This browser does not support the video element.

استقبال خانم مریم رجوی ازتحریم جدید کنگره آمریکا - 20 دقیقه 6 مرداد ۹۶

۱ ـ خانم مریم رجوی از قانون تحریمهای جدید استقبال کرد و بر ضرورت اعمال کامل و فوری آنها تاکیدکرد.


مریم رجوی:‌اخراج پاسداران و شبه نظامیان از منطقه لازمه اجرای این قانون است .


۲ ـ آسوشیتدپرس: سنای آمریکا لایحه تحریم علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی را برای دونالد ترامپ ارسال کرد .


3 ـ اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: رژیم ایران آمریکایی‌ها را برای باج‌گیری بازداشت می‌کند.




  •  تحریمهای جدید آمریکا و عواقب آن




 


سی ان ان می گوید نه آمریکا از برجام راضی است و نه رژیم ایران میوه آن را برداشته است. تحریمهای جدید هم اوضاع را بغرنج تر کرده است.  در آمریکا لایحه یی تصویب شده که در آن روسیه، کره شمالی و رژیم ایران هدف قرار گرفته اند. رژیم ایران گفته است این یک نمونه دیگر از برخورد خصمانه آمریکا است. روحانی گفته است به هرگونه تحریم پاسخ می دهیم .اقدام مجلس نمایندگان البته هنوز قانون نشده است و کماکان باید به تصویب سنا برسد و باید به امضای دونالد ترامپ برسد.این، لایحه یی است علیه روسیه و کره شمالی و رژیم ایران که یقینا روسها را خوش نیاید. اما رژیم ایران چه خواهد کرد؟جان دیفتریوس مفسر اقتصادی سی ان ان: این لایحه بطور یکپارچه رای آورده است فکر نمی کنم رژیم ایران بخواهد به روزهای جرج دبلیو بوش پسر، برگردند که روسیه، کره شمالی و رژیم ایران را محور شر نامید. حالا حسن روحانی گفت:‌ ایران به حرکت جدید کنگره حتما واکنش نشان خواهد داد.او فقط 10ثانیه در این باره حرف زد اما نگفت این پاسخ چه خواهد بود.اخیرا دونالد ترامپ که در اوهایو صحبت می کرد گفت اگر آنها به برجام پایبند نباشند مشکل بزرگی ایجاد می کند . او از کلمات تهدید آمیز استفاده کرد.این موضعگیری بعد از آن است که در خلیج فارس تنشی بوجود آمد و ناو آمریکا به سمت قایق گشت رژیم ایران شلیک هشداری کرد.در ضمن دو سال از برجام می گذرد نه آمریکا از آن راضیست نه رژیم ایران میوه اش را دیده است . متحدان عرب آمریکا مانند عربستان و امارات هم از آن خشنود نیستند... 





  • برآشفتگی رژیم ایران از تحریمهای جدید کنگره آمریکا




 


تلویزیون العربیه گفت :رژیم تهران واکنش خشمناکی نسبت به تصویب لایحه جدید توسط مجلس نمایندگان آمریکا نشان داد. این لایحه تحریمهایی را علیه رژیم ایران در کنار روسیه و کره شمالی اعمال میکند.حسن روحانی تحریمهای جدید را نقض توافقنامه اتمی دانست و تهدید کرد که اقدامات مشابه اتخاذ خواهد کرد. وی گفت:‌«اگر دشمن بخشهایی از توافقنامه را نقض کند ما هم بخشهایی از آنرا نقض خواهیم کرد و اگر توافقنامه را بطور کامل نقض کرد ما هم آنرا بطور کامل نقض خواهیم کرد». روحانی در عین حال مدعی شد تحریمها بر روی رژیم ایران تأثیر نخواهد داشت و به ادامه تقویت توان دفاعی خواهد چسپید.روحانی گفت: «ما همیشه باید بنیه دفاعی را تقویت کنیم و سلاحهای دفاعی را باید بدون توجه به آنچه که دیگران چه میگویند ، تقویت کنیم.»موضع وزارت خارجه رژیم هم مشابه موضع روحانی بود. عباس عراقچی گفت:‌«قانون جدید تحریمها یک کار خصمانه علیه ایران است و با واکنش مشخصی مواجه خواهد شد. این قانون بر اجرای موفقیت آمیز توافقنامه اتمی تأثیر میگذارد و از مزایای آن میکاهد».عباس عراقچی که در سال ۲۰۱۵ ریاست هیأت رژیم ایران برای بدست آمدن توافقنامه اتمی را بر عهده داشت معتقد است تحریمهای جدید توافقنامه اتمی را فلج میکند.لایحه جدید آمریکا ، تحریمهایی را بر افرادی که در برنامه سلاحهای بالستیک دست دارند اعمال میکند همچنین تحریمهایی در مورد تروریسم بر عناصر سپاه پاسداران اعمال می کند.





  • تنش در خلیج فارس




رژیم ایران به تحریکات و ماجراجوییهای خود در خلیج فارس ادامه می دهد. فاکس نیوز می گوید: برای اولین بار بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ یک ناو آمریکا به قایق گشت سریع السیر رژیم ایران در خلیج فارس که به ناو آمریکا نزدیک می شد و به ۱۵۰یاردی آن رسید شلیک هشداری کرد . این اقدام ریسک تصادم داشت. این قایق متعلق به سپاه پاسداران بوده است که تذکرات مکرر ناو یو.اس.اس ساندرپل را ناشنیده گرفت. این ناو آمریکا همچنین منورهای هشداری شلیک کرد و علائم خطر برای قایق رژیم ایران ارسال کرد. پنج بار شیپور ناو برای این قایق بطور هشداری نواخته شد.این حادثه وقتی پیش آمد که یک ناوگان از کشتیهای آمریکا و گاردهای ساحلی مشغول کار آموزشی در شمال خلیج فارس بودند. در کنگره رئیس کمیته نیروهای مسلح به این خبر، فوری واکنش نشان داد. مک تورنبری رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا :‌ «ما در سراسر جهان با تجاوزکاریهای فزاینده یی مواجهیم. اخیرا نیز ما فعالیتهای مهاجمانه یی از طرف چینیها و بعد روسها و حالا هم رژیم ایران مشاهده کرده ایم. روشن است که اینها در سراسر جهان دارند ما را تست می کنند».  بعد از ۲۰۱۵ تقریبا ۶۰ برخورد میان نیروی دریایی آمریکا و رژیم ایران در خلیج فارس صورت گرفته است. این یکی از دلایلی است که کنگره آمریکا تحریمهای جدید ر علیه رژیم ایران اعمال می کند.




[caption id="attachment_15157" align="alignleft" width="300"] تنش درخلیج فارس[/caption]


  •  رژیم ایران تهدیدی برای موجودیت کویت




 


یک استاد علوم سیاسی در دانشگاه کویت می گوید: فعالیتهای تروریستی رژیم ایران تهدیدی جدی برای کویت است. تهدید سرنگونی است. دکتر عبدالله شایچی استاد علوم سیاسی در دانشگاه کویت به تلویزیون اسکای نیوز گفته است:  جای تعجب ندارد که دادگاه کویت بعنوان دولتی که از یک سال و نیم پیش در گیر هسته تروریستی بوده حکم کرداین هسته از بیست ماه پیش آموزش دیده ، در دوره های متوالی، تسلیحات بدست آورده و تلاش کرده نظام را سرنگون کند. یک ماه پیش که دادگاه استیناف برگزار شد به این افراد احکام مختلفی داد . رژٰیم ایران اهرم های زیادی در منطقه دارد که توسط آنها خرابکاری کند . نه تنها با نیروی نظامی بلکه با حمایت از عواملش تلاش می کند اخلال ایجاد کند. همانطوری که همیشه می گوید افتخار می کند کنترل پایتخت های عربی را در دست بگیرد. ولی چیزی که خطر ناک است هسته های تروریستی است که در کشورهای منطقه خلیج فارس کاشته است.  بنابر این عجیب نیست که در هر گزارشی که وزارت خارجه آمریکا صادر می کند گفته شود که رژیم ایران اولین کشور حامی تروریسم در جهان است . سفارتهای رژیم ایران و وابسته های سفارت رژیم ایران در کشورهای مختلف همین نقش را دارند و می بایست که نسبت به آنها هوشیار بود .






  •  حمایت آمریکا از دولت سعد حریری در لبنان




 


دونالد ترامپ وعده حمایت از دولت سعد حریری در لبنان داد و تأکید کرد حزب الله لبنان مورد مجازات قرار می گیرد. اسکای نیوز می گوید:سعد حریری نخست وزیر لبنان این هفته با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد. ترامپ قول داد که از ارتش لبنان حمایت نظامی کند . او گفت موضع جدید آمریکا در رابطه با شبه نظامیان حزب الله و تهدیدهای این گروه در منطقه اعلام می شود.نخست وزیر لبنان در ملاقات با دونالد ترامپ پرونده هایی را روی میز گذاشت که فشار زیادی را روی کشورش می آورد . لبنان شاهد درگیری نظامی شبه نظامیان حزب الله در مناطق اطراف عرسالاست . در مقابل دونالد ترامپ گفت: «حزب الله منطقه خاور میانه را تهدید می کند . من با کارشناسان نظامی دیدارهایی داشتم و در ارتباط با این موضوع به زودی خواهم گفت چه باید کرد».موضع ترامپ در چهار چوب سیاست های جدید آمریکا خواهد بود که میخواهد علیه رژیم ایران و بدنبال آن حزب الله قاطعانه تر عمل کند . سعید حریری نگران است نظام بانکی لبنان تحت تاثیر مجازاتهایی قرار گیرد که کنگره علیه حزب الله اعمال می کند .وی در سفر به واشینگتن با وزرای دفاع و خارجه و تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز دیدار کرد تا موضع کشورش را توضیح دهد .اگرچه سیاست آمریکا در قبال مسائل منطقه خاورمیانه هنوز ترسیم نشده است اما مبارزه با تروریسم و سخت گیری نسبت به رژیم ایران و حزب الله از محورهای این سیاست است.





  •  آموزش مقابله با تهاجم شیمیایی در سوریه




 


مردم سوریه باید بتوانند در مقابل حملات شیمیایی اسد از خود حفاظت کنند. تعدادی از پزشکان میهن پرست سوری تصمیم گرفته اند آموزشهای لازم را به مردم بدهند.در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه تعدادی پزشک سوری که صحنه های بعد از تهاجم شیمیایی نیروهای اسد را تجربه کرده اند تلاش می کنند به هم وطنانشان نحوه مقابله با تهاجم شیمیایی را آموزش دهند. در چنین شرایطی می بایست بصورت فوری قربانیان تهاجم شیمیایی را از صحنه خارج کرد. اسامه داوش مانند بسیاری از پزشکان سوری به قربانیان یک تهاجم کشنده شیمیایی در شمال سوریه در ماه آوریل کمک کرد. او تعدادی از هموطنانش را نجات داد و به همکارانش نیز آموزش نجات قربانیان تهاجم شیمیایی را می آموزد.اسامه داوش: ما قربانیان گاز کلر را مداوا کرده ایم . علائم گاز کلر که دیدیم با علائم قبلی تفاوت داشت . قربانیان بشدت صدمه دیده بودند ، بیمارستان آماده نبود . ما الزامات لازم را نداشتیم که کادرهای پزشکی بتوانند از خودشان حفاظت کنند. تیم های پزشکی هم آماده نبودند. تیم ناظر تسلیحات شیمیایی می گوید در شهر خان شیخون گاز سارین بکار رفته است . نزدیک به ۱۰۰ نفر قربانی شدند . یکی از مربی های مقابله با تسلیحات شیمیایی در منطقه درگیری می گوید سوریه یکی از سخت ترین مناطق درگیری است استفاده از این سلاحها در حالی است که رژیم اسد متعهد شده بود در سال ۲۰۱۳ تسلیحات شیمایی اش را تحویل دهد.





  •  هکرها و مجرمین سایبری




هکرها و مجرمین سایبری، تهدیدی بزرگ برای همه ما هستند. چالش اصلی این است که چگونه می توان در عین امنیت دسترسی به اینترنت را هرچه گسترده تر کرد. از سی ان ان می گوید:ما در دوران ویژه ای زندگی می کنیم که در آن، تقریبا هر چیزی در اطراف ما به اینترنت وصل است یا بزودی وصل خواهد شد. تحقیقات همایش جهانی اقتصاد حاکی از آن است که تا اوایل سالهای 2020، اشیای اینترنتی از 50میلیارد شئی خواهد بود که از یک تریلیون سنسور برای جمع آوری هر ذره اطلاعاتی که بشود تصورش را کرد، در هر ثانیه از روز استفاده خواهند کرد. از اتوموبیل های ما گرفته تا یخچالها، از زنگ در خانه تا تجهیزاتی که در داخل بدن ما کار گذاشته شده اند. از کفشهایی که بر پای برخی مردم است تا لامپ های روشنایی. هر کدام از آنها می توانند اطلاعات را به سوپرکامپیوترهایی در جیبهای ما، به یکدیگر و به ابر اینترنتی بصورت رفت و برگشت ارسال کنند.اما خبر بد این است، حالا که همه این تجهیزات کامپیوتریزه، در همه جا هستند و از داخل به یکدیگر متصل می باشندمخیلآسیبپذیرتشده ایم و خطرات ناشی از سواستفاده، بطور قابل ملاحظه ای افزایش یافته اند. این اشیای اینترنتی، اکنون می توانند بر حریم خصوصی ما سایه افکنده، از کیف پول ما دزدی کنند و حتی جان ما را مورد تهدید قرار دهند. اگر کشوری مانند آمریکا نتواند از مراکز عمده تجاری خود و امور زیربنایی اش در برابر حملات هکرها حفاظت کند، شما چطور می توانید از یخچال خود که به اینترنت وصل است، در برابر هکرهایی که می توانند به حسابهای بانکی شما وارد شوند، حفاظت کنید؟ اخیرا چه اتفاقی افتاد وقتی که یک بدافزار بنام واناکرای ، امکان دسترسی به صدها هزار کامپیوتر در سراسر جهان را محدود کرد و برای آزاد کردن آنها، درخواست باج کرد.
بیمارستانها، سیستمهای راه آهن و کارخانه ها، همگی توسط هکرهایی که از آسیب پذیری سیستم ماکروسافت بهره برداری می کردند، فلج شدند.
اکنون بطور غیرمترقبه ای، بانکها در اغلب اوقات هدف اصلی مجرمین سایبری هستند. بر اساس برآوردی در سال ۲۰۱۴های سالانه جرایم سایبری در جهان حداقل ۳۷۵ میلیارددلاربود و این بها می تواند تا سال۲۰۱۹ بیش از ۲تریلیون دلار برسد.





  • [caption id="attachment_15153" align="alignleft" width="300"]هکرها-مجرمین-سایبری هکرها و مجرمین سایبری[/caption]

















  • حمایت سناتورها درجلسه سنا از تحریم رژیم ایران




در جلسه رأی گیری برسر قطعنامه تحریمهای شدید علیه رژیم ایران، روسیه و کره شمالی،‌ سناتور بن کاردین عضو ارشد دموکراتها در کمیته روابط خارجی سنا گفت:‌ما تحریم های رژیم ایران را داریم که به خاطر آن از سناتور منندز تشکر می کنیم. ما بخاطر نقض های غیر اتمی رژیم ایران دست به اقدام می زنیم. بخاطر حمایت رژیم ایران از تروریسم، نقض محدودیت موشک های بالستیک ، نقض تحریم های تسلیحاتی و نقض حقوق بشر این رژیم را تحت تحریم قرار دادیم.


سناتور براون نیز در جلسه سنای آمریکا گفت:‌ رژیم ایران که اصلی ترین حامی تروریسم است منبع مستمر بی ثباتی در سراسر منطقه است. لایحه تحریم این رژیم به دقت نوشته شده است تا تعهدات آمریکا تحت توافق اتمی با رژیم ایران نقض نکند و تحریم های جدیدی را در پاسخ به حمایت این رژیم از تروریسم، نقض حقوق بشرو برنامه موشک بالستیک آن اعمال کند....


سناتور رابرت منندز گفت:‌ زمانی که ما بررسی تحریم رژیم ایران را شروع کردیم کسانی بودند که تنها خواستار بررسی نقض های موشک بالستیک آن بودند اما من وسایرین پیگیر بودیم و می گفتیم اعمال نفرت انگیز رژیم ایران فراتر از برنامه موشکی آن است، ما با یک رهبری جمعی توانستم به لایحه بسا بهتری برسیم .


 در این لایحه رژیم ایران به خاطر زیرپاگذاشتن قوانین و نظم روابط بین المللی مورد پیگرد قرار می گیرد. ما اخیراً نخست وزیر لبنان را داشتیم . او می گفت اگر شما در مورد حزب الله نگرانید باید منابع مالی حزب الله را پیدا کنید!!!، منابع مالی حزب الله رژیم ایران است و من اضافه می کنم، اگر شما در مورد موشک های قاره پیمای بالستیکی نگرانید، عامل آن رژیم ایران است، اگر شما در مورد بزرگترین صادر کننده تروریسم نگرانید بازهم رژیم ایران است.اگر شما در مورد نقض حقوق بشر در درون ایران نگرانید رهبری رژیم ایران است.  به همین دلیل این لایحه فرستادن پیامی به رژیم ایران است که نقض قوانین بین المللی عواقب دارد.




[caption id="attachment_15151" align="alignnone" width="300"]سناتور-آمریکا-تحریم-رژیم-ایران حمایت سناتورها درجلسه سنا از تحریم رژیم ایران[/caption]


  •  گوشمالی یک مزدور آتش به اختیار توسط جوانان یاسوج




جوانان یاسوج یک مزدور بسیجی را که چهارشنبه شب چهارم مرداد ماه؛ در پارک معلم این شهر تحت عنوان امر به معروف مزاحم چند جوان شده بود گوشمالی دادند. پس از شهادت پهلوان اصغر نحوی‌پور در شهر ری که یک آخوند جنایتکار را گوشمالی داد و سپس به دست ماموران جنایتکار انتظامی به شهادت رسیده بود بسیاری از جوانان ایران راه و منش وی را بر می گزینند.



 




[caption id="attachment_15150" align="alignleft" width="300"]اصفر-نحوی-پور-گوشمالی گوشمالی یک مزدور آتش به اختیار توسط جوانان یاسوج[/caption]
لطفا به اشتراک بگذارید: