This browser does not support the video element.

درگذشت مجاهد صدیق احمدعلی رمضان نژاد – تسلیت مریم رجوی

مجاهد خلق احمدعلی رمضان نژاد فرزند قهرمان مردم آمل متولد سال 1337 که در جریان انقلاب ضدسلطنتی به مجاهدین پیوسته بود، غروب سه شنبه 27 تیرماه در بیمارستان مادر ترزا در آلبانی در اثر ایست قلبی جان باخت و به جاودانه فروغها پیوست.

سلام و درود بر او و 40 سال رزم بی امان در صفوف مجاهدین و ارتش آزادی در برابر شاه و شیخ برای آزادی خلق و میهن.

خانم مریم رجوی فقدان دریغ انگیز این مجاهد صدیق را به همرزمان و بستگان او و به مردم آمل تسلیت گفت.

 

 

احمد علی رمضان پور، فرزنددرد آشنای مردم روستاهای محروم منطقة زادگاهش درآمل که ضمن شرکت فعالانه دراعتراضها و تظاهرات مردمی که به انقلاب 22بهمن۵۷ راه برد، بامجاهدین خلق ایران آشنا شده بود، پس از انقلاب به عنوان یک میلیشیای پرشور مجاهد خلق در مبارزات ضد ارتجاعی و ضد دیکتاتوری مجاهدین علیه سرقت انقلاب مردم ایران توسط خمینی دجال فعالیت می کرد.

او که در آستانه قیام 1360 در تظاهرات مسالمت آمیز هواداران مجاهدین در شهر آمل توسط مزدوران ارتجاع دستگیر شده بود، به 3 سال حبس و شلاق محکوم گردید و در سال 63 پس از آزادی از زندان، با تشکیل یک هستة مقاومت به فعالیتش ادامه داد و پس از تلاشهایش برای وصل ارتباط با سازمان، در اواخرسال 64 به صفوف رزمندگان مجاهدخلق در منطقه مرزی پیوست. او دربارة اشتیاقش به پیوستن به نبرد آزادیبخش می نویسد:

 

 

«همیشه دنبال این بودم که بتوانم به عقیده و آرمانی اتکا داشته باشم تا از آن طریق به مشکلات و ابهاماتم و موضعگیریهای سیاسی و اجتماعی پاسخ مثبت بدهم و این پاسخ دقیق را از ایدئولوژی سازمان گرفتم و پیوستن به ارتش آزادیبخش بیشتر به تحقق بخشیدن آن آرمان انقلابی و مبارزه با استثمار که مظهر واقعی آن در این دوران از تاریخ خمینی جلاد می باشد هر چند که در این راه به شهادت برسم.».

 

پس از تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ایران، مسئولیتهای متعددی را چه در یکانهای رزمی و چه پشتیبانی بر عهده گرفت و در سلسله یی از عملیات ارتش آزادیبخش از جمله، عملیات بزرگ آفتاب ، چلچراغ و فروغ جاویدان شرکت داشت. احمدعلی در نبردهای فروغ جاویدان براثر اصابت ترکش مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

مجاهد خلق احمد علی رمضان نژاد طی14 سال پایداری پرشکوه مجاهدین در اشرف و لیبرتی، به پیکار آزادی رو در روی استبداد دینی ادامه داد. در سال92 هنگامی که مجاهدین در لیبرتی در زیر حملات موشکی و انواع توطئه های رژیم ولایت فقیه و عواملش درعراق پایداری می کردند، نوشت: « هیچ چیز نمی تواند در ارادة مجاهد خلق که عزم کرده تا سرنگونی بجنگد خللی وارد کند. در هر مکان یا هرجایی که باشد آنجا راتبدیل میکند به کارزار و نبرد علیه دشمن».

مجاهد قهرمان احمدعلی رمضان نژاد، که در مرداد 95 به آلبانی منتقل شده بود، به خاطر بیماری قلبی تحت معالجة قرار

داشت و غروب سه شنبه 27 تیرماه در اثر ایست قلبی در بیمارستان به جاودانه فروغها پیوست.

درود براو که طی ۴دهه به عهد و پیمانش برای پایداری و مجاهدت درراه آزادی خلق و میهن محبوبش وفا کرد و مجاهد ماند و مجاهد جان باخت و با سرفرازی و رستگاری به یاران صدیق و شهیدش پیوست. او یک ماه قبل از پروازش به سوی جاودانه فروغها،‌ در شب قدر، با شور و شوقی وافر عهد خود را چنین تجدید کرد:

 

 

من احمد علی متولد سال 37 به شناسنامة 67 صادره از آمل،‌ به عنوان یک مجاهد خلق تمام عیار سوگند می خورم تا آخرین نفس و تا آخرین قطرة خونم نسبت به آرمانهای ایدئو لوژیکی و خط مشی مبارزاتی و ضوابط تشکیلاتی مجاهدین مسئولیت پذیر و تا به آخر وفادار بمانم ... در برابر شورای مرکزی سازمان و با یادآوری مجدد و چنگ زدن به قرآن مجید و با یادآوری رود خروشان خون شهیدان خدای متعال را به این پیمان ناظر وگواه می گیرم... این سوگندها و این پیمانها هست که مرا به آتشباری و رزم بی امان علیه بارقة فردیت و بمباران آن کمک می کند

مجاهد هستم، مجاهد می مانم، مجاهد می میرم

عضو فدایی 313

احمدعلی رمضان نژاد 28/3/96
لطفا به اشتراک بگذارید: