراییهای رژیم ایران را آزاد کرد، که فقط به جری کردن رژیم ایران و گروه‌های تروریستی آنها که می‌خواهند به ما آسیب برسانند، کمک کرد.

به گزارش اوسیت دیفندر (پایگاه رصد منازعات جاری جهان) منابع عراقی گزارش دادند که حملات هوایی به پایتخت بغداد ساختمانی را هدف قرار داده است که در آن نشستی با حضور چند گروه تحت حمایت رژیم ایران و اعضای سپاه پاسداران در جریان بود. مبدأ حمله و نیروی مهاجم مشخص نیست.

تلویزیون ای.بی.سی آمریکا، به‌نقل از مقامات رسمی آمریکا خبر داد.

حمله‌یی که اسراییل شبانه انجام داد، هواپیماهای اسراییلی سه موشک از خارج از حریم هوایی ایران شلیک کردند. به‌گفته این مقام، هواپیماهای اسراییلی یک سامانه راداری دفاعی واقع در نزدیکی اصفهان، شهر مرکزی ایران را هدف قرار دادند. که، از سایت هسته‌یی نطنز، یک سایت هسته‌یی کلیدی برای رژیم ایران، محافظت می‌کرد.

کریس بیگرز، کارشناس ماهواره و کارمند سابق وزارت حمل و نقل آمریکا در حساب ایکس خود نوشت: تصاویر برگرفته شده روز ۱۹ آوریل از ماهواره آمبرا SAR ،شواهدی از آسیب دیدگی سکوهای پرتاب موشکهای استراتژیک زمین به هوای S-۳۰۰ در اصفهان را نشان می‌دهد. به احتمال زیاد یک رادار ۹۲N6E نیز در این حمله آسیب دیده است.

ناظران سیاسی می‌گویند: هر چند حمله اسراییل به پایگاه هشتم شکاری در اصفهان محدود بود و تلفاتی نداشت و اسراییل آن را برعهده نگرفته اما حاکی از تشدید وضعیت و ادامه جنگ با رژیم است سرکلاف تازه باز شده و ادامه خواهد یافت روزنامه معاریو چاپ اسراییل نوشت در حمله موشکی رژیم ایران در شنبه شب گذشته درصد موشکها و پهپادهای منحرف شده ۸۴ درصد بوده است ۹۹ درصد درست نبود.

معاریو افزود ۵ موشک رژیم ایران به پایگاه نظامی رامون اصابت کرد طبق ارزیابی ماهواره‌ها حداقل یک موشک به یکی از ساختمانهای تأسیسات اتمی دیمونا اصابت کرده و ۲ موشک نیز به اطراف این تأسیسات برخورد کرده است.

جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست وزیران گروه ویژه اقدام مالی۲۰۲۴ گفت: با توجه به اقدامات تشدید کننده در خاورمیانه، مهم است که اف.ای.تی.اف هم‌چنان رژیم ایران را به‌دلیل عدم رعایت استانداردها مورد حسابرسی قرار دهد .

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفتگو با شبکه دولتی آلمان، گفت: «حکومت ایران از زمان شکست مذاکرات هسته‌یی به‌طور چشمگیری به ساخت بمب هسته‌یی نزدیک‌تر شده است». گروسی با اعلام این موضوع که «هیچ کشوری که هنوز بمب اتمی ندارد، اورانیوم را تا سطح ۶۰ درصد غنی‌سازی نمی‌کند»، افزود: «حکومت ایران بیش از آنچه برای ساخت بمب هسته‌یی نیاز دارد، اورانیوم غنی شده تولید کرده است». مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در عین‌حال تأکید کرد که جامعه جهانی باید هر کاری انجام دهد تا ایران را از این کار باز دارد.

سایت دولت ایتالیا، بیانیه گروه مدیران «عدم گسترش اتمی جی هفت» درباره ماجراجویی‌های اتمی رژیم آخوندها را منتشر کرد. در این بیانیه از جمله آمده است: «ما نگرانی شدید خود را نسبت به ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده حکومت ایران در خاورمیانه و اطراف آن، از جمله از طریق حمایت از حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها و دیگر بازیگران غیردولتی و توسعه برنامه‌های موشکهای بالستیک و وسایل پرتاب فضایی، و انتقال موشکها و فناوریهای مرتبط، از جمله وسایل پهپاد و سایر تسلیحات ابراز می‌کنیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: