This browser does not support the video element.

سخنرانی زابینه لویت هویزر اشنارنبرگر در گردهمایی بزرگ مقاومت



  • زابینه لویت‌هویزر اشنارنبرگر - وزیر پیشین دادگستری آلمان





  • افراطی گرایی مذهبی به سرکوب راه می برد




  • افراطی گرایی مذهبی، تخم نفرت می پاشد، جامعه ها را شقه شقه می‌کند.




خیلی ممنون بخاطر خوشآمدگویی. ما – هیئت آلمان - امروز اینجا هستیم، زیرا میخواهیم همبستگی خودمان را به شما ابراز کنیم. ما میخواهیم از شما در نیل به هدف تان حمایت کنیم: در رسیدن به یک ایران آزاد، به یک ایران دمکراتیک. و ما همبستگی خودمان را اعلام می کنیم با تلاشهای خستگی ناپذیر رئیس جمهورتان خانم رجوی برای نیل به اهدافش: برای آزادی، برای صلح و برای عدالت.
افراطی گرایی مذهبی به سرکوب راه می برد، به دردهای پایان ناپذیر انسانها و این افراطی گرایی قربانیان زیادی میگیرد. افراطی گرایی مذهبی، تخم نفرت می پاشد، جامعه ها را شقه شقه میکند. و در ایران ما نتیجه اش را می بینیم: در آنجا انسانهای بیگناه زیادی در زندان و در شرایط تحقیرآمیز غیرانسانی بسر میبرند. و علیرغم این بسیاری زندانیان شجاع در ایران هستند که نظرخودشان را ابراز میکنند و مخاطرات را به جان میخرند و اجازه نمیدهند که دهانشان بسته شود.
آنها با شجاعت صحبت از این میکنند که شکنجه هست، قتل هست و بی عدالتی هست. این زندانیان یک چیز میخواهند. آنها میخواهند که عقایدشان را آزادانه بیان کنند. همه آنها میخواهند که بدون اینکه در معرض خطر قرار بگیرند، آزادانه بتوانند عقایدشان را بگویند. اما واقعیت در ایران چیز دیگری است. و این واقعیت در پی انتخابات در ایران هم هیچ تغییری نکرده است. متاسفانه در هیچ زمینه ای تغییر نکرده است. و به همین خاطر نقض حقوق بشر وجود دارد، بهمین خاطر مجازات مرگ در همین امسال هم در ایران اعمال شده است. و رژیم ایران رکورددار بالاترین تعداد اعدامهای باجرا گذاشه شده است.
اما ما میخواهیم در اینجا به شما همچنین بگوییم: افراطی گرایی سیاسی نیز به تروریسم راه می برد و این افراطی گرایی در بسیاری از دمکراسی ها رخنه میکند تا از قضا خود دمکراسی را بی ثبات سازد. و با این ما میخواهیم با تمام قوا مقابله کنیم.
در برخورد با این نوع از افراطی گرایی هیچ سازشی نباید وجود داشته باشد، هیچ تفاهمی نباید وجود داشته باشد. اما اجازه بدهید که یک چیز را نیز بگویم: صرفا با سلاح، صرفا با قدرت سلاح هم نمیتواند یک آینده صلح آمیز وجود داشته باشد. ما دقیقا به یک فرهنگ دیگر نیاز داریم، به فرهنگ اسلام بردبار و مسالمت آمیز. از قضا همه کسانی که نظر خود را نمیتوانند ابراز کنند، کسانی که فناتیزم مذهبی را رد میکنند، ما باید هر چه بیشتر به صدای آنها پژواک دهیم، تا به هدف مشترکمان یعنی صلح و آزادی برسیم.
لطفا به اشتراک بگذارید: