This browser does not support the video element.

واشینگتن – نمایندگی شورا، انتشار کتاب قلب برنامه اتمی رژیم ایران

واشینگتن – نمایندگی شورا


«قلب برنامة اتمی رژیم ایران»

تأسیسات نظامی بازرسی نشده

و حیاتی برای برنامة تسلیحات اتمی

دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا

واشینگتن - اکتبر 2017

 

دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن، یک کتاب جدید 52 صفحه‌یی تحت عنوان «قلب برنامة اتمی رژیم ایران»، دربارة تأسیسات و ستادهای مربوط به پروژة نظامی اتمی و سایت‌های نظامی رژیم آخوندی منتشر کرد.

در این کتاب که حاوی گزارشها و تصاویر هوایی و مشخصات و محل‌های این تأسیسات و مشخصات دست‌اندرکاران اصلی برنامة بمب‌سازی اتمی رژیم، تأکید شده است: «... دسترسی بدون محدودیت به سایتهای نظامی، یک بخش ضروری و غیر قابل اغماض در هرگونه راستی‌آزمایی واقعی است... حال آن که بالاترین مقامات رژیم مستمراً و به‌طور سیستماتیک تصریح کرده‌اند، بحث دسترسی به سایتهای نظامی کاملاً منتفی است.

مقاومت ایران از سال 1991 با اتکاء به شبکه سازمان مجاهدین و بویژه منابع گسترده آن در ارگانهای مختلف مدنی و نظامی رژیم، برنامه اتمی آخوندها را از وجوه مختلف به‌دقت دنبال کرده است و در طی این ربع قرن، بیش از یکصد افشاگری در مورد سایتها، پروژه ها، خریدها و افراد کلیدی این پروژه انجام داده است. افشاگریهای متقن و قابل اتکای مقاومت در تمامی وجوه مختلف پروژه اتمی رژیم یعنی غنی سازی، تسلیحاتی کردن و سوار کردن بر موشک، مشخص می‌کرد که رژیم تهران برنامه و پروژه های مشخصی برای تمام وجوه ضروری برای دستیابی به سلاح اتمی را دنبال کرده است».

مقاومت ایران با تکیه به اطلاعات مشخص در سالهای اخیر چهار سایت نظامی رژیم را که با ضریب اطمینان بالا مظنون به درگیر بودن در بخشهای مختلف پروژه نظامی- هسته ای هستند، مورد تحقیق قرار داده است.

این سایتها و پروژه های اتمی آنها توسط ارگان مهندسی و طراحی بمب سازی اتمی بنام «سازمان پژوهشهای نوین دفاعی» (سپند) هدایت و کنترل شده یا درهمکاری نزدیک هستند.

واقعیت این است که برخلاف تصورات اولیه و کلاسیک، برنامه اتمی رژیم ایران دو سیستم موازی نبوده بلکه این دو ساختار به مثابه دو دایره متحد المرکز پا به پای یکدیگر کار کرده اند. بر اساس اسناد و مستندات موجود، بخش نظامی در قلب و در هسته مرکزی فعالیتهای هسته ای رژیم ایران قرار داشته و دارد.

بخش علنی برنامه اتمی رژیم ایران بطور سیستماتیک نقش پشت جبهه برای بخش نظامی را بعهده داشته است. در حقیقت بطور سیستماتیک و طراحی شده نتیجه تحقیقات و پیشرفتها در بخش علنی به سمت بخش نظامی سرازیر شده و بهره برنده غایی این دستاوردها و تجارب کل این دستگاه، بخش نظامی بوده است.

درتحقیقات منتشرشده مقاومت ایران هم چنین آمده است : بررسی نحوه دستیابی بخش نظامی به برخی از تجهیزات و دستگاههای ضروری نشان داد که بسیاری از تجهیزات برای بخش نظامی پروژه اتمی، دقیقا با این پوش و محمل و حتی آدرسهای موسسات آکادمیک و برنامه علنی اتمی تهیه شده اند. برخی از ارگانها در بالاترین نقاط حکومتی از جمله ارگانهای وابسته به دفتر ریاست جمهوری رژیم ولایت فقیه راسا در کار بدست اوردن تجهیزات قاچاق یا دور زدن تحریمها برای تهیه الزامات و نیازهای این پروژه ها درگیر بوده اند.

نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا درگزارش خود اعلام کرد: اطلاعات مشخص در رابطه با چهار سایت و دو مرکز فوق الذکر دال بر این واقعیت است که بخش جدی از وجوه مختلف پروژه هسته ای رژیم ایران، مشخصا وجه نظامی آن در طی سالیان با طرح و ارزیابی مشخص در مراکز نظامی ایجاد شده اند. بدون بازرسی سایتهای نظامی و بدون دسترسی سریع و بدون محدودیت به این سایتها هرگونه راستی آزمایی در مورد پایبندی فاشیسم دینی به برجام یک خوش خیالی محض است که تهدیدات و ریسکهای آن برای جامعه جهانی واضح است. در این رابطه اقدامات زیر کاملا ضروری هستند:

-بازرسی سریع ،کامل ، همزمان و بدون محدودیت از سایتها و مراکز فوق توسط بازرسان آژانس و اعلام علنی نتایج در اسرع وقت.

-بازرسی سریع و بدون محدودیت از هر محل دیگری از جمله سایتهای نظامی با بروز کردن اخبار و اطلاعات در رابطه با پروژه هسته ای نظامی

دسترسی و مصاحبه آژانس انرژی اتمی با مهره های کلیدی و متخصصین درگیر پروژه هسته ای -نظامی رژیم

-و علنی کردن تمام اطلاعات در مورد سپند و کارکردهای آن و همچنین منابع خارجی که به کارکردهای آن کمک کرده اند از جمله همکاری رژیم با کره شمالی

هر گونه اکراه و ممانعت فاشیسم دینی حاکم برایران از بازرسیها، تنها مبین این واقعیت است که آخوندها قصد ندارند پروژه بمب سازی را کنار بگذارند و تنها دنبال فرصت و موقعیت برای غفلت جامعه جهانی و دستیابی به سلاح هسته ای هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: