This browser does not support the video element.

سخنرانی پروفسور ریموند تنتر در مراسم بزرگداشت شهیدان اسطوره اشرف

پروفسور ریموند تنتر:فروپاشی این رژیم به طور خود بخودی نیست بلکه ازطریق کاری که شما می کنید محقق می شود

بسیار متشکرم، خانم رئیس جمهور مریم رجوی، همکاران و همه دوستانم در اینجا و دوستانم که عکسهایشان روی دیوار است. من بسیاری از آنها را می شناختم. همانطور که پائولو کازاکا گفت، حسین مدنی. من کسانی را که جان باختند میشناختم. این موضوع حقیقتی را برجسته کرد که مهم بود که این جنبش را بررسی کنیم.

. ما شروع به بررسی کردیم که این جنبش چه پدیده ای است. ما دریافتیم که رژیم ایران توجه بیشتری به شورای ملی مقاومت ایران و گروههای وابسته به آن دارد نسبت به تمامی گروههای دیگر. ما دریافتیم که سایر گروههایی که تلاش کردند از در سازش با رژیم بربیایند به سکوت کشانده شدند یا با قتل یا از طریق زندانی کردن و حبس خانگی. و ما برای بالابردن آگاهی دادن اکتفا نکردیم به فقط نوشتن کتابها و مقالات. من این فرصت را پیدا کردم و انتخاب کردم و تصمیم گرفتم که به کمپ اشرف بروم. پائولو کازاکا و من آخرین نفرات آمریکایی و پرتغالی بودیم که توانستیم به اشرف برویم و آنچه که در آنجا یافتیم این بود که اشرفیها یا بهتر بگویم این سکه های طلا کسانی نیستند که بشود آنها را به سکوت واداشت.

و نکته دوم من در این رابطه است که این رژیم در نتیجه تلاشش برای سرکوب به چه سمتی میرود. این رژیم گرفتار فروپاشی از درون است ولی این فروپاشی خودبخودی و براثر اعمال خودش محقق نمیشود بلکه تنها از طریق کاری که شما میکنید محقق خواهد شد.

صحبتهایم را با عبارت مورد علاقه ام و در گرامیداشت سالروز حملات به اشرف و لیبرتی تمام کنم که ”میتوان و باید و همه ما باید.”
لطفا به اشتراک بگذارید: