This browser does not support the video element.

گردهمایی مقاومت ،سخنرانی تونه کلام نماینده پارلمان اروپا



  • تونه کلام – حمایت ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا از اپوزیسیون ایران




  • ماخواهان قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی هستیم




  • امروز هیچ شکی وجود ندارد که رژیم ایران در حال فروپاشی است




عصر بخیر برادران و خواهران عزیز، امتیاز بسیار بزرگی است که در بین شما باشم. من تنها هستم اما بزرگترین پارلمان دمکراتیک جهان، پارلمان اروپا را نمایندگی میکنم. و من پیامی برای شما آورده ام که توسط 265 نماینده پارلمان اروپا در حمایت از اپوزیسیون ایران امضا شده است.


 شما میدانید که ما سالهای زیادی است گروه دوستان ایران آزاد را در پارلمان اروپا داریم. من یکی از معاونین آن هستم و تنها عضو فعلی پارلمان اروپا هستم که از اشرف بازدید کرده ام. در بیانیه ای که برای شما توضیح و ارائه دادم، ما خواسته ایم که سپاه پاسداران بدلیل اعمالش در لیست تروریستی قرار گیرد. به سازمان ملل فراخوان داده ایم تا در مورد قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی درسال 1988 تحقیق کند ، خواسته ایم مجازات مرگ متوقف شود و از برنامه 10 ماده ای مریم رجوی حمایت کرده ایم. بنابراین امروز دیگر هیچ بهانه ای وجود ندارد برای این که به استقبال از توهم دیکتاتورهای مدره ادامه بدهیم و دستان خونین آنها را نادیده بگیریم .


سیاست مبتنی بر تامین منافع پراگماتیستی به قیمت اصول همیشه شکست خورده است. اکنون زمان آن است که سیاستمداران اروپایی این را یاد بگیرند. چند روز قبل یک سیاستمدار عالی امریکایی، نیکی هیلی که امریکا را در شورای امنیت نمایندگی میکند، رژیم ایران را به عقرب تشبیه کرد که علیرغم قولهای زیبا برای رویکردش، اما ماهیت مرگبارش را حفظ میکند و نیش میزند. رژیم ایران از یک عقرب دیگر هم حمایت کرده است، رژیم اسد. ما باید دراین مورد در اروپا شفاف باشیم.


امروز هیچ شک دیگری وجود ندارد که رژیم ایران از همه جهات در حال فروپاشی است و سقوط آن قریب الوقوع است. من سقوط شوروی را در 26 سال قبل دیده ام و هیچ کس آنرا در آن زمان باور نمیکرد. اما امروز سوال این نیست که آیا رژیم ایران سقوط خواهد کرد، سوال در مورد زمان است و قیمت آن. زیرا هر روزی که از حکومت این رژیم میگذرد یعنی صدها نفر جان میدهند و صدها نفر به قتل میرسند، شکنجه میشوند، دستگیر میشوند و ما باید سوال کنیم که آیا ما میتوانیم چنین بهایی بدهیم.


 بنابراین امروز شعار این نیست که در اولین فرصت ممکن، بلکه هر چه سریعتر. ما میتوانیم این کار را بکنیم. متشکرم و تشکر ویژه من از همه شما که از همه نقاط جهان آمده اید. سخت بود اما ارزش آنرا داشت. و سلامهای ویژه به خانواده و دوستان ما در اشرف. من فکر میکنم عالی ترین چیز که امروز دیدم لبخندهای اشرفیان بود. لبخندهایی که بهای آن ترور، تهدید، غم و اندوه بوده است. اما اینها خنده های پیروزمندانه بود و ما لبخند پیروزی را می بینیم.


متشکرم.


لطفا به اشتراک بگذارید: