This browser does not support the video element.

سالگرد حمله شکست خورده موشکی به لیبرتی در۱۴تیر ۱۳۹۵

رژیم آخوندی که تمام توان خود را برای وارد آوردن یک ضربة کمرشکن به مجاهدین قبل از خارج شدن آنها از لیبرتی به کار گرفته بود، در شامگاه ۱۴تیر ۹۵(۲۸ رمضان) در آستانة عید فطر مورد حملة‌ سنگین موشکی قرار داد.رژیم آخوندی همچنین میخواست در آستانه کهکشان و گردهمایی بزرگ مقاومت که ۵ روز بعد در ۱۹ تیر سال ۹۵ در بورژه پاریس برگزار میشد، ضرب شستی نشان بدهد.


هدف ولی فقیه ارتجاع از این حمله که در ساعت ۲۰ و ۳۵ دقیقه یعنی ساعتی پس از افطار صورت می‌گرفت، این بود که حداکثر قربانی و تلفات را از مجاهدان اشرفی بگیرد. از این پیشتر سردژخیم قاسم سلیمانی سرکردة نیروی تروریستی قدس و پاسدار دانایی فر سفیر رژیم در بغداد وعده حمله ای را سران رژیم داده بودند که تلفات و قربانیان آنرا نتوان شمرد. از این رو ۵۰ موشک را از فاصله نزدیک در مساحتی کمتر از یک کیلومتر مربع به کار گرفتند. کلاهک جنگی این موشکها حاوی ۵۰ کیلو مواد منفجره شدیدالانفجار بود.


حمله در شرایطی صورت گرفت که از یک هفتة قبل مزدوران ولایت فقیه در کمیتة سرکوب مجاهدین در نخست وزیری عراق، در منتهای گرمای تابستان در تیرماه از ورود سوخت به لیبرتی جلوگیری کرده و به این ترتیب با خاموش شدن ژنراتورهای برق و در نتیجه از کار افتادن تجهیزات آبرسانی و خدمات و سرمایش در گرمای بالای ۵۰درجه، شرایط را برای یک کشتار فراگیرجمعی، هرچه آماده تر کرده بودند.


به این ترتیب معلوم شد که انواع سنگ اندازیها و اشکال تراشیهای آن روزها در برابر روند انتقال مجاهدین به آلبانی ، چه نقطة عزیمت جنایتکارانه‌یی داشته است. همچنین معلوم شد که خلیفة ارتجاع در محاصرة بحرانهایی که مقاومت ایران را مسئول ایجاد آنها می داند،‌ تا چه حد به نابودی تمامی مجاهدین نیاز دارد.


مأموریت حمله موشکی را که خامنه ای دستور داده بود، قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس از طریق پاسدار سرتیپ ایرج مسجدی سفیر کنونی رژیم در عراق به پاسداران و شبه نظامیان مزدور ابلاغ کرد.


موشکها با برد ۱۰ کیلومتر و وزن ۱۱۰ کیلو از فاصله ۵ کیلومتری در شمال غربی لیبرتی شلیک شد. ۵۰ نفر مجروح و مصدوم شدند. ۱۱۶ بنگال و سالن و اماکن عمومی منهدم و غیر قابل استفاده شد و بیش از هزار دستگاه کولر و فن کوئل و یخچال و فریزر و انواع وسایل برقی و تجهیزات کامپیوتری و وسایل زندگی منهدم گردید. حفره های باقیمانده از محل اصابت موشکها قطر ۴ یا ۵ متر و عمق بین ۱/۵ تا ۲ متر داشت.


در اثر این تهاجم جنایتکارانه ۲ پلیس عراقی در موضع جنوب لیبرتی و ۸ شهروند غیرنظامی در روستای العراقیه مجروح شدند.


اما حمله سهمگین موشکی، به رغم آتش سوزی گسترده و خسارتهای فراوان مادی، به خاطر آماده باش موشکی که یک هفته قبل از عیدفطر توسط فرمانده ارتش آزادیبخش اعلام شده بود


همچنین بخاطر حداکثر هوشیاری و انضباط پولادین مجاهدین و یکانهای فدایی در مؤسسان چهارم ارتش آزادی،‌در داخل لیبرتی هیچ شهیدی از مجاهدین نداشت. آخوندهای زبون یکبار دیگر به سختی شکست خوردند و مجاهدین توانستند با حرکتهای غافلگیرانة‌ بعدی، همگی از حلقة‌ محاصرة مزدوران خارج و به سلامت به نقطه تجمع جدید خود در آلبانی بروند.


شکست حملة سنگین موشکی اینچنین به فضیحتی برای نظام ولایت و خلیفه ارتجاع تبدیل شد.

لطفا به اشتراک بگذارید: