This browser does not support the video element.

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران – سخنرانی ژنرال جک کین

ژنرال جک کین - معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا


خیلی ممنون از شما سپاسگزارم. من جک کین در شهر نیویورک آمریکا بزرگ شدم. من بمدت تقریبا ۳۸ سال یک نظامی بودم و در ده سال گذشته به ارتش ایالات متحده کمک کرده ام.



من هیچگاه با گروهی نبوده ام که دارای چنین تمرکز منحصر به فرد و فوق العاده ای که شما دارید بوده باشد. من افتخار می کنم که امروز در میان شما هستم.


ما امروز به عنوان افرادی گرد هم آمده ایم که به آزادی و رهایی احترام میگذارد با یک آرمان و فقط یک آرمان برای آزاد کردن ایران.


از سال ۱۹۸۰، آخوندها اهداف استراتژیک خود را هر ساله اعلام کرده اند: گسترش انقلاب اسلامی در سرتاسر منطقه در هشت سال گذشته، من معتقدم پرزیدنت اوباما اشتباهات استراتژیک بسیاری را براساس پیش فرض های غلط انجام داد تا تأثیر عمیقی بر خاورمیانه داشته باشد. یکی از این فرض ها این بود که اگر ایالات متحده از خاورمیانه عقب نشینی کند ما هنوز می توانستیم افراط گرایی اسلامی را مهار کنیم؛ ثانیاً، اینکه اگر ما وارد یک قرارداد هسته ای با ایران شویم، چنین چیزی رژیم ایران را بر می انگیزد که تعدی و این میزان از رفتار شریرانه اش را متوقف سازد. دو اشتباه فاحش. یک دهه قبل مرگ و میر ناشی از افراط گرایی اسلامی ۳ تا ۵ هزار بود ، در حال حاضر این عدد سالانه ۳۰هزار است. این عدد را با احتیاط میگویم.


رژیم ایران در حال پیشروی در منطقه است در حالیکه مورد تشویق و تامین مالی توسط قرارداد هسته ای قرار گرفته است. اشتباه نکنید، رژیم ایران در حال ایجاد یک پل زمینی از ایران به عراق به سوریه تا لبنان و تا دریای مدیترانه است؛ این هدف شماره یک استراتژیک آنهاست.


به همین دلیل است که رژیم ایران به سرعت به سوریه می رود تا مزدور خود یعنی رژیم اسد را سرپا نگه دارد. واقعیتها اینهاست: ژنرال های رژیم ایران جنگ داخلی را بجای رژیم سوریه هدایت می کنند، آنها حملات زمینی را هدایت می کنند، آنها استفاده از نیروی هوایی سوریه را هدایت میکنند و استفاده از نیروی هوایی روسیه در حمایت از عملیات زمینی را انتخاب میکنند؛ آنها بزرگترین نیروهای زمینی را بر روی زمین تشکیل میدهند، ژنرال هایشان آنها را برروی زمین هدایت میکنند و تلفات نسبتا قابل ملاحظه ای در حد هزاران نفر داشته اند و تعدادی از ژنرال هایشان نیز کشته شده اند.


تشکیلات آنها متشکل از حزب الله است با بیش از ۱۰ هزار شبه نظامی شیعه عراقی است، نیروی قدس، سپاه پاسداران و همچنین در مقیاس محدود تیپ های متعارف وارد کرده اند که تلفات بالایی داده و مجبور به ترک صحنه شده اند. آنها این جنگ را در سوریه اداره می کنند این واقعیت صحنه است.


این به خاطر این واقعیت است که رهبران در اروپا و همچنین همان رهبری بی کفایتی است که ایالات متحده داشت و موقعی که ما این فرصت را برای انجام آنچه اعراب سنی از ما خواستند که به این مبارزه علیه اسد بپیوندیم و ما گفتیم نه، و نتایج آن قابل پیش بینی است.


سیاست های اوباما برای کند کردن و عدم تعامل بصورت یک قرارداد هسته یی غیرمسئولانه، منجر به انتخاب ریاست جمهوری جدید آمریکا شده است که هیچ تجربه سیاسی نداشت، ولی با مردم آمریکا با حمایت از مردم گرایی آمریکایی سخن گفت.


او انتخاب شد زیرا مردم در مورد آنچه که در داخل آمریکا اتفاق می افتاد احساس بدی داشتند و همچنین احساس بدی داشتند در مورد آنچه آمریکا در خارج از آمریکا انجام می داد. ده روز پس از آنکه ترامپ وارد کاخ سفید شد، حاکمان ایران او را آزمایش می کنند، آنها اقدام به آزمایشات موشکی بالیستیک میکنند که ناقض قطعنامه سازمان ملل متحد بود.


ترامپ دست روی دست نمیگذارد، او اقدام به مشتی لفاظی نمیکند، او بلافاصله اقدام به مقابله با رژیم می کند، رژیم را تحریم می کند، و به آنها می گوید در صورت رفتار تجاوزگرانه و شریرانه بیشتر توسط رژیم شما، فراتر از آزمایش موشکی، ما با شما مقابله خواهیم کرد. این یک رئیس جمهور جدید و یک دولت متفاوت در آمریکا است و آمریکایی های دیگر نیز با شما در این مورد صحبت کردند. از نظر من این یک چیزخوب است.


درست چند هفته پیش رئیس جمهور ترامپ شروع اجرای سیاست خارجی اش را نشان داد. ما مطمئن نیستیم که استراتژی کلی او چه چیزی است چون او آن را مکتوب نکرده است، ولی دارند آنرا مکتوب می کنند. ولی آنچه ما می دانیم این است که او یک تیم امنیتی بسیار قوی در اطراف خودش دارد.


او چند هفته پیش به خاورمیانه رفت و یک سفر تاریخی داشت. این چیزی است که آن را تاریخی ساخته است: او ۵۵ رهبر از کل منطقه را داشت که در مقابلش در ریاض نشسته بود، زمانی که او ایستاد و این راگفت و این تقریبا یک نقل قول است: تهدید استراتژیک شماره یک برای شما و مردم شما و این منطقه رژیم ایران است. بسیاری از ما چندین سال است که در مورد یک ناتو عربی صحبت کرده ایم و او درباره این موضوع شروع به صحبت کرد. او گفت که ما باید با هم شریک شویم، باید با هم در برابر این رژیم شرور با اتحاد ایستادگی کنیم.


بنابراین، در نتیجه گیری این من را به دو ملاحظه رسانده است، یکی اینکه من امیدوار و خوش بین هستم به دو دلیل:


یکی مقاومت است که رو به گسترش است نه تنها در اندازه و مقیاس بلکه در عزم، فداکاری و اعتقادات و این مدیون شما و همه دیگرانی است که بخشی از این جنبش هستند.


و دوم دولت ایالات متحده است که قبلا نیروی قدس را یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کرده است. من بعنوان یک واقعیت میدانم که این موضوع در حال بررسی است و من فکر می کنم که در نهایت رخ خواهد داد که دولت ترامپ سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی اعلام خواهد کرد.


دولت ایالات دیگر با رژیم ایران مماشات نخواهد کرد بلکه با رژیم ایران مقابله خواهد کرد. دولت ایالات متحده اجازه نخواهد داد که رژیم ایران سلاح های هسته ای با موشک های بالیستیک داشته باشد، چیزی که نه فقط تهدیدی برای منطقه است بلکه تهدیدی برای صلح جهانی است. دولت ایالات متحده می داند که رژیم ایران در حالی که باید با آن مقابله شود قادر به تغییر اساسی نیست. دولت ایالات متحده می داند رژیم ایران تا اعماقش خبیث است، دولت ایالات متحده، از نظر من، از مردم ایران برای تغییر رژیم حمایت خواهد کرد.


ایران آزاد، ایران آزاد و خدا شما را حفظ کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: