مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱-شورای ملی مقاومت ایران افشا می‌کند کارخانه فوق سری پهپاد رژیم ویک مرکزمهم آزمایش و آموزش پهپادهای دوربرد به سرکردگان سپاه و گروه‌های نیابتی

گزارش تلگراف لندن

از افشاگری جدید شورای ملی مقاومت ایران

(کمیسیون امنیت و ضدتروریسم)

کارخانه فوق سری پهپاد ایران که به‌سرعت در حال گسترش است، جایی است که حزب‌الله در آن آموزش می‌بیند.

اسناد طبقه‌بندی شده افشا شده نشان می‌دهد که چگونه با وجود تحریم‌ها حجم تولید پهپاد سه برابر شده است.

تلگراف فاش می‌کند که رژیم ایران به شبه‌نظامیان حزب‌الله برای انجام حملات پهپادی در یک پایگاه فوق سری که به‌سرعت در حال گسترش است، آموزش می‌دهد.

بر اساس اسناد محرمانه افشا شده سپاه پاسداران، با وجود تحریم‌های آمریکا، ابعاد تأسیسات پهپادی در ایران از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۶ سه برابر شده است.

این مرکز، که در پنج مایلی قم، قرار دارد امروز از باند ۵۰۰ متری به ۱۵۰۰ متر گسترش یافته است.

اطلاعات نشان می‌دهد که دیکتاتور ایران در سال ۲۰۰۴ دستور تمرکز، تقویت و توسعه سریع فعالیت‌های تولید هواپیماهای بدون سرنشین را توسط شرکت صنایع هوایی قدس، سازنده اصلی پهپادهای رژیم، داده است.

مقر مرکزی پهپاد متعلق به نیروی قدس با وجود قرار گرفتن در لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا از ۱۲ دسامبر ۲۰۱۳، هم‌چنان به گسترش خود ادامه داده است.

این فرودگاه که زمانی کوچک برای هواپیماهای کوچک سمپاشی محصولات زراعی بود، از یک باند ۵۰۰ متری در سال ۲۰۰۷ به ۱۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۴ و در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۰۰ متر رسیده است که به پهپادهای بزرگتر و دوربردتر، مانند مواردی که در حمله هوایی ایران به اسراییل در ماه گذشته مورد استفاده قرار گرفت، امکان پرواز می‌دهد. آشیانه جدیدی در سال ۲۰۲۱ به مجموعه کنار باند فرودگاه اضافه شد.

اطلاعات سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور از منابع مختلف از جمله برخی از داخل سپاه، نشان می‌دهد که مرکز گنجینه که تاکنون مخفی مانده است، میزبان سرکردگان تروریست منطقه است، گروه‌هایی به‌ویژه مانند حزب‌الله لبنان، که در حال حاضر در سراسر خاورمیانه هرج و مرج ایجاد می‌کنند.

تلگراف به‌نقل از اسناد افشا شده توسط کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت می‌افزاید.

این مرکز علاوه بر آموزش و آزمایش پهپادها مانند هواپیمای دوربرد مهاجر که می‌تواند تا ۱۰۰۰ مایل در ۲۴ ساعت پرواز کند، مرکز آموزش خلبانی پهپاد نیز می‌باشد. بر اساس گزارشها از داخل رژیم، افراد در گروه‌های کوچک متشکل از چند شبه‌نظامی آموزش می‌بینند.

بر اساس اطلاعات فاش شده از سوی گروه هکری «قیام تا سرنگونی»، وزارت دفاع و پشتیبانی رژیم از نیروهای مسلح، ۹۴۹ هکتار (حدود ۹.۵ کیلومتر مربع) در منطقه گنجینه شمال قم را برای ایجاد این مرکز در اختیار گرفته است.

حسین عابدینی، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران گفت: تحولات ماههای اخیر ثابت کرده است که سر مار از نظر جنگ‌طلبی و صدور ترور در خاورمیانه، رژیم آخوندی در تهران است».

آقای عابدینی گفت که جنگ‌افروزی رژیم ایران در خارج از کشور به‌عنوان ترفندی برای منحرف کردن تمرکز از ناآرامی در داخل است که جرقه آن در سال ۲۰۲۲ زده شد.

آقای عابدینی گفت: «خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم، بر اثر مماشات جری‌تر شده است و نسبت به انفعال جامعه جهانی و اعمال نکردن عواقب جدی برای فعالیت شرورانه رژیمش احساس اطمینان می‌کند».

وقت آن است که سپاه در لیست تروریستی قرار داده شود. این پیش نیاز ضروری برای صلح و آرامش در منطقه و جهان است».

داگلاس بری، کارشناس ارشد هوافضای نظامی در مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، گفت: تأمین پهپادها برای حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن به ایران اجازه می‌دهد تا یک مرکز واقعی برای آزمایش طراحی، عملکرد و دقت موشکهای خود داشته باشد.

وی افزود: سیستم‌های صادراتی هم‌چنین به ایران این امکان را می‌دهد که ببیند چگونه آنها کار می‌کنند.

تهران این قابلیتها را در اختیار شبکه بازیگران منطقه‌یی خود قرار می‌دهد تا بتواند بر رفتار آنها تأثیر بگذارد و برای برخی از رقبای منطقه‌یی خود اقدامات مخرب قابل توجهی انجام دهد».

حسین عابدینی معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در انگلستان

با سلام و درود..

در رابطه با مقاله مهمی که روزنامه سراسری دیلی‌تلگراف امروز منتشر کرده چاپ کرده همان‌طور که می‌دانید در این افشاگری که از منابع مختلف از جمله از درون ارگانهای رژیم به‌دست آمده مقاومت ایران از یک مرکز بسیار مهم آزمایش و آموزش خلبانی پهپادهای دور برد به افسران سپاه پاسداران و مزدوران گروه‌های نیابتی رژیم که در استان قم واقع شده و تا همین روزها هم رژیم آنرا مخفی نگه داشته بود پرده برداشت. بر اثر همین افشاگری بنا بر اطلاعات مشخص شخص ولی‌فقیه رژیم خامنه‌ای از سال ۱۳۸۳ یعنی ۲۰ سال پیش شخصاً بر پروژه پهپادی رژیم نظارت کرده و دستور تمرکز، تقویت و توسعه سریع فعالیت ساخت پهپاد توسط صنایع هوایی قدس را صادر کرده. صنایع هوایی قدس ارگان اصلی پهپاد های رژیم آخوندی است خب این به‌خوبی نشان‌دهنده جایگاه این سیستم پهپادی در دستگاه نظامی رژیم است و به همین خاطر هم رژیم آخوندی با تمام قوا تلاش می‌کنه که از افشای وجوه مختلف این سیستم خودداری کنه و به همین دلیل این افشاگری یک ضربه جدی دیگری هست به ماشین جنگ‌طلبی و بحران سازی رژیم و یکبار دیگه به‌خوبی نشان می‌دهد که همان‌طور که در خود مقاله هم آمده بود سرمار جنگ‌طلبی و ترور در کل منطقه، رژیمه آخوندی هست. این نکته‌ای هست که اکنون بیش از هر زمانی در سطح جهانی روشن شده و بسیاری از سیاستمداران و سیاست گذاران در سطح جهانی به آن ا‌ذعان می‌کنند.

البته اجازه بدید من یک نکته دیگر را هم تأکید کنم که این افشاگری جزیی از افشاگریهایی هست که مقاومت ایران به‌عنوان یک وظیفه ملی و میهنی در طی سالیان انجام داده و مشخصاً در ماههای اخیر از جمله ما شاهد سو استفاده رژیم از ایران‌ایر برای اهداف شوم و ضدمیهنی‌اش یا افشای مراکز دریایی مزدورانش در یمن بوده و این‌که توسط رسانه‌های اصلی انگلیس نیز منعکس شده و به اون پرداخته‌اند.

۲- نگاهی به طرح‌ها و توطئه‌های زنجیره‌یی رژیم آخوندی در کتاب اطلاعیه‌ها و اسناد روشنگر -کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران – پخش در پایان اخبار

۳-گزارش گلوبال نیوز کانادا از بکارگیری باندهای جنایتکار برای ترور مخالفان در اروپا و آمریکاتوسط سپاه پاسداران

گلوبال نیوز کانادا از جنایات سازماندهی شده توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران رژیم پرده برداشت و نوشت:

سرویس اطلاعاتی رژیم ایران اخیراً متهم شد که گروه «فرشتگان جهنمیِ کانادا را برای کشتن مخالفان در ایالات متحده استخدام کرده است.رژیم ایران افرادی را استخدام می‌کند که با جنایات سازمان‌یافته مرتبط هستند.وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران رژیم ایران از باندها برای هدف قرار دادن مخالفان رژیم در اروپا و آمریکای شمالی، از جمله مخالفان، فعالان و خبرنگاران، استفاده کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ژانویه اعلام کرد: «رژیم ایران به‌طور فزاینده‌ای به گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته در پیشبرد این توطئه‌ها در تلاش برای پنهان کردن ارتباط با دولت ایران و حفظ قابلیت انکار قابل قبول، متکی است».

شبکه موسوم به زندشتی که به دستور رژیم ایران کار می‌کرد، یک عضو باند یاغی کانادایی به نام «دامیون پاتریک جان رایان» را برای کشتن دو مخالف در مریلند استخدام کرد. به‌گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، یکی از همکاران وابسته به رژیم ایران در این شبکه مکان و عکسهای این افراد را به رایان داد و پرداخت ۳۵۰۰۰۰ دلار آمریکا را هماهنگ کرد.گفته می‌شود که رایان یکی دیگر از افراد وابسته به فرشتگان جهنم کانادا به نام آدام ریچارد پیرسون را برای انجام این قتلها استخدام کرده است. رایان و پیرسون هر دو به‌دلیل جنایات نامرتبط، قبل از وقوع قتل دستگیر شدند.

به گفته خزانه‌داری آمریکا، ناجی ابراهیم شریفی زندشتی، رئیس این شبکه، قاچاقچی مواد مخدر، به دستور وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران فعالیت می‌کند و مخالفان دیگر را هدف قرار داده است.

در سال ۲۰۲۰، اعضای شبکه زندشتی یکی از رهبران جنبش مبارزه عرب برای آزادی اهواز، حبیب چعب را ربودند و به ایران قاچاق کردند و او در آنجا شکنجه شد. آمریکا گفت که وزارت اطلاعات از این عملیات حمایت کرد...

۴- مصاحبهٔ روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ با پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت ویدال کوادراس در ماه نوامبر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. و به‌طرز معجزه‌آسایی از این حمله سالم ماند تمام ردپای این حمله به تهران منتهی می‌شود.

روزنامهٔ آلمانی اشتوتگارتر سایتونگ در گزارشی دربارهٔ مصاحبهٔ خود با پروفسور آلخو ویدال کوادراس در جریان سفر او به برلین، می‌نویسد: «آلخو ویدال کوادراس، معاون پیشین پارلمان اتحادیه اروپا، از یک سوءقصد که رژیم آخوندها در پشت آن قرار دارد سالم ماند. وی از دولت فدرال آلمان خواست سیاست‌های سخت‌تری در قبال رژیم ایران اتخاذ کند.

...هفته گذشته، پلیس هلند زنی را دستگیر کرد که مظنون به تهیه و تأمین مالی یک سوءقصد علیه آلخو ویدال کوادراس بود. ویدال کوادراس ۷۸ ساله در ماه نوامبر در خیابان مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او به‌طرز معجزه‌آسایی از این حمله جان سالم به‌در برد. گلوله به محل مورد نظراصابت نکرد، زیرا این سیاستمدار در آخرین لحظه صورت خود را به پهلو برگرداند. گلوله وارد فک او شد. وی پس از چندین عمل جراحی سرانجام توانست با وضعیت جسمانی خوبی از بیمارستان خارج شود. اکنون چهار نفر در بازداشت به‌سر می‌برند، اما فرد مظنون به تیراندازی که یک فرانسوی تونسی‌الاصل است متواری است.

تمام ردپای این حمله به تهران منتهی می‌شود. ویدال کوادراس از چندین دهه پیش منتقد سرسخت رژیم آخوندها است و ارتباط خوبی با مقاومت ایران دارد. هم شخص وی و هم کمیته‌یی که وی آن‌را تأسیس کرده در رأس فهرست تحریم‌های رژیم قرار دارند. ویدال کوادراس هفته گذشته تحت حفاظت شدید به برلین آمد تا گفتگوهایی با اعضای مجلس آلمان داشته باشد.

اشتوتگارتر ساتونگ اضافه می‌کند: «اینکه چرا این سیاستمدار اسپانیایی که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ نایب‌رئیس پارلمان اتحادیه اروپا بود، به‌دنبال تماس با سیاستمداران آلمانی است، دلیل مشخصی دارد، ویدال کوادراس می‌گوید: «آلمان نقش مهم و محوری در پیشبرد سیاست چندین دهه‌یی مماشات داشته است» «اما وقتی می‌بینید یک سیاست کارساز نیست، باید آن‌را تغییر داد».

با توجه به اعدام‌های گسترده در ایران، برنامه اتمی پیشرفته آخوندها و سیاست خارجی تهاجمی آنها، واقعاً نمی‌توان ادعا کرد که این سیاست کارساز بوده است.

این سیاستمدار اسپانیایی می‌گوید رژیم تهران با سه روش تهدید کار می‌کند: ترور در اروپا، گروگان‌گیری اروپایی‌ها در ایران و برنامه اتمی. اما این به‌هر حال پیش از این نیز وجود داشته است. گاهی غیرقابل باور است که دولتهای غربی چقدر نابینا هستند.

ویدال کوادراس بر ترکیبی از افزایش قابل توجه فشار بین‌المللی، از جمله مالی و حمایت قاطع از مقاومت ایران و نمایندگان قانونی آن، یعنی ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران به‌رهبری مریم رجوی، تأکید دارد. افزایش فشار بایستی با یک ترکیب سه‌گانه انجام شود: تحریم‌های سخت، پایان دادن به تجارت با رژیم و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی در اروپا، به‌طوری که اعضای آن دیگر نتوانند به اروپا مسافرت کنند. ویدال کوادراس می‌گوید: «سپاه گروه‌های تروریستی را سازماندهی و تأمین مالی می‌کند و آموزش می‌دهد».

در پایان این گزارش آمده است: «کریستوف دفریس، نماینده دموکرات‌مسیحی از هامبورگ در مجلس فدرال آلمان در مصاحبه‌یی با روزنامه ما انتقاد کرد که: «بستن مرکز اسلامی هامبورگ که به‌رژیم نزدیک است، مدتها پیش باید انجام می‌شد». وی یکی از نمایندگانی بود که با ویدال کوادراس دیدار و گفتگو کرده است. نکته دیگری که برای او مهم است این است که می‌گوید: «تلاش‌های رژیم تهران برای ارعاب اعضای اپوزیسیون ایران در آلمان غیرقابل تحمل است».

۵-به جهنم واصل شدن مجید ایافت + و پیام سخنگوی مجاهدین

خبرگزاری مهر آخوندی که توسط وزارت بدنام کنترل می‌شود از مشهد گزارش کرد که سرکرده سپاه ضدامام رضا پاسدار دژخیمی به نام هاشم غیاثی «در اطلاعیه رحلت یادگار دفاع مقدس سردار سپاه خمینی» به نام مجید ایافت که به‌تازگی به جهنم واصل شده است، می‌گوید او در ۸ سال دفاع مقدس کسی است که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش داغ پیشروی مجاهدین از تنگه چهارزبر در کرمانشاه را بر دل دشمنان ارتجاع خمینی گذاشته است.

یادآوری می‌کنیم که اخیراً ۴۸۵ تن معلولین جنگ ضدمیهنی در بیانیه‌یی خطاب به آخوندهای حاکم نوشته بودند: ای حاکمان! بیایید به‌جای توماج‌ها ما را اعدام کنید. ما گناهکاریم. این ما بودیم که انسان خطاکار یعنی خمینی را در جایگاه خدایی نشاندیم و مقدمات فساد فی‌الارض را فراهم کردیم.

سخنگوی مجاهدین خاطرنشان کرد ما نفهمیدیم از چه زمانی برای مرگ و میر پاسداران از دور خارج شده از کلمه «رحلت» استفاده می‌شود که خاص پیامبر اسلام است و حتی در مورد حضرت علی بکار نمی‌رود.

وانگهی این چه دفاع مقدسی بود که شعار رسمی آن «فتح قدس از طریق کربلا» اعلام شده بود و یک میلیون کشته و دو میلیون معلول و مجروح و ۴ میلیون آواره و هزار میلیارد دلار خسارت باقی گذاشت.

شما هم روزی خواهید فهمید که نشاندن خمینی ملعون تحت عنوان ولایت فقیه به‌جای خدا هم‌چنانکه مجاهدین می‌گفتند تا کجا شرک آمیز بوده است. کما این‌که جنگ ضد ملی و ضدمیهنی را نمی‌توان با همه تلفات و خسارت‌های آن دفاع مقدس قالب کرد! والا باز هم سر مار ولایت با ادعای وقیحانه مدافعان حرم در سوریه یا بر سر نیزه کردن موضوع غزه و فلسطین شما را به تنور جنگ و دجالیت خواهد ریخت و زمانی انگشت ندامت به دندان خواهید گزید که دیگر کار از کار گذشته است.

خوشا ارتش آزادیبخش ملی ایران که با ۱۰۰ رشته عملیات و از جمله فتح مهران زهر آتش‌بس تحمیلی را به حلقوم دجال ضدبشر ریخت و در عملیات کبیر فروغ جاویدان نیز تا دروازه کرمانشاه پیش رفت. کاری که خمینی و پاسدارانش به خواب هم نمی‌دیدند و ۳۶ سال است که از آن صحبت می‌کنند و جشن و مراسم می‌گیرند که در آن عملیات سرنگون نشدند. عملیاتی که خمینی رسماً همه جا را برای مقابله با آن تعطیل کرد و علاوه بر سپاه و ارتش و بسیج، ۲۰۰ هزار نیروی خود را از طلبه‌خانه‌ها و مساجد و قضاییه و وزارتخانه‌ها و شهرداریها و حتی روستاها به صحنه فرستاد. به نظر می‌رسد آثار زهر آتش‌بس در جنگ ضدمیهنی هنوز در رگ و پی آخوندهای حاکم باقیست....

۶-خامنه‌ای و بازگشایی یک جبهه جدید درمراسم حج به بهانه غزه و برگ فشار روی عربستان سعودی برای امتیازگیری در زمینه‌های مختلف

خامنه‌ای ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

...‌در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

..خامنه‌ای در این دیدار حج امسال را حج برائت خواندند و گفتند آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد داد.

خامنه‌ای: امسال حج ما حج برائت است بنا بر تعالیمی که جناب ابراهیم به ما داده برائت البته از اوایل انقلاب برائت وجود داشت از اول انقلاب در حج برائت وجود داشته است جاری شده است باید هم بماند و باشد لکن حج امسال حج برائت است بالخصوص، این حوادثی که حالا در غزه پیش میاید و این حادثه عجیب عظیم این آشکار شدن چهره خون‌آشام یک مجموعه برخاسته از تمدن غربی اینها چیزهایی است که مخصوص امروز و یعنی توجه به او مخصوص امروز و این روزها نیست این در تاریخ خواهد ماند اونچه که امروز داره اتفاق می‌افته در غزه و فلسطین این حملات وحشیانه و سگ هار صهیونیست و عناصر خون‌آشام صهیونیست از یک‌طرف اون مظلومیت و در عین حال مقاومت مردم مسلمان غزه از یک‌طرف هر کدامی یک نشانه عظیمی است در تاریخ یک شاخصی است در تاریخ اینها می‌ماند اینها شاخصهای مهمی است راه را نشان خواهد داد به آینده بشریت.

گوینده: رهبر انقلاب افزودند اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرأت رفتارهای وحشیانه و کشتار مردم غزه را نداشت.

خامنه‌ای: .... خب امروز کی هست در دنیا با مسلمانها دشمنی می‌کنه ستیزه‌گری می‌کنه اونها رو می‌کشه زن‌شان رو مرد شون رو فرزندشون رو اونها رو از خانه و دیارشان بیرون می‌کنه او کی هست؟ دشمن صهیونیست در قرآن روشن‌تر از این توصیف بشه؟ فقط هم دشمن صهیونیست نیست. کسانی که کمک می‌کنند به او، کی کمک می‌کنه؟ اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت داشت جرأت داشت که این جور وحشیانه با مردم مسلمان با زن و مرد با کودک در اون محیط محدود اینجور رفتار بکنه؟

... نمی‌شود نمی‌شه با اینها با این دشمن با روی خوش برخورد کرد نمی‌شه با اونها با ملایمت رفتار کرد چه اونی که مباشر قتل است چه اونی که معاون قتل است پشتیبان قتل است چه اونی که خانه رو ویران می‌کنه چه اونی که از ویران‌کننده خانه پشتیبانی می‌کنه. برائت امسال از همیشه بارزتر است حج امسال حج برائت است......امروز فلسطین به این احتیاج داره به پشتیبانی دنیای اسلام احتیاج داره بله جمهوری اسلامی منتظر این و اون نماند و نمی‌ماند....

مسعود رجوی-۱۵ آبان ۱۴۰۲

. ...تکرار می‌کنیم که فلسطین را بر سر نیزه کرده است تا از قیام خلق و سرنگونی محتوم گریزگاهی بجوید؛

-در پایین، سد بستن در برابر قیام و جبهه خلق و سرکوب و اعدام هر چه بیشتر.

-در بالا، مهندسی انتخابات مجلس و خبرگان ارتجاع به‌خصوص که مسأله جدی جانشینی خامنه‌ای هم در کار است.

- در منطقه، گوشمالی کشورهای عربی و بر جای خود نشاندن آنها مخصوصاً عربستان سعودی در پیمان ابراهیم.

- و در سطح جهانی، طرف‌حساب و مخاطب جدی از موضع هژمونی بر منطقه به‌ویژه در سال آخر ریاست بایدن ما چه می‌خواهیم؟

مردم ایران می‌خواهند که این یکی شاه‌سلطان‌ولایت (خامنه‌ای)

مانند دیکتاتورهای پیشین محمدعلیشاه و رضا شاه و محمدرضا شاه گورش را گم کند.

انقلاب دموکراتیک و جمهوری دموکراتیک به دست توانای مردم ایران پیروز می‌شود.

۷- بلوفهای رئیسی برای امید آفرینی و حل مسأله امنیت با موشک!این قدرتی که به نمایش گذاشتند حقیقتاً این یک نقطه عطفی بود. ما را در باشگاه قدرتهای جهانی جزو قدرتهای مطرح جهانی قرار داد.

تلویزیون رژیم ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

.... این اقتدار آفرینی امیدآفرینی و این قدرتی که به نمایش گذاشتند. حقیقتاً این یک نقطه عطفی بود در تاریخ زندگی ملت ایران ما را جزو قدرتهای در واقع در باشگاه قدرتهای منطقه‌یی در بالاترین رده قرارداد در باشگاه قدرتهای جهانی جزو قدرتهای مطرح جهانی قرار داد.

...هرجا کسی تأثیر داره هر چهره‌ای به‌عنوان چهره‌ها امیدآفرینی کنند دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الآن هم دنبال ایجاد یأس است.

این چهار اصلی که رهبری فرمودند همواره در حوزه اونها مورد تأکید باشه ان‌شاءالله انتخاباتی باشکوه ما انتخابات میان‌دوره‌ای‌مان هم انتخابات باشکوه باشه ان‌شاءالله و شما به‌عنوان مجریان شورای نگهبان به‌عنوان ناظر مردم عزیزمون هم که همیشه در انتخابات مشارکت دارند هم در اجرا هم در نظارت پای صندوقها ان‌شاءالله یک انتخابات باشکوهی باشه و مجلس شورای اسلامی بتواند در زمان خودش ان‌شاءالله تشکیل بشه این هم بسیار مسأله مهمی است.

مسأله دیگه مسأله امنیتی که من باید تقدیر بکنم از همه حافظان امنیت در کشور و خصوصاً شوراها تأمین که نقش داره در ایجاد امنیت تأکید بکنم که دشمن دنبال هست که سوار بشه بر بعضی از امواج و یک‌سری از ناامنی‌ها را گوشه کنار ایجاد بکند.

یک وقتی یادتون هست حضرت آقا در نماز جمعه در یکی از خطبه‌ها فقط آمار دادند نسبت به مصرف در کشور که مصرف ما با بعضی از کشورهای پرجمعیت جهان قابل مقایسه است یا بعضی وقت ها قابل مقایسه هم نیست می‌گیم که آقا ما در کشورمون چقدر مصرف داریم اونها چقدر مصرف دارند خب اینها باید فرهنگ سازی بشه اینا با بخشنامه حل نمی‌شه.

.... مسأله آسیب‌های اجتماعی هفت جلسه مقام معظم رهبری خودشون گذاشتند شخصاً با رؤسای سه قوه و مسئولان کشوری الآن مسئولیت به عهده جناب آقای دکتر وحیدی و ریاست محترم سازمان امور در واقع اجتماعی است ولی مسئولیت با همه ماهاست همه ماها در رابطه با رفع آسیب‌های اجتماعی مأموریت و مسئولیت داریم.

... بسیاری از امور کشور را متأسفانه مسائل انتخاباتی گاهی عقب انداخته در دوره‌های مختلفی اینکار رو الآن انجام ندهیم ممکن است احیاناً از چشم مردم بیفتیم. .

۸- ویرانیهای گسترده سیل و بی‌عملی رژیم آخوندی جان باختن ۴کودک در جریان سیل در مرودشت

استان گلستان

به‌دلیل سیاست‌های غارتگرانه رژیم، ویرانیهای سیل و آبگرفتگی در ۲۳استان کشور هم‌چنان ادامه دارد.

در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استانهای مازندران، تهران و البرز. هموطنانمان با بی‌خانمانی و گرفتاریهای سیل و آبگرفتگی روبه‌رو هستند.

در سیل مرودشت متأسفانه ۴ کودک جان باختند. سایت حکومتی شرق با عنوان سیلاب و آبگرفتگی بی‌سابقه در مرودشت، ۴ کودک جان باختند نوشت: بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب چهار نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد.

رئیس شورای حکومتی شهر تهران درباره کارگری که ۳روز پیش بر اثر سیل مفقود شده بود گفت: تا این لحظه هنوز پیدا نشده است.

دزفول

یک مرد: اینهم شرایط گندم ۱۷هزار‌و‌پانصد تومنی

خبرگزاری حکومتی ایسنا با عنوان احتمال وقوع سیل در تهران نوشت: از اواخر وقت دوشنبه تا پایان اواخر وقت سه‌شنبه‌وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شمالی استان، وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نواحی مستعد گرد و خاک به‌ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

۹-تظاهرات و اعتصاب بازنشستگان مخابرات وطلافروشان بازار علیه سرکوب و غارت آخوندی

بازنشستگان مخابرات ـ تهران – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

سهامداران عمده حق ماها رو خورده

دولت خیانت می‌کند وزیر حمایت می‌کند

بازنشستگان مخابرات ـ شیراز – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

فقط کف خیابون به دست می‌آیدحقمون

سهامدار حیا کن مخابرات رها کن

بازنشستگان مخابرات ـ تبریز – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای آیین‌نامه حق مسلم ماست

بازنشستگان مخابرات ـ کرمانشاه – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستهبه‌پاخیز علیه ظلم و تبعیض

بازنشستگان استان خوزستان – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای آیین‌نامه حق مسلم ماست

مخابرات ایران قانون نمی‌پذیرد

یخچال بازنشسته خالی‌تر از گذشته

سهامدار عمده ننگت باد

مشکل ما حل نشه دوشنبه‌ها می آییم

بازنشستگان مخابرات ـ اصفهان – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان مخابرات ـ رشت – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان مخابرات ـ اراک – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتصاب طلافروشان ـ در شهرهای مختلف – ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

یک مرد: هم‌اکنون پاساژ عمارته. که دارند. بلوکه گذاشتند

طلافروشانی عبدالمطلب مشهد همه به نشانه اعتراض از ثبت سامانه تجارت تعطیل هستند یکپارچه تعطیلند به امید اتحاد و برطرف شدن این مشکل.

۱۰-تحولات جنگ در منطقه ـ ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه نوشت: هواپیماهای جنگنده و توپخانه اسراییل از اولین ساعات بامداد مناطق شمال نوار غزه، از جمله ارودگاههای نصیرات، جبالیا به‌علاوه شهر رفح در جنوب را در هم کوبیدند. به‌نوشته این منبع در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل به غزه ۲۶ فلسطینی کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۳۴۷۳۵ کشته و ۷۸۱۰۸ مجروح اعلام کرد.

العربیه روز دوشنبه در گزارشی نوشت: پس از هشدار فوری اسراییل برای تخلیه شرق رفح که مملو از آوارگان فلسطینی است، ارتش اسراییل مدعی شد مصر را از آغاز عملیات تخلیه مطلع کرده است.

العربیه خاطرنشان کرد تعداد ساکنان رفح به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد که اکثر آنها آوارگانی هستند که به اجبار مناطق دیگر را ترک کرده و به آنجا پناه برده‌اند.

العربیه افزود در حال حاضر وضعیت سردرگمی بر آوارگان حاکم شده است. برخی از آنها تلاش کردند چادرها و مقداری از چمدانهایشان را با خود بردارند، اما هنوز نمی‌دانند این سفر چگونه پایان خواهد یافت.

روز دوشنبه وزارت دفاع اسراییل از کشته شدن ۴ سرباز اسراییلی و مجروح شدن ۱۰ تن دیگر بر اثر حمله موشکی حماس به یک پایگاه نظامی در منطقه کرم شالوم در جنوب اسراییل خبر داد. تایمز اسراییل با انتشار این خبر نوشت حال ۳ سرباز دیگر وخیم گزارش‌شده است. به‌گفته این منبع در این حمله که شاخه نظامی حماس مسئولیت آنرا به عهده گرفت، دست کم ۱۰ موشک برد کوتاه از رفح به سمت اسراییل پرتاب شده است.

همزمان سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد ارتش اسراییل از طریق اعلامیه و پیامهای متنی و تلفنی از ساکنان محله‌های شرقی رفح خواسته است فوراً شرق رفح را تخلیه کرده و به مناطق مواسی و بخشهایی از خان یونس و مرکز غزه نقل مکان کنند.

به‌گزارش سایت پنتاگون لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس با همتای اسراییلی خود که پس از حملهٔ موشکی حماس صورت گرفت، مذاکرات جاری، کمکهای انسان‌دوستانه و موضوع رفح را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در بیانیهٔ پنتاگون آمده است: «وزیر آستین ضمن تأکید بر تعهد خود برای آزادی بی‌قید و شرط همهٔ گروگانها بر این ضرورت تأکید کرد که هر گونه عملیات نظامی احتمالی اسراییل به رفح باید شامل یک طرح معتبر برای تخلیهٔ غیرنظامیان فلسطینی و حفظ ورود کمکهای بشردوستانه باشد».

به‌گزارش رویترز به‌نقل از ساکنان رفح، ارتش اسراییل چند ساعت بعد از دستور تخلیهٔ این منطقه توسط ساکنان آن، حملات هوایی بر روی رفح انجام داد.

یکی از مقامات ارشد حماس به‌نام سامی ابو زهری روز دوشنبه به رویترز گفت: که دستور تخلیه رفح قبل از حمله مورد انتظار اسرائیل، «تشدید خطرناکی است که عواقبی به همراه خواهد داشت».

ان‌. بی. سی نیوز پیش از ظهر دوشنبه به‌نقل از یک مقام اسراییلی خبر داد، جدول زمانی برای حملهٔ زمینی به رفح تعیین نشده است. این زمان‌بندی به این بستگی دارد که دولت در چه زمانی به ارتش فرمان ورود به آنجا را بدهد و این‌که تخلیهٔ غیرنظامیان چقدر به‌طول می‌انجامد.

رویترز از «بن‌بست» در مذاکرات آتش‌بس به‌ازای آزادی گروگانها خبر داد و نوشت: «چشم‌انداز آتش‌بس غزه روز یکشنبه ضعیف به نظر می‌رسید، زیرا حماس خواستار پایان دادن به جنگ در ازای آزادی گروگانها شد و نخست‌وزیر اسراییل صریحاً آن را رد کرد».

رویترز افزود که به‌رغم ترک قاهره توسط هیأت حماس، مقام‌های حماس قصد دارند روز سه‌شنبه به پایتخت مصر برگردند.

رسانهٔ دولتی القاهره نیوز گزارش داد: «یک مقام ارشد مصری روز دوشنبه. تأیید کرد که هیأت امنیتی مصر ارتباطاتش را افزایش داده تا تنش کنونی بین اسراییل و حماس را مهار کند.

این منبع افزود که حملهٔ موشکی حماس به کرم شلوم در روز یکشنبه  باعث بن‌بست در مذاکرات شده است».

کاخ الیزه در بیانیه‌یی دربارهٔ تماس رئیس‌جمهور فرانسه با نخست‌وزیر اسرائیل، نوشت: «رئیس‌جمهور بر قاطع‌ترین مخالفت خود با حملهٔ اسراییل به رفح و فوریت کامل تضمین ورود گستردهٔ کمکهای بشردوستانه در تمام نقاط ورود به نوار غزه تأکید کرد».

اورسولا فون در لین به آتش‌بس در جنگ غزه و آزادی گروگانها فراخوان داد و جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی این اتحادیه اسراییل را فراخواند تا ایدهٔ حمله به رفح را کنار بگذارد.

اونروا آژانس ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی نیز هشدار داد که حملهٔ اسراییل به رفح برای ۱.۴میلیون تن مردم در آنجا ویرانگر خواهد بود.

تایمز اسراییل نوشت: سخنگوی حماس می‌گوید به‌رغم تصمیم اسراییل برای تخلیه بخشهایی از شهر رفح، حماس به مذاکرات برای آتش‌بس احتمالی و تبادل گروگانها ادامه خواهد داد.

تایمز اسراییل خاطرنشان کرد دولت اسراییل علناً آتش‌بس دائمی را رد کرده و گفته است با شکست آشکار مذاکرات و حمله موشکی اخیر حماس از رفح به جنوب اسرائیل، هیچ راه دیگری جز آغاز عملیات در رفح باقی نمانده است.

از سوی دیگر رویترز به‌نقل منابع عالیرتبه مصر نوشت حمله حماس به جنوب اسراییل باعث ایجاد بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس شده است.

محمد مصطفی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و مهاجرین فلسطین در رام‌الله، با تانیا فاجون، وزیر امور خارجه اسلوونی دیدار کرد. وی در مورد اهمیت به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اسلوونی و عضویت کامل آن در سازمان ملل به‌عنوان گامی مهم در جهت دستیابی به صلح، پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین گفتگو کرد. وزیر امور خارجه اسلوونی بر اهمیت دستیابی به آتش‌بس و بر تداوم حمایت از کمکهای امدادی در نوار غزه، تأکید کرد.
به گزارش آکسیوس، دو مقام اسراییلی گفتند :که دولت بایدن هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسراییل را متوقف کرد. دولت آمریکا در ماه فوریه از اسراییل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای دفاعی اسراییل در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده می‌شود. اسراییل در ماه مارس یک تضمین نامه امضا شده ارائه کرد.

به‌دنبال حمله موشکی روز یکشنبه از خاک سوریه به مناطق تحت کنترل اسراییل در بلندیهای جولان، سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد چند پایگاه نظامی حزب‌الله در حومه درعا واقع در خاک سوریه را با ۴ موشک هدف قرار داده است.

این منبع افزود طی ۲۴ ساعت گذشته هواپیماهای جنگی اسراییل حدود ۱۵ مقر نظامی و ساختمانهای متعلق به نیروی نخبه موسوم به رضوان حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. علاوه بر این یک پایگاه نظامی حزب‌الله در منطقه بعلبک در عمق خاک لبنان نیز توسط نیروی هوایی اسراییل بمباران شد.

رویترز گزارش داد ساعاتی پس از آن‌که اسراییل به فلسطینیان گفت: بخش‌هایی از شهر جنوبی غزه را که بیش از یک میلیون نفر از مردم که در آنجا پناه گرفته‌اند تخلیه کنند، ارتش اسراییل روز دوشنبه دست به حملات هوایی علیه رفح زد. در حالی که مذاکرات آتش‌بس در قاهره متوقف شده، نگرانیها از حمله تمام‌عیار در رفح، که مدتها توسط اسراییل تهدید می‌شد، علیه پناهگاههای گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس افزایش یافته است.
وایر رویترز ۶مه ساعت ۱۴۴۸-ساکنان می‌گویند اسراییل پس از دستور تخلیه شهر رفح غزه را مورد حمله قرار داد.
رفح، نوار غزه، ۶ مه رویترز - ساعاتی پس از آن‌که اسراییل به فلسطینیان گفت: بخش‌هایی از شهر جنوبی غزه را که بیش از یک میلیون نفر از مردم که در اثر جنگ جاکن شده و در آنجا پناه گرفته‌اند، اعلام کردند که ارتش اسراییل روز دوشنبه حملات هوایی را در رفح انجام داد.
در حالی که مذاکرات آتش‌بس در قاهره متوقف می‌شود، نگرانیها از حمله تمام‌عیار در رفح، که مدتها توسط اسراییل تهدید می‌شد، علیه پناهگاه‌های گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس افزایش یافته است.
هیچ اظهارنظری فوری از سوی اسراییل صورت نگرفت، زیرا تلویزیون الاقصی وابسته به حماس گفت مناطقی را در شرق رفح در نزدیکی محله‌هایی که دستور تخلیه داده بودند را هدف قرار داده است.
برخی از خانواده‌های فلسطینی که با پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی و اعلامیه‌های عربی دستور داده بودند به منطقه‌یی که ارتش اسراییل «منطقه بشردوستانه گسترده» می‌خواند در ۲۰ کیلومتری حرکت کنند، زیر باران سرد بهاری شروع به دور زدن کردند. برخی کودکان و اموال را روی گاریهای الاغ انباشته کردند، در حالی که برخی دیگر با وانت یا پیاده از خیابانهای گل‌آلود خارج شدند.
یکی از پناهجویان به نام ابو رائد از طریق برنامه چت به رویترز گفت: 'باران شدیدی باریده است و ما نمی‌دانیم کجا برویم. من نگران بودم که این روز فرا برسد، اکنون باید ببینم خانواده‌ام را به کجا ببرم. '
یک مقام ارشد حماس گفت: که دستور تخلیه یک 'تشدید خطرناک' است که عواقبی در پی خواهد داشت. سامی ابوزهری این مقام مسئول، با اشاره به ائتلاف اسراییل با واشنگتن به رویترز گفت: دولت آمریکا در کنار اشغالگران مسئولیت این تروریسم را برعهده دارد.
ارتش اسراییل اعلام کرد که از ساکنان شهر رفح خواسته است تا به‌خاطر یک عملیات 'در ابعاد محدود' تخلیه شوند. هیچ دلیل خاصی ارائه نکرد و هم‌چنین اشاره نکرد که آیا ممکن است اقدام تهاجمی در پی داشته باشد یا خیر.
نیک مینارد، یک جراح انگلیسی که روز دوشنبه سعی داشت غزه را ترک کند، در پیامی صوتی از سمت غزه از گذرگاه رفح به مصر گفت: «دو بمب بزرگ بلافاصله در خارج از گذرگاه منفجر شده است. هم‌چنین تیراندازی زیادی در ۱۰۰ متری ما شنیده می‌شود. بسیار نامشخص است که از آن خارج خواهیم شد یا خیر.
با رانندگی از طریق رفح، تنش قابل لمس بود و مردم با بیشترین سرعت ممکن تخلیه شدند.

۱۱- دبیر انجمن حکومتی داروسازان تهران نسبت به کمبود دارو در سال ۱۴۰۳ هشدار داد.

و گفت: تولید خیلی از دارو‌ها در ایران متوقف شده است. سندیکا‌ها هشدار داده بودند که ذخیره خیلی از دارو‌ها به زیر ۳ ماه می‌رسد. اگر مشکل بودجه طرح دارویاری حل نشود و در عین‌حال تسهیلات کم سود داده نشود، سال ۱۴۰۳ سال سختی خواهد شد

آریان پور عضو مجلس ارتجاع نیز با اعتراف به کمبود اعتبارات برای تهیه داروگفت: ارز و ریال لازم برای خرید و واردات دارو توسط بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به درستی تأمین نمی‌شود و این مشکل به قانون بودجه بازمی گردد.

۱۲ـ نایب‌رئیس کمیسیون نوآوری اتاق بازرگانی رژیم درباره سانسور اینترنتی توسط رژیم گفت: طبق اسناد مرکز ملی فضای مجازی، پهنای باند خارجی ۳۰درصد است؛ این یعنی ایجاد محدودیت در دسترسی به اینترنت جهانی.

رضا قربانی افزود: شاخص کیفیت اینترنت در ایران بسیار پایین است. محدود کردن پهنای باند اینترنت جهانی، موجب نارضایتی کاربران برای استفاده از اینترنت شده است.

۱۳ـ خرید۲ میلیارد یورویی اتوبوس توسط زاکانی شهردار دزد رژیم در تهران و قرارداد با یک شرکت ساختمانی جنگ گرکها.

چمران رئیس شورای حکومتی شهر تهران گفت: قرارداد‌های شهردار تهران در چین محرمانه بوده و انتشار آن مشکل امنیتی دارد. این قرارداد‌ها زیر نظر متخصصان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است.

روزنامه حکومتی همدلی نوشت: یک فعال رسانه‌ای با انتشار متن این قرارداد نوشت: شاید بزرگترین ابهام در قرارداد ۲ میلیارد یورویی علیرضا زاکانی و شهرداری تهران با طرف چینی انتخاب شرکت طرف قرارداد است. این شرکت هیچ تخصصی در زمینه خودروهای برقی و حمل و نقل پاک ندارد و حالا قرار است ۲ میلیارد یورو از بیت‌المال مردم ایران به دست آنها سپرده شود.

علیرضابیگی، عضو مجلس ارتجاع نیز گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی.

۱۴- در یک نمایش تلویزیونی برای بازارگرمی دور دوم شعبده ورشکسته انتخابات مجلس رژیم، برخی از کاندیداهای سرسپرده به گوشه‌یی از چپاولگری آخوندی اعتراف کردند.

تلویزیون رژیم ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

غلامحسین رضوانی کاندید دور دوم انتخابات مجلس :

. سخنان یاوه مثل این‌که قیمتها برود بالای تا خودش وایسه تا کجا که رفت می‌ایسته؟ تا اینجا که رفت تا کجا؟ دلار ۷ تومانی شد ۷۰ تومان شد ۳۰۰ تومان شد ۷۰۰ تومان الآن بالای ۷۰ تومان شده هنوز می‌گویند خودش می‌رود بالا و می ایسته  اینها فریب‌کاری است اینها دغل‌کاری است.

محمد سراج کاندید دور دوم انتخابات مجلس:

. دولت برای تأمین نیازهای داخلی به مواد مصرفی و حتی غذایی و کشاورزی حتماً وقتی عرصه برای صادرات فراهم نیست. ما مواجه می‌شیم کشاورز ما تولیدکننده مواد غذایی ما تولید می‌کنه یک‌سال در واقع به قیمت بخس هم کسی نمی‌خره در سر زمینهای زراعی محصولاتشون رو می‌ریزند بیرون.

حسین نجابت کاندید دور دوم انتخابات مجلس :

. ما در بورس در چند سال گذشته اعتماد عمومی را شکستیم حالا بماند که کسی هم معلوم نشد دقیقاً معلوم است البته مشخص نشد که مقصر کیست و اون رو به‌اصطلاح به‌عنوان جرم یا تخلف تلقی کنیم و پیگیری کنیم.

۱۵- به‌دنبال موضع‌گیری مجدد شورای نگهبان ارتجاع درباره دلایل رد صلاحیت آخوند روحانی، دفتر رئیس‌جمهور سابق رژیم اعلام کرد که دلایل رد صلاحیت او را به‌صورت اجمالی و تفصیلی برای عموم منتشر خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان رژیم گفت: مواردی که به‌صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و موارد که توسط او مطرح شده به‌صورت دقیق گفته نشده است.

نشست خبری شورای نگهبان-۱۴۰۳۰۲۱۶-۰۹۰۰

خبرنگار: آقای روحانی گفتند دلایل رد صلاحیتشان انتقاد، توهین به شورای نگهبان و قوه قضاییه و اجرا نکردن درست برجام و عدم مقاومت مقابل آمریکا بوده.

طحان نظیف: این حرف‌ها هم خوب تازگی نداره ظاهراً برخی وقتی تأیید می‌شوند سطح درک اعضای شورای نگهبان بالاست وقتی هم که رد می‌شوند نظر دیگه‌ای دارند. واردی که به‌صورت مکتوب به ایشون اعلام شده موارد متعددی است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست همین چند مورد هم بعضاً به‌صورت دقیق گفته نشده. بارها صحبت شده که ما موارد رو به خود افراد می‌گیم ولی نسبت به انتشار عمومی خوب نیاز به مجوز قانونی داریم....

 

لطفا به اشتراک بگذارید: