دونالد ترامپ استراتژی جدید آمریکا برای افزایش نیرو در افغانستان را اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز 31مرداد96 استراتژی جدید این کشور برای افزایش نیرو در افغانستان را اعلام  کرد.


دونالد ترامپ که در  پایگاه فورت مایر در ایالت ویرجینیا سخنرانی می کرد با انتقاد از  تصمیم دولت اوباما  برای خروج نظامیان آمریکا از عراق، گفت عقب نشنی عجولانه و شتاب زده نیروها می‌تواند به خلاء امنیتی بیانجامد.


وی گفت:‌ در عین حال قصد ندارم  از شمار نظامیان آمریکایی یا جزئیات عملیات نظامی در افغانستان صحبت کنم. از این پس شرایط زمانی و میدانی در جنگ افغانستان ستون و راهنمای اصلی استراتژی ایالات متحده را تعیین خواهد کرد، نه زمان بندی های سرخود و از پیش تعیین شده.ما باید جلوی ایجاد و توسعه امن گاه های تروریست‌ها را بگیریم و از دسترسی تروریست‌ها به سلاح های کشتار جمعی جلوگیری کنیم.


دونالد ترامپ  تاکید کرد آمریکا  به حمایت خود از دولت و ارتش افغانستان در جنگ علیه تروریسم و افراطگرایی ادامه خواهد داد، اما در نهایت این کشور باید به دست خود افغان‌ها اداره شود و امنیت آن به دست خودشان تامین شود.


وی با تاکید بر آن که بار اصلی مبارزه با تروریسم بر دوش افغانستان است گفت: قدرت نظامی به افغانستان و دیگر کشورها دموکراسی نمی برد.


رئیس جمهوری آمریکا در مورد پاکستان، همسایه افغانستان، گفت که ایالات متحده نمی‌تواند در مورد حضور و تحرکات تروریست ها در پاکستان ساکت بنشیند.

لطفا به اشتراک بگذارید: