This browser does not support the video element.

دونالد ترامپ: لغو کامل برجام امکانپذیر است ـ 20دقیقه - سه شنبه 25مهر ۹۶

1 ـ دونالد ترامپ: لغو کامل برجام امکانپذیر است .


2 ـ نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد:‌ دونالد ترامپ با برخورد با رژیم ایران مواضع خود را در قبال کره شمالی هم تقویت کرده است .


3 ـ‌علی اکبر ولایتی مشاور خامنه ای : بین اروپا و آمریکا تقسیم کار شده است ، بعضی علیه برجام سخن می‌گویند و برخی در حمایت از آن .


 


  • جیمز وولسی:‌اروپاییها با رژیم ایران مماشات می کنند




جیمز وولسی رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می گوید : اروپاییها با رژیم ایران مماشات می کنند. مانند آنچه در سال 1930 انگلستان و سایر کشورهای اروپایی با هیتلر کردند.

تلویزیون فاکس نیوز: توافق برجام هیچوقت یک توافق موفق نبوده است . البته خیلیها بر این باورند که جواب داشته اما می تواند بهتر باشد. آمریکا موضعی قوی در این رابطه گرفته است . اگر آمریکا حمایت متحدان را نداشته باشد چه خواهد شد؟

جیمز وولسی رئیس سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا و مدیر بنیاد دفاع از دموکراسیها:‌ فکر نمی کنم مهم حمایت متحدان باشد بلکه مهم این است که کاخ سفید اوباما و برخی اعضای کمیته خارجی می دانستند که این تنها یک پیمان و توافق اجرایی است و هیچ کجا به تصویب نرسیده است در نتیجه تضمینی ندارد.

یک مشکل بنیادین در این توافق این است که اجرایی شدن برجام بطوری قانونی انجام نمی شود. فرض کنید شما و من بازرس سازمان ملل هستیم . ما خبرهایی می شنویم که خاک آلوده به رادیو آکتیو در 100مایلی شمال تهران یافت شده بنابراین ما به ایرانیها مراجعه کرده و می گوییم می خواهیم برویم بازرسی کنیم.

و آنها هم قبول می کنند و اما بعد از یک ساعت که در مسیر می رویم خودرو ما را متوقف می کنند و بگویند می بخشید نمی توانید به آنجا بروید چون آنجا یک سایت نظامی است. این به چه معناست؟

آنها می گویند ما 5دقیقه پیش پایگاه زده ایم و شما نمی توانید بازرسی کنید. ماهیت این باصطلاح توافق اتمی، همین است. به واقع یک تقلب است. فاکس نیوز:‌ چرا انگلستان و آلمان و فرانسه نمی توانند تهدید رژیم ایران ببینند؟

جیمز وولسی:‌ روشن است که اروپا در چارچوب مماشات است مانند انگلستان و سایر کشورهای اروپا در سالهای 1930 آنها امیدوارند که مساله را به نحوی به نسلهای بعدی منتقل کنند و خودشان درگیرش نباشند. هیچ توضیح ممکن دیگری برای کار آنها نیست.

فاس نیوز:‌ باید توجه داشت که سلاح مرگبار نمی تواند در دست شیطان و کشوری شرور باشد.... جیمز وولسی:‌ ما امروز با این افتضاح مواجه هستیم زیرا نسلهای قبلیِ رهبران، کار را به دوش بعدی انداختند و مساله را حل نکردند و ما بایستی کاری بکنیم.

 


  • ضرورت مقابله با رفتار بی ثبات کننده رژیم ایران




شماری از شخصیتهای عربی و آمریکایی در گفتگو با اسکای نیوز از استراتژی جدید دونالد ترامپ علیه رژیم ایران حمایت کردند. دکتر خلیل الخلیل نماینده سابق مجلس عربستان: در ایران،‌از همان اوایل، انقلابی که علیه ظلم بود ربوده شد.

پس از آن رژیم حاکم در همه جای منطقه دخالت کرد و منطقه را بهم ریخت و ناآرم کرد. موضع ترامپ یک سیاست جدید و قاطع در مقابل رژیم ایران بود... محمد کمال استاد علوم سیاسی از قاهره: استراتژی دونالد ترامپ یک استراتژی کامل علیه رژیم ایران است

که تنها برنامه اتمی را در بر نمی گیرد بلکه همه جانبه است. دولت ترامپ اشتباهات دولت اوباما را جبران می کند. الان نوبت کنگره است که عمل کند. کنگره باید قانون جدیدی وضع کند تا همه موارد نقض رژیم ایران را در بر بگیرد.

سباستیان گورکا مشاور سابق ترامپ از واشنگتن: رژیم ایران هر جمعه آمریکا را تهدید می کرده است. ما باید یک استراتژی همه جانبه علیه این رژیم داشته باشیم که همه عملکردهای آن را در بر بگیرد. همه دخالتهای رژیم ایران باید متوقف بشود

 


  •  اروپا باید میان رژیم ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند




فاکس نیوز:رژیم ایران این روزها از این واقعیت بسیار آزرده است که می بیند همه جهان آن را بعنوان یک عنصر فریبکار میشناسند. علاوه بر این، سپاه پاسداران اکنون با قرار گرفتن در لیست، از دید پرزیدنت ترامپ بعنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.

به نظر میرسد این موضوع بیشتر از هر چیز دیگری برجسته شده است. مایکل بریجنت : از مجموعه چهار محوری که پرزیدنت دونالدترامپ در سخنرانیش مطرح کرد، سه محور راجع به سپاه پاسداران بود و فقط یک محور حول مردود دانستن برجام. این نکته بسیار مهمی است.

ما تمامیت سپاه پاسداران را با همه وابستگان و زیر مجموعههایش را در لیست تروریستی قرار دادیم. معنای عملی این لیست گذاری این است که تمام فعالیتهای اقتصادی سپاه پاسداران هدف وزارت خزانهداری آمریکا قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر خیلی از شرکتهای اروپایی با نهادهای سپاه پاسداران روابط تجاری دارند. حتی من از وزیر خزانهداری شنیدم که به کمپانیهای آمریکایی در مورد ایجاد رابطه با رژیم ایران اخطار داده است. این هشدار شرکت بویینگ را نیز شامل میشود.

بویینگ با ایران-ایر رابطه دارد، تحلیلگران معتقدند رژیم ایران از هواپیماهای بویینگ برای انتقال شبه نظامیان افغانی و عراقی و نیروهای سپاه پاسداران به سوریه استفاده میکند. این خود نقض آشکار قطعنامههای شورای امنیت سازمان ملل است.

 


  •  تمرکز روی تحریم سپاه پاسداران




وزیر خزانه داری آمریکا بر اعمال تحریمهای شدید علیه سپاه پاسداران تأکید کرد. تلویزیون فاکس نیوز: شما مجاز شده اید تحریمهای بیشتری را علیه سپاه پاسداران بخاطر حمایتش از تروریسم اعمال کنید. آیا شما برقراری این تحریمها را در نظر دارید؟

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا: تحریمها و قطع کمکهای مالی تروریستی بخش خیلی مهم از کاریست که ما در خزانه داری می کنیم. این روزها من احتمالا نیمی از وقتم را روی همین صرف کرده ام.

بحثهای زیادی در این رابطه بوده و من در جلسات رئیس جمهور آمریکادونالدترامپ در این رابطه شرکت داشته ام . من بطور کامل از رئیس جمهور حمایت می کنم و همین اواخر به مدت 3 روز با صندوق بین المللی پول و همکارانم در بانک جهانی در واشینگتن نشست داشتم تا ببینیم با رژیم ایران چه باید کرد.

فکر می کنم آنها کاملا متوجه هستند که رژیم ایران تحریمهای غیر هسته یی سازمان ملل را نقض کرده است و من روی آنها کار می کنم.پیش از این نیز استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود:

«سپاه پاسداران یک نقش مرکزی در تبدیل‌شدن (رژیم) ایران به اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان ایفا کرده است. قدرت‌طلبی رژیم ایران به‌قیمت بی ثباتی منطقه صورت گرفته و خزانه‌داری به استفاده از اختیاراتش برای مختل کردن فعالیت‌های مخرب سپاه ادامه خواهد داد...

ما سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایت از نیروی قدس نام‌گذاری می‌کنیم؛ سپاه قدس نهاد کلیدی (رژیم) ایران است که کشتار مرگبار (رژیم) اسد علیه مردم و نیز فعالیت‌های مرگبار گروه‌های تروریستی را امکان‌پذیر کرده است. کسانی که می‌خواهند با شرکت‌های تحت کنترل سپاه معامله کنند، ریسک بسیار بزرگی را به جان می‌خرند».

 


  • جوانترین رهبر در اروپا




نتایج انتخابات سراسری اتریش جوانترین نخست وزیر در اروپا را به قدرت رساند بنا بر اعلام نتایج شمارش آراء انتخابات پارلمانی اتریش که روز یکشنبه ۱۵ اکتبر برگزار شد،

سباستین کورتس وزیر خارجه کنونی و رهبر حزب محافظه‌کار مردم توانست با کسب ۳۱.۴ درصد از آراء، بیشترین سهم را از۱۸۳ کرسی پارلمان این کشور از آن خود کند. به این ترتیب کورتس ۳۱ ساله جوانترین نخست وزیر اتریش و اتحادیه اروپا خواهد شد.

حزب راست‌ افراطی آزادی مردم اتریش که مخالف سیاستهای مهاجرتی است نیز با کسب ۲۷.۴ درصد از رای‌های ریخته شده در صندوق‌ها جایگاه دوم را از آن خود کرد. این حزب در حالی به این موفقیت دست یافت که طی سالهای اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و امنیتی

و همچنین بحران مهاجرت، در بسیاری از کشورهای اروپایی احزاب راست افراطی بطور قابل توجهی قدرت گرفتند. حزب چپ «سوسیال دموکرات متعلق به صدراعظم اتریش نیز با کسب ۲۶.۷ درصد از مجموع آراء در جایگاه سوم قرار گرفته است.

 


  •  تصویر برداری سه بعدی با استفاده از میزان بسیار کم اشعه ایکس




توموگرافی کامپیوتری یکی از بزرگترین دستاوردهای تصویر برداری پزشکی بوده است، اما هزینه سی تی اسکن برای بیمار بالاست و میزان زیاد اشعه ایکس هم برای بدن ضرر بالقوه دارد. آیا جایگزین بی خطرتری برای آن وجود دارد؟

محققان اروپایی درصد ند جایگزینی برای توموگرافی کامپیوتری یا سی تی اسکن پیدا کنند که امکان تصویربرداری سه بعدی با میزان بسیار کمتری از اشعه ایکس را داشته باشد.

آنها می خواهند نمونه دوربینهایی را بسازند که هم با پرتو ایکس نرم کار می کند و هم با پرتو ایکس سخت، و ضمن بهره بردن از توان رخنه پرتوهای ایکس در حد نانومتر، توان تفکیک دهی بالا دارد. با این دوربینها نیاز به چرخاندن نمونه یا دوربین نیست و مقدار پرتو ایکس که به نمونه می رسد بسیار کم است.

به این ترتیب این دوربینها در پزشکی و زیست شناسی کاربرد فراوان خواهند داشت.سی تی اسکن برای ایجاد تصویر سه بعدی از یک شی ء باید یک دایره کامل دور شی ء بزند و هزاران تصویر با اشعه ایکس بگیرد.

 

رئیس جمهور آمریکا در پایان جلسه هیأت دولت تصریح کرد: خاتمه برجام امکان پذیر است. وی گفت:‌ کارهای زیادی داریم. می دانید که ما درگیر برجام هستیم که بررسی می شود و خیلیها با آنچه من کردم موافقت کرده اند. من احساسی قوی دارم و از این که از وجود من سوء استفاده شود، خسته شده ام.

سالهاست، در حقیقت دهها سال است که از ملت ما سوء استفاده شده است. من از تماشای این وضعیت دیگر خسته شده بودم. من خوشحالم که این کار را انجام دادیم و خواهیم دید که در آینده چه کارهای دیگری می توان انجام داد. برخی ممکن است مثبت و برخی هم ممکن است خیلی منفی باشند.

احتمال لغو کامل برجام وجود دارد. این یک احتمال واقعی است. خواهیم دید که در آینده چه خواهد شد.سران رژیم ایران از برجام سودهای اقتصادی خوبی بردند ولی برجام برای آمریکا یک توافق فاجعه باری بود.

 


  •  تحریمهای جدید اروپا علیه کره شمالی




وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریمهای جدیدی علیه کره شمالی وضع کردند. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما تحریمهای اقتصادی و سیاسی را به بالاترین حد خود با پیونگ یانگ رسانده ایم. حکومت کره شمالی یکی از دیکتاتوری ترین و مستبد ترین حکومت های جهان است.»

تنشها در شبه جزیره کره در ماههای اخیر با افزایش آزمایشهای هسته ای کره شمالی افزایش پیدا کرده است. در کنار تحریمها، اروپا با شریک چینی خود در حال گفتگو است تا شاید چین بتواند از طریق فشارهای دیپلماتیک بر کره شمالی، تنها شریک منطقه ای این کشور، راه حلی برای بحران کنونی پیدا کند.

 


  •  پنتاگون: در حمله آمریکا به کمپ داعش در یمن دهها نفر کشته شدند




پنتاگون ـ وزارت دفاع آمریکا ـ طی بیانیه یی اعلام کرد:‌ نیروهای آمریکا طی یک حمله بر روی دو کمپ آموزشی دریمن دهها نفر از اعضای داعش را کشتند.کمپ ها برای آموزش شبه نظامیان با مسلسل و موشک انداز بود.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: