This browser does not support the video element.

سخنرانی وکیل جفری فاربست در مراسم بزرگداشت شهیدان اسطوره اشرف

وکیل جفری فاربست: جامعه حقوقی اروپا در نبرد برای آزادی و عدالت با شماست


فدراسیون وکلای اروپایی بیش از ۸۰۰هزار وکیل اروپایی را نمایندگی می کند


خانم رجوی، دوستان عزیز

من عضو شورای جامعه حقوقی انگلستان و ولز هستم. جامعه ما بیش از یکصد هزار وکیل را در انگلستان و ولز نمایندگی میکند.

من همچنین عضو کمیسیون حقوق بشر فدراسیون وکلای اروپایی هستم که بیش از هشتصد هزار وکیل اروپایی را نمایندگی میکند.

دوست عزیزم پروفسور سارا چندلر هم عضو شورای جامعه حقوقی است و در حال حاضر ریاست فدراسیون انجمن های وکلای کشورهای اروپایی را به عهده دارد. او اولین زنی است که به ریاست این فدراسیون رسیده. خانم رجوی می دانند که او یک حامی بزرگ شورای ملی مقاومت ایران و شما است. او امشب پیام داد و بهترین آرزوها و همچنین همبستگی خود را با شما ابراز کرد.

می دانید که جامعه حقوقی اروپا در نبرد شما برای آزادی و عدالت با شما ست.

اوایل ماه گذشته برای شرکت در گردهمایی بزرگ امسال به پاریس رفتم. برای من فوق العاده مسرت بخش بود که به یمن تکنولوژی، همه شما را در کنار خویش در آنجا دیدیم.

اینک به خاطر حضور در کنار شما، هم مفتخرم و هم احساس فروتنی میکنم. من در حضور قهرمانان هستم، از زن و مرد. نبرد شما نبردی طولانی و پررنج بوده است. داغ و فراق بسیار داشته اید. من یاد همه آنهایی را که جانشان را به خاطر آزادی فدا کردند گرامی میدارم.

این هفته در تیرانا، به گرامیداشت دردناک قتل عام اول سپتامبر 2013، چهار سال پیش در کمپ اشرف نشسته ایم که به فقدان 52 تن و گروگان گرفته شدن هفت نفر انجامید. و این ماه همچنین یاد 30هزار زندانی سیاسی قتل عام شده در 1988 را گرامی می داریم. 30 هزار نفر به قتل رسیدند. شما نه تنها عزیزانتان را از دست داده اید، بلکه اموال بسیاری از شما را نیز در اشرف تصرف کرده اند. شما حق دریافت غرامت دارید و اینها موضوعاتی هستن که باید به آنها پرداخته شود.

صحبتم را با این کلمات به پایان می برم. برای عزیزانی که از دست داده اید باید نبرد را با امید و اعتقاد راسخ به پیروزی عدالت ادامه دهید. شاید ما به عنوان دوستان شما می توانیم و باید بیش از این کار کنیم. ما کماکان در این مسیر همراه شما خواهیم بود تا زمانی که یک بار دیگر به طور حضوری، این بار در ایران آزاد در کنار شما باشیم. این بهترین بزرگداشت برای آنهایی است که رو به میهن شان به خاک افتادند.
لطفا به اشتراک بگذارید: