رویتر-وزارت خارجه فرانسه، دستورات تعویق تمامی سفرهای مأموران وزارتخانه به ایران متأثر از قضیه ویلپنت

رویتر-وزارت خارجه فرانسه، دستورات تعویق تمامی سفرهای مأموران وزارتخانه به ایران متأثر از قضیه ویلپنت


یادداشت دبیرکل وزارت خارجة فرانسه

دستورات پیرامون تعویق تمامی سفرهای مأموران این وزارت‌خانه به ایران

پاریس ۲۰ اوت ۲۰۱۸

 

در چارچوب روابط دوجانبه متأثراز پیامدهای قضیة ویلپنت

(دیپلمات رژیم ایران ثبت‌شده در وین هم‌اکنون در آلمان

در کادر تحقیقات پروژة سوءقصد علیه گردهمایی سالانة

سازمان مجاهدین خلق ایران تحت بازداشت است)

مقام‌های رژیم ایران از طریق رفتارهای خود سخت‌تر شدن

مواضعشان را نسبت به کشورماو برخی از شرکایمان نشان می‌دهند

 

با توجه به تهدیدات امنیتی واقعی

هم‌چنان‌که در گذشته هم وجود داشته است

از همة مأموران وزارت‌خانه خواسته می‌شود

تا اطلاع ثانوی هرگونه طرح سفر به ایران را به تعویق بیندازند

خبرگزاری رویتر در گزارش خود پیرامون یادداشت وزارت خارجه فرانسه دربارة به تعویق انداختن تمامی سفرهای غیر مبرم کلیه مأموران این وزارت‌خانه به ایران، متن کامل این یاداشت را منتشر کرده است.

متن دستورات ابلاغ شده توسط دبیرکل وزارت خارجة فرانسه بدین قرار است:

 

جمهوری فرانسه

وزارت اروپایی و امور خارجه

دبیرکل -پاریس ۲۰ اوت ۲۰۱۸

موضوع: سفرهای مأموران وزارتخانه به ایران - دستورات

در چارچوب روابط دوجانبه متأثر از پیامدهای قضیه ویلپنت (دیپلمات (رژیم) ایران ثبت‌شده در وین هم‌اکنون در آلمان در کادر تحقیقات پروژة سوءقصد علیه گردهمایی سالانة سازمان مجاهدین خلق ایران تحت بازداشت است)، مقام‌های (رژیم) ایران از طریق رفتارهای خود سخت‌تر شدن مواضعشان را نسبت به کشور ما و برخی از شرکایمان، نشان می‌دهند.

از این رو، با توجه به تهدیدات امنیتی واقعی همچنانکه در گذشته هم وجود داشته است، از همة مأموران وزارت‌خانه، چه از ادارة مرکزی و چه در پست‌ها(ی دیگر)، خواسته می‌شود که تا اطلاع ثانوی و به‌جز در مواردی که الزام اداری وجود داشته باشد، هر گونه طرح سفر به ایران را به‌خصوص برای دلایل توریستی یا زبان‌شناسی به تعویق بیندازند. هر مأمور وزارت‌خانه که به صفت فردی و حتی با برخورداری از پاسپورت دیپلماتیک (به ایران) سفر کند، اگر در آن کشور ثبت نشده باشد، از هیچ‌گونه مصونیتی برخوردار نیست.

دپارتمان از مدیران و رؤسای پست‌ها می‌خواهد که این یادداشت را به همة مأموران تحت مسئولیتشان توزیع کنند.

موریس گوردو مونتانی

 

تلویزیون رویتر -۶شهریور ۹۷

فرانسه به کارمندان دولتی اش می گویدبه ایران نروید

در یک کاهش سریع روابط میان فرانسه و (رژیم) ایران، پاریس اکنون به دیپلمات‌های و مقام‌های وزارت خارجه‌اش می‌گوید که هرگونه سفر غیر ضروری به جمهوری اسلامی ایران را به‌طور نامحدود به‌تعویق بیندازند.

در یک یادداشت داخلی که توسط رویتر به‌دست آمد، مقام‌های فرانسوی به توطئة خنثی‌شدة بمب‌گذاری در گردهمایی اعضای اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس در تابستان امسال اشاره می‌کنند؛ در این گردهمایی رودی جولیانی هم شرکت داشت که وکیل ترامپ و شهردار پیشین نیویورک است.

دولت فرانسه رسماً (رژیم) ایران را در این توطئه دخیل نکرده، اما هم‌چنین به سخت‌تر شدن رویکرد (این رژیم) نسبت به فرانسه در این یادداشت اشاره کرده است.

این هشدار در زمانی صورت می‌گیرد که (رژیم) ایران تلاش دارد حمایت متحدان اروپایی را از توافق درهم‌شکستة اتمی تقویت کند؛ (توافقی) که آمریکا در ماه می آن‌را رد کرد و تحریم‌هایی را اعمال کرد.

این یادداشت نشان می‌دهد که چه‌طور اعتماد نسبت به (رژیم) ایران کاهش یافته، با این‌که پرزیدنت امانوئل ماکرون دربارة حفظ توافق اتمی صحبت می‌کند.

 

رویتر-وزارت خارجه فرانسه، دستورات تعویق تمامی سفرهای مأموران وزارتخانه به ایران متأثر از قضیه ویلپنت در یوتیوب سیمای آزادی

لطفا به اشتراک بگذارید: