This browser does not support the video element.

انزوای جهانی رژیم آخوندی – جیمز جفری: رفتار خطرناک رژیم ایران

جیمز جفری سفیر پیشین آمریکا در عراق درباره سیاست مداخله جویانه رژیم در منطقه تأکید کرد: رفتار رژیم ایران خطرناکتر از آن است که نادیده گرفته شود.


وی در مقاله‌یی در فارن پالیسی نوشت: «دولت ترامپ استدلال خوبی دارد که رفتار منطقه‌ای رژیم ایران سبب شده برجام دیگر مقدس نباشد. با در نظر گرفتن تهدید غیرعادی که این رژیم بواسطه توسعه طلبی در لبنان, سوریه, عراق, یمن و دیگر مناطق دارد موقعیت برجام نمیتواند امری مقدس باشد.


واشینگتن تایمز طی مقاله یی درباره خطرتروریستی کتائب حزب الله در عراق که آمریکا را تهدید کرده است، نوشت: این شبه نظامیان که توسط رژیم ایران آموزش دیده‌اند و در سوریه و عراق می‌جنگند،خشن ترین و بیرحم ترین شبه نظامیان هستند.


یک افسر ارتش آمریکا گفت ”با توجه به نفوذ شرورانه رژیم ایران، ما تلاش کردیم که به ناتو، ائتلاف، وزارت خارجه، سازمان ملل و کشورهای خلیج فارس درباره این خطر هشدار بدهیم


این افسر آمریکایی می افزاید : ما به مرحلة بعد از داعش مینگریم. آنچه رژیم ایران قصد انجام آن را دارد نگرانی قابل توجهی را ایجاد میکند.


واشینگتن تایمز در ادامه می نویسد:‌ حزب‌الله عراق که در سال ۲۰۰۷ توسط نیروی قدس سپاه پاسداران تاسیس شده، مظنون به شرکت در قتلهای فراقضایی و آدمبربایی در استان انبار است و ازجمله در ربودن بیش از 70 پسر بچه و مرد سنی از سینجار و قتل 49مرد دیگر در 27مه 2016 دست داشته است.


هفته‌نامة ساندی‌تلگراف انگلستان گزارش داد: مقامات انگلیسی نگرانند که (رژیم) ایران به طور مخفیانه کرة شمالی را در دستیابی به تسلیحات اتمی کمک کرده است... آنها می‌گویند، پیشرفت ناگهانی کرة شمالی در توسعة تسلیحات اتمی، احتمالاً نتیجة حمایت پنهانی (رژیم) ایران است.


مقامات ارشد دولت انگلستان به ساندی تلگراف گفتند، این‌که دانشمندان کرة شمالی به تنهایی به چنین پیشرفت‌های تکنولوژیک دست یافته باشند، درست نیست.


این گزارش می‌افزاید: (رژیم) ایران در صدر حکومت‌هایی است که مظنون به پشتیبانی از (کرة شمالی) هستند.

لطفا به اشتراک بگذارید: