This browser does not support the video element.

اظهارات ترامپ همزمان با سفر روحانی به نیویورک – پاسخ خامنه‌ای

اظهارات ترامپ همزمان با سفر روحانی


همزمان با سفر آخوند روحانی به نیویورک و تلاشهای رژیم برای حفظ برجام، رئیس جمهور آمریکا در پیامی به کنفرانس سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد اگر نظارتهای آژانس بر روی اعمال رژیم ایران کافی نباشد، آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، اخطار دونالد ترامپ را در گردهمایی سالانه آژانس اتمی سازمان ملل در وین قرائت کرد که در آن تأکید شده، توافق اتمی در صورت دسترسی به تأسیسات اتمی رژیم ایران، میتواند پایدار بماند، اما اگر دسترسی آژانس به سایتهای نظامی این رژیم با شکست مواجه شود یا آژانس به صورت ضعیف به نظارت ادامه دهد، آمریکا این وضعیت را نخواهد پذیرفت.

آسوشیتدپرس افزود: آمانو گفته است اگر ضرورت ایجاب کند اختیارات نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی، سایتهای نظامی رژیم ایران را هم شامل می‌شود. ترامپ نیز اخیرا گفته است انتظار ندارد که همکاری رژیم ایران در اجرای برجام را در ضرب الاجل ماه اکتبر تایید کند.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه نیز دربازگشت از فلوریدا به خبرنگاران گفته بود رژیم ایران روح توافق اتمی را نقض کرده است.

 

خبرگزاری رویتر سخنان روز یکشنبه خامنه ای درباره تصمیم آتی آمریکا درباره برجام را واکنشی به اظهارات روز پنجشنبه دونالد ترامپ مبنی بر نقض برجام توسط رژیم آخوندی ارزیابی کرد و نوشت: خامنه ای در واکنش به سخنان ترامپ گفت اگر رژیم ایالات متحده خطایی مرتکب شود، جمهوری اسلامی عکس العمل نشان خواهد داد .

رویتر افزود: ترامپ باید تا اواسط اکتبر در مورد متابعت رژیم ایران از توافق اتمی تصمیم‌گیری کند. اگر او این توافق را تایید نکند کنگره 60روز فرصت خواهد داشت تا تحریمها را مجددا اعمال کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: