This browser does not support the video element.

اطلاعیه شورای ملی مقاومت – تظاهرات شبانه غارت شدگان اهواز

اطلاعیه شورای ملی مقاومت


دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌ای درباره تظاهرات شبانه مردم اهواز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نوشت:

نزدیک به دو هزار تن از مردم اهواز که توسط مؤسسات مالی وابسته به سپاه پاسداران و دیگر نهادهای سرکوبگر از جمله شرکت تعاونی آرمان وحدت، غارت شده اند، در ادامه تظاهرات و اعتراضات هفته گذشته خود، چهارشنبه شب ۲۶مهر نیز دست به اعتراض زدند. آنها خطاب به سران جنایتکار رژیم شعار می دادند:‌ «سوریه را رها کن، فکری بحال ما کن»، «یک اختلاس کم بشه ، مشکل ما حل میشه»، «مرگ بر سیف (رئیس بانک مرکزی رژیم)»، «خوزستانی می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «می جنگم می میرم پولم را پس می گیرم».

آنها همچنین شعار می دادند: «نه شرقی ام نه غربی ام، فقط علیه دزدی ام»، «هیهات منا الذله، ”نصر من الله و فتحا قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب». در جریان درگیری شماری از مردم بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند. جوانان و زنان که شماری از آنها فرزندانشان را به همراه داشتند، نقش فعالی در این تظاهرات داشتند.

 

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران می‌افزاید: این حرکت اعتراضی پنجشنبه شب ۲۷مهر نیز با شعارهای «می جنگم، می میرم، پولمو پس می گیرم»، «پول ما رو کی برده؟ دستای پشت پرده»، «این بانک مرکزیه، یا مرکز دزدیه» ادامه یافت.

در همین حال غارت شدگان مؤسسه حکومتی افضل توس نیز در روز چهارشنبه ۲۶مهر ماه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع اعتراضی برگزارکردند. شمار دیگری از غارت شدگان این مؤسسه در مشهد دست به تجمع زدند که مورد یورش وحشیانه مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی قرار گرفتند و با آنها درگیر شدند. این اعتراضات در روز پنجشنبه نیز در تهران ادامه یافت.

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران یادآوری کرد: خانم مریم رجوی در روز ۲۴ مهر طی پیامی عموم مردم به ویژه جوانان دلیر شهرهای مختلف کشور را به ابراز همبستگی و حمایت از غارت شدگان فرا خواند و افزود: ثروتهای مردم ایران به طور کامل در خدمت تحکیم سلطه شوم فاشیسم دینی و جنگ افروزی و صدور تروریسم قرار دارد و توسط سردمداران این رژیم چپاول می شود و اقتصاد ایران به طور عمده در دست سپاه پاسداران است، بنابراین روابط اقتصادی با این رژیم هیچ مشروعیتی ندارد و تمامی آن علیه مردم و منافع ملی ایران است و باید متوقف شود.
لطفا به اشتراک بگذارید: