رسانه های کره شمالی: پرتاب موشک به جزیره گوام به عقب افتاده است



  • کره شمالی پرتاب موشک به جزیره گوام را به‌عقب انداخت





خبرگزاری رویتر24مرداد96 به‌نقل از رسانه‌های کره شمالی خبر داد: کیم جونگ اون رئیس حکومت کره شمالی تصمیم در مورد شلیک موشک به جزیره گوام آمریکا را به تاخیر انداخته است.


رویتر گفت:‌ این تصمیم در حالی است که واشینگتن هشدار داده است هر موشک شلیک شده بطرف جزیره گوام در اقیانوس آرام را میتواند هدف قرار دهد...


خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی گفت کیم جونگ اون از ستاد فرماندهی ارتش کره شمالی در روز دوشنبه بازدید کرد و طرح شلیک بطرف گوام را برای مدتی طولانی مورد بررسی قرار داد و در مورد آن با افسران ارتش گفتگو کرد... بر اساس این گزارش کیم جونگ اون گفت: ”اگر آمریکاییها بر اقدامات خطرناک خود در شبه جزیره کره و اطراف آن ادامه دهند... همان‌طوری که قبلاً اعلام شده است تصمیم مهمی اتخاذ خواهد کرد،“...


مقامات آمریکا و رئیس‌جمهور کره جنوبی در روزهای اخیر احتمال درگیری فوری با کره شمالی را پائین قلمداد کردند ولی بر آمادگی خود برای واکنش به هرگونه حمله نظامی از جانب آن کشور تأکید کردند.


وزیر دفاع آمریکا جیم متیس روز دوشنبه گفت ارتش آمریکا هر موشک شلیک شده از جانب کره شمالی بطرف جزیره گوام را ره گیری خواهد کرد. متیس به خبرنگاران گفت ارتش آمریکا میتواند در عرض چند لحظه از مسیر موشک شلیک شده بطرف گوام مطلع شود و آن را خنثی سازد.


متیس گفت: ”ما در برابر حمله به خاک آمریکا از خود دفاع خواهیم کرد، برای ما این امر جنگ محسوب خواهد شد“...


فدریکا موگرینی دیپلومات ارشد اروپائی گفت اتحادیه اروپا تلاشهای دیپلوماتیک خود با کره شمالی، ایالات متحده، کره جنوبی، چین، روسیه و ژاپن را افزایش خواهد داد.


موگرینی از کره شمالی خواست تا ”از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز که تنها باعث تنشهای منطقه یی و جهانی می‌شود خودداری کند“...

لطفا به اشتراک بگذارید: