برجام - بازدید از مراکز نظامی؛ گرداب نظام!

از هنگامی که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در کنفرانس خبری خود در حاشیه اجلاس شورای حکام آژانس، تصریح کرد که تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی وجود ندارد و هرگاه نیازی احساس شود، آژانس از مراکز حکومت ایران بازدید خواهد کرد، رژیم آخوندی به لرزه افتاد و کارگزاران وحشت‌زده‌ی آن به جست و خیز افتادند تا به‌نحوی آن را رفع و رجوع کنند و به‌صورتی سر نیروهای دلواپس خود را شیره به مالند. از قضا آن جست و خیزها که طیفی از رویکرد کارگزاران دیکتاتوری ولایت فقیه را به این موضوع نشان می‌داد، خود، شدت بحران، تشتت و بهم‌ریختگی در نظام پوسیده ولایت را برجسته می‌کرد.


 «ظریف اظهارات آمانو درباره امکان بازرسی از مراکز نظامی ایران را توجیه و تلویحاً تأیید کرد… او درباره اظهارات آمانو گفت ٰبازرسی آژانس از مراکز نظامی ایران به‌معنای دستیابی به اسرار کشور نیستٰ !… اظهارنظر ظریف یعنی عقب‌نشینی آشکار… این حرکت محمدجواد ظریف یادآور آن حرکت معروف رونالدینیو است که به یک جهت نگاه می‌کرد اما توپ را به جهت مخالف می‌فرستاد». (روزنامه حکومتی وطن امروز - ۲۳شهریور ۹۶)


بعد نوبت به یک کاشف نابغه‌ی! نظام ولایتی رسید. او از کشف یک اختراع در مدیر کل آژانس خبر داد:


«علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل… درباره اظهارات روز گذشته آمانو مبنی بر این‌که آژانس در صورت نیاز می‌تواند به سایت‌های نظامی ایران دسترسی داشته باشد و تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی وجود ندارد، اظهار داشت: … ادعای چنین حقی اختراع آقای آمانو است». (تسنیم- ۲۱شهریور ۹۶)







ااو از کشف یک اختراع در مدیر کل آژانس خبر داد: «علی اکبر ولایتی،


پس از او دبیر شورای امنیت ملی رژیم، پاسدار علی شمخانی وارد شد که با یک پارس خوابیده گفت:


«موضوع دسترسی به اماکن نظامی پرونده‌یی ملغی شده است… در مراکز نظامی تحقیقات در خصوص سلاحهای متعارف به‌ویژه در حوزه‌ی موشکی در جریان است… و رفتار دولت آمریکا در قبال اجرای تعهدات خود در برجام… با پاسخ مناسب ایران همراه خواهد بود». (پاسدار علی شمخانی- تلویزیون رژیم، شبکه خبر- ۲۴شهریور ۹۶)


و سرانجام امام جمعه‌ی نمره موقت نظام، آخوند احمد خاتمی هم از راه رسید و با عربده‌کشی در نمایش جمعه از «فضولی اجانب در ناموس آخوندها» سخن گفت و در حالیکه با دجالیت اسرار مراکز نظامی را «ناموس ملت» توصیف می‌کرد، ترس و وحشت خود را اینطور برملا کرد:


«آمانو دبیرکل آژانس گفته است در بازرسی تفاوتی بین سایتهای نظامی و غیرنظامی نیست حرف این است نه در پروتکل الحاقی نه در برجام اجازه اطلاع یافتن بر اسرار کشور به اجانب داده نشده این اولاً. ثانیاً مراکز نظامی اسرار یک ملت است، ناموس یک ملت [بخوانید آخوندها] است… نه مسئولان نه مردم ما اجازه فضولی به اجانب در این عرصه نخواهند داد». (باشگاه خبرنگاران جوان- ۲۴شهریور ۹۶)




بیشتر بخوانید

برجام - بازدید از مراکز نظامی؛ گرداب نظام!


جمعه بازار تهران، نگرانی آخوند موحدی کرمانی از بازرسی سایتهای نظامی


نگرانی ولایتی از بازرسی سایتهای نظامی رژیم توسط بازرسان

لطفا به اشتراک بگذارید: