مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱-کنفرانس مقابله با تروریسم و تهدیدات داخلی از سوی رژیم ایران در پارلمان انگلستان

با حضور پروفسور ویدال کوادراس و نمایندگان مجلسین عوام و اعیان

پیام خانم مریم رجوی

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنفرانسی تحت عنوان مقابله با تروریسم و تهدیدات داخلی از سوی رژیم ایران با حضور پروفسور آلخو ویدال کوادراس و شماری از نمایندگان مجلسین عوام و اعیان از احزاب مختلف و با پیام ویدئویی خانم مریم رجوی در پارلمان انگلستان برگزار شد.

در این کنفرانس سخنرانان تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم در خارج و سرکوب مردم به‌ویژه زنان به بهانه حجاب اجباری را محکوم کردند و از برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی برای ایران فردا و خواست مردم ایران برای استقرار یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت کردند. سخنرانان با تأکید بر این‌که سر مار جنگ‌افروزی در منطقه در تهران است به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران فراخواند دادند.

سخنرانان کنفرانس مقابله با تروریسم و تهدیدات داخلی از سوری رژیم ایران در پارلمان انگلستان عبارت بودند از:

دیوید جونز عضو برجسته مجلس عوام، وزیر سابق و رئیس کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد،

پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

سر راجر گیل معاون رئیس مجلس عوام از حزب محافظه‌کار

جان مک دانل وزیر پیشین خزانه‌داری، معاون پیشین رهبر حزب کارگر انگلستان

لرد آلکس کارلایل عضو برجسته مجلس اعیان،

باب بلکمن عضو مجلس عوام انگلستان، رئیس کمیته بین‌المللی نمایندگان برای ایران آزاد

استیو مک‌کیب وزیر دفاع کابینه سایه، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی ایران آزاد

لرد دیوید آلتون عضو برجسته مجلس اعیان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد

بارونس میچر عضو مستقل مجلس اعیان انگلستان

لرد دالاکیا نماینده مجلس اعیان و معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات

لرد هورام وزیر پیشین، عضو ارشد محافظه‌کار در مجلس اعیان

سر پیتر باتو ملی نماینده ارشد محافظه‌کار در مجلس عوام

لرد هکینگ عضو مجلس اعیان از حزب کارگر

سامی ویلسون عضو مجلس عوام از حزب اتحاد ملی ایرلند شمالی و شهردار پیشین بلفاست،

ترزا ویلیرز عضو مجلس عوام و وزیر پیشین محیط‌زیست،

آنا فرث نماینده ارشد محافظه‌کار در مجلس عوام

جیم شانون نماینده مجلس عوام، سخنگوی حزب دموکراتیک ایرلند شمالی در زمینه حقوق بشر

استرون استیونسون

فرزین هاشمی به‌نمایندگی از شورای ملی مقاومت ایران

مسعود ضابطی رئیس کانون وکلای ایرانی مقیم انگلستان

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران پیامی به کنفرانس در پارلمان انگلستان فرستاد:

. به همهٔ شما درود می‌فرستم. از کمیته‌های بریتانیایی برای آزادی ایران و کمیته بین‌المللی پارلمانترها برای یک ایران دموکراتیک، به‌خاطر برگزاری این اجلاس تشکر می‌کنم.

هم‌چنین به پروفسور ویدال کوادراس و آمپاروی عزیز ادای احترام می‌کنم. آقای ویدال کوادراس از مظاهر شجاعت و ایستادگی در برابر فاشیسم دینی است که یکی از مهم‌ترین تهدیدهای جهان امروز است.

حمله تروریستی رژیم آخوندی به او نشان داد که تلاش‌های آقای ویدال کوادراس برای پی‌ریزی یک سیاست قاطع اروپایی و بین‌المللی در قبال این رژیم و حمایت مستمر او از مقاومت مردم ایران برای آزادی و دموکراسی رژیم را به‌شدت در تنگنا قرار داده است.

این حمله در عین‌حال نشان داد که رژیم آخوندی، دشمن خطرناکی برای بشریت است. پروفسور ویدال کوادراس، یک سیاستمدار برجسته، یک انسان شریف و یک مدافع قدرتمند دموکراسی است. او مایه افتخار تمام اروپاست.

رژیم ایران طرف اصلی جنگ در منطقه

امروز درست هفت ماه از شروع جنگ خاورمیانه می‌گذرد با غیرنظامیان بیگناهی که قربانی خشونت روزانه آن می‌شوند. مقاومت ایران از روز اول بر نقش رژیم ایران در این جنگ تأکید کرد و پیوسته گفته است که گفت سرمار جنگ‌افروزی و تروریسم در ایران تحت حاکمیت آخوندهاست. کسانی که دنبال صلح در منطقه هستند، باید با مانع اصلی صلح یعنی رژیم آخوندی مقابله کنند.

در حقیقت خامنه‌ای برای جلوگیری از قیامهای مردم ایران به جنگ رو آورده است. غرب ابتدا تلاش کرد که در ادامه سیاست مماشات، نقش رژیم را ندیده بگیرد. اگر چه اکنون دلائل متقنی در دست است که نقش تعیین‌کننده رژیم آخوندها در برافروختن و ادامه این جنگ تأیید می‌کند. وقتی هم که خامنه‌ای از پشت نیابتی‌هایش بیرون آمد و به شلیک صدها موشک و پهپاد دست زد، برای همه روشن شد که این رژیم یک‌طرف اصلی جنگ است.

جنگ کنونی، نه فقط کشورهای خاورمیانه بلکه بخشهای وسیعی از جهان را هم درگیر خود کرده است.

یکی از مهم‌ترین درس‌های این جنگ این است که سیاست امتیاز دادن به رژیم، به جای آن‌که سهولت ایجاد کند، باعث تشدید تنش می‌شود. اگر رژیم با یک سیاست قاطع از سوی دولتهای غربی مواجه بود برای دست زدن به این جنگ‌افروزی دوباره فکر می‌کرد.

به‌رغم این درس تلخ، دولتهای اروپا هم‌چنان از یک سیاست قاطع در برابر این رژیم خودداری می‌کنند.

این رژیم از طریق یک گروه شبه‌نظامی وابسته به خود، دریای سرخ را به صحنه جنگ تبدیل کرده است.

همان که آتش جنگ را در عراق، سوریه و لبنان با گروه‌های نیابتی خود، برافروخته است.

جنگ رژیم ایران با مردم

به گفته مقامات بریتانیا، به توطئه‌های متعددی برای کشتن یا ربودن افراد در این کشور دست‌زده است.

در ورای جنگی که این رژیم در منطقه به راه انداخته، یک جنگ وحشیانه را علیه مردم ایران پیش می‌برد. تنها در دو هفته گذشته حدود ۸۰ زندانی اعدام شده‌اند.

نمونه‌یی از بی‌شمار تبهکاریهای رژیم، قتل هولناک یک دختر ۱۶ ساله، نیکا شاکرمی در جریان قیام ۱۴۰۱ است. اخیراً مدارکی فاش شد که نشان می‌دهد که مأموران مخفی سپاه پاسداران به او تعرض جنسی کرده و او را به‌قتل رساندند و جسدش را در خیابانهای تهران انداخته‌اند. این نمونه تکان‌دهنده فقط یکی از هزاران جنایت مشابهی در ایران است که تاکنون پوشیده مانده است.

دفاع از سیاست صحیح در قبال رژیم ایران

در نقطه مقابل سیاست مماشات، پارلمان انگلستان مواضع تحسین‌برانگیزی در قبال رژیم حاکم بر ایران اتخاذ کرده است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات پارلمان، قطعنامه‌یی بود که توسط نماینده باب بلکمن ارائه شد تا سپاه پاسداران به‌عنوان یک نیروی تروریستی نامگذاری شود که توسط مجلس عوام به اتفاق آراء به تصویب رسید.

در اسفند گذشته، مجلس عوام قطعنامه بسیار مهم دیگری را به‌اتفاق آرا تصویب کرد. که بر اهمیت حفاظت از حقوق بنیادین ساکنان اشرف۳ در آلبانی تأکید می‌کرد.

پارلمان انگلستان هم‌چنین به دولتهای اروپایی به‌خصوص به دولت آلبانی فراخوان داد تا حفاظت از حقوق اعضای سازمان مجاهدین در اشرف۳ را تضمین کند.

هم‌چنین باید به قطعنامه پارلمانی دیگری که در آبان گذشته ارائه شد و برای یک ایران آزاد و دموکراتیک فراخوان داد، اشاره کنم.

نمایندگان محترمی که در چارچوب کمیتهٴ بریتانیایی برای آزادی ایران، مبتکر این تصمیم‌ها بوده‌اند، سال‌های سال است از یک سیاست صحیح در قبال مسأله ایران دفاع می‌کنند.

از جانب مقاومت مردم ایران دولتها و مجامع بین‌المللی را به اجرای این سیاست‌ها فرا می‌خوانم

۱. نام‌گذاری رسمی سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی
۲. قرار دادن رژیم ایران به‌عنوان تهدید صلح و امنیت جهان ذیل فصل هفت منشور شورای امنیت ملل متحد
۳. فعال کردن مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و اعمال مجدد قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد پروژه‌های اتمی رژیم
۴. و به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی

از همهٔ شما متشکرم

دیوید جونز عضو برجسته مجلس عوام، وزیر پیشین ولز و رئیس کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت با اشاره به اقدامات و توطئه‌های تروریستی رژیم در انگلستان۷ گفت:

«اقدام پیشگیرانه اکنون بسیار مهم است، این کار باید همان‌طور که پارلمان و بسیاری در مجلس اعیان درخواست کرده‌اند، با ممنوعیت سپاه پاسداران صورت گیرد.

تروریسم رژیم بازتابی از ضعف و ناامیدی آن در برابر طرد و خیزش مردمی و حمایت و شناسایی فزاینده رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت و برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی برای آینده ایران چه در سطح بین‌المللی و چه در داخل کشور است.

پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت با اشاره به حمله تروریستی مزدوران اجیرشده رژیم به وی تأکید کرد من الآن با اشتیاق بیشتری دموکراسی در ایران را در حمایت از خانم مریم رجوی دنبال می‌کنم. درگذشته آخوندها با سپاه و عوامل وزارت اطلاعات مخالفان را ترور می‌کردند و در داخل هم دهها هزار تن را کشته‌اند؛ آنها اکنون دیگر با مافیا کار خودشان را ادامه می‌دهند.

آلخو ویدال کوادراس دربارهٔ سیاست مماشات با دیکتاتوری آخوندی گفت: وقتی سیاستی به‌مدت ۴۰سال جواب نمی‌دهد، عقل سلیم حکم می‌کند که تغییر داده شود.

وی بر اتخاذ چند اقدام عملی تأکید کرد و گفت: ما باید رژیم را در قدم اول ایزوله کنیم. ما هم‌چنین باید از خانم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنیم و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی بگذاریم.

سر راجر گیل معاون رئیس مجلس عوام از حزب محافظه‌کار سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت: ما باید فعالیت‌های خودمان در حمایت از مقاومت ایران را افزایش بدهیم. سپاه پاسداران رژیم ایران باید لیست‌گذاری شود.

لرد آلکس کارلایل عضو برجسته مجلس اعیان و رئیس مشترک کمیتهٴ بریتانیایی برای آزادی ایران، در سخنان خود گفت: من مشتاقانه منتظر هستم که ایران آزاد شود و یک کشور دموکراتیک با یک دولت پاسخگو باشد؛ نه حکومت یک رژیم شیطانی و خطرناک که در حال حاضر وجود دارد

.لرد دیوید آلتون عضو برجسته مجلس اعیان، رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد، گفت:

...این ایده که ما نمی‌توانیم سپاه را ممنوع کنیم زیرا باید خطوط ارتباطی با این رژیم تروریستی را حفظ کنیم، سابقه بسیار خطرناکی ایجاد می‌کند، زیرا تهران به‌طور ثابت از سفارت‌خانه‌ها و دیپلماتها برای تروریسم استفاده می‌کند....

من از انگلستان و اروپا می‌خواهم که سپاه را در لیست بگذارند زیرا تروریسم در دی.ان.ای این سپاه است. .

ما باید تمامی روابط دیپلماتیک و تجارت با رژیم ایران را قطع کنیم و سفارتخانه‌های آن‌را در کشورهای اروپایی ببندیم تا با تروریسم این رژیم مقابله کنیم. همان‌طور که دیگران امروز تأکید کردند، لیست‌گذاری سپاه قدم درستی است. ما نیز باید این کار را انجام بدهیم زیرا پاسخگویی ضروریست.

دستور دهندگان و طراحان این حملات باید از نظر قانونی تحت تعقیب قرار گیرند تا به حکومت تهران فهمانده شود که دیگر از مجازات مصونیت نخواهند داشت و نمی‌تواند پشت باندهای جنایتکار پنهان شود.

رژیم می‌خواهد که ما فعالیت‌های مقاومت را محدود کنیم ولی ما باید مقاومت کنیم و تلاشهای رژیم را خنثی کنیم.

لرد دالاکیا نماینده مجلس اعیان و معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات گفت: تام مک‌نالی، رهبر پیشین (حزب) لیبرال دموکرات در میان حاضران نشسته است، ما برای آزادی و عدالتی که مردم ایران شایستهٔ آن هستند، در کنار آنها ایستاده‌ایم. این رژیم امروز خطرناک‌تر از همیشه است. دوستان ما در شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق، هدف اصلی رژیم هستند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها از همه حمایتهایی برخوردار شوند که می‌توانیم از آنها در اقداماتی در راستای ترویج آرمان مردم ایران انجام می‌دهند، به‌عمل بیاوریم.

باب بلکمن عضو مجلس عوام انگلستان، رئیس کمیته بین‌المللی نمایندگان برای ایران آزاد سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت، رژیم از باندهای جنایتکار برای هدف قرار دادن، ارعاب و کشتن مخالفان، و هر منتقد ایرانی در خارج از کشور استفاده می‌کند و این مرحله جدیدی از عملیات تروریستی آنها را نشان می‌دهد. ما باید به‌طور واضح بگوییم که رژیم ایران هیچ علاقه‌یی به سازش ندارد. با رشد و گسترش قیام مردمی به رهبری کانون‌های شورشی، این رژیم در تاکتیک‌های جنگ‌افروزی، تروریسم و ​​سرکوب خود برای چسبیدن به قدرت پافشاری می‌کند. ما باید با ممنوعیت کامل سپاه و قطع روابط دیپلماتیک با این رژیم و بستن سفارت آن در لندن، نحوه عملکرد آن‌را غیرقانونی کنیم.

سامی ویلسون عضو مجلس عوام از حزب اتحاد ملی ایرلند شمالی و شهردار سابق بلفاست، سخنرانی دیگر این کنفرانس بود وی گفت: من از رهبران اپوزیسیون سپاسگزارم که زیر سایه تروریسم رژیم مبارزه کرده‌اند و این مبارزه را ادامه داده‌اند. سر مار تروریسم در ایران است و تمام تلاشش را می‌کند تا حاکمیت خودش را استمرار بدهد.

سامی ویلسون تأکید کرد: هرگز نباید تسلیم شد و به مبارزه ادامه بدهید چون پایان این مسیر دموکراسی و آزادی است.

ترزا ویلیرز عضو مجلس عوام و وزیر پیشین محیط‌زیست، در سخنان خود گفت: من از برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی شورای ملی مقاومت برای یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت که به حاکمیت قانون احترام می‌گذارد و حقوق برابر برای زنان و اقلیتها اعطا می‌کند، استقبال می‌کنم. من هم مانند همه افراد دیگر در اینجا، بارها در طول سال‌ها این درخواست را تکرار می‌کنم که انگلستان تحریم‌های لغو شده را به‌دلیل فعالیت‌های شرورانه و مخرب رژیم ایران، در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن، علیه سپاه تجویز کند».

.استرون استیونسون در سخنان خود گفت روزهای رژیم به آخر رسیده است این رژیم یک نهاد گانگستری است و نباید با آن مذاکره کرد

آخوندها از مجاهدین می‌ترسند چون می‌دانند که آنها را سرنگون می‌کند.

مسعود ضابطی رئیس کانون وکلای ایرانی مقیم انگلستان با اشاره به دادگاه قضاییه جلادان برای محاکمه غیابی مجاهدین گفت،

فعال‌ترین دولت حامی تروریسم نگران کنوانسیونهای بین‌المللی در رابطه با تروریسم است که نه تنها رقت‌انگیز بلکه خنده‌آور است. اما این نشان می‌دهد که رژیم ایران بر اساس تهدید عمل می‌کند. ولی هیچ فرد عاقلی آن‌را جدی نمی‌گیرد.

۲- ایکس لرد دیوید آلتون عضو مجلس اعیان انگلستان در جلسه‌ای در پارلمان انگلستانخواستار نامگذاری سپاه پاسداران و حمایت از مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران و طرح ده ماده‌یی ایشان برای یک ایران دموکراتیک که به حقوق‌بشر و حکومت قانون احترام می‌گذارد شدم.

۳-سالگرد دادگاه استیناف اسدالله اسدی –۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

حکم دادگاه استیناف در بلژیک

در مورد توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس

بر اساس حکم دادگاه استیناف آنتورپ بلژیک

مزدور نفوذی مهرداد عارفانی

که ژست روشنفکر و شاعر ضداسلام می‌گرفت

به‌طور قطعی به ۱۷ سال زندان محکوم شد

بر اساس حکم دادگاه استیناف آنتورپ بلژیک

مزدور نفوذی مهرداد عارفانی

نسیمه نعامی زن مأمور اطلاعات به ۱۸ سال

و امیر سعدونی به ۱۸ سال حبس قطعی محکوم شد

حکم زندان قطعی امیر سعدونی از ۱۵ سال به ۱۸ سال افزایش یافت

دادگاه استیناف، سلب قطعی و مادام العمر تابعیت بلژیکی

و ابطال پاسپورت‌های هر سه مزدور نفوذی را در حکم خود ابلاغ کرد

مزدوران نفوذی هر یک به۶۰ هزار یورو

جریمه نقدی هم محکوم شدند

حکم ۲۰ سال زندان برای دیپلمات تروریست بمب‌گذار اسدالله اسدی

که نخستین نمونه در اروپا بعد از جنگ جهانی دوم است قطعیت یافت

اما سیاست مماشات دیپلمات تروریست بمب‌گذار را پس از ۵ سال حبس با یک گروگان معاوضه کرد

از بیانیهٔ چهل و دومین سالگرد تأسیس شورای ملّی مقاومت ایران

با محکومیت قطعی اسدی و تصریح قضاییه بلژیک

که اسدی این جنایت را به‌دستور رژیم سازمان داده است

مهر تروریسم دولتی برای همیشه بر پیشانی رژیم آخوندها حک شد

معاهدهٔ انتقال محکومان یک معامله شرم‌آور با رژیم آخوندی

و بالاترین مشوق آن در افزایش تروریسم

و استفاده هر چه بیشتر از اهرم گروگانگیری بود

بلافاصله بعد از تصویب معاهده در پارلمان در ۲۹ تیر۱۴۰۱

دقایقی پس از نیمه‌شب یک شکایت فوری از سوی خانم مریم رجوی

و ۱۰ تن دیگر از شاکیان شامل شخصیتهای بین‌المللی به دادگاه در بروکسل ارائه شد.

دادگاه قانون اساسی در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ قانون موافقت با یک معاهده بین‌المللی

شامل انتقال محکومین به ایران و مشخصاً دیپلمات تروریست اسدالله اسدی را به‌حالت تعلیق درآورد.

دولت بلژیک که پس از حکم دادگاه قانون اساسی قویاً نگران بود.

عملاً معاهده انتقال محکومان را به کناری گذاشت.

و روز ۵ خرداد ۱۴۰۲ برای دور زدن حکم دادگاه قانون اساسی

طبق یک ماده قانون اساسی با فرمان ویژه شاه

دیپلمات تروریست بمب‌گذار را غافلگیرانه

و بدون اطلاع قربانیان به فاشیسم دینی حاکم بر ایران تحویل داد

آزادی تروریستی که بزرگترین عمل جنایتکارانه در اروپا

بعد از جنگ جهانی دوم را سازماندهی و فرماندهی می‌کرد.

آن هم با نقض صریح حکم دادگاه یک باج شرم‌آور به تروریسم و گروگانگیری بود….

۴- بیلان کار و مصاحبه جلاد شش کلاسه در تلویزیون رژیم «موشک جواب موشک»!

تلویزیون رژیم- ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گفتگوی تلویزیونی رئیسی با مردم-۱۴۰۳۰۲۱۸-۲۰۲۰

مجری: جناب آقای رئیس‌جمهور ما بنایمان بر این است که در این گفتگوی وعده‌های دولت شما دولت سیزدهم جمهوری اسلام ایران را پی بگیریم و ببینیم که به چه نتیجه‌یی رسیده. اما اگر اجازه بدید ابتدا به یکی از وعده‌های که جنبه جهانی دارد و موضوع آن و آثار و تبعات اش از مرزها و حتی در واقع جغرافیای منطقه ما فراتر رفته بپردازیم و اون‌هم موضوع عملیات وعده صادق هست و این‌که در واقع جمهوری اسلامی ایران بهش عمل کرده.... وعده صادق حقیقتاً از نقاط عطف اجماع ساز بود در کشور اجماع همه مردم عزیزمون همه جریانها و همه صاحبان اندیشه و تفکر با هر سلیقه‌ای این کار رو هم ستودند.

.... امروز هم که شما شاهد هستید که حماس با انعطاف آتش‌بس رو می‌پذیره باز رژیم صهیونیستی به کودک‌کشی به نسل‌کشی هم‌چنان داره ادامه می‌ده.

.... خب این استیصالی است که رژیم صهیونیستی به آن دچار شده یعنی شکست و این استیصال یکی از جلوه‌هایش زدن سفارت جمهوری اسلامی است. وعده صادق جلوه بسیار روشنی بود از همکاری میدان و دیپلماسی و رسانه همه یعنی یک جلوه همکاری همه بخش‌ها را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که ایران قوی می‌تواند سایه جنگ رو از سر کشور بردارد، این جلوه ایران قوی است که می‌تونه گزینه نظامی را از روی میز حذف کند. ما یک گفتمان عقلانیت انقلابی داریم در مقابل دیپلماسی التماسی این گفتمان گفتمانی است که جواب می‌دهد و تاکنون معلوم شد این گفتمانی است که می‌تونه گفتمان برتر باشه. ..... ...با جلوه‌ای که جمهوری اسلامی ایران با حرکت وعده صادق و این عملیات بزرگی که انجام شد فکر می‌کنیم که هم سایه جنگ از کشور برداشته شده برخلاف که برخی فکر می‌کردند که با موشک می‌شه معامله کرد نه با همین قدرت سایه جنگ برداشته شد هم می‌توان بسیاری از مسائل دیگر یعنی سرریز همین اقتدار رو می‌شه در وضعیت اقتصادی در کارهای دیگر هم جلوه‌هاشو دید که با همین اقتدار و با ابتناء به داشته‌های کشور یعنی اتکا به خدا و اعتماد به‌نفس بسیاری از این کارها رو می‌شه دنبال کرد این خودش یکی از اون جلوه‌های موفقی است که در کشور جواب داد و میتونه کارهای دیگه هم در رابطه با همین نگاه انشاءالله مشکلات رو حل کرد و کار رو پیش برد. .

مجری:

این در واقع اتفاقی که ایران رقم زد تحت عنوان عملیات وعده صادق این اتفاق غرورآفرین خدای نکرده باعث مشکلات مردم بشه و معیشت مردم را در مضیقه بندازه این رو شما فرمودین که در واقع با اون پاسخی که جمهوری اسلامی ایران داد تونست جلوش رو بگیره و اتفاقاً به نفع مردم شد درسته؟

: نه من برداشتم اینه که این نقطه اقتدار بود و این نشان داد که ایران اسلامی در موضع اقتداره و این اقتدار آثارشو در حوزه‌های دیگه نشون خواهد داد یعنی در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی شما خواهید دید که این نقطه اقتدار آثار خودش رو خواهد داشت ببینید دلیلی که این عملیات غرور آفرین تونست اجماع ساز باشه همه گرایش‌ها پسندیدن این اقدام را در زمان خودش و تحسین کردن رزمندگان عزیز ما رو این حتماً می‌تونه در حوزه‌های دیگه‌ام که زمینه رفع مشکلات رو اجماع‌سازی رو غرور ملی رو انشاءالله به‌دنبال داشته باشه.

مجری: بالاخره تفکری وجود دارد که با موشکهای می‌شود وارد معاملات شد اساساً این سؤال رو بعد از انجام عملیات وعده صادق وارد می‌دونید به‌هرحال راه‌حل مشکلات کشور موشک است یا این‌که به تعبیر دیگری مذاکره یا هر دو.

. امروز همان شعاری که چهل و پنج سال ملت ایران تو خیابون‌ها دادن شده شعار مردم خود آمریکا مردم اروپا دانشجویان این شعار شعار فراگیر شده و به تعبیر بلند رهبری حکیم انقلاب اسلامی مسأله فلسطین و غزه شده مسأله دنیا نه فقط مسأله امت اسلامی خوب این اثبات کرد که شعار ما درسته موضع جمهوری اسلامی موضع درستی هست و همواره ما به کشورهای همسایه مون به ملتها اعلام کردیم که ایران دوست شماست اثبات هم شده جلوه‌های مختلفی داره من دیروز در نشستی که با عرض شود که مسئولان اقلیم داشتم اونا معترف بودند که کاری که حاج قاسم سلیمانی کرد برای دفاع از اقلیم و برای این‌که داعش نتونه اونجا به اهداف پلیدش برسه هیچ زمان از خاطره مردم کرد کنار نخواهد رفت هم‌چنان در خاطر مردم عراق و مردم کردستان عراق هستش که حاج قاسم سلیمانی و ایران چگونه از اونها دفاع کرد در مقابل دشمن.

مجری: شما یکی از وعده‌هایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته و در شعارهای انتخاباتی تون مطرح کرده بودید بحث چهار میلیون مسکن در چهار سال دوره ریاست‌جمهوری شما بوده تا الآن این‌طور به نظر می‌رسد که دولت خیلی موفق نبوده.

رئیسی: چهار میلیون مسکن نیاز کشوره یک. دو- تأکید قانونه یعنی نهضت ملی مسکن و قانون مسکن چهار میلیون مسکن در چهار سال رو تکلیف کرده به دولت می‌خواهم به خانواده‌های محترم اطمینان بدهم به جوونهای عزیز اطمینان بدهم این‌که دولت پای کار هست که حتماً به این وعده تأمین مسکن ان‌شاءالله عمل بکنه منتهی با کمک خود شماها....

. ...همواره مسئولان محترم دولت اعلام می‌کنند که آمارها از کاهشی شدن و مهار نسبی رشد نقدینگی و رشد پایه پولی است و البته رشد نرخ تورم اما واقعیت این است که چنان‌چه. دارید در زندگی مردم این کاهش تورم چندان محسوس نیست، ...

بعضی از این مواردی که آمار یکی می‌دهند، توی سفره باید پیدا بشه درسته، من هم در جریان هستم من روزانه آمار می‌گیرم روزانه، نه هفتگی من روزی برایم نمی‌گذره الا این‌که از وضعیت کالاهای از وضعیت سفره مردم و زندگی مردم با اطلاع هستم....

. ...تورم خب ما از آن عدد که حتی آخر سال که من اعلام کردم ۴۷ دهم درصد ما تورم داشتیم الآن رفته توی کانال ۳۰ تورم، داره کاهشی می‌شه.

. ...نسبت به فقرزدایی از کشور واقعاً اقداماتی که انجام شده همه‌اش در جهت این‌که خانواده‌های نیازمند مثلاً آب، برق گاز بیمه سلامت اینها به‌صورت رایگان انجام بشه اینها کمک است به خانواده است. من نمی‌گویم مشکل رو حل می‌کن د صددرصد اما حتماً این اقدامات که بتواند آب و برق و گاز اینها رایگان بشه.

مجری: حاج آقا یکی از موضوعاتی که شاید حالا بی‌ربط هم نباشه به موضوع عدالت همین بحث گشت ارشاد مدیران است که شما از ابتدای حضورتون در دولت مطرح کردید اون رو فکر می‌کنید چقدر درش موفق بودید و تونستید عمل کنید؟

. بعد این گشت ارشادی که من قول دادم به مردم ما عملیاتی‌اش کردیم یعنی الآن این گشت ارشاد داره اقدام می‌شه هم در مرکز و تهران و وزارتخانه‌ها و هم نسبت به در سطح کشور. .

مجری: ممکنه به مردم هم اطلاع هم بدهید که مثلاً توسط این گشت ارشاد کسی گرفته شده از مدیران تون و اعلام بکنید؟

. هم حضور پیدا می‌کنن تو دستگاهها هم تذکر می‌دن به دستگاهها و هم یک جایی هم که لازم هستش تغییر می‌دهند افراد رو جابه‌جا می‌کنند و ما هم ابایی نداریم اصلاً چون خط قرمزی نداریم در این رابطه که بگیم کسی چون بنده نه حزب خاصی دارم نه گروه خاصی دارم یا که یک جریان خاصی هستم.

. الان در به‌خصوص این سال‌های اخیر موضوع عفاف و حجاب برای تقریباً تمام مردم ایران یک مسأله خیلی مهم است طرح‌های مختلفی هم پیاده شده در این سال‌ها حتی طرح‌های جدیدی که در این مدت ما باهاش مواجه بودیم.

. مسأله حجاب و عفاف هم وظیفه شرعی است هم وظیفه قانونی است با توجه به این‌که قانون صراحت دارد در این رابطه حالا ممکنه افرادی باشند که نسبت به جهات شرعی هم اون تقید رو نداشته باشند بالاخره در کشور قانون حاکم است طبیعتاً همه باید به قانون پایبند باشند ما معتقدیم دشمن دنبال حیا زدایی از جامعه ماست وظیفه دستگاههای قانونی است که به وظیفه خودشون در مورد اون افرادی که برنامه اصلاً برنامه دارند یعنی با یک برنامه‌یی وارد این می‌شوند که هنجارشکنی بکنند طبیعتاً اون هم ضوابط قانونی روشن هست تکلیف دستگاهها هم در این رابطه روشن و مشخص است.

. این نقشه دشمن که دنبال حیا زدایی در جامعه ما است بیش‌از‌پیش این مورد توجه قرار گرفته دولت هم وظیفه قانونی‌اش رو در این رابطه باید انجام بدهد هم نسبت به دستگاههای اداری که زیر نظر خود دولت است و دستگاههایی به‌نحوی با دولت مرتبط است محیط‌هایی است که مربوط به دولت است بخش‌هایی هم که عمومی هست

مجری: پس دغدغه‌مندان حوزه عفاف و حجاب خیال شون از این بابت راحت باشه که دولت پای کار این موضوع هست.

رئیسی: حتماً چون این قانون هست دولت هم وظیفه داره دستگاههای مثل دستگاه انتظامی قضایی دستگاههای فرهنگی ببینید ما یک مصوبه داریم در شورای انقلاب فرهنگی که وظیفه بیش از بیست دستگاه تعیین شده هم دستگاههای فرهنگی وظیفه دارند هم دستگاههای دیگه وظیفه دارند و به نظرم اگه همه دستگاهها وظیفه‌ای که در قانون تعیین شده به وظیفه خودشون به موقع عمل بکنند فکر می‌کنیم که ما در این رابطه هیچ مشکلی ان‌شاءالله نداشته باشیم دولت خودش رو موظف می‌داند که اونچه که قانون مشخص کرده هم خودش پایبند به قانون باشه و هم دنبال اجرای قانون باشه.

. آمار اشتغال ما همین یک میلیون شغلی که ما در هر سال گفتیم باید ایجاد بشه اولاً دولت عقب نیست از اونچه که وعده داده و این کارخانه‌ها و کارگاههایی هم که فعال شده و داره کمک می‌کنه به این‌که ما بتونیم وضعیت کار را رو بهتر از قبل داشته باشیم آمار هم آمار بیکاری کاهش پیدا کرده. آمده به کانال هفت درصد و اینها قریب به هشت درصد در بعضی از استانهای ماست. .

در حوزه کشاورزی، ما رشدمون منفی بوده در کشاورزی پنجاه و شش دهم منفی بود دولت شروع شده. امروز مثبت شده در کشاورزی در کار می‌شه. .

کالاهای اساسی بیست و دو درصد ما رشد در واقع تولید کالاهای اساسی در کشور داریم.

متوسط رشد اقتصادی ده سال قبل از این دولت زیر یک درصد بود ما الآن از سال اول چهار درصد پنج درصد، الآن امسال ما شش درصد بیش از شش درصد رشد اقتصادی داریم. .

۵-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

ادامه موج اعدامها و اعتراض زندانیان در زندان دستگرد اصفهان

۱۱ اعدام در عرض یک هفته در اصفهان

شب گذشته (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) هنگامی که دژخیمان رژیم در زندان دستگرد اصفهان درصدد انتقال ۴ زندانی محکوم به اعدام به‌نام‌های مسعود استکی، جعفر حسین زاده، مجید رضایی و مصطفی آقامحمدی به سلول انفرادی برای اجرای حکم بودند، سایر زندانیان دست به اعتراض زده و تلاش کردند مانع انتقال آنها شوند. روز قبل از این (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) دژخیمان خامنه‌ای یک زندانی به‌نام حسین بایزیدی را در همین زندان حلق‌آویز کردند. به این ترتیب شمار زندانیان اعدام شده در زندان اصفهان در یک هفته (۹ تا ۱۶ اردیبهشت) دست کم به ۱۱ تن می‌رسد.

از سوی دیگر زندانی سیاسی محمود مهرابی که در زندان دستگرد اصفهان محبوس است روز ۱۶ اردیبهشت توسط شعبه ۵ بیدادگاه ضد انقلاب رژیم در اصفهان به اعدام محکوم شد. امروز سایت آفتاب نیوز رژیم در توجیه این حکم جنایتکارانه نوشت: «این فرد در آشوبهای سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی اعم از آموزش استفاده از سلاحهای دست ساز، دعوت به تخریب اموال عمومی، تحریک مردم به جنگ و کشتار و توهین به مقدسات کرده است»... محمود مهرابی ۳۵ ساله از سال ۹۶ تاکنون بارها دستگیر شده است.

مقاومت ایران بار دیگر خواهان اقدام فوری کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه ملل متحد درباره حقوق‌بشر در ایران، برای نجات جان زندانیان زیر اعدام به‌ویژه زندانیان سیاسی است و بار دیگر بر ضرورت بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان تأکید می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶- شلیک پاسداران خامنه‌ای به کولبران زحمتکش کرد در مرز بانه و قتل یک کولبر اهل بانه -۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۷-خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: هلاکت یک مأمور سرکوبگر در درگیری مسلحانه در میناب -۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸- کرمانشاه- تظاهرات بازنشستگان علیه سرکوب و غارت آخوندی -با شعارهای آزادی کارگران، معلمان و دانشجویان زندانی

بازنشستگان کشوری، مخابرات و تأمین اجتماعی ـ کرمانشاه – ۱۸اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشسته داد بزن حقتو فریاد

معیشت منزلت حق مسلم ماست

فریاد فریاد از این همه بیداد

بازنشسته بیدار است از تبعیض بیزار است

معلم زندانی آزاد باید گردد

کارگر زندانی آزاد باید گردد

دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

ایران پر درآمد چه بر س تو آمد

تجمع اعتراض حق مسلم ماست

اعتصاب سراسری طلافروشان برای یازدهمین روز متوالی

علیه سیاست‌های چپاولگرانه حکومت آخوندها

به‌رغم اقدامات سرکوبگرانه رژیم

چهارشنبه ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۳

سایت حکومتی شرق در شماره روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با عنوان «اعتصاب طلافروشان امروز هم ادامه دارد» نوشت: طلافروشان بازار تهران، از روز یکشنبه «نهم اردیبهشت ماه»، در اعتراض به مصوبه مالیاتی مجلس و فعالیت دوباره «سامانه جامع تجارت»، دست به اعتصاب زدند و مغازه‌های‌شان را تعطیل کردند. در روزهای بعد، طلافروشان در بازارهای چند شهر دیگر از جمله تبریز، همدان، اصفهان، مشهد، شیراز و اردبیل و. ، نیز به این اعتصاب پیوستند.

رئیس اتحادیه حکومتی طلافروشان مشهد درباره پلمپ طلافروشی‌های معترض که در مشهد مغازه خود را باز نکرده‌اند گفت: این پلمب‌ها مستقیماً توسط شخص فرماندار مشهد انجام شده است. و از روز یک شنبه تعدادی از مغازه‌ها را پلمب کردند. برخی مغازه‌ها را با دستگاه جوش پلمب و رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند.

۹- وزارت‌خارجه فرانسه -فرانسه سیاست گروگان‌گیری دولتی و باج‌گیری مداوم رژیم ایرانو اعتراف‌گیریهای اجباری و مطرود رژیم را محکوم می‌کند.

وزارت‌خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌یی سیاست کثیف گروگانگیری رژیم آخوندی جهت باجگیری از کشورها را محکوم کرد و نوشت: دو سال پیش در چنین روزی، سیسیل کوهلر و ژاک پاریس و هم‌چنین دو شهروند فرانسوی دیگر که یکی از آنها لویی آرنو است، یک سال و نیم پیش توسط رژیم ایران به‌طور خودسرانه بازداشت شدند. فرانسه این سیاست گروگان‌گیری دولتی و باج‌گیری مداوم مقامات رژیم ایران را محکوم می‌کند. فرانسه هم‌چنین اعتراف‌های گیریهای اجباری و علنی، پست و مطرود رژیم ایران و شرایط غیرانسانی و هولناکی را که هموطنان ما در آن به سر می‌برند محکوم می‌کند و رژیم ایران را مسئول سرنوشت و رفتار با زندانیان می‌داند و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها تأکید می‌کند.

۱۰- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از ایران ما تقریباً در بن‌بست هستیم و این وضع باید تغییرکند. هیچ کشور دیگری بدون تولید سلاح هسته‌یی تا این حد غنی‌سازی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ‌رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از ایران گفت: همکاری رژیم ایران کاملاً غیررضایت بخش است. گروسی به خبرنگاران در فرودگاه وین گفت: وضعیت فعلی برای من رضایت بخش نیست. ما تقریباً در بن‌بست هستیم و این وضع باید تغییر کند.

گروسی افزود: من نتایج را می‌خواهم. و فکر می‌کنم رژیم ایران نیز این را درک می‌کنند. رژیم ایران دستیابی به تسلیحات هسته‌یی را انکار می‌کند، اما هیچ کشور دیگری بدون تولید سلاح هسته‌یی تا این حد غنی‌سازی نکرده است.

۱۱-تحولات جنگ در منطقه ـ ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارش خود از دویست و پانزدهمین روز حمله اسراییل به غزه نوشت: روز چهارشنبه مناطق مختلف غزه از جمله شهر رفح، زیر بمباران و گلوله بارانهای شدید اسراییل قرار داشت. طی ۲۴ ساعت گذشته تنها در شهر رفح ۳۵ فلسطینی کشته و ۱۲۹ تن زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۳۴ هزار و ۸۴۴ کشته و ۷۸ هزار و ۴۰۴ مجروح اعلام کرد

اسکای‌نیوز بعدازظهر چهارشنبه گزارش داد: «تانکهای اسراییلی در نزدیکی مرز اسراییل و غزه در حومه شهر جنوبی رفح به‌خط شدند».

این منبع در خبر دیگری به‌نقل از فرستادهٔ خود در خاورمیانه، نوشت: «آنچه ارتش اسراییل به‌عنوان عملیات «دقیق» در غرب رفح توصیف کرده، آن عملیات زمینی بزرگ به رفح که نسبت به آن تهدید کرده بود نیست».

به‌دنبال سفر هیأت‌های اسراییل و حماس به قاهره، خبرگزاری فرانسه به‌نقل از مطبوعات مصری گزارش داد که روز چهارشنبه مذاکرات آتش‌بس در پایتخت مصر «با حضور همهٔ طرف‌ها» از سر گرفته شد.

یک مقام ارشد حماس گفت که دور جدید مذاکرات «تعیین‌کننده» خواهد بود.

رویترز روز چهارشنبه به‌نقل از یک مقام اسراییلی نوشت: اسراییل علامتی از یک تحول در مذاکرات مربوط به غزه مشاهده نمی‌کند، اما هیأت (آن) در قاهره باقی می‌ماند».

هم‌زمان رسانه‌های خبری از سفر ویلیام برنز مدیر اطلاعات مرکزی به اسراییل و دیدار و گفتگوی او با نتانیاهو، رئیس موساد و دیگر مقام‌های اسراییلی خبر دادند.

وزیر خارجهٔ استرالیا تأکید کرد: «موضع استرالیا در مخالفت ما با یک حملهٔ عمدهٔ زمینی اسراییل به رفح روشن بوده است و ما امروز این را دوباره برای اسراییل مورد تأکید قراردادیم».

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: اعتراضات دانشجویانی که خواستار قطع روابط دانشگاهها با اسراییل بر سر جنگ غزه هستند، روز سه‌شنبه در

اورپای غربی گسترش یافت و منجر به درگیری و دهها بازداشت شد. دانشجویان دانشگاههای مختلف اروپایی، با الهام از تظاهرات دانشگاههای ایالات متحده، سالن‌ها و تأسیسات را اشغال کرده‌اند و خواستار پایان دادن به مشارکت با نهادهای اسراییلی به‌دلیل حمله به غزه شده‌اند.

این اعتراضات از جمله در این دانشگاهها جریان یافته است: دانشگاه آمستردام، دانشگاه اوترخت، دانشگاه لایپزیگ، دانشگاه آزاد برلین، دانشگاههای سیانس‌پو و سوربون پاریس، دانشگاههای لوزان، ژنو و زوریخ و دانشگاه وین.

در پاریس تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین و فراخوان به آتش‌بس فوری در غزه در میدان جمهوری برگزار شد.
به‌نوشته تایمز اسراییل معترضان اسراییلی که خواستار توافق در مورد گروگان هستند، صبح چهارشنبه بزرگراه تل آویو را به سمت شمال مسدود و عبور و مرور را مختل کردند. این اقدام معترضان پیش از ورود ویلیام برنز رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا به اسراییل صورت گرفت آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی گروگانها شدند

رویترز نوشت: سخنگوی حماس در لبنان روز سه‌شنبه گفت اگر حمله نظامی اسراییل به رفح ادامه یابد، توافق آتش‌بسی وجود نخواهد داشت. وی افزود: اکنون توپ در زمین نتانیاهو است. پیشنهاد حماس شامل حداقلهایی است که به خواسته‌های ما پاسخ می‌دهد.

رویترز خاطرنشان کرد این اظهارات همزمان با حضور هیأت حماس در قاهره برای ادامه مذاکرات آتش‌بس صورت گرفت.

از سوی دیگر به گزارش اسکای نیوز: یک وزیر اسراییلی گفت اگر حماس به توافقی برای آزادی گروگانها دست نزند، اسراییل می‌تواند حملات خود را در غزه «تعمیق» کند.

روز چهارشنبه سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ خمپاره و پرتابه جنگی توسط حماس از منطقه رفح به سوی گذرگاه کرم شالوم در جنوب اسراییل شلیک شد. این منبع افزود سامانه دفاع هوایی ارتش اسراییل پنج پرتابه را رهگیری کرد و بقیه در یک منطقه باز سقوط کردند. در این تهاجم هیچ آسیب یا تلفاتی گزارش نشده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل هم‌چنین از رهگیری و انهدام یک موشک که به سمت شهر ایلات در جنوب اسراییل پرتاب شده بود خبر داد.

بنا به گزارش سخنگوی ارتش اسرائیل، شب گذشته جنگنده‌های اسراییل اهداف نظامی حزب‌الله در هشت منطقه در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. رسانه‌های لبنانی عملیات شب گذشته اسراییل را از جمله وسیع‌ترین حملات آن به جنوب لبنان توصیف کردند.

واشنگتن پست درباره توقف ارسال سلاح از سوی دولت آمریکا برای اسراییل نوشت: مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه گفتند دولت بایدن ارسال هزاران تسلیحات به اسراییل از جمله بمبهای بحث برانگیز ۲۰۰۰ پوندی را متوقف کرد این اقدام در بحبوحه نگرانیهای فزاینده درباره طرح اسراییل برای گسترش عملیات نظامی در جنوب غزه که می‌تواند به‌طور چشمگیری تعداد کشته‌های درگیری را افزایش دهد، انجام گرفته است.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی این اقدام را بعنوان «هشداری» به رهبران اسراییل توصیف کرد که هدف از آن تأکید بر جدی بودن نگرانیهای آمریکا در مورد حمله به رفح است. به گفته مقامات، محموله‌ای که هفته گذشته برای تحویل به اسراییل آماده شده بود، شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بود.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا - سنتکام- روز چهارشنبه اعلام کرد بعد از ظهر سه‌شنبه نیروهای ارتش آمریکا سه پهپاد جنگی حوثیهای وابسته به رژیم ایران را بر فراز خلیج عدن رهگیری و منهدم کردند. این سه پهپاد با هدف ضربه زدن به کشتی‌های تجاری و ناوگان دریایی و ائتلاف نظامی در منطقه پرتاب شده بودند.

متعاقباً در بامداد چهارشنبه حوثی‌ها یک موشک ضدکشتی را بر فراز خلیج عدن پرتاب کردند که هیچ خسارتی ببار نیاورد و در دریا فرود آمد

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: من نقشی از جانب رژیم ایران در به پایان رساندن درگیری غزه نمی‌بینم شما دیده‌اید که در اصل رژیم ایران از بزرگترین تحریک کنندگان این درگیری است.

وزیر خارجه حکومت آخوندی در مورد پرتاب موشک و پهپاد از جانب رژیم ادعا کرد که در یکی دو روز مانده به شروع عملیات وعده صادق، خواست غربی‌ها از ما این بود که سعی کنید شدت عملیات‌تان کاهش پیدا بکند.

امیر عبداللهیان افزود: ما یک توافق نانوشته را با طرف‌های غربی برای تمرکز بر آتش‌بس در غزه داشتیم.

روزنامه الشرق‌الأوسط چاپ لندن نوشت: جنگ غزه روابط میان رژیمهای ایران و سوریه را دشوار می‌کند.
منابع محلی گفتند تهران پس از کشته شدن چند تن از اعضای برجسته خود در حملات اسراییل در ماه‌های اخیر، برنامه‌هایی را برای انتقال مقر سپاه پاسداران از حومه دمشق به مناطق نزدیک به مرز با لبنان آغاز کرده است. سوریه به‌ویژه در پی این تحولات مواضع «خنثی» و حتی «سرد» در قبال رژیم ایران اتخاذ کرده است.

الشرق‌الأوسط افزود: منابع به‌نقل از یک مقام سوری گفتند: ما با رژیم ایران همراهی کردیم اما متوجه شدیم که آنها به چندین مورد از تعهدات خود عمل نکرده‌اند. ما اکنون در تلاش هستیم تا از این وضعیت خارج شویم. این شانس ماست و باید به‌خاطر آینده کشورمان آن را امتحان کنیم».

۱۲- روزنامه حکومتی جهان صنعت خبر داد با رأی دادگاهی در لندن شرکت نفتی کرسنت اموال شرکت نفت رژیم در لندن را مصادره کرد.

جهان صنعت نوشت: دادگاه لندن دستور داده است مالکیت ساختمان متعلق به صندوق بازنشستگی‌، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در بهترین و گران‌ترین محل در شهر لندن بابت بخشی از محکومیت و جریمه کلان شرکت ملی نفت ایران توسط صندوق بازنشستگی‌، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت به شرکت کرسنت منتقل شود، رأی دادگاه اشک بازنشستگان و شاغلان صنعت نفت را در آورده است...

جهان صنعت می‌افزاید: هنوز درباره موضوع واگذاری مالکیت ساختمانی که بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و در سال‌های اخیر هم میلیون‌ها دلار برای بازسازی و تعمیر آن هزینه کرده‌اند توضیحی داده نشده است...

این منبع حکومتی می‌افزاید: با رأی دادگاه لندن که حکم داده است باید سند مالکیت ساختمان نفت در لندن توسط مالک آن یعنی صندوق بازنشستگی‌، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت بابت بخش کوچکی از طلب شرکت کرسنت از شرکت ملی نفت ایران به نام شرکت کرسنت انتقال یابد! چرا وزیر نفت دولت سیزدهم‌، معاون حقوقی رئیس دولت سیزدهم‌، معاون اول دولت سیزدهم و مجلسیان دوره یازدهم و قوه قضاییه و سایرین سکوت کرده‌اند؟

۱۳_سازمان امور مالیاتی رژیم در راستای اخاذی مالیاتی از وصول بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در فروردین امسال خبر داد و اعلام کرد میزان مالیات وصولی نسبت به فروردین سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

۱۴_روزنامه حکومتی همدلی نوشت: کل بدهی دولت به کل صندوق‌های بازنشستگی کشور در مجموع به رقم فوق نجومی حدود ۱۰۰۰ همت (هزار-هزار میلیارد تومان) رسیده است.

این منبع می‌افزاید: به نظر می‌رسد که دولت در تلاش است تا بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کند. اما عملاً هیچ فرمول مناسبی برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی درون برنامه هفتم توسعه وجود ندارد.

۱۵- احمدی مدیر انجمن حکومتی داروسازان، در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه علیه داروخانه‌ها گفت: مشکل ما در داروخانه‌ها کمبود دارو است نه حجاب، با کمبود ۳۰۰ دارو مواجه هستیم. داروخانه‌ها در معرض ورشکستگی هستند. ارگانهای غیرمرتبط در حوزه سلامت دخالت می‌کنند.

وی افزود: این روز‌ها داروخانه‌ها با چالشهای مالی بسیاری مواجه‌اند و در این شرایط برخی مراجع تصمیم‌گیر، ایرادات غیرفنی به آنها از جمله تشدید رعایت حجاب را وارد می‌کنند.

۱۶- روز چهارشنبه هفتاد ونهمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم با حضور امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در پاریس گرامی داشته شد.

در این مراسم امانوئل ماکرون به ژنرال دو گل ادای احترام کرد.

سپس مراسم رژه یگانهای نمونه ارتش فرانسه در گرامیداشت هفتاد ونهمین سال پایان جنگ جهانی دوم برگزار شد.

روز سه‌شنبه مردم فرانسه در میان آتش‌بازی و نمایش پهپادها، ورود مشعل المپیک را به بندر قدیمی مارسی در جنوب این کشور جشن گرفتند. .

لطفا به اشتراک بگذارید: