آمریکا:‌رژیم ایران در رفتار بدخواهانه‌اش چک سفید ندارد

آمریکا:‌ رژیم ایران در رفتار بدخواهانه‌اش چک سفید ندارد


خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه23 شهریور لغو تحریمها علیه رژیم ایران مطابق توافق اتمی2015 را تمدید کرد. اما تصمیمی حول این‌که خود برجام را حفظ می‌کند یا خیر نگرفت.


دونالد ترامپ بعد از دیدار از ایالت فلوریدا، به خبرنگاران گفت: رژیم ایران در حال نقض روح توافق اتمی است و آمریکا رفتار و عملکردهای این رژیم را تحمل نخواهد کرد.


رئیس جمهور آمریکا افزود: در ماه اکتبر تصمیم نهایی آمریکا درباره برجام اعلام می‌شود. توافق با رژیم ایران یکی از بدترین توافقهایی که تاکنون دیده‌ام. قطعاٌ روح توافق در وضعیت وخیمی قرار دارد. توافق با رژیم ایران منصفانه نیست. چنین توافقی از اساس نبایستی صورت می‌گرفت.


دونالد ترامپ گفت: ما از آن‌چه رژیم ایران می‌کند، حمایت نخواهیم کرد، این رژیم عناصر متعددی از توافقات از جمله روح این توافق را نقض کرده است.
هدر نائِرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت دولت آمریکا لغو تحریمها را برای حفظ برخی انعطافها تصویب کرده است و این در حالیست که مشغول تدوین سیاستی است تا با مجموعه رفتارهای رژیم ایران برخورد کند. وی افزود



تمدید لغو این تحریمها نباید به نشانه تغییر موضع دونالد ترامپ حول توافق اتمی رژیم ایران تلقی شود. این اقدام به این معنی نیست که رژیم ایران در رفتار بدخواهانه‌اش چک سفید دارد.

لطفا به اشتراک بگذارید: