در خاطره روزها - ۱۴ شهریور ۱۳۹۸

افتتاح طولانی‌ترین تونل زمینی - در خاطره روزها


۱۴‌شهریور- ۵‌سپتامبر ۱۹۸۰‌میلادی


 




[caption id="attachment_27529" align="alignleft" width="250"]افتتاح طولانیترین تونل زمینی افتتاح طولانیترین تونل زمینی[/caption]


بلندترین «تونل» زمینی به طول ۱۶ کیلومتر، میان «سویس» و «ایتالیا» که در کوههای «آلپ» کنده شده و «سن گتهارد» نام دارد آغاز به‌کار کرد.



درگذشت اگوست کنت


۱۴‌شهریور – ۵‌سپتامبر۱۸۵۷‌میلادی


[caption id="attachment_27530" align="alignleft" width="250"]درگذشت اگوست کنت درگذشت اگوست کنت[/caption]


«اگوست کنت» فیلسوف معروف و پوزیتیویست فرانسوی در ۵۹‌سالگی درگذشت. وی معتقد بود هرگونه اطلاعاتی، باید با حواس بشر محک بخورد تا حقیقتش اثبات شود.. «اگوست کنت» ۶‌جلد کتاب در زمینه «پوزیتیویسم» و کتابهایی در زمینه «هندسه تحلیلی» و‌علم «نجوم» نوشت.



درگذشت موتزارت


۱۴‌شهریور – ۵‌سپتامبر۱۷۹۱‌میلادی


[caption id="attachment_27532" align="alignleft" width="250"]در گذشت موتزارت در گذشت موتزارت[/caption]


«ولفگانگ آمادئوس موتزارت» موسیقیدان وآهنگساز بزرگ اتریشی در ۳۵ سالگی درگذشت. او که پدرش نیزموسیقیدان وآهنگساز بود از کودکی موسیقی را نزد پدر آموخت و تعدادی اپرا و آهنگهای دیگرساخت. ازاپراهای معروف او «عروسی فیگاور» و «فلوت سحر آمیز» را میتوان نام برد.


پدر، آنها را به‌یک سلسله مسافرت برد. آنها در طی این مسافرتها از وین، هلند، فرانسه، انگلیس و ایتالیا دیدن کردند. از همین زمان موتزارت شروع به‌ساختن آهنگ کرد.



زادروز یوهان کریستیان باخ


۱۴‌شهریور- ۵‌سپتامبر ۱۷۳۵ میلادی‌


[caption id="attachment_258793" align="alignleft" width="300"]زادروز یوهان کریستیان باخ زادروز یوهان کریستیان باخ[/caption]



آهنگساز آلمانی دوره کلاسیک و یازدهمین و آخرین پسر یوهان سباستیان باخ بود. به این دلیل که وی بیشتر عمر خود را در لندن سپری کرده است او را «باخ لندن» یا «باخ انگلیسی» نیز می نامند. وی تأثیر بسزایی بر شکل گیری موسیقی دوره کلاسیک داشته است.



۱۳‌هزار خانه در آتش سوخت


۱۴‌شهریور – ۵‌سپتامبر ۱۶۶۶ میلادی


[caption id="attachment_27535" align="alignleft" width="250"]حریق سه روزه «لندن حریق سه روزه «لندن[/caption]


حریق سه روزه «لندن» که از یک نانوایی آغاز شده بود و یکی از بزرگترین رویدادها از این دست در طول تاریخ است در این روز پایان یافت. در این آتشسوزی ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانه، ۸۶ کلیسا و بسیاری از ساختمانهای اداری خاکستر شد.


در خاطره روزها - ۱۴ شهریور ۱۳۹۸


 مطالب مرتبط:


طولانی ترین پل جهان و تأثیر آن بر صنعت گردشگری


موتزارت موسیقیدان بزرگ اتریشی درگذشت

لطفا به اشتراک بگذارید: