کره شمالی-چین با سایر اعضای شورای امنیت درمورد کره شمالی کار می کند



  • شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرد .




وزیر خارجه چین روز چهارشنبه هشتم شهریور گفت چین بعد از شلیک موشک کره شمالی که از فراز ژاپن عبور کرد، با سایر اعضای شورای امنیت در این رابطه کار می کند. به گزارش خبرگزاری رویتر وی در یک کنفرانس خبری در پکن از تمامی طرفها خواست به ابزارهای صلح آمیز و دیپلوماتیک برای یافتن راه حلی برای کاهش تنش ها روی بیاورند.وزیر خارجه چین خواستار مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی شد و هشدار داد که وضعیت اکنون در نقطه چرخش و تبدیل شدن به یک بحران است.

رویتر گزارش داد، شورای امنیت سازمان ملل متحد طی بیانیه یی به اتفاق آرا 15عضو آن، شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی بر فراز ژاپن را به عنوان عملی شنیع محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست برنامه تسلیحاتی خود را متوقف کند.

رویتر افزود: در این بیانیه آمده است:‌ «اهمیت حیاتی» دارد که کره شمالی اقدامات فوری و قاطعی برای کاهش تنش به عمل آورد. شورای امنیت از تمامی کشورها خواست تحریم های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی را به مورد اجرا بگذارند.

نیکی هیلی سفیر آمریکا گفت:‌ به کره شمالی اجازه نمی دهیم به بی قانونی ادامه دهد. زمان آن رسیده پیونگ یانگ تشخیص دهد که وارد بازی خطرناکی شده است. جهان علیه رفتار این رژیم متحد شده است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: