This browser does not support the video element.

بحران راس نظام بر سر زهر اتمی – فرجام برجام در نیویورک وهشدارهای باند رقیب

بحران راس نظام بر سر زهر اتمی


درحالیکه آثار زهر اتمی و شکست برجام بحران راس نظام را تشدید کرده است، نماینده خامنه ای در کیهان خواهان خارج کردن پرونده اتمی از دست دولت روحانی شد.

پاسدار شریعتمداری در کیهان۲۶شهریور همزمان با سفر آخوند روحانی به نیویورک نوشت خسارت محضی که با برجام پدید آمده حکایت از آن دارد که اعضای تیم هسته‌ای نظام ،از کارآمدی کافی و درایت لازم برای مقابله با حریف برخوردار نبوده‌اند و امتیازات فراوانی را به حریف واگذار کرده‌اند. با خارج کردن پرونده هسته‌ای از اختیار دولت.در مقابل هر یک از نقض عهدها می‌توانیم بخشی از امتیازاتی را که واگذار کرده‌ایم پس بگیریم.

نماینده خامنه ای درکیهان درباره ابعاد عقب نشینی های رژیم و شکست برجام و نتایج زهر اتمی نوشت : 4 سال امکانات و فرصت‌های نظام دود شده و به هوا رفته است.

وی افزود آمریکا ضمن افزایش چندباره تحریم‌ها، فروش هواپیما به نظام را هم ممنوع اعلام کرده است و این به معنا و مفهوم آن است که اعتراف صادقانه سیف، رئیس کل بانک مرکزی به دستاورد «تقریبا هیچ» به نقطه «تحقیقاً هیچ» رسیده است...

وی از باند رقیب پرسید آیا هنوز هم برجام را فتح‌الفتوح! بزرگترین دستاورد تاریخ ایران! معجزه قرن! تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل ایران! و غیره می‌دانند...

 

گزارشی درباره پیامدهای شکست برجام و بحران درونی رژیم همزمان با سفر روحانی به نیویورک،

روحانی: فرجام برجام در نیویورک و هشدارهای باند رقیب

‌ تلویزیون رژیم و روزنامه های باند روحانی در مورد اهداف سفر آخوند روحانی به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و در عین حال سرنوشت توافق اتمی مطالب متعددی درج و پخش کردند.

و کمیسیون مشترک برجام هم در حاشیه مجمع عمومی برگزار می شود. به درخواست خانم موگرینی مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا. اما به نظر می رسد مهمترین هدف رئیس جمهور از این سفر انتقال یک هشدار صریح باشد . خوشرو سفیر ایران درسازمان ملل: (افکت خوشرو): بحث برجام مطرحه. جناب آقای رئیس جمهور صحبت خواهند کرد جامعه بین المللی را نسبت به عواقب بدعهدی ها هوشیار خواهد کرد.

گر چه در ملاقاتهای دو جانبه رئیس جمهور در باره گسترش ارتباطات اقتصادی و منطقه یی هم صحبت خواهد شد اما احتمالا آنجا هم فرجام برجام حرف اول را می زند.

آخوند روحانی روز قبل نیز دغدغة فرجام برجام را با یک طرف حساب خارجی مطرح کرده بود:

 

رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس بلژیک با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران استفاده از فضای مناسب پس از برجام برای توسعة روابط با اتحادیة اروپا از جمله بلژیک است گفت: امیدواریم در این مسیر کشورهای دوست از جمله بلژیک در ایجاد فضای مناسب برای تقویت روابط اقتصادی و فعالیت تجار و بخش خصوصی فعالتر عمل کنند. آقای روحانی به برجام و لزوم پایبندی به مفاد این توافق تاکید کرد و گفت ایران بر اساس گزارش آژانس به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و انتظار داریم طرفهای مقابل هم کاملا به تعهدات خود پایبند باشند رئیس جمهور به تخلفات آمریکا اشاره کرد و افزود از اتحادیه اروپا انتظار داریم به طور کامل به تعهدات برجام عمل کند و به آمریکا هم در مورد پایبندی بر تعهداتش در اجرای برجام فشار بیاورد. و به آنها پیام قاطعی بدهد.

(جوان- 26 شهریور- سر مقاله انتظار بیهوده از پیام قاطع اروپا به آمریکا)

یک روزنامه وابسته به سپاه پاسداران با حمله به مواضع روحانی از جمله نوشت« چرا دولتمردان ما تمایل دارند خودشان را گول بزنند و با برخی الفاظ پرطمطراق، افکار عمومی را سر کار بگذارند. اروپا اصلاً در زمین شما بازی نمی‌کند که بخواهد نقش انتقال‌دهنده پیام را برای شما بازی کند. روحانی در گفت‌وگوی خود با رئیس مجلس بلژیک به یک نکته خطرناک‌تر اشاره می‌کند و آن اینکه «توافق در مسئله مهم هسته‌ای ... می‌تواند الگویی برای مسائل پیچیده منطقه‌ای و جهانی باشد.» این نگاه روحانی به حل مسائل از همان جنس ضرب‌المثل معروف است که «طرف را به ده راه نمی‌دادند، سراغ خانه کدخدا را می‌گرفت.» ...دردآور است که بارها رهبری نظام هشدار داده‌اند که طرف وقتی صداقت خود را در یک موضوع مثل موضوع هسته‌ای به اثبات نرسانده، نباید به سراغ موضوعات دیگر رفت ...، اما رئیس‌جمهور باز سخن از برجام‌های 2و 3 ‌ به زبان راند و طرف غربی را با این برداشت و توهم روبه‌رو کرد که وقتی طرف ایرانی مایل به دادن امتیازهای بیشتر است، چرا باید از اهرم فشار در برجام حداکثر استفاده را نکرده و او را وادار به تسلیم نکنیم».

(کیهان- 26 شهریور مقاله نقض برجام به هواپیما رسید/دولت تا کجا تحمل می کند؟!)

کیهان خامنه ای نیز با ابراز نگرانی از سرنوشت برجام بن بست رژیم را اینگونه توصیف کرده است: « در حال حاضر نتیجه ایده آل برای آمریکا یک توافق ثانوی با حمایت متحدان اروپایی‌ای است. کارشناسان تاکید کرده بودند که برجام از نظر آمریکایی‌ها با اجرای تعهدات نظام تمام شده و تعهدات آمریکا روی کاغذ باقی خواهد ماند و اگر دولت ایران انتظار وعده نسیه جدیدی! از سوی آمریکا دارد باید امتیاز نقد جدیدی! بدهد. مقامات آمریکا در پی آن هستند تا با فشار بر دولت برای تن دادن به برجام‌های دو و سه در قضایای موشکی و محور مقاومت، خسارت محض برجام را به دیگر مؤلفه‌های قدرت نظام تعمیم بدهند... در حال حاضر نوع واکنش مقامات دولتی نسبت به نقض برجام، خواسته یا ناخواسته این پیام را به مقامات آمریکایی می‌دهد که «تا می‌توانید تحریم‌ها را افزایش دهید، ما گرفتار و گروگان تبلیغات خود بر سر برجام هستیم و هیچ پاسخ محکمی از سوی دولت ایران دریافت نخواهید کرد!».
لطفا به اشتراک بگذارید: