This browser does not support the video element.

سنای آمریکا: تصویب نهایی لایحه تحریم رژیم ایران و سپاه پاسداران خامنه‌ای

سنای آمریکا:تصویب نهایی لایحة دو حزبی برای اعمال تحریم‌های جدید

علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

با اکثریت قاطع 98 رأی مثبت در برابر تنها 2 رأی منفی


سنای آمریکا با اکثریت قاطع 98 رأی مثبت در برابر تنها 2 رأی منفی لایحة اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران را به تصویب رساند.


این یک پیروزی بزرگ برای کارزار مقاومت ایران بمنظور تحریم و لیست گذاری تروریستی ارگان اصلی تروریسم و صدور بنیادگرایی و سرکوب فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است.


لایحة مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة رژیم آخوندی که پیش از این در مجلس نمایندگان امریکا با 419 رای مثبت به تصویب رسیده بود، در مجلس سنا پس از تأکیدات اعضای سنا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بر لزوم حسابرسی از رژیم و مجازات سپاه پاسداران و عوامل آن، روز 5شنبه به رأی گذاشته شد و سرانجام با 98 رأی موافق در برابر تنها 2 رای مخالف به تصویب نهایی در کنگرة آمریکا رسید.

این لایحه در برگیرندة تحریم‌هایی علیه رژیم آخوندی، روسیه و کرة شمالی است و پل رایان رئیس کنگرة آمریکا آن‌را یکی از گسترده‌ترین بسته‌های تحریمی توصیف کرده است.

تحریم‌ها علیه روسیه از جمله به‌خاطر مداخلة آن در سوریه و پشتیبانی‌اش از رژیم بشار اسد و تحریم‌ها علیه کرة شمالی از جمله به‌خاطر برنامة تسلیحات اتمی آن است.





مریم رجوی: استقبال از قانون تحریمهای جدید و تاکید بر ضرورت اعمال کامل و فوری آنها اخراج پاسداران وشبه نظامیان از منطقه لازمه اجرای این قانون است

خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران از تصویب لایحه قانونی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا مبنی بر اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی به خاطر نقض حقوق بشر و تولید و تکثیر موشکهای بالستیک و همچنین به دلیل تحریم علیه سپاه پاسداران به خاطر تروریسم استقبال کرد و افزود: مقاومت ایران از سالها قبل بر ضرورت نامگذاری سپاه پاسداران به مثابه حافظ تمامیت رژیم آخوندی و بازوی اصلی آن در سرکوب و صدور تروریسم و بنیادگرایی در لیستهای تروریستی تاکید کرده بود اما مماشات با دیکتاتوری آخوندی درست به عکس راه را برای تاخت و تاز پاسداران و مزدورانشان در تمام منطقه باز گذاشته بود.

خانم رجوی بر ضرورت اعمال بلادرنگ و همه جانبه این نامگذاری و تحریمها، با همه الزامات آن تاکید کرد و گفت: هیچ راهی برای فرار رژیم و ارگانهای رسمی و غیر رسمی و طرف حسابهای داخلی و خارجی آن نباید باقی گذاشت. وی از سایر کشورهای جهان به ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه خواست به این تحریمها بپیوندند و اجازه ندهند رژیم آخوندی روابط و تجارت با این کشورها را به وسیله یی برای سرکوب داخلی و صدور تروریسم و جنگ افروزی تبدیل کند.وی افزود: علاوه بر اعمال بلادرنگ تحریمها علیه سپاه پاسداران و ارگانهای مرتبط با آن، اخراج سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن از منطقه به خصوص از سوریه و عراق لازمه اجرای این قانون و لازمه پایان دادن به جنگ و بحرانی است که تمامی منطقه را فرا گرفته است.

خانم رجوی گفت اعمال تحریم های همه جانبه علیه رژیم آخوندی بایستی با اقدام فوری علیه مسئولان اعدام و شکنجه و بویژه قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 و در راس آنها خامنه ای ولی فقیه رژیم تکمیل شود. آنها باید بخاطر 38 سال جنایت علیه بشریت در مقابل عدالت قرار بگیرند. راه حل نهایی بحران منطقه، سرنگونی رژیم نامشروع آخوندی به دست مردم و مقاومت ایران است. برسمیت شناختن حق و خواست مردم ایران برای سرنگونی آخوندها و استقرار آزادی و دمکراسی در ایران بزرگترین کمک به صلح و آرامش در منطقه و جهان است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

5 مرداد 1396( 27 ژوییه 2017)

بدنبال تصویب لایحه تحریمهای رژیم آخوندی و لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران در کنگره ، این لایحه با اجماع قوی دو حزبی، جهت امضاء رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید ارسال خواهد شد و با امضاء رئیس جمهور این لایحه به قانون رسمی ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

در اجلاس سنای آمریکا پیش از تصویب لایحة تحریم‌های رژیم آخوندی، روسیه و کرة شمالی که به ریاست سناتور روی بلانت از اعضای رهبری جمهوری‌خواهان برگزار شد، سناتورهای ارشد هر دو حزب وجوه مختلف تحریم‌ها و مجازات‌های لایحه را تشریح و بر لزوم حسابرسی از این حکومت‌ها تأکید کردند.

سناتور بن کاردین رئیس دموکرات‌ها در کمیتة خارجی سنا در سخنان خود گفت: ما به‌خاطر نقض‌های غیر اتمی (رژیم) ایران دست به اقدام می‌زنیم؛ به‌خاطر حمایت آنها از تروریسم...، (برنامة) موشک‌های بالیستیک، نقض تحریم تسلیحاتی و نقض حقوق بشر.

سناتور براون نیز تأکید کرد: (رژیم) ایران اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم و منبع مستمر بی‌ثباتی در سراسر منطقه است. این لایحه به‌دقت نوشته شده تا تعهدات آمریکا را تحت توافق اتمی با (رژیم) ایران را نقض نکند و تحریم‌های جدیدی را در پاسخ به حمایت (رژیم) ایران از تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامة موشک بالیستیک آن اعمال کند.

سناتور رابرت منندز از اعضای ارشد دموکرات در کمیتة خارجی که تدوین‌کنندة تحریم‌های مربوط به رژیم آخوندی است در سخنانش، گفت: «آن‌چه برای ما ابزاری را فراهم کرد که روسیه و کرة شمالی را مورد بررسی قرار بدهیم، اعمال (رژیم) ایران بود... خوشحالم که به‌همراه (باب کورکر)... این لایحه را تدوین کردیم و با سایر همکاران در یک رویکرد دو حزبی عمل کردیم».

وی افزود: «زمانی که کار در رابطه با (تحریم‌های رژیم) ایران را شروع کردیم، کسانی بودند که فقط خواستار بررسی نقض‌های موشک بالیستیک آن بودند؛ ولی من و سایرین پیگیر بودیم و می‌گفتیم، نگاه کنید، اعمال نفرت‌انگیز (رژیم) ایران فراتر از برنامة موشکی آن است. ما با یک رهبری جمعی توانستیم به لایحة بسا بهتری برسیم».

وی با اشاره به این‌که رژیم آخوندی منبع اصلی تأمین مالی حزب‌الشیطان است، اضافه کرد: «اگر شما در مورد موشک‌های بالیستیک قاره‌پیما نگرانید، این همانا (رژیم) ایران است؛ اگر در مورد بزرگ‌ترین صادرکنندة تروریسم نگرانید، این همانا (رژیم) ایران است. اگر در مورد نقض حقوق بشر در داخل ایران نگرانید، این سران (رژیم) ایران هستند. پس مسئله فرستادن پیامی به (این رژیم است) که نقض نظم بین‌المللی، عواقبی در پی خواهد داشت».

سناتور باب کورکر پس از قدردانی از سناتور منندز به‌خاطر نقشش در تدوین لایحة تحریم‌ها در آستانة رأی‌گیری نهایی گفت، من خواستار یک رأی قوی در مورد این لایحه هستم تا پیامی قدرت‌مند به (رژیم) ایران، روسیه و کرة شمالی بفرستد.



لایحه «قانون 2017 مقابله با فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران» سپاه پاسداران را طبق فرمان ریاست جمهوری 13224 در لیست تروریستهای جهانی که به طور ویژه نامگذاری شده اند قرار می دهد و تصریح می کند: «دولت آمریکا موظف است ۹۰ روز بعد از اینکه این لایحه به قانون تبدیل شد، همه افراد و نهادهای ایرانی و خارجی را که ”مقام، عوامل و وابستگان به سپاه پاسداران” هستند، مورد تحریم قرار دهد. داراییهای افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند. هیچ فرد یا شرکت آمریکایی حق ندارد با هیچ ارگان و فردی که مستقیم یا غیر مستقیم به پاسداران وابسته باشد مراوده مالی، تجاری و خدماتی برقرار کرده و این تحریمها را نقض کند.



در لایحة مصوب تحریم‌های رژیم که به تصویب نهایی کنگرة آمریکا رسید، اهداف آن از جمله به این ترتیب اعلام شده است:

یک استراتژی منطقه‌یی برای مقابله با تهدیدات متعارف و نامتقارن (رژیم) ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا

اعمال تحریم‌های افزوده در پاسخ به برنامة موشک بالیستیک (رژیم) ایران

اعمال تحریم‌های افزوده مرتبط با تروریسم علیه سپاه پاسداران

اعمال تحریم‌های افزوده علیه افرادی که مسئول نقض‌های حقوق بشری هستند

اجرای تحریم تسلیحاتی

بازبینی قابلیت اجرای تحریم‌های مربوط به حمایت (رژیم) ایران از تروریسم و برنامة موشک بالیستیک

گزارش دربارة هماهنگی تحریم‌ها بین ایالات متحده و اتحادیة اروپا

گزارش دربارة شهروندان آمریکایی زندانی در ایران

در این لایحة آمده است: «سپاه پاسداران نه فقط نیروی قدس، مسئول اجرای برنامة بین‌المللی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة (رژیم) ایران، حمایت از اِعمال تروریسم بین‌المللی و برنامة موشک‌های بالیستیک است... 90 روز بعد از اجرای این قانون، رئیس‌جمهور باید تحریم‌های مشخص شده... را علیه سپاه پاسداران و افراد خارجی که مقامات، مأموران یا وابستگاه به سپاه هستند اعمال کنند».

در لایحة تحریم‌های جدید کنگره، بخشی از قسمت مربوط به کرة شمالی نیز به همکاری‌های رژیم آخوندی با این حکومت اختصاص دارد.

در این قسمت از لایحه آمده است: «حداکثر تا 180 روز بعد از اجرای این قانون و بعد از آن به‌صورت سالانه تا 5 سال، رئیس‌جمهور باید به کمیته‌های مربوطه و رهبران کنگره گزارشی را ارائه کند که شامل این موارد باشد:

1: ارزیابی از ابعاد همکاری بین کرة شمالی و (رژیم) ایران در رابطه با برنامه‌های اتمی، توسعة موشک بالیستیک، توسعة تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیک یا تسلیحات متعارف هر دوی آنها (از جمله از طریق انتقال کالا، خدمات، دانش و تکنولوژی).

2: اسامی هر کسی از (رژیم) ایران یا کرة شمالی که عمداً مشغول این فعالیت‌ها بوده‌اند یا آن‌را هدایت کرده‌اند:

فراهم‌کردن حمایت مادی برای چنین برنامه‌هایی یا تبادل اطلاعات بین کرة شمالی و (رژیم) ایران در رابطه با همین برنامه‌ها.

3: اسامی هر فرد خارجی که راه انجام فعالیت‌های توضیح‌داده شده... را هموار کرده باشند.

و 4: تعیین این‌که آیا فعالیت‌های توضیح داده‌شده در پاراگراف‌های 1 و 2، قطعنامة 2231 شورای امنیت... را نقض می‌کند یا خیر؟

با تصویب نهایی لایحة تحریم‌های رژیم آخوندی، روسیه و کرة شمالی، اعضای کنگره از هر دو حزب خواهان آن شدند که این لایحه به‌سرعت با امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون ایالات متحده تبدیل شود.

سناتور میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا، گفت: «سنا با رأی‌یی قاطع، تحریم‌هایی را تصویب کرد که (رژیم) ایران، کرة شمالی و روسیه را به‌خاطر اعمالشان، مورد حسابرسی قرار خواهد داد».



سناتور تد کروز کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: «تصویب تحریم‌ها علیه کرة شمالی، روسیه و (رژیم) ایران، پیام روشنی می‌فرستد... که ایالات متحده آنها را به‌خاطر اقدامات زیان‌آور و بی‌ثبات‌کنندةشان مورد حسابرسی قرار خواهد داد... این لایحه به‌طور مشخص، سپاه پاسداران (رژیم) ایران را به‌خاطر نقش آن در تروریسم بین‌المللی و هدایت برنامة موشک بالیستیک این رژیم و نیز فعالیت‌های غیر اتمی آن هدف قرار می‌دهد؛ (فعالیت‌هایی که) رژیم تهران را هم‌چنان در میان خطرناک‌ترین (رژیم‌های) جهان قرار داده است. این لایحه هم‌چنین روسیه را به‌خاطر اقدامات خصمانه‌اش در سوریه، اشغال و ضمیمه‌کردن کریمه، حملات سایبری و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در سراسر جهان... مورد حسابرسی قرار می‌دهد».

سناتور باب کورکر رئیس کمیتة روابط خارجی پس از تصویب این لایحه، گفت: «این قانون که تقریباً از حمایت اتفاق آراء هر دو مجلس در کنگره برخوردار است، یک پیام قوی به (رژیم) ایران، روسیه و کرة شمالی می‌فرستد که کشور ما محکم و متحد علیه رفتار بی‌ثبات‌کنندة آنها خواهد ایستاد».



سناتور لیندزی گراهام کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری سران رژیم آخوندی را «نازیست‌های مذهبی» نامید و با استقبال از تصویب لایحة تحریم‌های رژیم، روسیه و کرة شمالی، گفت: «این روز خوبی برای آزادی و روز بدی برای سرکوب بود. در انتظار آن هستم که این لایحه به‌زودی به قانون تبدیل شود».



سناتور جک رید رئیس دموکرات‌ها در کمیتة قوای مسلح نیز، گفت: «(این رأی) پاسخ قوی و دو حزبی به کرة سرپیچی‌های (رژیم) ایران، کرة شمالی و روسیه بود».

وی خواهان امضای سریع این لایحه توسط رئیس‌جمهور آمریکا شد.



سناتور هایدی هایتکمپ از حزب دموکرات، گفت: «این تحریم‌ها روشن می‌سازد که ایالات متحده، تهدیداتی مثل توسعة برنامة موشکی (رژیم) ایران، تلاش‌های کرة شمالی برای توسعة تسلیحات اتمی... و نقض حق حاکمیت سایر کشورها توسط روسیه را تحمل نخواهد کرد».

در بیانیة سناتور هایت‌کمپ خاطرنشان شده است: «علت آمدن (رژیم) ایران به پای میز مذاکره برای توافق اتمی که منجر به جلوگیری از دستیابی آن به تسلیحات اتمی شد، تحریم‌های سخت بود. لذا تحریم‌ها هم‌چنان روشن خواهند ساخت که ایالات متحده در قبال فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة (رژیم) ایران در منطقه، دست روی دست نخواهد گذاشت. امیدوارم رئیس‌جمهور این تحریم‌ها را امضا کند تا به قانون تبدیل شوند».



هم‌چنین سناتور جان هوون Senator John Hoeven فرماندار پیشین ایالت داکوتای شمالی، گفت: «این تحریم‌های افزوده، ابزارهای مهمی است که ما را کمک خواهد کرد تا تجاوزات (رژیم) ایران، کرة شمالی و روسیه را پس بزنیم. من به حمایت از اقدامات قوی برای جلوگیری از تجاوز روسیه و کرة شمالی و جلوگیری از تأمین مالی تروریسم توسط (رژیم) ایران ادامه خواهد داد».

استنی هویر نفر شمارة دو دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان گفت: «من سنا را به‌خاطر رأی قوی و دو حزبی به لایحة تحریم‌های روسیه، (رژیم) ایران و کرة شمالی تحسین می‌کنیم. از دونالد ترامپ می‌خواهم... این لایحة تحریم‌ها را بدون فوت وقت امضا کند».



اد رویس رئیس کمیتة امور خارجی، گفت: «خوشحالم که سنا با اجماع آرا دست به اقدام زد و به این ترتیب، برای دولت اهرم بسیار ضروری اقتصادی و سیاسی را فراهم کرد تا بتواند به تهدیدات (رژیم) ایران، روسیه و کرة شمالی پاسخ بدهد... از رئیس‌جمهور می‌خواهم آن‌را امضا و به قانون تبدیل کند».

به دنبال تصویب لایحة تحریم‌ها در کنگرة آمریکا، خبرگزاری روسیه گزارش داد: «تعداد پرسنل نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی آمریکا در روسیه، به 455 نفر کاهش می‌یابد».
لطفا به اشتراک بگذارید: