مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱- اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه علیها سلام

پرچمدار و پیشتاز زنان رها و رزمنده مجاهد

علیه ارتجاع حاکم و زن‌ستیزی

در شدیدترین دوران استبداد و اختناق

میلاد «معصومه اسیره در قم»

اسیر در چنگال آخوندهای زن‌ستیز خمینی صفت

برای مجاهدین مخصوصاً زن انقلابی مجاهد خلق

پ‍یام و مفهوم ویژه‌یی دارد

مسعود رجوی ـ ۲۵مرداد۹۴

حضرت فاطمه معصومه علیها سلام رهرو صدیق و دخترگرانقدر امام کاظم، هفتمین پیشوای تشیع انقلابی و خواهر مجاهد امام رضا علیه‌السلام، در روز اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری قمری در دوران شدت استبداد و اختناق خلفای عباسی چشم به جهان گشود. دورانی که زندانها و سیاهچالها مملو از مجاهدان و شیعیان انقلابی بود و امام کاظم نیز پس از تحمل زندانهای طولانی در سیاهچال هارون خلیفه عباسی به‌شهادت رسید.

امام هفتم پیش از شهادت خود با اشراف به چنین شرایطی برای راهگشایی جنبش انقلابی تشیع به دختران خود که نزدیکترین یاران پیشوای بعدی شیعیان، امام رضا محسوب می‌شدند، توصیه کرده بود از ازدواج خودداری کنند و حضرت معصومه در رأس ۱۸ زن مجاهد دیگر بر اساس این رهنمود به‌طور حرفه‌یی و تمام‌عیار در خدمت پیشبرد جنبش بودند و به این ترتیب سنتی نوین را در میان زنان انقلابی‌ پایه‌گذاری کردند. زنانی که از آن پس در تاریخ از آنان تحت عنوان زنان ”رضوی ”یا ”رضائیات“ نام برده می‌شد.

حضرت معصومه در سال ۲۰۱ هجری قمری در جریان یک مأموریت انقلابی با سرپرستی تعدادی از شیعیان از مدینه عازم خراسان شد تا به برادرش امام رضا (ع) بپیوندد. هنگامی که قافله آنها به‌شهر ساوه رسید، نیروهای حاکم ستمگر منطقه به آنها هجوم آوردند و نبردی درگرفت که طی آن تمامی مردان مجاهد همراه آن حضرت که تعدادشان ۲۳ نفر بود به‌شهادت رسیدند. در جریان همین نبرد حضرت معصومه دچار بیماری شد و از همراهان خواست او را به قم که در آن زمان از پایگاههای شیعیان بود برسانند. مردم قم به مراقبت و حفاظت از آن حضرت برخاستند اما در فاصله‌یی کوتاه حضرت معصومه علیها سلام در روز دهم ربیع‌الثانی در اثر همان بیماری وفات کرد و حرم مطهرش در قم به میعادگاه رهروان و مجاهدان اسلام مردمی و انقلابی تبدیل شد که رو در روی ارتجاع و ستمگری و زن‌ستیزی در زیر پرده دین، به زیارت آن پرچمدار و پیشتاز زنان رها و رزمندهٔ مجاهد می‌شتابند. .

برادر مجاهد مسعود رجوی در بحبوحهٔ محاصره و موشک‌باران لیبرتی در نشست عمومی به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه در ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ خاطرنشان کرد: میلاد معصومه اسیره در قم در چنگال آخوندهای زن‌ستیز خمینی‌صفت برای مجاهدین مخصوصاً زن انقلابی مجاهد خلق، پ‍یام و مفهوم بخصوصی دارد. همان خواهر مجاهد عظیم الشأن و والا که ۱۲۰۰ سال پیش خانه و خانمان و عزیزان را در مدینه کنار گذاشت و به میدان نبرد شتافت و با سختی‌های بسیار روبه‌رو شد و سرانجام در قم جان باخت. وقتی که اوضاع سخت است و دیو تنوره می‌کشد باید برای شکافتن ظلمتها هر چه بیشتر مایه گذاشت. در ایدئولوژی و راه و رسم پیشوایان و پیشتازان تاریخی ما رمز بقا کلمهٔ فداست. .

امام رضا علیه‌السلام در مورد جایگاه خواهرش حضرت معصومه گفته است: هرکس او را زیارت کند، مرا زیارت کرده است و بدین ترتیب او را هم‌شأن و همردیف خودش معرفی کرده است. .

۲- رئیسی جلاد قم جای تو نیست برو گم‌شو-جای رئیسی دادگاه خلق است-همزمان با سفر رئیسی جلاد به قم-۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳-اسلامشهر (تهران) ـ انفجار در مقابل دو پایگاه بسیج سپاه پاسداران

۴-بروات (کرمان) ـ انفجار در شهرداری غارتگر حکومتی

۵-بروات (کرمان) ـ انفجار در مقابل شورای ضداسلامی شهر

۶- پارلمان کانادا با ۳۲۷ رأی مثبت و بدون رأی منفی لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران خامنه‌ای را تصویب کرد

استقبال خانم رجوی از رأی پارلمان کانادا و فراخوان به دولت این کشور برای لیست‌گذاری رسمی سپاه شیطانی ظلمت و جنایت

پارلمان کانادا در جلسه رسمی روز چهارشنبه خود ضمن بررسی گزارش کمیته دادگستری مجلس به‌اتفاق آرا با ۳۲۷ رأی مثبت به لیست‌گذاری سپاه پاسداران رأی داد.

کمیته دادگستری پارلمان کانادا در گزارشی به پارلمان خواستار اقدامات زیر شده بود.

سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی بر اساس قانون کیفری معرفی کنید و حدود ۷۰۰ مأمور رژیم ایران را که در کانادا فعالیت می‌کنند، اخراج کنید.

یک دفتر ثبت نفوذ خارجی ایجاد کنید.

ارزیابی تهدید کانادا را با توجه به توصیه‌های مسافرتی انگلستان ارزیابی کنید.

این گزارش در اجلاس روز چهارشنبه پارلمان کانادا به‌اتفاق آرا به تصویب رسید.

پیام خانم مریم رجوی

خانم رجوی به نمایندگان پارلمان کانادا تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد دولت کانادا مصوبه پارلمان و کاری را که سال‌ها به تأخیر افتاده است، به اجرا در بیاورد و سپاه شیطانی ظلمت و جنایت را رسماً لیست‌گذاری کند .

خانم رجوی هم‌چنین از اتحادیه اروپا و دولتهای عضو خواست بیش از این تأخیر نکنند و با لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران مصوبه پارلمان اروپا در همین خصوص را به اجرا در آورند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به تأکید از انگلستان و استرالیا و دیگر دولتهای مشترک‌المنافع خواست بیش از این در لیست‌گذاری سپاه و اطلاعات آخوندها تأخیر نکنند. هر روز تأخیر این رژیم را در تروریسم و جنگ‌افروزی و گروگانگیری جری‌تر می‌کند.

خانم رجوی خاطرنشان کرد عوامل و مزدوران سپاه و اطلاعات آخوندها و نیروی تروریستی قدس بایستی از کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا اخراج و پاسپورت‌های آنها باطل شود. این خواسته و حق مردم ایران و تمام رزمندگان آزادی است.

۷- به‌دنبال تصویب لیست‌گذاری سپاه در پارلمان کانادا سی.بی.سی کانادا نوشت. مجلس عوام به‌اتفاق آرا از طرح افزودن سپاه به فهرست رسمی سازمانهای تروریستی رأی داد.

این پیشنهاد از گزارش کمیته دادگستری مجلس نمایندگان ارائه شد که از جمله از دولت خواسته شده بود تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی در کانادا معرفی کند. نمایندگان مجلس روز چهارشنبه با ۳۲۷ رأی موافق بدون رأی مخالف این گزارش را تصویب کردند.

سی بی‌سی افزود: دولت با فشارهای فزاینده‌یی مواجه بوده است تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی بر اساس قانون کیفری اعلام کند.

ماه گذشته، احزاب اپوزیسیون درخواست‌های خود را برای افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی پس از حمله هوایی رژیم ایران به اسراییل افزایش دادند.

خانواده‌های قربانیان پرواز PS۷۵۲ سالهاست که از دولت می‌خواهند سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد. PS۷۵۲ اندکی پس از برخاستن از تهران در ۸ژانویه ۲۰۲۰ توسط سپاه سرنگون شد و همه ۱۷۶ سرنشین هواپیما از جمله ۵۵شهروند کانادایی و ۳۰ ساکن دائمی آن کشته شدند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر، در مراسم بزرگداشت قربانیان پرواز PS۷۵۲ گفت که دولت او به‌دنبال راه‌هایی است تا سپاه پاسداران را مسئولانه در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد.

۸-اکسیون در اتاوا مقابل مجلس کانادا

هیأت شرکت‌کننده در پارلمان در زمان بحث و تصویب لیست‌گذاری سپاه پاسداران

اتاوا- مقابل پارلمان کانادا-۱۹ اردیبهشت۱۴۰۳

شعار: خامنه‌ای چشمت کور ایندفعه را هم ما بردیم - نه سلطنت نه رهبری مرگ بر خامنه‌ای – تو دیکتاتور من آرش آتش جواب آتش – می‌جنگیم می‌رزمیم ایرانو پس می‌گیریم – مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی - قسم بخون یاران ایستاده‌ایم تا پایان- خامنه‌ای قاتله کل نظام باطله- کانون‌های شورشی شوراهای مردمی حمایتت می‌کنیم- خامنه‌ای چشمت کور ایندفعه را هم ما بردیم - نه سلطنت نه رهبری مرگ بر خامنه‌ای.

۹-مصاحبه شهرام گلستانه

با سلام خدمت شما و خدمت همه هموطنان عزیزم و با تبریک متقابل به شما و خدمت همه دست‌اندرکاران که در این کارزار نقش داشتند. ببینید هیچ چیزی به رایگان به‌دست نمی‌آید از جمله همین موفقیت بزرگ به نظر من ببینید این به‌اتفاق آرا با ۳۲۷ رأی مثبت در مقابل هیچ رأی منفی به تصویب رسید. در سال۲۰۱۸ قطعنامه‌یی می‌خواهم بگویم بسیار رقیق‌تر از این‌که خیلی مسائل هم داشت مورد رأی‌گیری قرار گرفت البته در سال۲۰۱۸ هم به تصویب رسید با اکثریت آرا ولی در همان زمان هم دوتا از احزاب موجود و اصلی کانادا به آن رأی نداده بودند. در حالی که تلاشها از همان زمان تا الآن توسط هموطنان، مراجعه به دفاتر نمایندگان از همه احزاب، تماسهای گوناگون، برجسته کردن جنایاتی که سپاه چه در داخل ایران و چه در خارج ایران و دست‌اندرکار تروریسم بودنش انجام می‌دهد فکر می‌کنم بسیار مفید بود که در این مرحله به لیست‌گذاری سپاه رأی مثبت دادند. ببینید این لیست‌گذاری به نظر همه ناظران سیاسی یک دستاورد بزرگ برای جنبش در لیست گذاشتن سپاه در همه دنیاست. شما درسته اشاره کردیم من هم گفتم که در سال۲۰۱۸ هم یک قطعنامه‌یی تصویب شده بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید ولی قطعنامه الآن به‌اتفاق آرا به تصویب رسیده خوب این وزن این را بسیار بیشتر می‌کند پیامش اول از همه برای همان پاسداران جنایتکار است و من معتقدم که این رأی‌گیری در کانادا می‌تواند کمک کننده برای کل جنبش در لیست‌گذاری و حسابرسی از سپاه و آنچیزی که خواست مردم ایران است یعنی انحلال سپاه پاسداران بشود. بنابراین پیامش اول از همه برای اون پاسداران است دو برای مردم ایران است که در قیامهای گوناگون شان از دیماه ۹۶ گرفته تا الآن در قیامهای کوچک و بزرگ و تظاهرات روزمره‌ای که واقعاً هموطنانمان در همه جای ایران برگزار می‌کنند این پیام را می‌رساند که دیگر صبر جامعه جهانی از سیاست مماشات به لب آمده و دوران آغاز تغییر رژیم شروع شده و در واقع این امید را به آنها می‌دهد که آنها را هم برای ادامه مقاومت در برابر این رژیم پشتگرم تر می‌کند. من فکر می‌کنم این دو تا پیام بسیار روشن و آشکار است.

۱۰-فراخوان نمایندگان پارلمان انگلستانبه لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

مجلس عوام انگلستان روز گذشته در یک جلسه رسمی به بحث درباره مقابله با فعالیت‌های خصمانه رژیم ایران در انگلستان پرداخت. در این جلسه نمایندگان پارلمان خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران و تحریم آن شدند.

خانم مارگارت هاج از حزب کارگر در سخنان خود با اشاره به سیاست‌های جنگ‌افروزانه رژیم در منطقه و حمله موشکی و پهپادی رژیم به اسراییل گفت:سپاه پاسداران در نقطه کانونی فعالیت‌های مخرب رژیم ایران در منطقه و در داخل ایران قرار دارد. و به‌عنوان یک سازمان شبه‌نظامی تروریستی که به‌عنوان حافظ ایدئولوژیک جمهوری اسلامی عمل می‌کند. و نفوذ آن به انگلستان و متحدان ما گسترش می‌یابد. در سال۲۰۲۲، کن مک کالوم، رئیس MI۵، هشدار داد که سرویس‌های اطلاعاتی ایران حداقل ۱۵ تهدید معتبر برای ربودن یا حتی کشتن افراد ساکن اینجا در بریتانیا انجام داده‌اند. روابط نگران‌کننده‌ای نیز بین سپاه و مراکز اسلامی محلی در شهرهایی مانند لندن، منچستر و گلاسکو وجود دارد.

مرکز اسلامی انگلستان، مرکز تأثیر گذاری رژیم ایران در انگلستان است. رئیس این مرکز مستقیماً توسط خامنه‌ای منصوب می‌شود. .

مارگارت هاچ با اشاره به معاملات پنهانی بانک‌های تحت کنترل سپاه با مؤسسات مالی در انگلستان خواستار برخورد قاطعانه دولت انگلستان با این فعالیت‌ها و لیست‌گذاری تروریستی سپاه به‌عنوان یک گروه تروریستی گردید.

سر آیین دانکن اسمیت عضو پارلمان انگلستان با اشاره به سرکوب مردم ایران توسط رژیم خواستار تغییر سیاست دولت انگلستان در قبال رژیم و مقابله با تهدیدهای سپاه پاسداران در انگلستان شد وی با اشاره به اعمال نفوذ رژیم در انگلستان از طریق مراکز صدور تروریسم و ارتجاع افزود:

. ما مدت‌هاست می‌دانیم که بانک‌های صادرات و ملی – بانک‌های تجاری ایرانی که به‌دلیل حمایت از سپاه ایران و سایر نهادهای نظامی مرتبط با ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند – دارای شعبه‌های فعال هستند، همان‌طور که قبلاً ذکر شد، در لندن. در اکتبر ۲۰۲۳ گزارش شد که هر دو بانک با حماس و نیروی قدس سپاه پاسداران ارتباط دارند. آنها اینجا در لندن فعالیت می‌کنند.

شرکت ملی نفت ایران که در آمریکا تحریم شده بود، وابسته به سپاه است و در ساختمانی روبه‌روی ما اینجا بود. بخش خدمات مالی بریتانیا نیز از عدم اجرای تحریم‌های مالی بریتانیا علیه ایران خبر داده است. .

بریتانیا، همراه با شرکای خود، باید همه اشکال فشار، از جمله تحریم‌های مالی هدفمند، را برای به چالش کشیدن فعالیت‌های خصمانه ایران در بریتانیا و خارج در نظر بگیرد. .

خانم شارون هاجسون عضو پارلمان انگلستان در سخنان خود گفت: شواهد حاکی از حمایت سپاه پاسداران از تروریسم در سراسر خاورمیانه فراوان و بلامنازع است. اکنون ما شواهد فزاینده‌یی از فعالیت سپاه در کشور خودمان، زیر نظر دولت هستیم. دولت هم‌چنان از لیست‌گذاری تروریستی سپاه خودداری می‌کند و باید منتظر نتایج این اقدمات در آینده بود.

۱۱- رئیسی جلاد در قم -دشمنان به‌دنبال دشمنی کردن هستند. در این سال‌ها هم بر دشمنی‌شان افزودند. هم اغتشاشات خیابانی راه انداختند، هم ترور و انفجار کردند.

رئیسی جلاد ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۳

گفتمان دولت گفتمان امام و رهبری است. تلاش دولت آن است که آن چه از منویات امام و رهبری تاکنون مردم عزیز مان آن را شنیدند و شاهدش بودند، دولت خود را موظف می‌داند به‌عنوان سرباز این میدان محقق کند.

دشمنان به‌دنبال دشمنی کردن هستند بارها تجربه کردند دشمنی‌شان در ملت عزیز ما تأثیر ندارد. در این سال‌ها هم بر دشمنی‌شان افزودند، هم اغتشاشات خیابانی راه انداختند، هم ترور و انفجار کردند هم بر تحریم‌ها افزودند. .

. بعضی می‌خواستند در این کشور اعلام کنند که ما ممکن است گرفتار جنگ شویم باید سایه جنگ را از کشور کوتاه کرد راهش چیه راهش این است که ما برویم روی موشکی مون معامله کنیم روی توانایی‌های نظامی مون معامله کنیم برجام دو و سه را روی میز بگذاریم اما رهبری حکیم ما خوب تشخیص داد فرمود با اون برجام اولی چه شد که می‌خواهید برجام دو و سه را بیایید در میدان عملیاتی کنید موشک و توانایی نظامی و اقتدار نظام قابل معامله نیست و جلوه این اقتدار را این حضور را شما دیدید در عملیات بزرگ وعده صادق.

در آینده نزدیک رونق اقتصادی کشور آنچه می‌تواند کشور را پیش ببرد آن تسلیم و سازش نیست اون نگاه انقلابی است و نگاه ما می‌توانیم.

گاهی از من عزیزان قمی شهرستانها تو جلسات می‌روم سؤال می‌کنند آقا نظر شما در مورد ارزش‌های اسلامی حجاب عفاف چیست آقا نظر من، من طلبه هستم من این‌جا سربازی می‌کنم.

اگر از کسی هم وجود داره می‌گوید آقا من اعتقاداتم آن‌چنان نیست که شماها می‌گویید اشکال نداره کشور بر مدار قانون میچرخه باید هم به قانون پایبند باشند با هر سلیقه سیاسی با هر گرایشی کشور باید قانونمند حرکت بکنه باید پایبند به قانون بود لذا پای‌بندی به شرع و قانون هم برای دولت هم برای آحاد جامعه هم برای دستگاههای اداری اجرایی انتظامی قضایی لازم است این مسأله کاملاً مسأله روشنی است و جای هیچ‌گونه تردید نیست. .

۱۲- کمال خرازی مشاور خامنه‌ای -رئیس شورای راهبردی روابط خارجی رژیم -احتمال جنگ فراگیر در منطقه هنوز برطرف نشده است. اگر موجودیت نظام تهدید شود ناچاریم دکترین هسته‌یی خود را تغییر دهیم .

. اگر اسراییل بخواهد به تأسیسات هسته‌یی حمله کند تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌یی ایران و عدول از ملاحظات گذشته محتمل است. ما در جنگ غزه حضور نداریم.

۱۳-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

خامنه‌ای با موج اعدام، احکام جنایتکارانه زندان، سرکوب زنان و سانسور درصدد جلوگیری از قیام خلق است

۸۵ اعدام در ۲۰روز اول اردیبهشت

قتل جنایتکارانه یک هنرمند بلوچ و محکومیت یک کارگردان و سینماگر منتقد به شلاق و ۸سال زندان

خامنه‌ای در محاصره بحرانهای داخلی و خارجی، نگران از عواقب جنگ‌افروزی خارجی و در وحشت از قیام خلق با اعدامهای وحشیانه، احکام جنایتکارانه زندان، سرکوب زنان و سانسور و خفقان، مذبوحانه تلاش می‌کند اوضاع را در کنترل بگیرد.

امروز پنجشنبه ۲۰اردیبهشت ۴ زندانی حسن عربی، حسن چوپانی، عبدالله حسن‌زاده و یک زندانی به نام حسن در زندان ارومیه حلق‌آویز شدند. چهارشنبه ۱۹اردیبهشت نیز ۴ زندانی شامل یک زن به‌نام فریبا محمد زهی و عبدالله ازبک زهی و خلیل الله براهویی که هر سه از هموطنان بلوچ بودند در زندان کرمان، و خان محمد اسحاق زهی در زندان سمنان توسط دژخیمان بدار آویخته شدند.

سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت حسن محرر در زندان مرکزی ارومیه، یکشنبه ۱۶اردیبهشت علی اصغر فلاح در زندان مرکزی قم و پنجشنبه ۱۳اردیبهشت ۴ زندانی محمد رسول خوشکار، سعید رنجدوست، صابر امین‌آبادی و مهدی حبیبی در زندان تبریز و یعقوب امیری در زندان اردبیل روانه چوبه‌های دار شدند. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده از ابتدای اردیبهشت تاکنون دست کم به ۸۵تن می‌رسد.

در یک اقدام جنایتکارانه دیگر، دژخیمان روز سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت خواننده معروف بلوچ بلال نصرویی را در مقابل لشکر ۸۸ زرهی و در کنار اداره اطلاعات زاهدان با ضربات چاقو به‌قتل رساندند. مأموران سپاه اخیراً بلال را تهدید کرده بودند و او به دوستانش گفته بود: اگر من ترور شدم بدانید هیچ کسی جز سپاه نیست و من با هیچ‌کس مسأله و مشکلی ندارم. روز گذشته مراسم خاکسپاری بلال در زادگاهش میرجاوه با شرکت هزاران تن برگزار شد.

از سوی دیگر قضاییه جلادان محمد رسول‌اف کارگردان و سینماگر سرشناس را با اتهامات آخوند‌ساخته به ۸سال زندان، شلاق، جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم کرد. مجازاتهایی که طبق قوانین همین رژیم نیز موضوعیت ندارد.

مقاومت ایران بار دیگر از کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد در برابر موج اعدام و سرکوب در ایران سکوت و بی‌عملی پیشه نکنند و برای نجات جان زندانیان زیر اعدام به‌ویژه زندانیان سیاسی دست به اقدام بزنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۴-میرجاوه ـ خاکسپاری بلال نصرویی خواننده بلوچ -۱۹اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۵- آنا فرث نماینده ارشد پارلمان انگلستان به شورای ملی مقاومت ایران در پارلمان پیوستم

تا در مورد مقابله با تروریسم و تهدیدات داخلی از سوی رژیم ایران بحث و تبادل نظر کنیم.

آنا فرث نماینده ارشد پارلمان انگلستان از حزب محافظه‌کار در حساب ایکس خود نوشت: من مفتخرم که در کنار کسانی قرار گرفته‌ام که مخالف رژیم قرون‌وسطایی ایران هستند.

من خوشحالم که امروز به شورای ملی مقاومت ایران در پارلمان پیوستم تا در مورد مقابله با تروریسم و تهدیدات داخلی از سوی رژیم ایران بحث و تبادل نظر کنیم.

دکتر آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، به ما پیوست و شهادت قوی خودش را با ما به اشتراک گذاشت.

دکتر کوادراس در ۹نوامبر ۲۰۲۳در مادرید هدف سوءقصد قرار گرفت، پس از تیراندازی به او، وی تمام توانش را بکار گرفت تا بر روی تلفن همراه خودش بنویسد «ایران»! که نشان می‌دهد چه کسی مسئول این اقدام جنایتکارانه است.

هم وزارت اطلاعات و امنیت و هم سپاه پاسداران مسئول اقدامات تروریستی متعدد در خارج از ایران بوده‌اند و ترورهای بی‌شرمانه شخصیتهای اپوزیسیون در کشورهای مختلف اروپایی و کشورهای همسایه، شیوه عملیاتی رژیم ایران از بدو تأسیس این رژیم بوده است. ما باید برای مقابله با تروریسم رژیم ایران در اروپا اقدام قاطعانه‌ای انجام دهیم. و پلیس و سرویسهای امنیتی ما به هر ابزار قانونی برای مبارزه و مقابله با تهدید داخلی و بین‌المللی که از سوی [رژیم] ایران مطرح می‌شود، نیاز دارند.

تلگراف انگلستان

آلخو ویدال کوادراس سیاستمدار اسپانیایی که از سوءقصد جان سالم به در برد

هشدار داد که انگلستان باید از «مماشات» با ایران دست بردارد

و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد

یک سیاستمدار اسپانیایی که از تیراندازی از فاصله نزدیک توسط یک قاتل مظنون مرتبط با رژیم ایران جان سالم به در برد، گفت غرب باید از «مماشات» با تهران دست بردارد.

آلخو ویدال کوادرس، به تلگراف گفت که انگلستان باید به تجارت با رژیم ایران پایان دهد، سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی منع کند و کمکهای فوری به مخالفان رژیم ایران ارسال کند.

ویدال کوادراس، معاون سابق پارلمان اروپا، وزارت‌خارجه را متهم کرد که در اقدام قاطع علیه رژیم به‌خاطر باز نگه‌داشتن خطوط ارتباطی کوتاهی کرده است.

تلگراف انگلستان با تشریح سوءقصد به ویدال کوادراس در ۹نوامبر سال گذشته افزود

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت، در یک سخنرانی ویدئویی در جلسه‌یی در پارلمان در روز سه‌شنبه گفت که این حمله "نشان داد که رژیم آخوندی دشمن خطرناک بشریت است".

آقای ویدال کوادراس گفت که بی‌میلی دولتهای غربی - از جمله انگلستان - برای قطع همه روابط با رژیم ایران، رژیم خودکامه را جسورتر کرده است و تا حدی مقصر حمله به او است.

او تأکید کرد سیاست مماشات شکست‌خورده است. آنها یک دشمن مرگبار هستند.

وی خواستار فراخوان همه دیپلماتها از کشور، اعمال تحریم‌های گسترده و توقف تمام واردات و صادرات شد که آنها را از نظر مالی خفه می‌کند.

وی با بیان این‌که «نه روابط دیپلماتیک، نه تجارت، نه هیچ چیز»، افزود: باید به «مقاومت ایران و مردم ایران» کمک مالی و حمایت آشکار سیاسی و دیپلماتیک ارائه شود.

وی هم‌چنین از دولت انگلستان خواست تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی ممنوع اعلام کند

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی از حضور پروفسور آلخو ویدال کوادراس در پارلمان انگلستان نوشت.

یک سیاستمدار ارشد اتحادیه اروپا که سال گذشته از یک سوءقصد تکان‌دهنده جان سالم به در برد، از نمایندگان پارلمان (انگلستان) خواسته است به دیوید کامرون وزیر امور خارجه بگویند که به «مماشات» انگلستان با ایران پایان دهد.

او در لندن با یک «پیام ساده» برای «پایان دادن به مماشات» رژیم در ایران و دعوت از انگلستان برای پیوستن به آمریکا در محکوم کردن سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی بود.

پروفسور ویدال کوادراس اولین سیاستمدار اروپایی است که در اروپا مورد هدف رژیم ایران قرار گرفت و اف.بی.آی هم‌چنین از حمله‌یی در ایالات متحده به جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا جلوگیری کرد.

او گفت که معتقد است حمله به او به‌دلیل حمایت دیرینه او از شورای ملی مقاومت ایران به رهبری مریم رجوی است.

این سیاستمدار کهنه‌کار اسپانیایی به ایندیپندنت گفت که سوءقصد به او ثابت می‌کند که جنگ رژیم ایران «اکنون در اروپاست».

آقای ویدال کوادراس گفت ؛

«در رژیم ایران، میانه‌روی وجود ندارد. این رژیمی است که سال گذشته ۸۴۰ نفر، مخالفان سیاسی، جوانان را به جرم جنایات جزیی اعدام کرد و دختران جوان را به‌دلیل نداشتن حجاب تا سر حد مرگ کتک زد.

بنابراین، دولت انگلستان، اتحادیه اروپا و متحدانش باید واقعیت را تشخیص دهند. این سیاست باید تنها چیزی باشد که رژیم ایران خوب می‌فهمند که سیاست قدرت، فشار سیاسی، انزوای بین‌المللی، لغو همه روابط دیپلماتیک و تجاری، تحریم‌های اقتصادی، حمایت از اپوزیسیون ایران و مردم ایران در مبارزه با این رژیم جنایتکار است. "

۱۶- نامه رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و رئیس‌جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی سنا به وزیر خارجه آمریکا درباره علت برکناری رابرت مالی نماینده ویژه وزارت‌خارجه در امور ایران

مایک مک کال رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و سناتور جیم ریش رئیس‌جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی مجلس سنا طی نامه‌یی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواستار پاسخگویی درباره نفوذ سپاه پاسداران به دفتر رابرت مالی نماینده ویژه امور ایران در دولت بایدن شدند.

در این نامه آمده است: به‌دلیل طفره رفتن و شفافیت نداشتن وزارت‌خارجه، ما تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات را از منابع دیگر جمع‌آوری کنیم. تحقیقات خود ما اطلاعات زیر و ادعاهای نگران‌کننده را کشف کرده است. به‌طور مشخص، ما متوجه شدیم که مجوز امنیتی آقای مالی به‌دلیل انتقال اسناد طبقه‌بندی شده به حساب ایمیل شخصی خود و دانلود این اسناد به تلفن همراه شخصی خود، به‌حالت تعلیق درآمده است. مشخص نیست که او قصد داشت این اسناد را در اختیار چه کسی قرار دهد، اما اعتقاد بر این است که یک بازیگر سایبری متخاصم توانسته به ایمیل و یا تلفن او دسترسی پیدا کند و اطلاعات دانلود شده را به دست بیاورد. مایک مک کال رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و سناتور جیم ریش عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا در ادامه نامه خود سؤالاتی در مورد نفوذ سپاه پاسداران و عناصر سایبری رژیم به ارگانهای دولت آمریکا را مطرح کرده و نوشته‌اند:

-آیا می‌توانید تأیید کنید که دفتر امنیت دیپلماتیک (DS) مجوز آقای مالی را به‌دلیل انتقال نادرست اطلاعات طبقه‌بندی شده دولت ایالات متحده به یک حساب ایمیل شخصی و یا دستگاهی که مجاز به ذخیره چنین اطلاعاتی نیست، به‌حالت تعلیق درآورده است؟

-آقای مالی چه تعداد سند طبقه‌بندی شده را به‌نحو نادرستی منتقل کرده است و مطالب آن چه بوده است؟

-بالاترین طبقه‌بندی اسناد منتقل شده چه بوده است؟

-آیا آقای مالی این مدارک را برای کسی که فاقد مجوز مناسب بوده ارسال کرده یا تلاش به این کار کرده است؟

- آیا هیچ‌یک از این افراد وابسته به دولت ایران یا ابتکار کارشناسان ایران بودند؟

-آیا می‌توانید تأیید کنید که یک بازیگر شرور سایبری به ایمیل و یا تلفن شخصی آقای مالی دسترسی پیدا کرده است؟

-آیا عامل سایبری ادعایی وابسته به سپاه پاسداران، ارتش یا سرویس‌های اطلاعاتی ایران است؟

- بازیگر سایبری چه زمانی و چگونه به حساب آقای مالی نفوذ کرد؟

- آیا نفوذ در دستگاه آقای مالی امکان نفوذ بعدی به سایر مقامات ارشد در وزارت امور خارجه، شورای امنیت ملی یا سایر سازمانها را فراهم کرد؟

- چگونه این بازیگر شرور سایبری از اطلاعات به‌دست آمده از آقای مالی استفاده کرد؟

رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا در پایان نامه خود به وزیر خارجه این کشور تأکید کرده‌اند:

اتهاماتی که ما از آنها مطلع شدیم بسیار نگران‌کننده هستند و نیاز به پاسخ فوری دارند. این اتهامات تأثیر قابل توجهی بر امنیت ملی ما دارد و افراد مسئول باید به‌سرعت و قویاً مورد حسابرسی قرار بگیرند.

۱۷-تحولات جنگ در منطقه ـ ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه نوشت طی حملات ۲۴ساعت گذشته اسراییل به مناطق آوارگان در شهر رفح و دیگر مناطق غزه ۱۱۰ فلسطینی کشته و بیش از ۱۰۰تن دیگر مجروح شدند.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه را ۳۴هزار و ۹۰۴ کشته و ۷۸هزار و ۵۱۴ مجروح اعلام کرد و افزود با توجه به این‌که هزاران جسد در زیر ویرانه‌های ساختمانها مدفون هستند، تعداد قربانیان بسیار بیشتر از رقم اعلام شده است.

رویترز روز پنجشنبه به‌نقل از بیانیه آژانس ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی- اونروا - نوشت: از آغاز حمله اسراییل به شهر رفح در روزهای اخیر حدود ۸۰هزار فلسطینی این شهر را ترک کرده‌اند.

بیانیه اونروا می‌افزاید: مردم رفح با جابه‌جایی و آوارگی اجباری دیگری به‌خاطر حملات اسراییل روبه‌رو شده‌اند. تلفات انسانی این خانواده‌ها غیرقابل تحمل است. هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد، ما اکنون به یک آتش‌بس فوری نیاز داریم.

رویترز خاطرنشان کرد ورود کمکهای انسان‌دوستانه به نوار غزه، به‌خاطر اشغال گذرگاه رفح توسط ارتش اسراییل متوقف شده است.
بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با تلویزیون سی.ان.ان، برای اولین بار گفت: که اگر نتانیاهو، دستور حمله بزرگ به شهر رفح را صادر کند، برخی از محموله‌های تسلیحات آمریکایی به اسراییل را - که او اذعان داشت برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده شده است - متوقف می‌کند.
بایدن، با اشاره به بمبهای ۲۰۰۰ پوندی که او در هفته گذشته ارسال آنها را متوقف کرد، گفت: «غیر نظامیان در غزه به‌خاطر آن بمبها کشته شده‌اند.

جو بایدن، در بخش دیگری از این مصاحبه افزود که در حال همکاری با کشورهای عربی است که آماده بازسازی غزه و کمک به انتقال به راه‌حل دو کشوری پس از جنگ بین حماس و اسراییل هستند.

به گزارش تایمز اسراییل یک مقام ارشد اسراییلی می‌گوید که توقف تسلیحات آمریکا ممکن است باعث تغییر در برنامه‌های غزه شود.
تلویزیون عمومی کان به‌نقل از یک مقام بلندپایه اسراییلی که نامش فاش نشد، گفت: تصمیم ایالات متحده برای جلوگیری از ارسال تسلیحات به اسراییل به‌دلیل طرح‌های حمله به رفح، می‌تواند اسراییل را مجبور به تغییر برنامه‌های عملیاتی خود کند.

رویترز صبح پنجشنبه خبر داد بر اساس گزارش تلویزیون ملی ایرلند، ایرلند، اسپانیا و تعدادی دیگری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین در ۲۱ماه مه[اول خرداد] هستند.
- آر تی یی شامگاه چهارشنبه گفت که تماس‌ها بین دوبلین و مادرید، و بین اسلوونی و مالت، با هدف به‌رسمیت شناختن مشترک کشور فلسطین تشدید شده است.
بر اساس این گزارش، این کشورها منتظر رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۰مه هستند که می‌تواند منجر به به‌رسمیت شناختن فلسطینیها به‌عنوان واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل شود.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز پنجشنبه خبر داد اسراییل مقرهای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را در جنوب دمشق هدف حملات هوایی خود قرار داد. در این حمله که سومین حمله اسراییل به شبه‌نظامیان رژیم ایران در ماه جاری است، تعدادی کشته شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه افزود یک پهپاد جنگی ساخت رژیم ایران در نزدیکی شهر ناوه در غرب درعا در سوریه که به سمت مواضع اسراییل در بلندیهای جولان پرتاب شده بود، قبل از رسیدن به هدف خود توسط ارتش اسراییل رهگیری و منهدم شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه در خبر دیگری که روز پنجشنبه منتشر کرد نوشت: ارتش ترکیه مقرهای نگهداری پهپاد توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را در بزرگراه سراقب، واقع در شمال سوریه هدف آتشباری تانکهای خود قرار داد. از تلفات انسانی و خسارات احتمالی این حمله گزارشی در دست نیست.

ارتش اسراییل روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد به‌دنبال حملات خمپاره‌ای و موشکی حزب‌الله به مواضع آن در شمال اسراییل یک سرباز اسراییلی کشته و یک سرباز دیگر مجروح شده است.

متعاقباً سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد در پاسخ به حملات حزب‌الله، چندین مقر نظامی نیروهای موسوم به رضوان حزب‌الله در منطقه جبل ریحان واقع در جنوب لبنان هدف بمباران جنگنده‌های اسراییل قرار گرفتند. علاوه بر این چندین زیرساخت نظامی حزب‌الله در پنج منطقه دیگر نیز بمباران شدند.

تایمز اسراییل به‌نقل از منابع حزب‌الله خبر داد بر اثر این حملات ۵تن از نیروهای حزب‌الله و گروه جهاد اسلامی کشته شدند.

۱۸- اعتصاب سراسری طلافروشان که از روز نهم اردیبهشت علیه سیاست‌های چپاولگرانه حکومت آخوندها شروع شده هم‌چنان ادامه دارد.

اعتصاب طلافروشان مشهد ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگار سیمای آزادی مشهد ابوطالب تقاطع ابوطالب

۱۹- عفو بین‌الملل درباره سرکوب زنان توسط رژیم آخوندی اعلام کرد، مقامات رژیم ایران «جنگ علیه زنان» را برای مجازات سرپیچی از حجاب اجباری به راه انداخته‌اند.

عفو بین‌المللی افزود: از فروردین، نیروهای امنیتی اجرای حجاب اجباری را در مکانهای عمومی از طریق تحت نظارت قرار دادن مداوم زنان و دختران، ضرب‌وشتم، خشونت جنسی، شوک الکتریکی، دستگیری و بازداشت خودسرانه آنها و سایر آزار و اذیتها تشدید کرده‌اند.

۲۰- پاسدار محمدیان سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی تهران بزرگ بر تشدید سرکوب علیه زنان تأکید کرد .

و گفت: تاکنون این مأموریت با موفقیت همراه بوده و به‌رغم تلاش دشمنان بسیاری از شهروندان و نخبگان از این طرح حمایت کرده‌اند.

وی اذعان کرد طرح سرکوبگرانه علیه زنان پس از فرمان خامنه‌ای در دستورکار نیروی انتظامی قرار گرفت.

۲۱ـ رسانه‌های حکومتی از رکورد جدید در قیمت مسکن در تهران خبر دادند.

سایت حکومتی فرارو نوشت: متوسط قیمت مسکن در تهران بر اساس جدید‌ترین آمار‌های رسمی به متری ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید. عددی که بانک مرکزی با رصد و پایش تقریباً هزار و ۵۰۰ ملکی که به شکل رسمی در پایتخت ظرف فروردین امسال معامله شدند، محاسبه کرده است.

۲۲- پزشکیان عضو مجلس ارتجاع درباره بدهی دولت به شرکتهای دارویی گفت: شرکت‌های دارویی، دارو تولید می‌کنند اما دولت پول آنها را نمی‌دهد؛ لذا برای تولید با مشکل مواجه هستند؛ دولت به مجموعه شرکتهای دارویی، نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که رقم کمی نیست.

وی افزود: در درمان بیماریهای خاص مانده‌ایم! . دولت رئیسی، قانون در مورد بیماریهای صعب‌العلاج را اجرا نمی‌کند.

۲۳- بلومبرگ در گزارشی از سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران نوشت:

رژیم ایران تنها چند هفته فرصت دارد تا به خواسته‌های دیدبان هسته‌یی سازمان ملل عمل کند، در غیراین صورت ممکن است دور جدیدی از محکومیت‌های دیپلماتیک علیه آن اعمال شود.

گروسی در سفر دو روزه خود به ایران خواسته بود که رژیم ایران اقدامات نظارتی را بهبود بخشد و توضیحات مکفی در مورد منشأ آثار اورانیوم کشف‌شده در مکانهای اعلام‌نشده حل و فصل کند.

رافائل گروسی، اواخر روز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی در وین گفت: برای جامعه بین‌المللی این احساس وجود دارد که باید حرکت کند و زودتر به نتیجه برسد».

آمریکا در آخرین نشست آژانس به رژیم ایران اولتیماتوم داد: همکاری کنید یا با محکومیت مواجه شوید که می‌تواند منجر به ارجاع به شورای امنیت سازمان ملل شود، جایی که ممکن است تحریم‌ها علیه رژیم ایران تجدید شود.

۲۴ـ کشتی حامل مشعل المپیک، بعدازظهر چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از یونان به بندر قدیمی مارسی در جنوب فرانسه رسید.

در این بندر قدیمی جمعیت زیادی حضور داشتند و از ورود مشعل المپیک استقبال کردند. . در مراسم استقبال هواپیماهای جت تیم آکروباتیک نیروی هوایی فرانسه نمایشی را اجرا کردند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: