برجام:یازرسی از اماکن نظامی رژیم رویا یا واقعیت؟

بالاخره کابوس رژیم و چیزی که آخوندهای حاکم ازش خیلی وحشت داشتند واقع شد و در پی سفر هفته گذشته نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل به وین و دیدار و گفتگوی او با مقامهای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی، آژانس روز گذشته موضع رژیم ایران در مورد ممنوعیت بازرسی از سایتهای نظامی را مردود دانست.


واکنشهای مقامات و مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نسبت به طرح موضوع بازرسی از تأسیسات و اماکن نظامی رژیم دو‌گانه بود. تلویزیون رژیم در واکنش به اظهارات اخیر سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «نیکی هیلی در واکنش به اظهارات مقامات ایرانی گفت اگر دسترسی به سایتهای نظامی ایران رویاست پایبندی ایران به برجام هم رویاست. پیشتر مقامات کشورمان از جمله سخنگوی وزارت‌خارجه طرح بازرسی از اماکن نظامی ایران را به طنز تشبیه و اعلام کرده بودند این مسأله خوابی است که تعبیر نخواهد شد» (تلویزیون رژیم- ۱۰شهریور).

در این میان یک سایت حکومتی وابسته به باند خامنه‌ای با باز انتشار کلیپ تصویری سخنان آخوند نبویان عضو پیشین کمیسیون هسته‌یی مجلس ارتجاع، گزارش داد باند روحانی، قبلاً بازرسی از اماکن نظامی را مخفیانه امضا کرده‌اند و دلواپسان دو سال قبل در حین مذاکرات این موضوع را پیش‌بینی کرده بودند: آخوند نبویان از جمله گفت: «گفتند دیگه نظارتها منحصر به سایتهای هسته‌یی نیست. متوجهید این جمله یعنی چی؟ دیگه نظارتها اولاً منحصر به سایتهای هسته‌یی نیست. ۲- نظارتها در پروتکل الحاقی ANY WHERE و ANY TIME است. هر مکان و هر زمان تو ایران هر نقطه‌یی تو ایران خواستند باید در اختیارشون قرار بدهید! رفتند این را هم تعهد دادند. بعد این باز چه تعهدی دادند در لوزان؟ گوش کنید:
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز خواهد بود از تکنولوژی مدرن استفاده کند. تکنولوژی مدرن چیه؟ این هم نظارت نوشته‌اید مگه تکنولوژی کهنه است؟ می‌دانید این تکنولوژی مدرن یعنی چه؟ یعنی دوربینهای آفلاین باید آنلاین بشود.

آنلاین می‌دانید یعنی چه؟ یعنی طرف در آمریکا نشسته و بچه‌های ما را رصد می‌کند» (کلیپ آخوند نبویان- سایت حکومتی رجا نیوز- ۱۰شهریور).

در متن برجام و آنجا که به ضرورت بازرسی مراکز مشکوک اشاره می‌شود هیچ تفاوتی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده و هیاهوی رژیم در اطراف آن، هیاهو برای هیچ بوده و رژیم دجال تنها برای دلخوش کردن و روحیه دادن به نیروهای در حال ریزش آن را علم کرده بود.
رژیم خوب می‌داند که اگر آژانس تصمیم به بازرسی از یک مرکز نظامی یا پادگانی را بگیرد، رژیم قادر به مخالفت با آن نیست؛ چرا که متهم به نقض برجام می‌شود و ضمن آن که همه ۶قطعنامه قبلی شورای امنیت و تحریمهای پیش‌بینی شده در آنها برمی‌گردد، رژیم بلافاصله مشمول بند ۷منشور ملل‌متحد می‌شود و در معرض اقدام نظامی بین‌المللی قرار می‌گیرد. اگر هم با بازرسیها موافقت کند، اقدامات محرمانه و غیرقانونی‌اش که ماهیت نظامی دارد از پرده بیرون می‌افتد و از این طریق دوباره مشمول تحریمهای بین‌المللی و سایر عواقب آن خواهد شد و در این بن‌بست مرگبار هیچ راه پیش و پسی برای نظام متصور نیست.
لطفا به اشتراک بگذارید: