This browser does not support the video element.

نامه سه گزارشگر ویژه ملل متحد – وخامت حال اعتصابیون

زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج روز جمعه همزمان با روز عید قربان، وارد سی و چهارمین روز اعتصاب غذای خود شدند. وضعیت جسمی شماری از اعتصاب‌کنندگان رو به وخامت است.


در همین حال، سه گزارشگر ویژه ملل متحد به رژیم آخوندی هشدار دادند تا به خواسته‌های زندانیان اعتصابی‌پاسخ بدهد.


عاصمه جهانگیر،گزارشگر ویژه در مورد ایران با صدور بیانیه‌ای که توسط احمد شهید، گزارشگر ویژه آزادی مذهب و عقیده و دانیوس پاراس، گزارشگر ویژه حق بهره‌مندی از سلامت، نیز امضا شده، تأکید کرد «از گزارشهای موجود مبنی بر وخامت شرایط درمانی زندانیانی که در اعتصاب غذا بسر می برند و نیز از شکنجه و بدرفتاری با آنها که از زمان انتقالشان همچنان ادامه یافته, عمیقا نگرانم»

 

گزارشگر ویژه ملل متحد با اشاره به جابه‌جایی شماری از زندانیان بدون اطلاع قبلی، محرومیت دسترسی به تهیه پوشاک، خدمات درمانی و ملاقات با خانواده‌ها می‌افزاید: محروم کردن زندانیان ازملاقات, ارتباط با وکیل و خدمات درمانی بر خلاف قوانین بین المللی است. مصرانه از حکومت ایران می خواهم که برای شرایط فوق العاده سختی که بواسطه اعتصاب غذا ایجاد شده و شکواییه های موجود راجع به نقض اساسی حقوق بشر, یک راه حل فوری بیابد و حقوق و کرامت آنها را محترم بشمارد.

 

واشینگتن پست درباره بیانیه عاصمه جهانگیر نوشت: گزارشگر ویژه ملل متحد برای حقوق بشر ایران گفت او در مورد گزارشهای مربوط به بدتر شدن وضعیت پزشکی زندانیان که با شکنجه و بدرفتاری روبرو بوده اند ”عمیقا نگران ”است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد میگوید زندانیان اعتصابی به بدرفتاری و انتقالشان به بخش امنیتی معترضند.

رویتر نیز نوشت: عاصمه جهانگیر نسبت به گزارشهای موجود مبنی بر وخامت شرایط درمانی زندانیان اعتصابی و نیز شکنجه و بدرفتاری با آنها که هم‌چنان ادامه یافته است، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: