This browser does not support the video element.

بحران درونی برسر شکست برجام – تشدید هراس رژیم و ادامه تهاجم نماینده آمریکا

سخنرانی نیکی هیلی در موسسه آمریکن اینترپرایز که با افشای نقض تعهدات رژیم و تاکید بر لزوم قاطعیت بین المللی در قبال دخالتهای تروریستی پاسداران در کشورهای منطقه همراه بود، بحران درونی رژیم برسر شکست برجام را بازهم دامن زد.


کیهان خامنه‌ای با حمله به دولت روحانی به خاطر استفاده از کلید واژه های برجام ۲و ۳ نوشت به خاطر این موضعگیرها اکنون کار به جایی رسیده که نیکی هیلی میگوید حتی اجرای کامل برجام هم به معنای پایبندی نظام نیست.

گزارشی کوتاه درباره واکنشهای رژیم پس از سخنرانی سفیر آمریکا در ملل متحد با عنوان:

تشدید هراس رژیم و ادامه تهاجم نماینده آمریکا

تصویر صفحه اول آفتاب یزد 16 شهریور تیتر بالا

در حالی که ظریف وزیر خارجه رژیم مدعی شده است «تداوم برجام بدون آمریکا ناممکن نیست» واکنش مقامات و رسانه های حکومتی حاکی از نگرانی رژیم نسبت به خروج آمریکا از برجام است:

 

رئیس جمهور در دیدار فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن گفت دولت آمریکا در تعهداتش در برجام عمل نکرده) رئیس جمهور با بیان اینکه برخی اقدامات آمریکایها فضای همکاری بین المللی را تخریب می کند تاکید کرد ایران هرگز آغاز گر نقض توافق نخواهد بود. اما در برابرپایبند نبودن طرف مقابل عکس العمل لازم را نشان خواهد داد

 

بهانه پشت بهانه برای نقض عهدهای پی در پی. این حکایت سیاست آمریکا در قبال برجام است.

نمیدانم که ترامپ پایبندی به برجام را تایید می کند یانه؟

 

یک رسانه باند خامنه ای با عنوان «پایان افسانه اروپای خوب و آمریکای بد» در واکنش به ادعای ظریف که اروپایی ها مخالف سیاستهای آمریکا و همسو با رژیم برای حفظ برجام اند نوشته است« زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در سفر به واشنگتن و در دیدار با رکس تیلرسون در بیانی که اکثر رسانه‌های داخلی آن را ندیده و یا شاید نخواستند که ببینند می‌گوید: اما (آلمان) در عین حال آمادگی دارد که به همراه فرانسه، بریتانیا و آمریکا تهران را تحت فشار بگذارند تا تمامی جزئیات توافق را اجرایی کند!».

 

کیهان خامنه ای هم ضمن واکنش به سخنان نیکی هیلی نماینده آمریکا در اندیشکده اینترپرایز نوشته است«پس از امضای برجام، کلیدواژه‌هایی همچون «برجام منطقه‌ای»، «برجام ۲ و ۳»، «منطقه قوی‌تر به جای قوی‌ترین کشورِ منطقه» و... بارها از سوی مقامات غربی و روزنامه‌های زنجیره‌ای مطرح شد. این ایده غلط و مغایر با منافع ملی، در حقیقت بر لزوم کوتاه آمدن از سیاست‌های انقلابی ایران در منطقه، کاهش حمایت از متحدان استراتژیک منطقه‌ای و گفت‌وگوی بی‌پشتوانه با کشورهای مرتجع منطقه تاکید دارد».

 

( مقاله آمریکا: ایران اقدام به آتش افروزی و قاچاق اسلحه ...)

این واکنش ها به اظهارات سه روز قبل نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی است که او بار دیگر در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت« رژیم ایران به پشتیبانی از تروریسم و آتش افروزی در تنش های خاورمیانه ادامه می دهد». نیکی هیلی باردیگر تاکید کرد «سپاه پاسداران اقدام به توسعه موشکهای بالستیک قادر به حمل کلاهک های هسته یی می کند. و رژیم ایران همچنان اقدام به قاچاق اسلحه، نقض ممنوعیت سفر و حمایت مستمر از تروریسم می‌کند. همچنین به تنش‌های منطقه‌ای شدت می‌بخشد ».

 

کیهان خامنه‌ای درباره بازدید نمایشی خبرنگاران حکومتی از تأسیسات اتمی نطنز و اراک نوشت: چند روز قبل، سازمان انرژی اتمی، جمعی از اصحاب رسانه را به تور سیاحتی بازدید از نیروگاه نطنز برد. بعد از این مهمانی رسانه‌های زنجیره‌ای به نمک شناسی پرداخته و از فعالیت خیره کننده نیروگاه نطنز داستانها ساخته و منتشر کردند... اما واقعیت این است که صالحی پس از گذشت حدود دو سال از خارج کردن قلب رآکتور و بتن‌ریزی در کانالها به تازگی به انکار این امر بدیهی روی آورده و در مصاحبه‌هایی آن را رد می‌کند.

کیهان افزود: واقعیت ثابت و غیرقابل تغییر آن است که دولت روحانی قلب رآکتور اراک را خارج کرد و به حیات آن پایان بخشید.
لطفا به اشتراک بگذارید: