This browser does not support the video element.

قسمتهایی از گزارش سالانه اداره فدرال حراست از قانون اساسی آلمان

قسمتهایی از گزارش سالانة اداره فدرال حراست از قانون اساسی آلمان (اداره امنیت داخلی آلمان) انتشار رسمی ۴ژوئیة ۲۰۱۷


وزارت اطلاعات و نیروی قدس دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران در آلمان هستند


سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران در کانون فعالیت سرویسهای اطلاعاتی رژیم قرار دارند


در ژوئیه ۲۰۱۶ دادگاه برلین یک تبعه ۳۲ ساله ایران را به جرم جمع آوری اطلاعات علیه مجاهدین و شورای ملی مقاومت به دو سال و چهار ماه حبس محکوم کرد


توافق حاصله بین ایران و غرب برای کنار زدن مناقشه اتمی در این فعالیتهای اطلاعاتی رژیم ایران علیه اپوزیسیون هیچ تغییری ایجاد نکرده است


 



وزارت اطلاعات از مسافرت افراد به ایران برای ایجاد ارتباط و گفتگوهای اطلاعاتی استفاده می کند


اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آلمان یا سازمان امنیت داخلی جمهوری فدرال آلمان که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات از خطرهای تهدید کننده امنیت این کشور را به عهده دارد، در قسمتی از گزارش سال ۲۰۱۶ خود که روز ۴ ژوئیة ۲۰۱۷ منتشر شده به فعالیتهای جاسوسی رژیم آخوندی در آلمان پرداخته است. این قسمت از گزارش نشان می دهد که سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران هدف اصلی فعالیتهای جاسوسی رژیم ووزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس در آلمان هستند.


فعالیتهای شناسایی و مقابله با جنبش های اپوزیسیون در داخل و خارج ایران، هم چنان وظیفه محوری دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران است. این سرویسها علاوه بر این، اقدام به جمع آوری و کسب اطلاعات در کشورهای خارجی غربی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و علمی میکند.


هدف محوری وزارت اطلاعات ایران


عامل اصلی فعالیتهای [اطلاعاتی] که علیه آلمان صورت می گیرند، وزارت اطلاعات است. در کانون فعالیتهای این سرویس بطور خاص ”سازمان مجاهدین خلق ایران” و”شورای ملی مقاومت ایران” قرار دارند.


شیوه کار


وزارت اطلاعات ایران، اطلاعات خود را از طریق عملیات سرویس اطلاعاتی بدست می آورد که در اساس از سوی مقر اصلی این وزارتخانه در تهران (ایران) بصورت مرکزی هدایت میشوند. برای اجرای این امر، سرویس مزبور بطور خاص از مسافرت افراد مورد نظر که بدلایل شغلی یا خانوادگی به ایران مسافرت می کنند، استفاده می کند. افراد مورد نظر در جریان این مسافرت ها بزحمت می توانند خود را از چنگال وزارت اطلاعات ایران مصون نگه دارند. این مسافرتها برای وزارت اطلاعات شرایط ایده آلی را برای ایجاد ارتباطات و انجام گفتگوهای اطلاعاتی فراهم می‌کنند.


در کنار آن مقر رسمی وزارت اطلاعات در سفارت ایران در برلین، عملکرد مهمی در انجام شناسایی های سرویس مخفی برعهده دارد. این مقر اینست علاوه بر انجام عملیات اطلاعاتی مستقل، از فعالیتهایی مقر مرکزی وزارت اطلاعات که در تهران قرار دارد نیز پشتیبانی می کند.



نیروی قدس


علاوه بر وزارت اطلاعات، نیروی قدس که یک سرویس اطلاعاتی عمل کننده از سوی یگانهای ویژه سپاه پاسداران رژیم ایران می باشد، در آلمان فعال است.



محکومیت ها توسط دادگاه شعبه برلین


در ۲۷ مارس ۲۰۱۷ شعبه دادگاه برلین یک تبعه ۳۱ ساله پاکستانی را بخاطر انجام فعالیت بعنوان مامور سرویس اطلاعاتی به ۴ سال و سه ماه حبس محکوم کرد. فرد محکوم شده، از سال ۲۰۱۱ در ارتباط با شخصی قرار داشت که به نیروی قدس رژیم ایران تعلق دارد و مسئول فعالیت های شناسایی و اطلاعاتی در اروپا می باشد. برطبق ماموریتی که این فرد دریافت کرده بود. علیه این فرد در ۵ ژوئیه ۲۰۱۶حکم جلب و حبس برای بازداشت تحقیقاتی صادر شد.


در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۶دادگاه شعبه برلین یک تبعه ۳۲ ساله ایرانی را بجرم ارتکاب به فعالیتهای سرویس مخفی به دو سال و چهار ماه مجازات حبس محکوم کرد. او برای وزارت اطلاعات رژیم ایران مقادیر معتنابه و گسترده یی اطلاعات در مورد مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت جمع آوری کرده بود. پرونده علیه یک تبعه ایرانی دیگرکه او نیز متهم شده بود، در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ با وضع محدودیتهایی علیه وی متوقف گردید.


پتانسیل خطر


سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران یک ابزار محوری رهبری سیاسی برای تضمین حاکمیت شان هستند. بنابراین اپوزیسیون ایران کماکان در کانون توجهات وزارت اطلاعات ایران قرار دارد.


توافق حاصله بین ایران و غرب برای کنار زدن مناقشه اتمی، در این موضع رژیم ایران هیچ تغییری ایجاد نکرده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: