ایران: تشدید سرکوب کولبران زحمتکش در نقاط مرزی

دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه اعلام کرد: سرکوب و به رگبار بستن کولبران که به خاطر بیکاری و برای رفع گرسنگی و تأمین حداقلهای زندگی خود و خانواده هایشان تن به این کار دشوار می دهند، در حالی صورت می گیرد که بنا بر اذعان یک عضو مجلس رژیم حجم معاملات قاچاق ۲۵ میلیارد دلار، یعنی سه برابر بودجه عمرانی کشور است.


این اطلاعیه می‌افزاید: مقاومت ایران عموم مردم به ویژه جوانان مناطق مرزی را به یاری کولبران زحمتکش و حمایت و همبستگی با خانواده قربانیان فرا می خواند و از مجامع بین المللی مدافع حقوق کارگران و زحمتکشان خواستار محکومیت قاطع رژیم آخوندی به خاطر جنایاتش در حق زحمتکشان ایران است.


متن اطلاعیه دبیرخانه شورا :


ایران: تشدید سرکوب کولبران زحمتکش در نقاط مرزی


فراخوان به مردم برای یاری کولبران و به مجامع بین المللی برای محکومیت اقدامات سرکوبگرانه



در شامگاه ۸ مردادماه، نیروهای سرکوبگر گروهی از کولبران زحمتکش را در اطراف روستای "دوله‌بی" سردشت هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه یک کولبر به نام"آزاد مینه عبدولی به شدت زخمی شد.


در روز ۷ مردادماه گروهی از کاسبکاران خرده پا در بانه که با کولبری و فروش جنس روزگار می گذرانند، مورد تهاجم نیروی سرکوبگر انتظامی قرار گرفتند. یک کاسبکار جان‌باخت و دو تن دیگر به شدت زخمی شدند.


قبل از این نیز در ۴ تیرماه یک کولبر از اهالی سردشت به نام کریم محمد امین‌زاده در اثر شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر جان باخت و یک کولبر دیگر به نام محمد احمدیان به شدت زخمی شد.


در روز۸ تیرماه دو کولبر اهل شهرهای سردشت و پیرانشهر در پی شلیک مستقیم مزدوران و انفجار مین به شدت زخمی شدند.


بنا بر گزارشها بیش از ٦٨ هزار کولبر در استانهای مرزی کار می کنند که ١٦ تا ١٨ هزار نفر از آنها در پیرانشهر و سردشت هستند.


سرکوب و به رگبار بستن کولبران که به خاطر بیکاری و برای رفع گرسنگی و تأمین حداقلهای زندگی خود و خانواده هایشان تن به این کار دشوار می دهند، در حالی صورت می گیرد که بنا بر اذعان حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو مجلس رژیم حجم معاملات قاچاق ۲۵ میلیارد دلار، یعنی سه برابر بودجه عمرانی کشور است. به گفته وی قاچاق کالا و ارز باعث بیکاری ۸۰۰ هزار نفر شده است (رسانه های حکومتی-۳۰خرداد۹۵).معاملات کلانی که سرنخ آن دست خامنه ای و سپاه پاسداران و دیگر دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی تحت امر او است.


مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن در ۱۷ اسفند ۹۵ اطلاعات ۹۰ اسکله یعنی حدود ۴۵درصد اسکله های کل کشور را که برای قاچاق های کلان مورد استفاده قرار می گیرد، فاش کرد. این اسکله ها به طور عمده در اختیار س‍پاه پاسداران قرار دارد.


مقاومت ایران عموم مردم به ویژه جوانان مناطق مرزی را به یاری کولبران زحمتکش و حمایت و همبستگی با خانواده قربانیان فرا می خواند و از مجامع بین المللی مدافع حقوق کارگران و زحمتکشان خواستار محکومیت قاطع رژیم آخوندی به خاطر جنایاتش در حق زحمتکشان ایرانی است.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۱۲مردادماه ۹۶ (۳ اوت ۲۰۱۷)

لطفا به اشتراک بگذارید: