نمایش بن‌بست نظام بر سر برجام

گزارش خبری سه شنبه ۱۸: یک هفته قبل از موعد موضعگیری رئیس‌جمهور آمریکا، آخوند روحانی شتابزده به صحنه آمد و با مطرح کردن موضوع مذاکره، بن‌بست نظام آخوندی بر سر برجام را بیش‌از‌پیش به نمایش گذاشت.


وی در عین‌حال برای روحیه دادن به نیروی وارفته رژیم تلاش کرد شکست برجام را لاپوشانی کند و گفت:


«ما در مذاکرات هسته‌یی و در توافق برجام به مواردی رسیدیم و به منافعی رسیدیم غیرقابل بازگشت. هیچکس نمی‌تواند برگرداند. نه آقای ترامپ ده تا آقای ترامپ دیگر هم تو دنیا درست بشوند، آنها غیرقابل بازگشت است. در مذاکرات هسته‌یی ما قدرت سیاسی‌مان را برای جهانیان روشن کردیم»! (تلویزیون رژیم - ۱۵مهر)


آخوند روحانی در عین‌حال بحران درون رژیم بر سر شکست برجام را به نمایش گذاشت و با حمله به باند رقیب گفت: «هرکی تو انتخابات تلاش کرده از این جناح از آن جناح همه باید جایزه بگیرند به‌خاطر مشارکت یک جناح جایزه می‌گیرد یک جناح تنبیه می‌شود. این می‌شود انتخابات؟ خب یک جناحی از اول ساختمان دیوارش کوتاه ساخته شده نمی‌دانم چه جوری بوده است. خب تنبیه و تشویق برای همین است. یک جناح همیشه تشویق بشود، یک جناح همیشه تنبیه بشود. اولاً چرا یک عده‌یی خوشحال می‌شوند؟ بعضیها برای این‌که کشور دچار مشکل می‌شود خوشحال می‌شوند. بعضی‌ها نانشان را تو دعوا می‌بینند» »! (تلویزیون رژیم - ۱۵مهر).


پیش از به صحنه آمدن روحانی و دعاوی توخالیش در مورد برجام، رسانه‌های باندش با تناقض‌گویی امکان مذاکره جویی را همزمان با ابراز وحشت از شرایط در پیش روی نظام اعلام کرده بودند:


روزنامه حکومتی شرق در روز ۱۵مهر در مطلبی با عنوان «ترامپ به‌دنبال چیست؟» از جمله نوشته است: «این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که در عالم سیاست، هیچ‌چیز غیرممکن نیست. از طرفی در ایران هیچ‌کس دنبال مذاکره مجدد بر سر برجام نیست. بنابراین آمریکایی‌ها باید به تعهدات خود در رابطه با برجام عمل کنند سپس از مذاکرات جدیدی سخن بگویند».


روزنامه‌ایران ارگان دولت آخوند روحانی هم در روز ۱۵مهر در مطلبی به قلم علی خرم یکی از دیپلوماتهای سابق رژیم و مشاور فعلی ظریف نوشته است: «تردیدی نیست که شرایط بین‌المللی با حضور دونالد ترامپ  بسیار خطیر است». سپس با اشاره به مواضع باند رقیب و بن‌بست نظام در شرایط بین‌المللی به باند رقیب هشدار می‌دهد: «در چند سال گذشته برخی جریانهای داخلی در ایران علیه برجام به اشکال مختلف موضع گرفته‌اند ولی امروز شاید مشاهده کنند که برجام بخش مهمی از امنیت ملی ایران را تشکیل می‌دهد و باید برای حفظ آن تلاش کرد و در غیراین صورت، هزینه سنگینی باید پرداخت شود».




[caption id="attachment_39470" align="aligncenter" width="400"] روزنامه‌ایران ارگان دولت آخوند روحانی : «تردیدی نیست که شرایط بین‌المللی با حضور دونالد ترامپ بسیار خطیر است».[/caption]

بیشتر بخوانید

هراس آخوندها از پیامدهای شکست برجام


واکنشهای هراسان حکومت آخوندی در مورد پیامدهای شکست برجام


نمایش بن‌بست نظام بر سر برجام

لطفا به اشتراک بگذارید: