برجام:نظام ایران از سرنوشت برجام همچنان نگران است


  • تلویزیون رژیم در روز ۱۷شهریور در گزارشی گفت: «اتهامات واهی به ایران بحث تکراری دیگر رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با امیر کویت در واشینگتن. رئیس‌جمهور آمریکا وقتی خیالش از فروش تسلیحات به کویت راحت شد در جمع خبرنگاران، ایران را حامی تروریسم و بی‌ثبات کننده خاورمیانه خواند».

  • سپس ادامه داد: «تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هم که بر سر برجام با رئیس‌جمهور اختلاف دارد کم کم چمدانش را می‌بندد تا احتمالاً خانم نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل جانشین او شود». تلویزیون رژیم در ادامه برای چندمین بار در چند روز اخیر این جمله سفیر آمریکا در سازمان ملل را باز پخش کرد. که نیکی هیلی گفت: «رئیس‌جمهور ماه آینده تصمیم می‌گیرد که با برجام چه کند». 

  • درهمین حال خوش رو فرستاده رژیم به سازمان ملل که به بهانه اشک تمساح ریختن برای مسلمانان میانمار به صحنه آمده بود در ابراز وحشت نسبت به انزوای جهانی رژیم گفت: «باید از نمونه‌های موفق دیپلماسی، همانند برجام بهره گرفت و آنها را در تعاملات بین‌المللی الگو قرار داد. نه این‌که مرتب بر طبل تهدید کوبید و جامعه جهانی را به سخره گرفت و تجربه‌های زیانبار و ناموفق و خشونت‌بار گذشته را تکرار کرد» (ایلنا- ۱۷شهریور). 

  • به گزارش سایت وابسته به مجلس ارتجاع، کولیوند عضو مجلس آخوندی نیز با ابراز نگرانی از چشم‌انداز تنگ‌تر شدن تحریمها گفت: شاهد بدعهدیها نسبت به بخشی از تعهدات برجام هستیم. در بخشهایی شاهد بدعهدی و کارشکنیهای آمریکا و به‌دنبال آن برخی کشورهای اروپایی هستیم. لغو تحریمها و اضافه نکردن تحریمهای جدید از جمله اقداماتی بود که کشورهای ۱+۵باید به آن متعهد می‌شدند، با این حال خلف وعده صورت گرفته است. آمریکا هم‌چنان مانع ارتباط میان بانکهای ایرانی و بین‌المللی و تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها است، تمامی این اتفاقات از خلف وعده‌های آمریکا بوده است» (سایت خانه ملت- ۱۷شهریور). 

  • کولیوند عضو مجلس ارتجاع با تناقض‌گویی در حالی که «تأکید مجدد بر این‌که نظام به‌دنبال برهم زدن برجام نبوده و در چارچوب توافق هسته‌یی به وظایف خود عمل می‌کند» افزود: «در صورت بدعهدی از سوی طرفین برجام و وضع تحریم جدید یا تمدید تحریمهای گذشته کارخانه تولید سوخت هسته‌یی تأسیس شود». 

  • این دود و دمها در مقابل بدعهدی آمریکا در حالی است که آخوند مصباح یزدی اذعان کرده است: «بزرگانی در کشور حاضرند الآن تا کمر جلوی مسئولان آمریکا خم شوند» (انتخاب-۱۶شهریور).

لطفا به اشتراک بگذارید: