درخاطره روزها - ۳۰ مرداد، ۲۱ اوت

[caption id="attachment_22881" align="alignleft" width="250"]درگذشت ترانهسرای معروف ایران درگذشت ترانهسرای معروف ایران[/caption]

۳۰ مرداد ۱۳۸۷-۲۱ اوت درگذشت ترانه‌سرای معروف ایران


«تورج نگهبان» ترانه سرای ایران، متولد سال ۱۳۱۱ در اهواز بود. وی که بر روی بیش از ۷۰۰ آهنگ ایرانی ترانه ساخته بود در عین حال یک نویسنده و فعال میهن پرست بود و سردبیری چند نشریه ادبی را نیز به عهده داشت.






[caption id="attachment_22882" align="alignleft" width="250"]درگذشت کارگردان بزرگ تئاتر آلمان درگذشت کارگردان بزرگ تئاتر آلمان[/caption]

۳۰مرداد- ۲۱ اوت ۲۰۱۰ درگذشت کارگردان بزرگ تئاتر آلمان


«کریستف اشلینگنزیف» علاوه بر سینما، در صحنه تئاتر، با اجرای نمایشهای کوتاه ابعاد مختلفی از زندگی انسان را عرضه کرد، دو نمایش پایانی او، «کلیسای درد» و «آموختن مرگ»، نام داشت.






[caption id="attachment_22883" align="alignleft" width="250"]ترور رهبر ملیگرای فیلیپین ترور رهبر ملیگرای فیلیپین[/caption]

۳۰مرداد- ۲۱ اوت ۱۹۸۳ ترور رهبر ملیگرای فیلیپین


«بنینو اکینو» به دولت «فیلیپین» اطلاع داد که قصد باز گشت به کشور را دارد ولی در فرودگاه «مانیل» به دستور «مارکوس» ترور شد. این عمل باعث سقوط «مارکوس» شد و فیلیپینی ها همسر «اکینو» را به ریاست جمهوری خود برگزیدند.






[caption id="attachment_22885" align="alignleft" width="250"]ترور تروتسکی ترور تروتسکی[/caption]

۳۰مرداد -۲۱ اوت ۱۹۴۰ ترور تروتسکی


«لئون تروتسکی» از رهبران بلشویک و از بنیانگذاران ارتش سرخ بود که با استالین به مخالفت برخاست و در سال ۱۹۲۹ به جرم ارتداد، از شوروی اخراج شد و به مکزیک رفت.گفته میشود که وی در آنجا توسط یک ماموران ک.گ. ب. به قتل رسید.






[caption id="attachment_22887" align="alignleft" width="250"]تغییر پایتخت ایران تغییر پایتخت ایران[/caption]

۴۴۱ میلادی تغییر پایتخت ایران


«یزدگرد دوم» که پس از مرگ پدرش، «بهرام گور» به سلطنت رسید، تصمیم گرفت برای نزدیک شدن به شمال شرقی کشور و جلوگیری از ورود باقیمانده «هون»ها به «فرارود» (بخش شمال شرقی خراسان) پایتخت را از «تیسفون» به «نیشابور» از شهرهای خراسان منتقل کند.


 


لطفا به اشتراک بگذارید: