This browser does not support the video element.

قاچاق دارو زمینه دیگری از چپاول و غارت مردم ایران- دکتر خسرو نیک ذات

همواره قاچاق کالا معضلی است که به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند، اما در رژیم آخوندی قاچاق به یک موضوع کاملا عادی تبدیل شده قاچاق سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالا آن هم از طریق به قول خودشان مبادی رسمی اقتصاد کشور را به نابودی کشانده است، در این میان همه چیز قاچاق میشود، تجهیزات پزشکی که بسیار حساس است و باید کنترل بیشتری روی آن باشد از جمله این کالاهاست ( گزارشی در این رابطه )


یکی از معضلات اقتصاد ایران قاچاق کالاست، که از طریق مبادی رسمی یعنی گمرک و اسکله‌‌ها انجام می‌گیرد، تجهیزات پزشکی که طبیعتاً باید از کنترل و حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد هم در لیست کالاهای قاچاق قرار دارد


روزنامه حکومتی جوان آنلاین ۱۰ تیرماه ۱۳۹۶
روزنامه حکومتی جوان آنلاین در این خصوص نوشت: در حالی که رئیس سازمان غذا و دارو وجود تجهیزات پزشکی قاچاق در بیمارستان‌ها و حتی بیمارستان‌های دولتی را تأیید کرده بود، حالا نظر دیگری دارد و اینگونه اظهار‌نظر می‌کند: « آمار تجهیزات پزشکی قاچاق تنها ۲۰۰ میلیون دلار است.»
اما محمد نعیم امینی فرد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم گفت: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار قاچاق مربوط به تجهیزات پزشکی است.
محمد قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس رژیم هم می‌گوید: ‌برخی اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر کنترل ۷۰ درصدی استفاده از تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی اغراق‌آمیز است و تنها ۳۰ درصد نظارت بر نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی وجود دارد
وی می‌گوید طبق اطلاعات به دست آمده برخی از بیمارستان‌های دولتی خود اقدام به خرید کالای قاچاق پزشکی می‌کنند.


البته این اعداد و ارقام با واقعیت فاصله‌ی زیاد دارد اما اگر همین را هم مبنا قرار بدهیم، می‌بینیم که حداقل ۵۰۰ میلیون دلار اختلاف آماردهی است، که بدون شک دلیل آن دست داشتن باندهای مختلف رژیم در این قاچاق می‌باشد.
اما این قاچاق تماماً در انحصار سران و کارگزاران رژیم است


روزنامه حکومتی کیهان ۲۶ اردیبهشت ۹۶
روزنامه حکومتی کیهان در این باره و ثروت نجومی نعمت‌زاده وزیر صنعت آخوند روحانی می‌نویسد: «خاندان نعمت‌زاده مالکیت بخشی یا تمام سهام حدود ۲۵۰ شرکت اقتصادی را بصورت مستقیم یا غیر مستقیم در اختیار دارد. برخی از این شرکت‌ها غول‌های اقتصای کشور در حوزه‌های پتروشیمی, سرمایه‌گذاری, تجهیزات پزشکی, دارویی, نیرو, انرژی و... هستند. نکته جالب در این باره, درهم‌تنیدگی این شرکت‌هاست به طوری که خانواده نعمت‌زاده به جای خود او در حال حاضر سهامدار حقیقی حدود ۱۰ شرکت هستند اما خود این شرکت‌ها بصورت زنجیره‌ای, سهامدار حقوقی ده‌ها شرکت کوچک و بزرگ دیگر می‌باشند!»
تلویزیون رژیم هم تحت عنوان انحصار در نظام دارویی کشور این موضوع را مورد تأیید قرار می‌دهد
-بحث داغ دارو
فرامرز اختراعی رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی: متاسفانه انحصار در نظام دارویی کشور هم در بحث واردات و هم در بحث تولید به طور مفصل وجود دارد، فقط شرکتهای خاص اجازه دارن اقلام دارویی بسیار گران قیمت رو عمدتاً پیش انحصاری می‌کنن، و گرانتر در اختیار مردم می‌ذارن


در این قسمت با دکتر خسرو نیک ذات مصاحبه ای انجام شده است که از وی سوالات زیر انجام شده و وی به آنها پاسخ میدهد اهم این سوالات به شرح زیر است


1 - همانطور که در گزارش دیدیم صدها میلیون دلار قاچاق دارو توسط باندهای حکومتی در ایران میشود. مدعی ممکن است بگوید خوب اینها دارو به کشور وارد می‌کنند و کمبودهای دارویی کشور را تأمین می‌کنند، نظر شما چیست؟


2- شما خودتان در ایتالیا هستید و کار پزشکی می‌کنید، با توجه به اینکه باندهای مافیایی هم در این کشور فعالند، آیا این مدل از کار یعنی بازی با جان مردم از طریق قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی در آن کشور به چه صورت هست؟


3- چرا؟ مگر این رژیم نمیداند که این قبیل کارها عواقب خشم و اعتراض فزاینده‌ای در مردم ایجاد می‌کند و اگر به فکر جان مردم نیست به فکر امنیت خودش که هست. پس قاعدتا نباید به مقوله قاچاق دارو میدان بدهد نظر شما چیست؟


 
لطفا به اشتراک بگذارید: