This browser does not support the video element.

دکتر سحر قواسمی در سیمنار عربی بین المللی، سرنگونی رژیم ضرورت پایان جنگ و تروریسم

سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی:

”سرنگونی رژیم آخوندی

ضرورت پایان جنگ و تروریسم در خاورمیانه“

11تیر 1396

 

 

دکتر سحر قواسمی نماینده پارلمان فلسطین

السلام علیکم

اجازه بدهید در ابتدا تشکر کنم از برگزار کنندگان این کنفرانسی که این امکان را به ما داد تا در نشستی در کنار شخصیتهای عربی و بینالمللی پیرامون یک موضوع بسیار مهم باشیم، بزرگترین تغییراتی که در قرن بیستم و قرن بیستویکم رخ داد ، تغییر مفاهیم میان کشورها و در داخل یک کشور بود؛ میان کشورها، با تشکیل سازمان ملل متحده و سیستمهای آن که پایه روابط میان کشورها شده است دیگر دیکتاتوری با تمامی اشکال آن قابل قبول نیست، چه اشکال آن مذهبی باشد یا فرقهیی یا نژادی و دیگر نمی توان پذیرفت که در قانون بینالمللی تحریفی تحت هر نامی که باشد وجود داشته باشد.

ما بر این عقیده هستیم که حفظ اشغالگری اسرائیل و جنگ در این منطقه، به بسیاری از کشورهایی که بهطور عملی اعمال دیکتاتوری میکنند و یا احزاب سیاسی که تروریسم را اعمال میکنند، بهانه ای و توجیهی برای موجودیت و بقا و با صدور بحرانهایشان داده است.

به عقیده من وجود رژیم ایران یک عامل کمکی در تغییر و خراب کردن راهحلها برای موضوع فلسطین است و فراموش نمیکنیم نقش این رژیم را در تفرقه اندازی که در داخل فلسطین بوجود آمد. بر این اساس من اینجا هستم و به عنوان یک فلسطینی که در جستجوی حقوق بشر بهعنوان یک اصل پایهیی است که به آن ایمان دارد. به عنوان یک فلسطینی در تلاش هست برای یک کشور مدنی که در آن دمکراسی و چندگانگی و سیاست وجود داشته باشد.

ما باید با یکدیگر کار کنیم برای حل کردن این بحرانها و همچنین برای جایگزین کردن این رژیم، (تا) رژیم فاشیستی حاکم در ایران به پایان برسد ؛ ما باید موضوع فلسطین را حل کنیم. ما باید کشور فلسطین را برقرار کنیم ، دیگر نگاه کردن با دوگانگی معیارها نسبت به آنچه در روی زمین رخ میدهد بس است، وقت آن رسیده است تا همگی با هم همکاری کنیم ، با مفهوم انسانی عمیقی که متکی است بر مشترکات ما به عنوان انسان، مفاهیم و ارزشهای انسانی بزرگتر از تمامی مفاهیم و ارزشهای کوچکتری است که تلاش داریم بر آنها تمرکز کنیم، و با تعمیق مفاهیم ارزشهای انسانی، به جهانی بهتر برای همه دست خواهیم یافت. جهانی که در آن آرامش و صلح گسترده میشود و در آن خیر برای بشریت گسترش می یابد. آری برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، آری برای از میان برداشتن رژیم فاشیستی حاکم بر ایران، آری برای مبارزه با تمامی شکلهای تروریسم و تمامی سازمانهای تروریستی و آری همچنین برای تقویت و حمایت از ارزشهای قانون بینالمللی، همگی ما مسئولیت بزرگی داریم. با تشکر.
لطفا به اشتراک بگذارید: