This browser does not support the video element.

تشدید مخاصمات باندهای حکومتی – برجام، مذاکره و تغییر – دخیل بستن به اروپا

مخاصمات باندهای حکومتی


به دنبال اظهارات نهاوندیان معاون اقتصادی روحانی مبنی بر آمادگی رژیم برای مذاکره با کشورهای منطقه یا اروپا، درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای مورد نگرانی آنها، کیهان خامنه‌ای نوشت: پیشنهاد تأمل برانگیز نهاوندیان درباره مذاکره با اروپا درباره مسائل منطقه‌ای و ارسال پالس غلط مذاکره مجدد، در حالی است که اروپا کارنامه قابل قبولی در موضوع برجام از خود به‌جا نگذاشته است.

کیهان خامنه ای افزود: در روزهای اخیر نیز مقامات اروپایی همصدا با ترامپ، مدعی شده‌اند که نظام باید درخصوص توانایی موشکی و قدرت منطقه‌ای خود پاسخگو باشد و در این زمینه می‌بایست با مقامات جمهوری اسلامی مذاکره کنیم.

 

درهمین حال خبرگزاری سپاه پاسداران با درج اظهارات ترس آلود آخوندِ جلاد ابراهیم رئیسی نوشت: آمریکا به فشار روی می‌آورد و اروپا برای امتیازگیری و مذاکره جلو می‌آید، مشابه آنچه در آغاز پرونده اتمی انجام شد. امروز آمریکا و ۳ کشور اروپایی در پی محقق کردن این تهدید، علیه امنیت نظام هستند. هرگاه به آمریکا لبخند زدیم، ضربه خوردیم.

 

گزارشی از تشدید مخاصمات باندهای حکومتی برسر دخیل بستن به اروپا پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا

برجام،‌ مذاکره و تغییر

در واکنش به خواستة جامعه جهانی از رژیم آخوندی مبنی بر اجرای روح برجام، صداهای مختلف و البته متناقضی از درون رژیم شنیده می شود. یک سو راه اندازی نمایش های حکومتی و نه به جامعة جهانی است:

: طلاب و استادان حوزه های علمیه قم، تهران و سایر شهرهای کشور ، امروز در اعتراض به مواضع ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا تجمع کردند. تجمع کنندگان از ضرورت یکپارچگی ملت ایران در برابر دشمنان و حمایت از نهاد انقلابی و مردمی سپاه پاسداران تاکید کردند

 

ولایتی: اروپایی ها باید دقت بیشتری داشته باشند در اظهاراتشون و در خواسته هاشون. اینکه بگویند ما برجام را قبول داریم اما راجع به حضور منطقه ایی ایران باید صحبت کنیم و یا اینکه در رابطه با موضوع دفاع موشکی ایران صحبت بکنیم این مشروط کردن برجامه و هیچ جای قابل قبول برای جمهوری اسلامی ایران نیست

 

در همین حال از جانب باند روحانی و شرکایش صداهای دیگری بلند شده است:

: وزرای امور خارجه ایران و فرانسه در خصوص برجام و منطقه تلفنی گفتگو کردند.

 

یک روزنامه باند روحانی نیز با توصیف شرایط خطیر، حل مسائل باقیمانده با جامعه جهانی را ناگزیر دانست و نوشت:«(مواضع ترامپ) از برجام گرفته تا سپاه پاسداران و از گستره سیاست‌های منطقه‌ای ایران گرفته تا بحث‌های حقوق بشری را در بر گرفته است. این رویکرد تازه را می‌توان در یک جمله، هجومی تمام عیار دانست.

لحن و ادبیات، خصوصا تاکتیک‌های عملیاتی رییس جمهور آمریکا در قبال ایران، در حدود 40 سال گذشته بی سابقه بوده است و خبر از عمیق‌تر شدن دامنه تنش‌های دو کشور می‌دهد. قطع به یقین، برجام به عنوان برنامه‌ای جامع در راستای اعتماد‌سازی جهانی نسبت به برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی ایران، تنها برطرف کننده بخش کوچکی از کوه یخ مشکلات میان ایران و آمریکا بوده است».

و معاون اقتصادی روحانی نیز گفت:

 

برجام قابل مذاکره مجدد نیست. اگر درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نگرانی وجود دارد، این مسائل می‌تواند موضوع مذاکره میان ایران با کشورهای منطقه یا اروپا باشد».

 

یک رسانه حکومتی از باند خامنه ای نوشت:«این سخنان نهاوندیان در واقع نوعی چراغ سبز نشان دادن به طرف مقابل و همراهی با کشورهای اروپایی و آمریکا تلقی می‌شود به این معنی که دولت دوازدهم حاضر است در زمینه‌های دیگر با آن‌ها گفت‌وگو کند. البته همچنان مشخص نیست که مشاور اقتصادی روحانی، مبتنی بر کدام عقل و منطق ، مذاکره درباره مسائل منطقه‌ای را اعلام می‌کند ... دلیلی وجود ندارد تا مذاکرات دیگری در زمینه‌های منطقه‌ای و موشکی آغاز شود... رهبر معظم پیش‌تر هرگونه تلاش برای مذاکرات جدید را رد کرده بودند. با این شرایط باید از مشاور اقتصادی رئیس جمهور پرسید که با کدام مجوزی درباره مسئله‌ای این‌چنینی ورود کرده و به طرف‌های مقابل چراغ سبز نشان می‌دهد»

 

(یادداشت مهمان ممنون آقای ترامپ)

کیهان خامنه ای نیز برای باند رقیب خط و نشان کشید و نوشت:« این دفعه به کسی اجازه مذاکره مجدد را نمی‌دهند».

 

آخوند رئیسی مهرة‌سوختة‌ ولی فقیه نیز با حمله به باند روحانی گفت:« اکنون که لحن آمریکا درشت شده، برخی می‌گویند باید به قدرت‌های اروپایی پناه ببریم، همانگونه که تا لبخند آمریکا را دیدند گفتند آمریکا همه کاره است و باید کار را با کدخدا ببندیم».

 

و پاسدار کوثری از سرکردگان سپاه به دولت روحانی هشدار داد:«تیم مذاکره کننده در دولت به اشتباه فکر می کند که اروپایی ها در قضیه برجام مقابل امریکا خواهند ایستاد متاسفانه باید بگوییم اروپایی ها با توجه به سوابق خود در این مسیر قابل اعتماد و اطمینان صرف برای ایران نیستند و واقعیت این است که آنها هرگز منافع خود و آمریکا را به منافع ما ترجیح نخواهند داد
لطفا به اشتراک بگذارید: