This browser does not support the video element.

سپاه پاسداران عامل اصلی جنگ افروزی – اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

سپاه خامنه ای عامل جنگ افروزی


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سپاه پاسداران عامل اصلی جنگ افروزی و تروریزم در منطقه است و پاسداران برای تصرف معبر زمینی عراق- سوریه و وصل زمینی به ساحل شرقی مدیترانه تلاش می کنند.

اطلاعیه می افزاید: رژیم آخوندی جنگ افروزی و مداخلات جنایتکارانه خود در سوریه را گسترش می دهد و در صدد است به هر نحو ممکن با تصرف معبر زمینی عراق- سوریه به سواحل شرقی مدیترانه وصل شود.

شمار شبه نظامیان مزدور سپاه در سوریه به بیش از ۱۰۰ هزار تن می رسد بخش عمده این نیروها را شبه نظامیان افغانی، عراقی، لبنانی و پاکستانی تشکیل می دهند. حدود یک سوم آنها شبه نظامیان سوری هستند که با الگوی بسیج در ایران توسط سپاه سازماندهی شده اند. کلیه این نیروها توسط پاسداران تأمین مالی و تسلیحاتی شده و تحت کنترل و فرماندهی آنها قراردارند.

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت در ادامه جزئیات جدیدی را ازداخل رژیم آخوندی ارائه داد که در آن به اعزام هر هفته 2000 تن از اتباع افغانی توسط سپاه پاسداران به سوریه و هم‌چنین اعزام شبه‌نظامیان وابسته به رژیم در عراق به سوریه اشاره کرده و افزوده است: در روز ۱۴ ژانویه ۲۰۱۷ پاسدار سرتیپ حسین یکتا، شمار افغانیهای تحت فرماندهی پاسداران در سوریه را ۱۸ هزار نفر اعلام کرد. افغانیهای مقیم ایران، به خاطر فقر و بیکاری و نداشتن مدارک قانونی و با اعمال فشارهای مختلف از جانب رژیم مجبور به رفتن به جنگ سوریه می شوند.

استانداریهای رژیم در استانهای مختلف دفتر ثبت نام برای افغانیها ایجاد کرده اند.

برخی از افغانیها ابتدا در یک پادگان آموزشی سپاه در اطراف قم دوره آموزش نظامی می گذرانند و پس از آن اعزام می شوند. برخی دیگر بعد از اعزام به سوریه آنجا آموزش می بینند... با شدت گرفتن جنگ در سوریه در ماههای اخیر اعزام این نیروها افزایش یافته و تعداد زیادی از افغانیها کشته شده اند. در میان افغانیهای اعزام شده کودکان ۱۴ ساله نیز به چشم می خورند.

 

در ادامه اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت درباره تلاش پاسداران برای تصرف معبر زمینی بین عراق و سوریه آمده است:

در چند ماه اخیر، سپاه نیروهای خود را برای تصرف معبر زمینی بین عراق و سوریه متمرکز کرده است. فرماندهان سپاه در هر دو طرف مرز فرماندهی شبه نظامیان را به این منظور در دست دارند. آنها می خواهند کنترل حدود ۴۰۰ کیلومتر نوار مرزی را به دست بیاورند.

سپاه پاسداران تلاش می کند که معبر میانی را با تصرف شهرهای دیرالزور و المیادین و آلبوکمال باز کند و به این منظور شمار زیادی از نیروهای افغانی و عراقی و پاکستانی را به این محور فرستاده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است:

تلفات بالای سپاه در سوریه باعث خشم و نفرت خانواده هایشان شده به نحوی که پاسداران تلاش می کنند از اعزام پرسنل ایرانی سپاه به سوریه کاسته و به جای آنها از شبه نظامیان غیر ایرانی استفاده کند.

نارضایتی و نفرت عمومی از ادامه جنگ سوریه که هزینه های طاقت فرسایی را به مردم ایران تحمیل کرده روزافزون است، به نحوی که شعارهایی مانند «سوریه را راه کن، فکری به حال ما کن» در اعتراضات و تظاهرات اجتماعی عمومیت پیدا کرده است.

بنا به گزارشها از درون رژیم، در یکی از جلسات شورایعالی امنیت رژیم در سپتامبر ۲۰۱۷، قاسم سلیمانی گفته است که در سوریه همه مردم مخالف رژیم ایران هستند، زیرا رژیم را عامل ادامه جنگ و کشتار و ضایعات ناشی از آن درکشورشان می دانند. بنا به گفته قاسم سلیمانی در آن نشست، حتی شیعیان سوریه که رژیم روی آنها حساب می کرد از عملکرد رژیم ایران فوق العاده ناراضی و خشمگین هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: