This browser does not support the video element.

سخنرانی استرون استیونسون در سمینار عربی و بین المللی

گردهماییهای سه روزه مقاومت

سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی:

”سرنگونی رژیم آخوندی

ضرورت پایان جنگ و تروریسم در خاورمیانه“

11تیر 1396

 

استرون استیونسون – رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق

خواهران و برادرانم، اجازه بدهید با این شروع کنم که بگویم حملات تروریستی که در انگلستان، یعنی در شهرهای منچستر و لندن صورت گرفت، نمایانگر این هستند که چگونه تروریسم بنیادگرایی اسلامی میتواند به سادگی خاورمیانه، در غرب دست به حمله بزند. اما اجازه دهید ساعت را برگردانیم و به منشأ بنیادگرایی اسلامی نگاهی بکنیم، چون تا انقلاب 1979 در ایران، و تشکیل اولین جمهوری اسلامی معاصر، ما بطور واقع این نوع تروریسم را در جهان نشناخته بودیم. اما فرا رسیدن خمینی و بنیادگرایی اسلامی او زمینه را برای شناختن آنچه که یکی از سخرانان ما، یکی از سخنرانان برجسته ما امروز صبح آنرا بعنوان یک سرطان تشخیص داد که امروزه در حال خوردن سراسر خاورمیانه است. از پنج سال تجربه به عنوان رئیس هیأت رابطه پارلمان اروپا با عراق میدانم، و دفعات بسیار باید به عراق سفر میکردم تا وضعیت در حال ظهور آنجا را مشاهده کنم،

ما رژیم ایران را میبینیم که به غرب میگوید ما به شما کمک میکنیم، ما متحد شما میشویم تا داعش را از عراق بیرون کنیم، ما داریم با پوشش هوایی و پشتیبانی زمینی به آنها کمک میکنیم تا جوامع سنی برخی از شهرهای باستانی عراق را نابود کنند و از شهرهایی مانند فلوجه، رمادی و اکنون موصل خرابههایی باقی مانده که از آنها دود بلند میشود. دهها هزار زن و مرد و کودک سنی به قتل رسیدند، در اقدامی که نسل کشی بود،

ما شاهد گسترش ترور توسط رژیم ایران به داخل سوریه بودهایم، که باعث شده آن جنگ داخلی نزدیک به 7 سال ادامه یابد، در حالیکه صدها هزار نفر بیگناه کشته شدند. ما شاهد حمایت رژیم ایران از شبهنظامیان حوثی در یمن، و حزبالله در لبنان که در سخنرانیهای متعدد امروز شنیدیم. این آن سرطانی است که در سراسر خاورمیانه گسترش پیدا کرده است.

اما من تغییری را میبینم. یک تغییر بسیار بزرگ با فرا رسیدن رئیس جمهور ترامپ اولین اجلاس سیاست خارجی او در ریاض با ملک سلمان و 55 رهبر کشورهای مسلمان از مصر، خاورمیانه، کشورهای خلیج. این یک تحول خارقالعاده بود جایی که او رژیم ایران را به عنوان حامی جهانی تروریسم معرفی کرد. اما چه ابتکار بزرگی توسط کشورهای عرب که این کنفرانس را با این سرلوحه برگزار کردند، «همراه یکدیگر پیروز خواهیم شد»، چرا که قطعاً پیام همین است.

می دانید که توافق اتمی که توسط دولت سابق اوباما امضاء شده بود، بعد از 8 سال سیاست مماشات در قبال رژیم ایران، این توافق اتمی 150 میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده را آزاد ساخت. 80 میلیون شهروند ایرانی محاصره شده فکر میکردند این حمایت جدیدی برای آنها خواهد بود، اما آن پول تنها جهت تأمین پول بیشتر به شبهنظامیان شیعه و 70 هزار شبهنظامیان افغانی که در سوریه نیابتی میجنگند تا رژیم خونریز بشار اسد را سرپا نگه دارند؛ پول بیشتر به حزبالله، گسترش بیشتر تروریسم در سراسر خاورمیانه، تبدیل شد. توافق هستهیی چنین افتضاحی بوده است. برای همه ما فاجعهبار بوده است.

میدانید در جنگ جهانی دوم ژنرال معروف آمریکایی به نام جرج اس پاتون گفت، «باید در قبال چالشها قیام کنیم تا بتوانیم از نشاط پیروزی لذت ببریم.»

امروز میخواهم خانمها و آقایان حرفهایم را با این پیام خاتمه بدهم که اگر قیام کنیم در قبال چالشهای ایجاد شده توسط این رژیم شرور در تهران، از نشاط پیروزی لذت خواهیم برد. با یکدیگر پیروز خواهیم شد. با تشکر.
لطفا به اشتراک بگذارید: